Mittaristo, kilometrejä vähennetty.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jaru
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.11.2003 19:11

Mittaristo, kilometrejä vähennetty.

ViestiKirjoittaja Jaru » 7.11.2005 11:03

Saksassa on yksi auto kiikarissa. Auto muuten ihan ok kuntoinen, mutta mittarista on otettu pois (n.100tkm). Myyjä myönsi sen. Onko mahdollista palauttaa kilometrit mittariin ja jos on niin miten?

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 7.11.2005 11:05

On.
Helppo tietää ton perusteella
Saksassa on yksi auto kiikarissa

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 7.11.2005 11:14

Mulla oli just tollanen Audi50 ekana autona..
kun remppasin koneen ja askin, niin nollasin mittarin ihan akkuporanokeella pyörittämällä.

Eli ota mittaristo irti, se on kahdella ruuvilla kiinni ja sitten akkuporalla pyörität 100tkm lisää.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.11.2005 11:45

Tuskin nyt ollaan tuomassa niin vanhaa autoa että siinä olisi vaijerimittari.

Jaru
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.11.2003 19:11

ViestiKirjoittaja Jaru » 7.11.2005 13:19

joo, ei sieltä mitään vanhaa olla tuomassa. Eli digimittari on kyseisessä autossa. Auto on Audi A4 vm. 2000

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 7.11.2005 13:24

Pyoriihän se sähköanturikin porakoneella.

Tumpula
-
Viestit: 193
Liittynyt: 7.9.2005 10:31

ViestiKirjoittaja Tumpula » 7.11.2005 14:08

Ohoo, autoillahan ajetaan keskimäärin 16 tkm vuodessa saksanmaalla kuten joku asiasta tietävä aiemmin kertoi. Eli jos mittarissa on 96 tkm niin paikkansapitävähän se on! Ellet sitten ostele autoa saksasta ilman foliohattua!!!

Itse käytän savustuspussia - suojaavaa aluminia sahanpurutäytteellä, jossa pääni on niinkuin kotonaan...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 7.11.2005 14:50

Matti M: mites minusta tuntuu, että tämä sähköinen anturi ottaa tasan tarkkaan yhteen suuntaan, eli pyörimissuunnasta riippumatta laskee pulsseja jostain vetopyörästöstä. Tällöin suunnalla ei ole himpunkaan vertaa merkitystä, vaikka autolla pakitettaisi aina, niin silti tulee postiivista lukemaa kilometrimittariin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.11.2005 15:12

Helpompi tehdä pulssigeneraattori jos tarvii lisää kilometrejä.

Ja jos myyjä myöntää että "ruuvattu" 100 tkm, niin luotatko siihen että ei ookaan ruuvattu 200 tkm?

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 7.11.2005 17:26

Eikös Saksan autoihin kannattaisi "ruuvata" miljoona kilsaa lisää.. Olisiko auton verotusarvo pienempi?

mcpete
-
Viestit: 170
Liittynyt: 27.7.2003 16:28

ViestiKirjoittaja mcpete » 7.11.2005 22:33

Ei ne saksalaiset niitä mittareita ruuvaile. Niillä on yksinkertaisesti vaan kilsat pidempiä kun täällä kylmässä suomessa. Eli mittarissa 150 tkm saksan kilometriä = 300 tkm suomen kilometriä.
Joo ja kyllä kannattaa ruuvata lisää kilsoja mittariin jolloin verotus arvo laskee. Samalla syyllistyy petokseen kun huijaa valtiota. No miks ei ketään kiinnosta jos kilsoja onkin vähemmän..Enemmän verotuloja yms.

"Kyll tää turkku on si hyvä paikka olla ja yrittää" =)

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 7.11.2005 22:45

Audeissa pitäisi näkyä merkkiliikkeiden tekemät huollot kilometrineen auton boxista ja saksassa varmaan on vieläkin niitä ruuvauslaitteita joka paikassa, vaikka se onkin nykyään siellä laitonta. Eli jos se nykynen omistaja on osannu ottaa kilsat sieltä pois ni kai se saa ne sinne takasinki.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.11.2005 22:47

Mistä lähtien Audeissa näkyy huollot ja osaatko sanoa miksei muissa?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 7.11.2005 23:28

En menis ostamaan kyseistä autoa. Jos on kerta rullattu mittaria niin mistä sen tietää paljonko siitä on otettu pois... No miten huoltokirja? Aika tympeä homma jos seki on väärennetty tai puuttuu. Tarkoittanee sitä että kun tuot auton Suomeen, on ensimmäisenä edessä jakohihnan vaihto ja jos automaatti niin sen öljyt (en ostais varsinkaan automaattia jos huollot/kilometrit ei ole selvillä) ym... Kun niistä ei ole mitään takuuta. Eri asia joku kakkis mutta tuon ikä- ja hintaluokan auto niin...

Mutta asiaan. Minä olen kuullut, että VAG-COMilla saisi lisättyä kilometrejä mittariin, mutta ei poistettua? Tämä sen vuoksi jos vaikka mittari hajoaa ja se vaihdetaan uuteen. Pitääkö paikkansa?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.11.2005 23:29

Tässä ei nyt taidettu kysyä muuta kuin että onko kilometrien muuttaminen digimittariin mahdollista, miten tämä nyt taas ajautui tähän saksa-autojen kilometrilukemien uskottavuuteen?

Ja kyllä, lukemia pystyy muuttamaan ihan minuutissa kun on oikeat vehkeet (ei tarvi akkuporakonetta). VAG-COM:lla pystyy lukemaa muuttamaan (kasvattamaan), tosin vain uuteen mittaristoon.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 8.11.2005 0:35

käyttöautolla esim on vehkeet siihen hommaan, pikkumiinus asiassa on se että eihän niillä ole koodia siihen että saisi muutettua

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 8.11.2005 14:48

Ei oo siitä audin huoltohistorian näkyvyydestä sen parempaa tietoa, kun että kaveri joka on tuonut saksasta pari audia on käynyt saksalaisessa liikkeessä tarkastamassa historian ennenkuin on tuonut ne suomeen. Toinen niistä ainakin oli 90-luvun lopun A4 TDI. Tuskin kovin vanhoissa näkyy. Voin kysyä tarkemmin jos tietäis asiasta.

Rusty
-
Viestit: 311
Liittynyt: 28.7.2003 7:39

ViestiKirjoittaja Rusty » 8.11.2005 16:43

Huoltohistoriaa kannattaa käydä kysymässä myös ihan kotimaisessa merkkiliikkeessä. Saattavat saada alustanumeron perusteella näkymään myös ulkomailla (Eurooppa tai ainakin Saksa ) tehdyt huollot riippuen huoltopaikan tietojärjestelmistä. Omastani (A4-96) näkyi esimerkiksi Saksassa vuonna 2000 tehty takaisinkutsukampanjatarkastus.

En usko että ECUun noita tietoja kerättäisiin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 8.11.2005 17:36

Ei niitä tietoja sinne ECUun talleteta. Saksassa merkkihuollot merkkaa tietokantoihin tehdyt huollot, ja ne näkee Suomestakin merkkihuollon koneilta.

käyttöautolla esim on vehkeet siihen hommaan, pikkumiinus asiassa on se että eihän niillä ole koodia siihen että saisi muutettua

Ei mitään koodeja tarvi tietää kun on pelit ja vehkeet.

Jaru
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.11.2003 19:11

ViestiKirjoittaja Jaru » 8.11.2005 20:03

Jep, kyseinen auto oli jo kuulemma myyty, kun sitä kysyin uudelleen.... ja myyjä oli yksityinen. Onko Vag-Comilla nähtävä mittarilukema juuri se mittarinlukema, vai tuleeko jostain muualta?

OT:
Engine 01 -> 08 ja siitä ryhmä 001 jossa on rpm, temperature, voltage, niin tuo voltage mikä jännite?

Onko jossain olemassa ohjearvoja bensiinimoottoreille


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa