Seosmittarin kytkeminen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

Seosmittarin kytkeminen?

ViestiKirjoittaja Kurdi » 15.11.2005 22:29

Eli mihin lamdan johtoon kytken seos mittarin? auto on audi a3 -98 1.8t

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.11.2005 22:34

Kokli yleismittarilla mikä johto huitelee 0,5 V paikkeilla.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.11.2005 22:38

Signaalijohtoon. :)

Omien kokemuksie mukaan
- Nelinapasessa on 2 (yleensä samanvärisiä {valkea?}) lämmitykelle sekä maadoitus ja signaali.
- Kolmenapasessa 2 (yleensä samanvärisiä) lämmitykselle sekä signaali
- Kaksnapasessa maa ja signaali
- Yksnapasessa vain signaali


Maadotukset vag:eissa yleensä ruskeita, ja jäljelle jäävä (yleensä musta) on signaali. Tarkemmat ohjeet viisaammilta, kytkentäkaaviosta tai itse esim. yleismittarilla mittaamalla.

Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 16.11.2005 9:02

Ois hyvä saada vihdoin sekin toimimaan ku auton tehon lisäykseen on menny lähemmäs 1500 egee, huomasin tos yks päivä et jarrutehostajan alipane putkikin on aika huonossa hapessa... sieltä ku se imasee tarpeeks ilmaa täydestä laulusta ni sen tietää et mitä sit tapahtuu...(

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 16.11.2005 10:10


Kurdi
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.11.2005 22:22

ViestiKirjoittaja Kurdi » 16.11.2005 17:17

Joo... eli nyt kytkin sen tohon mustaan johtoon ja en oikeen usko et se vieläkään näyttää oikein. Tyhjäkäynnillä se pysyy jokseekin samassa mutta kun kaasuun koskee ni se seilaa edes takasi nopeesti koko ajan. mikäköhän sitä nyt vaivaa en oo muilla nähny et seokset pomppii noin nopeesti laidasta laitaan.... tai sit toi mittari on paska.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.11.2005 17:21

Eikös tuo lambda seilaa laidasta laitaa tiheesti.

Keskiarvoistetaanko tuota lukemaa sitten vai miten sitä tulkitaan?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.11.2005 17:25

Jos oot tuohon A3:n sen asentanut, niin sen kuuluukin tehdä niin, myös tyhjäkäynnillä. Kaasu pohjassa toimii "normaalisti".

NB-anturin jännitekuvaajasta on helppo päätellä miksi. Ulostulojännite muuttuu todella radikaalisti (n 0,2...0,8V), vaikka seos pysyykin melko vakaana. Tuollasella anturilla ei olekaan tarkoitus mitata laihuuden tai rikkauden suuruutta, vaan ainoastaan onko seos optimaalinen (AFR 14.7:1, Lambda 1) vai ei.

Moottorin ohjainlaite mietiskelee keskiarvoa tuosta pulssista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa