Seosmittarin kytkeminen?
Valvoja: ffp jäsenet
Seosmittarin kytkeminen?
Eli mihin lamdan johtoon kytken seos mittarin? auto on audi a3 -98 1.8t
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Signaalijohtoon. :)
Omien kokemuksie mukaan
- Nelinapasessa on 2 (yleensä samanvärisiä {valkea?}) lämmitykelle sekä maadoitus ja signaali.
- Kolmenapasessa 2 (yleensä samanvärisiä) lämmitykselle sekä signaali
- Kaksnapasessa maa ja signaali
- Yksnapasessa vain signaali
Maadotukset vag:eissa yleensä ruskeita, ja jäljelle jäävä (yleensä musta) on signaali. Tarkemmat ohjeet viisaammilta, kytkentäkaaviosta tai itse esim. yleismittarilla mittaamalla.
Omien kokemuksie mukaan
- Nelinapasessa on 2 (yleensä samanvärisiä {valkea?}) lämmitykelle sekä maadoitus ja signaali.
- Kolmenapasessa 2 (yleensä samanvärisiä) lämmitykselle sekä signaali
- Kaksnapasessa maa ja signaali
- Yksnapasessa vain signaali
Maadotukset vag:eissa yleensä ruskeita, ja jäljelle jäävä (yleensä musta) on signaali. Tarkemmat ohjeet viisaammilta, kytkentäkaaviosta tai itse esim. yleismittarilla mittaamalla.
Joo... eli nyt kytkin sen tohon mustaan johtoon ja en oikeen usko et se vieläkään näyttää oikein. Tyhjäkäynnillä se pysyy jokseekin samassa mutta kun kaasuun koskee ni se seilaa edes takasi nopeesti koko ajan. mikäköhän sitä nyt vaivaa en oo muilla nähny et seokset pomppii noin nopeesti laidasta laitaan.... tai sit toi mittari on paska.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos oot tuohon A3:n sen asentanut, niin sen kuuluukin tehdä niin, myös tyhjäkäynnillä. Kaasu pohjassa toimii "normaalisti".
NB-anturin jännitekuvaajasta on helppo päätellä miksi. Ulostulojännite muuttuu todella radikaalisti (n 0,2...0,8V), vaikka seos pysyykin melko vakaana. Tuollasella anturilla ei olekaan tarkoitus mitata laihuuden tai rikkauden suuruutta, vaan ainoastaan onko seos optimaalinen (AFR 14.7:1, Lambda 1) vai ei.
Moottorin ohjainlaite mietiskelee keskiarvoa tuosta pulssista.
NB-anturin jännitekuvaajasta on helppo päätellä miksi. Ulostulojännite muuttuu todella radikaalisti (n 0,2...0,8V), vaikka seos pysyykin melko vakaana. Tuollasella anturilla ei olekaan tarkoitus mitata laihuuden tai rikkauden suuruutta, vaan ainoastaan onko seos optimaalinen (AFR 14.7:1, Lambda 1) vai ei.
Moottorin ohjainlaite mietiskelee keskiarvoa tuosta pulssista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa