ongelmia tyhjäkäynnillä vw golf mk2
Valvoja: ffp jäsenet
ongelmia tyhjäkäynnillä vw golf mk2
Minkälainen vaikutus tuolla imusarjassa kiinni olevalla anturilla on auton käyntiin? Tyhjäkäynnillä auto meinaa sammua ja ajossa välillä tuntuu tahmealta. Varsinkin kylmänä todella tuskallista ja tuntuu kuin auto kävisi kolmella. Ennen vika oli vain kylmänä mutta nyt myös lämpimänä. Yhtenä päivänänä tyhjäkäyntikierrokset nousi lähelle 3000r/min.. Oireiluun on auttanut tuon imusarjaan tulevan anturin johtojen ronkkiminen. Jossain ilmeisesti katkos..Onko tuo jokin ilmamäärä anturi? Ja auto oli vw golf mk2 1.6 -91 surullisen kuuluisalla pierupurkilla.
ei siihen imusarjaan ainakaan mun mielestä oo mitää anturia laitettu.... se johto mikä sinne taakse menee on imusarjan lämmityssiilille. Eli kosketushäikkää siellä suunnalla jos sitä heiluttelemalla korjaantuu, tai siili sökönä... toisin sanoen imusarja ei lämpene sähköisesti, kuten tehtaan nerot on sen suunnitellu.
Toi tyhjäkäynnin huuto taas ei liity samaan vikaan mitenkään. Se voi olla ihan mistä vaan, ja kuten edellinenkin kommentaattori totesi, kannattaa luovuttaa suosiolla ja hankkii joku korvauskaasari, ruisku tms. jos ei ole asiantutemusta tai palavaa halua hankkia sellaista. Voihan siinä imusarjassa tosin olla joku anturikin, en mä sitä sano (ei oo koskaan ollu noin uutta kakkakoppaa), jolloi kaikki edellämainittu kumoutuu. Onnea vianetsintään!
Toi tyhjäkäynnin huuto taas ei liity samaan vikaan mitenkään. Se voi olla ihan mistä vaan, ja kuten edellinenkin kommentaattori totesi, kannattaa luovuttaa suosiolla ja hankkii joku korvauskaasari, ruisku tms. jos ei ole asiantutemusta tai palavaa halua hankkia sellaista. Voihan siinä imusarjassa tosin olla joku anturikin, en mä sitä sano (ei oo koskaan ollu noin uutta kakkakoppaa), jolloi kaikki edellämainittu kumoutuu. Onnea vianetsintään!
eipä tossa pierburgis oo mitään ihmeellistä. ei se weber oo sen parempi jos sekin on paskana. se on imusarjan lämmitykselle se piuha, eli aika tärkee ettei rupee jäätämään. suosiolla uusit ne muutkin piuhat. se kierrosten nousu johtuu siit et ryyppy menee kokonaan päälle. sulla sit ilmeisesti jumii se jotenkin.
tuol; http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486 on juttuu lisää samasta vehkeestä
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/spares.html#pierburg tääl kuvia
kerros viel tarkemmin mikä malli pierburgista? jos kuvia saisit? 1.6 konees ollu 2E-E ja 2E2 ja viel 2E3.
ite oon just menossa räpläämään ton ryypyn kuntoon kun ei mee iteksee päälle vaan pitää käsil kääntää. millastas kulutusta sulla on ollu tos vehkees
tuol; http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=46486 on juttuu lisää samasta vehkeestä
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/spares.html#pierburg tääl kuvia
kerros viel tarkemmin mikä malli pierburgista? jos kuvia saisit? 1.6 konees ollu 2E-E ja 2E2 ja viel 2E3.
ite oon just menossa räpläämään ton ryypyn kuntoon kun ei mee iteksee päälle vaan pitää käsil kääntää. millastas kulutusta sulla on ollu tos vehkees
Joo, ei se menny imusarjalle. Katoin väärin pimeässä. Mutta jokatapauksessa liittyy varmaan tuohon imusarjan lämmitykseen. Automaattiryyppy jumitti ilmeisesti mutta nyt näyttää toimivan.. En oo ihan varma mutta olisko se toi 2E-E .. Kuluttaa maantieajossa 80-100 km/h semmoset 6.5-7 l/100km. Kaupunkiajossa kuluttaa 8-9l/100km
Oireiluun on auttanut tuon imusarjaan tulevan anturin johtojen ronkkiminen. Jossain ilmeisesti katkos..Onko tuo jokin ilmamäärä anturi?
Jos se on 2e-e sähkökaasari kuten -91-vuosimallisessa saattaa olla, niin imusarjassa on tosiaankin lämpöanturi.ei siihen imusarjaan ainakaan mun mielestä oo mitää anturia laitettu
Silloin siinä on myös lambda-anturi jonka johdon välipistoke on kiinniventtiilikopan kulmassa. Tarkista, ettei lambdan johto ole hangannut imusarjan anturin johtoja puhki. Mulla johdoissa oli kupari vastakkain, mikä aiheutti tyhjäkäynnin satunnaisen katoamisen.
Samalla kannattaa käydä läpi muutkin hankaumat, itse hiljattain pujottelin kaikki konehuoneen johdot suojaputkiin.
Ja jos siinä siis on sähkökaasari, niin rekisteriotteessa lienee maininta vähäpäästöisyydestä eikä tuolloin kaasarin korvaaminen tavallisella versiolla onnistu. Mulla tuo kulutus pyörii 6...6,7 litran välillä, viimeksi taisi olla 6,2l.
Edit: Imusarjan lämmitykselle menee punainen johto kaasarin taakse. Lämpöaturille taas 2 johtoa ja anturi on siinä kaasuvaijerin alapuolella.
Edit2: Myös mulla tyhjäkäynti jää joskus 3000r/min tienoolle, mutta syy ei ole selvinnyt. Joskus oireet saattavat hävitä jopa vuodeksi ja palata taas.
Edit3: Kerran unohdin sen imusarjan anturin piuhan irti, ihan normaalisti auto silloinkin kulki. Anturin vaikutus siis kiinnostaa suunnattomasti.
Nyt löyty toi anturi. Eli luultavasti kyseessä on juuri tuo 2e-e.
Ennen kaasarin ja imusarjan välisen kumilaipan vaihtoa tyhjäkäynti oli samantapainen; Eka käy hyvin sitten meinaa sammua. Ja just sammumaisillaan ni taas rupee käymään hyvin. Oli lämmin tai ei. Ja veto tuntuu muutenkin olevan hieman poissa. Voisiko saada ilmaa jostain? Huohotinletkussa ainakin valtaisa reikä... huomasin nyt. Voiko se aiheuttaa tuommoista?
Ilmastointiteippiä etsimään..
Laatikko on 5v
Ennen kaasarin ja imusarjan välisen kumilaipan vaihtoa tyhjäkäynti oli samantapainen; Eka käy hyvin sitten meinaa sammua. Ja just sammumaisillaan ni taas rupee käymään hyvin. Oli lämmin tai ei. Ja veto tuntuu muutenkin olevan hieman poissa. Voisiko saada ilmaa jostain? Huohotinletkussa ainakin valtaisa reikä... huomasin nyt. Voiko se aiheuttaa tuommoista?
Ilmastointiteippiä etsimään..
Laatikko on 5v
Kyllä ne kiinni on. Laippa on vaihdettu jo puoltoista vuotta sitten. Tyhjäkäynti näköjään alkaa toimia kunnolla kun auto seisoo vähän aikaa, mutta ajolenkin jälkeen jos pysähtyy esim. liikennevaloihin niin kierrokset tippuu ja meinaa sammua. Tapahtuu yhden kerran pysähtymisen jälkeen. Seuraava pysähdys ja sama juttu. Välillä tuntuu myös ajossa että veto olisi hieman poissa..
Kaikki johdot näyttäis ainakin olevan ehjät. Alipaineletkutkin on vaihdettu.
Voisko sytytyksessä olla tuollaista oireilua? Tulpat ja tulpanjohdot noin vuoden vanhat. Irrotin tulpanjohdon niin sieltä tipahteli jotan ruskeeta mönjää.. Myös tulpanpäässä samaa.. Onkos noissa tulpanjohdoissa suuria eroja? Mitä tohon virranjakajaan kannattais vaihtaa? Luulen että siihen ei oo vaihdettu mitään osia vuosiin.
Kaikki johdot näyttäis ainakin olevan ehjät. Alipaineletkutkin on vaihdettu.
Voisko sytytyksessä olla tuollaista oireilua? Tulpat ja tulpanjohdot noin vuoden vanhat. Irrotin tulpanjohdon niin sieltä tipahteli jotan ruskeeta mönjää.. Myös tulpanpäässä samaa.. Onkos noissa tulpanjohdoissa suuria eroja? Mitä tohon virranjakajaan kannattais vaihtaa? Luulen että siihen ei oo vaihdettu mitään osia vuosiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”