Passat 1.6 -89 nykii märällä kelillä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

Passat 1.6 -89 nykii märällä kelillä

ViestiKirjoittaja tuojant » 22.11.2005 23:40

Passatti on ruvennut nykimään tässä kun kelit on viilentynyt. Lähes aina kun bensamittari tippuu alle neljännestankin ja keli on kostea niin auto alkaa jossain vaiheessa matkaa nykiä ja ei tottele kaasua (väännöt häviää).
Auto alkaa siis aluksi vain vähän "nykyttelemään" (vähän kuin olisi tiessä pientä kuoppaa) ja nykiminen senkun voimistuu ja lopulta meno on kuin mopolla ajais. Autoa saa välillä sahata aivan tosissaan käytiin. Räppänä on siis varustettu iki ihanalla pierburgin kaasarilla. Liekkö siellä häikkää? vai olisko bensa pumppu rikki vai jako pielessä vai...? Kertokaa viisaammat kun ei tuosta autosta saa selvää elävä Erkkikään.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 23.11.2005 9:37

Onhan lämminilmaputki pakosarjan päältä ilmanputsariin paikallaan ? Ettei vaan kaasari jäätäisi. Lisäksi tankkiin voisi kaataa jotain Masinolin tapaista.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 23.11.2005 10:20

voipi tankissa olla moskaa. ja sit tarkista ryypyn kunto. eli laita virrat päälle ja käsin käännä kaasu pohjaan ni siin pitäs sen akselin kääntyy

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

ViestiKirjoittaja Jurmu » 23.11.2005 11:13

Mulla Jetassa teki tuota samaa kun oli kosteutta virranjakajassa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.11.2005 13:41

Jäätymistä (imuilmaputken ja läpän korjaus auttaa) tai virranjakajan kosteutta minäkin veikkaan. Ainakin mulla virranjakaja aiheuttaa oireilua alussa ja oireet häviävät koneen lämmetessä. Kaasarin jäätymisen kanssa oireet pahenevat ajaessa ja häviävät kun auto seisoo hetken.

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 24.11.2005 17:03

Tuli tuossa vaan mieleen, että voisko vika johtua huonoista tulpanjohdoista tai puolasta? Kannattaako hankkia tarvike- vai alkuperäiset syttyjohdot?
Virranjakajan kannen ja pyörijän olen justiinsa uusinut ja nykiminen senkun jatkuu.
Pitää tuossa viikonloppuna kokeilla laittaa vaikka pussi siihen virranjakajan ympärille että josko se nykiminen loppuis.
Olisko hyviä ideoita miten saisin sen pysymään kuivana???

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

kumihanskaa??

ViestiKirjoittaja JUMA » 24.11.2005 17:13

Kaveri laittoi joskus LADAansa kumihanskan jakajan "päälle".
Nippusiteellä "ranteen" kohdalta kiinni ja sormenpäihin pienet reiät, joista johdot ulos...Vois melkein lähettää ton tiedon NIKSI-Pirkkaan! =)

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 24.11.2005 19:38

Voipihan se hyytyillä jos syttyjohdot vuotaa. Jos niitä uusia ostaa niin bosch ja beru ja bremi on ilmeisesti hyviä merkkejä.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 24.11.2005 20:03

^noi kolme joo hyvät. eikä nois kannata säästellä. halpis hilppeiden kanssa menee vaan hermo

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 28.11.2005 16:44

Miten korkea pitäisi olla passatin käyntilämpötila kaupunkiajossa, kun meikäläisellä koneen lämpömittari nousee 100 asteen viivalle ennen kuin flekti alkaa surraa ja lämmöt tippuu taas 90 asteeseen. on ko aivan normaalia vai pitäisikö lämpöjen pysyä kokoajan 90 c viivalla?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.11.2005 19:13

^Ihan normaalia on.

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 29.11.2005 14:46

Olisko kellään tietoa mihin asentoon pitää säätää 2e2 ryyppy.
Eli mihin asentoon rikastinkotelon kiinnitetään, että kaksimetallijousi vääntää rikastinläppää oikein???

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 29.11.2005 14:50

se pitää kylmällä koneella säätää. ota ilmanputsari irti ja kato sit kohta missä se ryypynläppä kääntyy nippa nappa kiinni

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 5.12.2005 14:14

Joo nyt tais vika löytyä.
Eli imuilman esilämmitin ei ilmeisesti toimi. Se ottaa n. 1.5 Ampeeria virtaa mutta ei lämpiä juuri. Laitoin virat suoraan akulta siihen ja sormea pystyi pitämään sen päällä ainakin 5 minuuttia eikä "siilissä" juuri lämpiämistä havainnut.
Mittasin sen lämmittimen vastuksen niin se näytti n 6.5 ohmia.
Eli onko kellään tietoa paljonko tuon värkin pitäisi ottaa virtaa ja paljonko on terveellä "siilillä" vastusarvo. Ainakin suhteellisen paksu johto siihen tulee.
Kun laskee mitatuista arvoista siilin tehon (12V*1.5A) = 18W
Viittiikö joku vilkaista omasta autosta nuo arvot jos ei kukaan satu tietämään?

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen!

Jamppo
-
Viestit: 71
Liittynyt: 4.3.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Jamppo » 5.12.2005 14:59

Muistaakseni lämmitysvastuksen pitäisi olla 80W tehoinen joten about 6A pitäisi viedä virtaa jos kunnossa on. Tämä tieto tosiaan muistinvarainen ja pitänee illemmalla tarkistaa mittarin kanssa.

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 5.12.2005 16:21

Mistähän mahtais tuommosen esilämmittimen löytää ja paljonkohan mahtaa olla hintaa?
Pitääkö irroittaa koko imusarja, että saa tuon siilin irti?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.12.2005 17:05

Ootko sen imuilmaputken ja suunnanvaihtoläpän tarkistanut? Se lämmityssiilikään ei auta, jos tuo imuilmaputki pakosarjalta ei ole kunnossa.

Siilin teho tosiaan on melko iso, pois kytkeytymisen huomaa kiihtyvyydessä jos sattuu sillä hetkellä sopivasti pintakaasulla kiihdyttämään.

tuojant
-
Viestit: 16
Liittynyt: 20.11.2005 21:51

ViestiKirjoittaja tuojant » 3.1.2006 15:33

Mitenkäs toi alipaineläppä pitäis toimia. Nyt ainakin kun laitoin auton kylmänä käyntiin niin läppä aukes alipaineella niiku pitääkin... mutta pitäiskö tuon läpän sulkeutua sitten kun auto on lämmin. Ja sulkeutuuko se kokonaan vai vähän?
Ottaako läppä sen alipaineen sieltä kaasarin takaa tulevalsta alipaineletkusta?
Jos ottaa niin miksi ne alipaine letkut kuitenkin kuitenkin sen kaasarin päällä olevan "imuputken" päältä?
Kertokaa joku mulle toi läpän toiminta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa