Jarrujen ilmaus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

Jarrujen ilmaus

ViestiKirjoittaja saarimak » 5.11.2005 15:54

Vaihoin levyt ja palat ja samalla lähti nesteet sylinteristä ja säiliöstä. Nyt kun yritän laittaa uudet nesteet ja ilmata, niin jarrupoljin käyttäytyy aika levottomasti. Painuu puoleen väliin ja sit jäykkenee ja kuuluu mukava rusaus ja sit menee pohjaan ja sama toistettaessa. Tavaraa se kyllä pumppaa, mutta ei tahdo ruveta toimimaan normaalisti. Auto seisoi about viikon ilman nesteitä. Onko mahdollista, että joku osa kuivuisi siinä ajassa toimintakelvottomaksi. Mahtaako kellään olla hajua mistä moinen.

Kiitoksia vinkeistä.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 5.11.2005 17:40

tota....millä sä ne nesteet sieltä ulos onnistuit ottaan?

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

ViestiKirjoittaja saarimak » 5.11.2005 18:18

Eikös ne tule kun jarruletkut puottaa auki satuloista...

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 5.11.2005 18:35

Ainaki itellä rusahtaa tuo poljin jarruja ilmatessa...
Tuota nesteen pois valuttamista estetään esim. lukkopihdeillä joilla painetaan letku siksi aikaa kasaan kun satula on irti... En kyllä ymmärrä miksi ne letkut on pitänyt löysätä palojen vaihdon takia??

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.11.2005 18:39

Mistä toi ääni tarkemmin kuuluu? Voisko se olla vaan polkimen vivusta?

Luulisin että sä et oo saanu kaikkee ilmaa pois järjestelmästä. Harvemmin noi muuten hajoo.

saarimak
-
Viestit: 11
Liittynyt: 5.11.2005 15:41

ViestiKirjoittaja saarimak » 5.11.2005 20:26

Joo sori kun en tarkentanu. Letkut piti ottaa irti kun toiselta puolelta piti letku uusia ja toiselta puolelta joutu poraamaan ilmausruuvin puolikkaan satulasta irti.

Elikkä rutina taitaa olla sitten ihan ominaista jos sitä muillakin ilmaantunu. Hyvä homma. Ite en oo tuota autoa koskaan ilmannut. Ei kai siinä muutaku runnomaan poljinta.

Tarkempaa hajua vielä mistä ääni kuuluu...täytyy ottaa kaveri kuulostelemaan.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 6.11.2005 2:05

^hiukan kyllä kans kelailin että mitä sä niitä letkuja irrottelet jos paloja vaihdat... :)

sakarivo
-
Viestit: 222
Liittynyt: 23.3.2005 23:35

ViestiKirjoittaja sakarivo » 6.11.2005 11:01

aikoinaan saabeja ruuvanneena joutui ilmailemaan noita kytkinjärjestelmiä ja se on aika hankala homma silleen oikein tehtynä joten tein sen niinpäin että jarru-/kytkinneste pullon korkkiin pieni reikä, reikään letku ja letkun toinenpää pumppuun (esim. pissapojan pumppu) imupuolelle. Pumpun painepuolelta letku jarru-/kytkinsylinterin löysättyyn ilmausruuviin ja automaattinen ilmaus-/täyttöjärjestelmä on valmis. Jarrunestepullo ylösalasin että neste alkaa valua pumpulle, pumppu pyörimään ja kun nesteen pinta alkaa nousta säiliössä niin järjestelmä on ilmattu. HUOM älä käytä auton omaa pissapojan pumppua vaan jostain romusta käyt sellasen nykäsemässä..;) toimintaa on kokeiltu vain saabin kytkin- ja jarrujärjestelmiin mutta on suuri vaara että se toimii myös muihin merkkeihin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa