1.8 T GTI IV moottori käväisi 130 asteessa Ja nyt KASASSA!
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 T GTI IV moottori käväisi 130 asteessa Ja nyt KASASSA!
Nonniin....
Nyt kun on saatu alusta kuntoon (Powerflex+KW Var2), niin aloin duunissa tekeen seuraavaa.....
Tarkoituksena oli tehdä duunisas ilmastoinin puhdistus käsittely oikein ionisoimalla tjsp....
Asettelin autoon härvelin sisälle jne....Käynnistin auton jne....Tarkistin flektin pyörimisen yms. Lähdin syömään....
No eikös se flekti sitten jättänytkin pyörimättä.....Käynnistyksestä kesti noin 20 min ennen kuin huomasin, että mittaristossa vilkkuu ilonen punainen F.....:( Ja lämmöt 130 asetetta,,,,,Tuli kiirus sammuttaa auto (Vaikka olikin jo myöhäistä!)
Tarkastin flektin sulakkeen akun päältä, kas kas....Siellä oli kannastaan sulanut poikki 30A:n sulake...:( No...Nyppäsin sen jämän irti, niin johan rupesi pyörimään.....??!!
Mikähän olisi aiheuttanut flektin toimimattomuuden.....?
Flekti pyöriin jälleen, kun kytkee autom-ilmastoinin päälle...Mutta sammuu, kun laitan ECON asentoon..........(Sulake on jälleen paikallaan, ei aiheuttanut sille motikalle hirveää vahinkoa, jossa se on kiinni akun päällä!)
Kone menee kyllä luultavasti kokonaan remonttiin.....?Pitää erikoista laahaavaa jurinaa, hiukan röpöttää, kampiakselin stefa vuotaa öljyä, kannen välistä vuotaa öljyä...yms.....Onkohan turbo kärsinyt? Voiko kantta plaanata (Laakkonen sanoo EI, mutta koneistamot KYLLÄ???)
Kertokaas nyt jotain järkeviä ajatuksia....Ei mitään tyhmiä vuodatuksia.....
Taas tietää syyn, miksi joutuu käydä töissä.....:)
Nyt kun on saatu alusta kuntoon (Powerflex+KW Var2), niin aloin duunissa tekeen seuraavaa.....
Tarkoituksena oli tehdä duunisas ilmastoinin puhdistus käsittely oikein ionisoimalla tjsp....
Asettelin autoon härvelin sisälle jne....Käynnistin auton jne....Tarkistin flektin pyörimisen yms. Lähdin syömään....
No eikös se flekti sitten jättänytkin pyörimättä.....Käynnistyksestä kesti noin 20 min ennen kuin huomasin, että mittaristossa vilkkuu ilonen punainen F.....:( Ja lämmöt 130 asetetta,,,,,Tuli kiirus sammuttaa auto (Vaikka olikin jo myöhäistä!)
Tarkastin flektin sulakkeen akun päältä, kas kas....Siellä oli kannastaan sulanut poikki 30A:n sulake...:( No...Nyppäsin sen jämän irti, niin johan rupesi pyörimään.....??!!
Mikähän olisi aiheuttanut flektin toimimattomuuden.....?
Flekti pyöriin jälleen, kun kytkee autom-ilmastoinin päälle...Mutta sammuu, kun laitan ECON asentoon..........(Sulake on jälleen paikallaan, ei aiheuttanut sille motikalle hirveää vahinkoa, jossa se on kiinni akun päällä!)
Kone menee kyllä luultavasti kokonaan remonttiin.....?Pitää erikoista laahaavaa jurinaa, hiukan röpöttää, kampiakselin stefa vuotaa öljyä, kannen välistä vuotaa öljyä...yms.....Onkohan turbo kärsinyt? Voiko kantta plaanata (Laakkonen sanoo EI, mutta koneistamot KYLLÄ???)
Kertokaas nyt jotain järkeviä ajatuksia....Ei mitään tyhmiä vuodatuksia.....
Taas tietää syyn, miksi joutuu käydä töissä.....:)
Viimeksi muokannut Murre, 28.9.2005 1:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taitaa se flektin pyöriminen olla normaalia ilmastoinin ollessa päällä. Ainakin BAASissa flekti pyörii vähän väliä, vaikka moottori olisi kylmä ilmastoinnin ollessa käynnissä.
Niin ja on sekin mahdollista, että flektin moottori leikkaa kiinni, niin ainakin kävi erään vm. 2003 polon (9N) flektin kanssa kaksi viikkoa sitten.
Niin ja on sekin mahdollista, että flektin moottori leikkaa kiinni, niin ainakin kävi erään vm. 2003 polon (9N) flektin kanssa kaksi viikkoa sitten.
Selvitetääs vielä..
Flekti lähtee päälle vasta lämpöjen noustessa reiluun 95 asteeseen mutta jos ilmastointi on päällä flekti pyörii lähes jatkuvasti oli kone lämmin tai kylmä.
Eli flekti ei pyöri ilmastoinnin ollessa poiskytkettynä (econ-asennossa) jos moottorilämpö ei ole lähelle 100 astetta. Tämän kai tiesitkin?
Flekti lähtee päälle vasta lämpöjen noustessa reiluun 95 asteeseen mutta jos ilmastointi on päällä flekti pyörii lähes jatkuvasti oli kone lämmin tai kylmä.
Eli flekti ei pyöri ilmastoinnin ollessa poiskytkettynä (econ-asennossa) jos moottorilämpö ei ole lähelle 100 astetta. Tämän kai tiesitkin?
Niinhän sen kuulukin pyöriä, ilmastointi on päällä....!
Mutta hitto, kun se ei pyöri taas silloin, kun ilmastointi ei ole päällä.....
Pitäisikö tuon vedenlämpötilan anturin antaa jotain arvoa...? (Se anturi, joka on lähempänä syylaria.....Muistaakseni ylävesi letku?)
En jaksa muistaa, kun on suuri vitutus ny päällä.....!
Mutta mitäs te kokeneet kyseisen moottorin AGU -99 korjaajat olette asiasta mieltä...? Kannattaako vaihtaa toinen kone vai peruskorjata vanha....??
Mutta hitto, kun se ei pyöri taas silloin, kun ilmastointi ei ole päällä.....
Pitäisikö tuon vedenlämpötilan anturin antaa jotain arvoa...? (Se anturi, joka on lähempänä syylaria.....Muistaakseni ylävesi letku?)
En jaksa muistaa, kun on suuri vitutus ny päällä.....!
Mutta mitäs te kokeneet kyseisen moottorin AGU -99 korjaajat olette asiasta mieltä...? Kannattaako vaihtaa toinen kone vai peruskorjata vanha....??
Tuossa juuri tarkastettiin öljyt ja vedet........
Öljyn sekaan ei näytä tulleen jäähdytys nestettä, eikä nesteen sekaan näyttänyt tulleen öljyä paisuntasäiliötä tarkastellessa! Erikoista...?Sisälle tulee kuitenkin lämmittimen kautta jäähdytin nesteen haju..
Huomattiin nyt myös seuraava asia: Lämpötila mittari ei nouse yli 90asteen, vaikka ottaa flektiltä sulakkeen pois ja antaa käydä kohotettua tyhjäkäyntiä (2000rpm)...Anturi vika...!?
Seuraava vika aiheutti flektien toimimattomuuden, Ehkä?:
Akun päällä olevasta sulakerasiasta oli sulanu/palanut 30A:n sulakkeen kanta (Flektit) ja jouduin purkamaan kokonaan kyseisen sulakerasian. Meneepi kokonaan vaihtoon...!
Huomattiin myös seuraavaa ongelmaa: n.1500-2000rpm kohdalla moottorista kuului erikoinen rohahdus kaksi kertaa peräkkäin, kun vauhtia oli n.20-30km/h...Olisikohan alakerran laakerit?
Tyhjäkäynnillä,sekä vedolla, että moottorijarrutuksessa kuuluu erikoista ääntä...?
Kohta alkaa jo todella särkeä päätäkin.....Ja rahapussia.....:(
Vag-Com antoi seuraavat vikakoodit:
Address 08
COntroller: 3B1 907 044 A
Component : Climatronic S 9.0
Coding:01000
Shop#. WSC 01317
1 Fault found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
35-10- - -Intermittent
Address 17
Controller: 1J0 919 860 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11
Coding: 04142
Shop#. WSC 00000
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0395602
1 Fault found
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ -Intermitted
Öljyn sekaan ei näytä tulleen jäähdytys nestettä, eikä nesteen sekaan näyttänyt tulleen öljyä paisuntasäiliötä tarkastellessa! Erikoista...?Sisälle tulee kuitenkin lämmittimen kautta jäähdytin nesteen haju..
Huomattiin nyt myös seuraava asia: Lämpötila mittari ei nouse yli 90asteen, vaikka ottaa flektiltä sulakkeen pois ja antaa käydä kohotettua tyhjäkäyntiä (2000rpm)...Anturi vika...!?
Seuraava vika aiheutti flektien toimimattomuuden, Ehkä?:
Akun päällä olevasta sulakerasiasta oli sulanu/palanut 30A:n sulakkeen kanta (Flektit) ja jouduin purkamaan kokonaan kyseisen sulakerasian. Meneepi kokonaan vaihtoon...!
Huomattiin myös seuraavaa ongelmaa: n.1500-2000rpm kohdalla moottorista kuului erikoinen rohahdus kaksi kertaa peräkkäin, kun vauhtia oli n.20-30km/h...Olisikohan alakerran laakerit?
Tyhjäkäynnillä,sekä vedolla, että moottorijarrutuksessa kuuluu erikoista ääntä...?
Kohta alkaa jo todella särkeä päätäkin.....Ja rahapussia.....:(
Vag-Com antoi seuraavat vikakoodit:
Address 08
COntroller: 3B1 907 044 A
Component : Climatronic S 9.0
Coding:01000
Shop#. WSC 01317
1 Fault found:
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
35-10- - -Intermittent
Address 17
Controller: 1J0 919 860 D
Component: KOMBI+WEGFAHRS. MM0 V11
Coding: 04142
Shop#. WSC 00000
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0W0395602
1 Fault found
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ -Intermitted
Heikki J.:
Hitto.....Tuota en tullut edes ajattelleeksi.....
Mutta mutta...Kuten juuri edelläni seatts mainitsi, niin tarviiko myös vaihtaa sit nuo uudet kynätolpatkin vahvempiin...?Vai meneekö pelkällä jarru päivityksellä???
E: Tuon 180hv mallisesta olenki täällä nähnyt jotain juttua, mutta mistä 225 heppasen saa...?
EE: Onko tuo 225hp:kin edelleen 1.8T..?
Hitto.....Tuota en tullut edes ajattelleeksi.....
Mutta mutta...Kuten juuri edelläni seatts mainitsi, niin tarviiko myös vaihtaa sit nuo uudet kynätolpatkin vahvempiin...?Vai meneekö pelkällä jarru päivityksellä???
E: Tuon 180hv mallisesta olenki täällä nähnyt jotain juttua, mutta mistä 225 heppasen saa...?
EE: Onko tuo 225hp:kin edelleen 1.8T..?
Viimeksi muokannut Murre, 9.8.2005 20:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Heikki J.:
Kyllä se mitä todennäköisemmin on....Avaamallahan sen todistettavasti tietää....
E: Mikähän on sellainen järkevä hinta alle 100tkm ajetusta koneesta...Esim. 150hp/tai sit 180/225hp...? Kun nyt on ollut tarjolla kaiken hintaista! Apulaitteilla ja ilman...!
Kyllä se mitä todennäköisemmin on....Avaamallahan sen todistettavasti tietää....
E: Mikähän on sellainen järkevä hinta alle 100tkm ajetusta koneesta...Esim. 150hp/tai sit 180/225hp...? Kun nyt on ollut tarjolla kaiken hintaista! Apulaitteilla ja ilman...!
Viimeksi muokannut Murre, 9.8.2005 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^^Kunnostuksen kohdalla on nyt vain ongelma....EI ole kunnon paikkaa, eikä edes esim. moottori nosturia, sekä tarvittavia erikoistyökaluja....?
Kyllähän sen voin ottaa osiksi, se ei aiheuta minun osaltani haittaa. Mutta esim tuon jakopään kanssa en ole koskaan työkennellyt...Pelkona on iso vahinko nokkahihnan kohdalla...
Osiahan saa varaosa tarvikkeina...(Niistä saan hyvät alennukset)...
Mitenköhän on...? Onko nuo tiivisteet ostettava VW:ltä, vai kestääkö tarvike tivarit yhtä hyvin, kuin alkuperäiset...(Eräs taho kehoitti ostamaan alkuperäisiä ((EI siis Laakkonen!))...
AIna kyllä olen käyttänyt tarvike osia joka rempassa, eikä ongelmia...
Mutta sitten tietenkin joutuu viedä koneistamoon koneen osat (kansi, lohko yms, itse noita kun en pysty missään tekemään...)
Kyllähän sen voin ottaa osiksi, se ei aiheuta minun osaltani haittaa. Mutta esim tuon jakopään kanssa en ole koskaan työkennellyt...Pelkona on iso vahinko nokkahihnan kohdalla...
Osiahan saa varaosa tarvikkeina...(Niistä saan hyvät alennukset)...
Mitenköhän on...? Onko nuo tiivisteet ostettava VW:ltä, vai kestääkö tarvike tivarit yhtä hyvin, kuin alkuperäiset...(Eräs taho kehoitti ostamaan alkuperäisiä ((EI siis Laakkonen!))...
AIna kyllä olen käyttänyt tarvike osia joka rempassa, eikä ongelmia...
Mutta sitten tietenkin joutuu viedä koneistamoon koneen osat (kansi, lohko yms, itse noita kun en pysty missään tekemään...)
No, esim. AVK:lla on yksi AGU-kone, palovaurio, mutta tuskin siitä palanut on muuta kuin apulaitteita... hinta 1350eur.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/v ... .8TB1350A2
Eiköhän tollasen käytetyn kokonaan ehjänkin koneen alta puolentoista tonnin jostain saa.
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/v ... .8TB1350A2
Eiköhän tollasen käytetyn kokonaan ehjänkin koneen alta puolentoista tonnin jostain saa.
^Kyllä tää tulee rahapussia hoikentamaan aika paljon....:(...Ei oo helppoo...!...:(
Mutta kerranhan täällä maanpäällä vaan eletään, eikä niitä rahoja pihtaamiseen oo tarkoitettu.....?!? Kävi vaan paska stägä, toivottavasti ei TOISTA KERTAA.....!
Ja kun kerran kun tuon nosturin ja pukin ostaa, niin on sit tulevia projekteja varten jo valmiina....:)
Mutta enpä tiedä vielä mitä ylläreitä tuolta sisuksista löytyy ja mikä on koneistamon tuomio....? Loput ehjät osat menee kuitenkin jossain vaiheessa johonkin muuhun, jos joudutaan vaihtamaan tuohon toinen kone...;)
Kuvia laitan kyllä sit, kun se on purettuna....
Mutta kerranhan täällä maanpäällä vaan eletään, eikä niitä rahoja pihtaamiseen oo tarkoitettu.....?!? Kävi vaan paska stägä, toivottavasti ei TOISTA KERTAA.....!
Ja kun kerran kun tuon nosturin ja pukin ostaa, niin on sit tulevia projekteja varten jo valmiina....:)
Mutta enpä tiedä vielä mitä ylläreitä tuolta sisuksista löytyy ja mikä on koneistamon tuomio....? Loput ehjät osat menee kuitenkin jossain vaiheessa johonkin muuhun, jos joudutaan vaihtamaan tuohon toinen kone...;)
Kuvia laitan kyllä sit, kun se on purettuna....
Hiukan tarkennusta edelliseen....!!
1. sylinteri=11.7bar
2. sylinteri=12.6bar
3. sylinteri=11.8bar
4. sylinteri=12.0bar
Voisinko olettaa (en ole vielä avannut konetta), että alakerrassa (männät+renkaat) ei olisi mitään vialla???
Antoi vaan aika korkeat lukemat!!
E: Haynes korjaus oppaan mukaan paineet tulisi olla min: 7bar....Suurin ero saisi olla 3bar sylinterien väleillä...
1. sylinteri=11.7bar
2. sylinteri=12.6bar
3. sylinteri=11.8bar
4. sylinteri=12.0bar
Voisinko olettaa (en ole vielä avannut konetta), että alakerrassa (männät+renkaat) ei olisi mitään vialla???
Antoi vaan aika korkeat lukemat!!
E: Haynes korjaus oppaan mukaan paineet tulisi olla min: 7bar....Suurin ero saisi olla 3bar sylinterien väleillä...
No eipä se 130 asteessa käyminen välttis tee mitään, varsinkin jos on nesteet sisällä, pumppu toimii ja auto on tyhjäkäynnillä. Paskempi tsägä vois olla jos nesteet lauennu ulos ja kone kuormituksen alla.
Kannen lämmöt on kuitenki tyhjäkäynnillä hieman alemmat joten, puristusmittaus jos näyttää hyvältä, ja jos vielä kattoo ettei oo jäähynesteitä menny öljyn sekaan ni mä ainaki laittaisin uudet nesteet ja kovaa ajoa.
Kannen lämmöt on kuitenki tyhjäkäynnillä hieman alemmat joten, puristusmittaus jos näyttää hyvältä, ja jos vielä kattoo ettei oo jäähynesteitä menny öljyn sekaan ni mä ainaki laittaisin uudet nesteet ja kovaa ajoa.
suosittelen avaamaan vasta sitten kun se poikii, voi nimittäi tuo outo ääni olla mistä vaan, esim. jakohihnan kiristäjä ottanu itteesä... tai joku muoviosa siellä suunnalla kiertyny, paine noussu vesipuolella ja vesipumpussa o laakererit rikki ku joku vanha stefa siellä pettäny.. iha mitä vaa voi olla tuommosta iha merkityksetöntä tuo ääni..
Suosittelen vaikka mieluummin eka tutkituttamaan öljynsuodattimen että onko siellä metallisilppua, onko öljypohjassa paloja ym. Tuo on PAAAALjon halvempaa kuitenkin.
Suosittelen vaikka mieluummin eka tutkituttamaan öljynsuodattimen että onko siellä metallisilppua, onko öljypohjassa paloja ym. Tuo on PAAAALjon halvempaa kuitenkin.
www.bildelsbasen.se <- Vastaava kuin suomen varaosahaku.
Siitä vain soittokierrokselle:
Eiköhän nuo englantia puhu jos ruotsi ei suju.
Siitä vain soittokierrokselle:

Eiköhän nuo englantia puhu jos ruotsi ei suju.
Tänään kun olin irroittamassa kantta, niin tiesin että pultin kantaan sopii Torx avain....Mutta mutta....Onko noiden orggis kannenpulttien kanta normaali Torx (T50), onko se jokin leveämpi niin sanottu torx kanta...? Koska T50 oli liian väljä ja taas T55 liian iso.....
Ihan vaan kiinnityksen hetkellä ei viitti tuota T50:stä käyttää, ettei muljahda....(Jos siitä nyt enään toimivaa saa...?)
Eli onko siihen jokin erikois kärki olemassa ja jos on, niin mistä saa?
Ihan vaan kiinnityksen hetkellä ei viitti tuota T50:stä käyttää, ettei muljahda....(Jos siitä nyt enään toimivaa saa...?)
Eli onko siihen jokin erikois kärki olemassa ja jos on, niin mistä saa?
Viimeksi muokannut Murre, 23.8.2005 6:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se on ns. ribe avain mutta muillakin nimillä sitä tunnetaan. Etsi vaikka googlella vv/audi erikoistyökaluja. Löytyy vaikka wurthilta, laakerikulmasta jne.
Ribe on 6-kulmainen, mutta ei sama kuin torx.

Ribe on 6-kulmainen, mutta ei sama kuin torx.
9 MM Ribe Socket Wrench for heads of VW / AUDI. DESCRIPTION:, This special bit wrench services head bolts found on many late model VW's and Audi's. ...
www.autopart.com/TOOLS/TOOLSMAIN/tool/T_9260.htm

Viimeksi muokannut toniha, 23.8.2005 11:29. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mä luulen että se kansi on kiinni XZN-pulteilla, eikä torxeilla.
Tässä on kuva XZN-avain sarjasta:
XZN-avain sarja
Tässä on kuva XZN-avain sarjasta:
XZN-avain sarja
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
^Juu onhan sitä jo jonkin verran.....
Kansi: Koeponnistus, venttiilien lautasten- ja istukoiden hionnat, venttiilien ohjaimien vaihto, tasohionta...yms
Lohko: Sylinterien hoonaus, uudet männärenkaat, kk-laakerit, rk-laakerit
+...tiivisteet, kannenpultit, hammashihna+ohjain+kiristin, vesip., termostaatti, moniurahihna, öljyt+suodatin, nokkaakselien ketju+kiristin, moottorin pääsulakerasia akun päälle, tulpat,..yms yms....
Tuolle on nyt kertynyt n.1900€ (sis. työt 830€ (kansi+lohko))
+uusi paineilma mutteriväännin Würth, Motonetin moottorinostin ja -pukki....;) Ainakin työkalujen kohdalla ei oo niin väliä, kun ne on sit jatkossa valmiina uusiin rientoihin.......=)
Lisäksi on tulossa Karalan lastu+säätö, kytkin, sekä putkisto,....Isompi ahdin haussa myös......
Kyllä sitä vielä menee....:(
Kansi: Koeponnistus, venttiilien lautasten- ja istukoiden hionnat, venttiilien ohjaimien vaihto, tasohionta...yms
Lohko: Sylinterien hoonaus, uudet männärenkaat, kk-laakerit, rk-laakerit
+...tiivisteet, kannenpultit, hammashihna+ohjain+kiristin, vesip., termostaatti, moniurahihna, öljyt+suodatin, nokkaakselien ketju+kiristin, moottorin pääsulakerasia akun päälle, tulpat,..yms yms....
Tuolle on nyt kertynyt n.1900€ (sis. työt 830€ (kansi+lohko))
+uusi paineilma mutteriväännin Würth, Motonetin moottorinostin ja -pukki....;) Ainakin työkalujen kohdalla ei oo niin väliä, kun ne on sit jatkossa valmiina uusiin rientoihin.......=)
Lisäksi on tulossa Karalan lastu+säätö, kytkin, sekä putkisto,....Isompi ahdin haussa myös......
Kyllä sitä vielä menee....:(
Viimeksi muokannut Murre, 7.9.2005 0:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eräs henkilö tällä foorumilla on myymässä ATP virisarjaa kyseiselle moottorille....Mutta yksi asia askarruttaa ennen ostoa....
Onko tuo GT35 ahdin liian iso tuolle moottorille...?
Karala keroi sen olevan ja suosi GT28RS:ää...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43171
Onko tuo GT35 ahdin liian iso tuolle moottorille...?
Karala keroi sen olevan ja suosi GT28RS:ää...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=43171
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
No voi v**tu.....
Sen verran tuli sählättyä kannen kiristyksen jälkeen......Hirveessä kiireessä katkaisin veitsellä silikoni-tuubin pursotuskärjen auki, niin eiköhän se PRKL kärki lentänyt suoraan kohti kantta.....
EN sen vertaa viitsinyt VIELÄ suojata tulpan reikiä....Vaikka oli tarkoitus....
Ja arvaatkas mitä....? No...Suoraan ykkösen tulpanreijästä sisään......No...Huomenna saa alkaa imurointi,,,,,,=)
Olinpas TOSI huolimaton .......Tyhmästä päästä kärsii hermot.....
Sen verran tuli sählättyä kannen kiristyksen jälkeen......Hirveessä kiireessä katkaisin veitsellä silikoni-tuubin pursotuskärjen auki, niin eiköhän se PRKL kärki lentänyt suoraan kohti kantta.....
EN sen vertaa viitsinyt VIELÄ suojata tulpan reikiä....Vaikka oli tarkoitus....
Ja arvaatkas mitä....? No...Suoraan ykkösen tulpanreijästä sisään......No...Huomenna saa alkaa imurointi,,,,,,=)
Olinpas TOSI huolimaton .......Tyhmästä päästä kärsii hermot.....
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nyt olisi sitten säädettävää nokkapyörää vailla ja sitten kone paikalleen....Huomenna toivottavasti....?!?!?
Pakkia tuli nyt kyllä tuon suuremman virittämisen kanssa....Eli nyt venähtää turbon vaihto, koska on toimitus vaikeuksia....
Olihan tuossa TT:n sarja kaupan, mutta kun Peksihän ehti ensin tietysti....;)....*prkl*
Pakkia tuli nyt kyllä tuon suuremman virittämisen kanssa....Eli nyt venähtää turbon vaihto, koska on toimitus vaikeuksia....
Olihan tuossa TT:n sarja kaupan, mutta kun Peksihän ehti ensin tietysti....;)....*prkl*
No....oletkos...ottanut huomioon...että ketju...kiristyy vasta öljypaineen noustua....kiristimeen jolloin...nokkien välinen ajoitus...hieman muuttuilee.
Samoin hammashihnan kiristys vaikuttaa ajoitukseen. Pari kolme kierrosta moottoria pyörimissuuntaan ympäri, niin hihna ja ketju hakeutuu oikeaan kireyteensä
Aika monta konetta olen vaan avattuna nähnyt ja touhunnut, eikä tuollaista merkkiongelmaa ole koskaan vastaan tullut, mutta kertahan se on ensimmäinenkin
(aika paljon mukavampaa luettavaa tuo teksti ilman ylimääräisiä välimerkkejä)
Samoin hammashihnan kiristys vaikuttaa ajoitukseen. Pari kolme kierrosta moottoria pyörimissuuntaan ympäri, niin hihna ja ketju hakeutuu oikeaan kireyteensä
Aika monta konetta olen vaan avattuna nähnyt ja touhunnut, eikä tuollaista merkkiongelmaa ole koskaan vastaan tullut, mutta kertahan se on ensimmäinenkin
(aika paljon mukavampaa luettavaa tuo teksti ilman ylimääräisiä välimerkkejä)
No prkl....Tarvii van sitte laittaa vaan se siihen, mikä on sillä hetkellä paras...Sen jälkeen ottaa ensi savut ilmaan ja tarkastaa jako uudelleen...
Ootkos Rolle huomannut (Olet varmaan!), että siinä nokka pyörässä on se kohdistus merkki hiukan sen hampaan reunassa ...Ei keskellä, kuten yleensä...
E: Mitähän minäkin tässä nyt oikeen mietin.....? Sitä saa kysyä ihan omalta itseltään.....:)
Ootkos Rolle huomannut (Olet varmaan!), että siinä nokka pyörässä on se kohdistus merkki hiukan sen hampaan reunassa ...Ei keskellä, kuten yleensä...
E: Mitähän minäkin tässä nyt oikeen mietin.....? Sitä saa kysyä ihan omalta itseltään.....:)
Voi P*ska!
Kävin juuri eilen auton alla ja huomasin lohkon olevan kosteana öljystä coolerille menevän ahtuputken takaa.Noh vikaa etsimään!
Vika löytyi nokka-akselin vuotavasta stefasta, jonka vaihtoivat koneistamon pojat, kun laittoivat kannen kasaan, Prkl!!!
Ja huomasin vielä, että nokkahihnan rullan kiristäjä mäntä?? (ei iso rulla), ei kiristä/työnnä hihnaa tarpeeksi, vaan jää ns. jumittaan (Omasta mielestä ei jaksa työntää?) Sormella, kun siirsi kiristäjä rullaa, niin alkoi mäntä nousta hitaasti.
Onkohan tämä kiristys mekanismi normaalia???
Kävin juuri eilen auton alla ja huomasin lohkon olevan kosteana öljystä coolerille menevän ahtuputken takaa.Noh vikaa etsimään!
Vika löytyi nokka-akselin vuotavasta stefasta, jonka vaihtoivat koneistamon pojat, kun laittoivat kannen kasaan, Prkl!!!
Ja huomasin vielä, että nokkahihnan rullan kiristäjä mäntä?? (ei iso rulla), ei kiristä/työnnä hihnaa tarpeeksi, vaan jää ns. jumittaan (Omasta mielestä ei jaksa työntää?) Sormella, kun siirsi kiristäjä rullaa, niin alkoi mäntä nousta hitaasti.
Onkohan tämä kiristys mekanismi normaalia???
Viimeksi muokannut Murre, 16.11.2005 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa