Eli moottori nykii kun kiihdyttää, kiertää maksimissaan 5000rpm ja silloinkin kierrokset humpaa eli ei pysy tasan 5000 ja moottori ei kuulosta normaalilta auto tärisee, mutta tyhjä käynti on aivan normaali. pienen ajon jälkeen pakosarja hehkuu aivan punaisena.
Sitten myös lämpö mittari heiluu 70-90cel väliä.
Vika koodit helppottaisi varmaan mutta ei ole konetta käytössä nyt.
ja moottori ei ole paukkunut kertaakaan.
Mistä alkaisi etsiä vikaa?
Passatti 3B 98 1.6 oireilee
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin, tsekattiin tuosta vikalistakin. Siellä oli oikeastaan, nyt ulkomuistista veistellen, herja satunnaisesta viasta mm. engine speed sensorilta, lambdalta before catilta (heating), throttle position actuatorilta ja olikohan joku intake manifold flap valve. Koskapa autosta oli nypitty piuhoja irti vikaa selvittäessä, niin vikalista tyhjennettiin ja tarkoitus oli tsekata vikalista ajon jälkeen....mutta, vikalistan tyhjäämisen ja koeajolenkin jälkeen ei vikalistalle noussut enää mitään. Aiemmin auto oli mennyt oletettavasti "safemodeen" ja aiheuttanut sen että auto ei kiertänyt kunnolla...kuitenkin vedot hukassa...nyt siis ikäänkuin vaikutti että vika olisi kadonnut....mutta ihmetykseksi jäi, tai ainakin itseäni arvelutti, se että pienen lenkin vedätyksen jälkeen pakosarja helotti punasena...ei kai vaparin pakosarja ihan helposta punastele?
Tuntuis, että seos ei pala sylinterissä. Liekkö lambda sökö ja käy rikkaalla. Voi siis olla katin vaihtokin edessä. Kummallista kylläkin, jos ei mitään vikakoodeja anna! Olen ihmetellyt ennenkin noita vikakoodeja. Tulee kyllä numeroa, jos nyppää piuhan irti, mutta osat vaan ei rikkoudu siten, että boxi älyäis niiden olevan rikki. Ikäänkuin ne kituuttelis just ja just elossa, muttei suostu antautumaan.
Jos seos ei pala, niin silloin kyllä pitäis katin haista aika pahalle (omakohtaisiin kokemuksiin viitaten) ja toisaalta eikös nimenomaan kone käy kuumana jos seos on laihalla?
Pitää seurata josko auto alkaisi taas rajottamaan vetoa ja kattoa vikalista sitten. Tosin pikkasen on arveluttavaa kun pakosarja punasena hehkuu, sulaa vielä tulpat ja männät ja kaikki...kertokaa jos jollain kokemuksia vastaavasta.
Pitää seurata josko auto alkaisi taas rajottamaan vetoa ja kattoa vikalista sitten. Tosin pikkasen on arveluttavaa kun pakosarja punasena hehkuu, sulaa vielä tulpat ja männät ja kaikki...kertokaa jos jollain kokemuksia vastaavasta.
Kyllähän se niin on... Ei pitäisi väsyksissä kirjotella. Liekkö järjestelmäpaine alhainen? Bensansuodatin ja/tai -pumppu vialla. Jos koko imusarja hehkuu niin ei varmaan ole kyse yksittäisestä suuttimesta. Mites se ilmamassamittari, antaako ne aina vikakoodin ku rupeevat vikuroimaan? Mulla on jotain hämäriä muistikuvia, että ei aina antais vaan tekee jotain hämärää häikkää pitkän aikaa eka.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa