Oljynpaineista ja käsijarrusta mk2...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

Oljynpaineista ja käsijarrusta mk2...

ViestiKirjoittaja Alexf » 8.11.2005 22:02

Eli pari kyssäriä.. ensinäkin oljynpaineista, mitä niiden pitäis olla kylmänä/kuumana? Itellä vuotaa oljyä ja ku laitoin painemittarin kiinni ni se meinaa että kylmänä 6-7 bar ja kuumana 2-3,5... Kuulostaa ainaki minun korvaan vähä kovilta luvuilta mutta kertokaapa tietäväiset mitä noi luvut pitäis olla?

Toinen asia olis käsijarruvaijereista, elikkä miten gti:n kahvassa on ne vaijerit kiinni ku cl:län kahvassa ne kiertää sieltä alta ja kiinniittyy sitte eteen semmoseen irtopalaan, mutta ku laitoin levyjarrullisen taka-akselin ni eipä tunnu yltävän vaijerit ku kahvan taka osaan saakka.. eli onko kahva jotenkin eri näkönen?

Kiitoksia jo etukäteen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2005 22:04

Vaijerit tais olla eripituiset.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 8.11.2005 22:13

näin mäki käsitin, eli vaihtoehtoina gti:n kahva tai patenttiratkasu... (eli jälkimmäinen=)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2005 22:29

Eli pidemmät vaijerit?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 8.11.2005 22:43

eiku homemade patentti kahvaan, jotta vaijerit yltää...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.11.2005 22:56

Mitä vikaa pidemmissä vaijereissä sitten on?

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 8.11.2005 23:32

niissä on erilainen se jarrun puoleinen pää... enpä tosin tiedä, onko siitä haittaa.. pitääpä kokeilla ku käyn taaas sen kimppuun.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 9.11.2005 6:16

Kakkoskoppasia on tehty kahella eri käsijarruvivulla ja se vaihtuu muistaakseni vm. -88.
Eli hommaat vaan ne vanhemman levyjarrulisen vaijerit niin sopii...

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 9.11.2005 22:50

no mutta! nehän maksaa rahaa! =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.11.2005 23:07

Nii-i!!

Melki kympin kipale.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 10.11.2005 7:07

mutta mites ne paineet? onko tietoja?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.11.2005 8:15

Mitens paineet on kierroksilla?

Muuten nuo näyttää olevan pikkusen korkeat, jos noi on tyhjäkäyntipaineet. Mutta ei kai siitä haittaa ole

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 10.11.2005 16:55

Noista paineista sen verran että kakkakoppaan ihan sopivat...
Itellä kylmänä ei 7 barin mittari riitä ja lämpimänä 1,5-3 baria...
Kaverilla oli bensa golfisa 4 barin mittari joka kylmänä pyörähti puolitoista kierrosta...

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01

ViestiKirjoittaja kupukka » 10.11.2005 17:10

mulla on kylmänä (tyhjäkäynnillä) nois 6kg/cm2
lämpösenä tyhjäkäynnillä on sitten ~2kg/cm2 paikkeilla.
Kiihdyttäessä tietty +7kg/cm2 ja ajossa jotain 4-6kg/cm2

Eli ihan peruslukuja mun mielestä.

Alexf
-
Viestit: 225
Liittynyt: 24.3.2005 13:15

ViestiKirjoittaja Alexf » 10.11.2005 22:13

Jeesh kiitoksia erittäin paljon paine tiedoista, helpotti tuskailua vian etsinnän kanssa. Meinasin vain että jos olis ollu korkeet paineet ni ois sen takia ollu herkkä vuotamaan... Pullautellu stefoja tjms.

Tänään selkisi perusteellisen koneen kuivauksen jälkeen, että öljy tulee nokka-akselin stefan välistä, sisäpuolelta eli akselin ja stefan välistä. Se on ilmeisesti tullu alareunastaan vähä ulospäin, jolloin niistä kahesta tiivistysnystyrästä vain toinen ja sekin vain osin oli pitelemässä öljyä sisäpuolella.. tiedä sitten syytä moiseen... Huomenna stefa ja öljy kauppaan! Toivottavasti vuoto lakkaa. Tippaki ketuttaa!! =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa