Kansipahvi meni eli puurot ja vellit sekaisin, miksi?
Valvoja: ffp jäsenet
Kansipahvi meni eli puurot ja vellit sekaisin, miksi?
Elikäs Skodillakki temppuili tossa jo pario viikkoa siten, että kun laittoi tulille niin hetken päästä kuului kolme varoituspiippiä ja lämpötilan merkkivalo ryhtyi vilkkumaan. Lämmöt kuitenkin nousivat normaalisti 90:een ja flektikin alkoi pyöriä lämpimänä, ja jäähdytinnestettä oli oikea määrä. Kun sitten tarkistin paisuntasäiliötä koneen ollessa täysin kylmä, niin suhina vaan kävi kun avasin korkin. Vein auton Jpään Mäkelän autoon, jossa lupasivat ainakin katsoa takuuseen (ostin auton käytettynä mäkelä'n koneesta alle 2kk sitten). Soittelin seuraavana päivänä että jokos katsoitte (ajattelin että kyseessä joku anturihäikkä tms.) ja kertoivat että tosiaan oli kannen tiiviste mennyt ja sitä juuri vaihdettiin puhelun aikana. No, korjaus meni siististi takuuseen ja sen suhteen ei mitään valittamista (maksoi muuten kuulemma Mäkelän Koneelle karkeasti 700-800€, hyvä ettei lauennut ½ vuoden jälkeen). Kysyin että mistä moinen voisi johtua että noin oli tehnyt, ja vastasivat vain että vialliunen tiiviste. Onko moinene mahdollista, autolla kuitenkin ajettu vasta 74tkm. Olin käsittänyt että kannentiiviste menee lähinnä ainoastaan silloin jos auto keittää, pitääkö paikkansa? termostaattia autoon Ei korjauksen yhteydessä vaihdettu. ihan mielenkiinnosta tahtoisin tietää että mistä voi moinen johtua, onko odotettavissa että menee uudestaan?
Tekniikan maailman kestotesti-fabiasta (1.4 koneella) tais myös mennä kannentiiviste ja syyllinen oli virheellinen tiiviste. Noissa oli ilmeisesti yhdeltä tiivistevalmistajalta tullu virheellinen erä joissa yhden vesikanavareiän kohdalta tiivisteestä puuttui metallirengas tai jotain muuta vastaavaa.
Ei muuta kun kovaa ajoa vaan :)
Ei muuta kun kovaa ajoa vaan :)
Joo no hommahan jatkuu, PRKL menee hermo tohon tsekinmaan ihmeeseen, nyt sytytti ajosta keltaisen moottorin itsediagnostiikkavalon, ja lämpömittarin neula putosi alatappiinsa. Ei sammu valo käynnistämällä uudelleen. Oletettavasti moottorin lämpötila-anturissa vika. Ei oo kovin hyvä mielipide tällä hetkellä taas noista takatukkamaan tuotteista..
Kyllä noista 1.4 fabioista pahveja on mennyt. Millos tämä sattui 2vk sitten? Muistan vaan yhden hauskan tapauksen mäkelän autosta kun asentaja rupesi vaihtamaan kansipahvia johonki 1.4 fabiaan. Ja oli homman melkein tehny niin. Työnjohto tuli että se selvisi takuisiin menee, asentaja naureskeli ja sanoi että se on kyllä kohta valmis. Hommaa ei oisi saanut vielä edes aloittaa :) Lämpötila-anturi todennäkösesti mennyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa