Voiko auton taustan tarkistaa etukäteen?
Valvoja: ffp jäsenet
Voiko auton taustan tarkistaa etukäteen?
Voiko Saksassa myynnissä olevan auton huoltotaustoja selvittää Suomesta käsin? Mitä tietoja autosta tarvitaan?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Paljolti uskonasia se km-lukema
Km-lukemien "ruuvaus" on Saksassa ollut pitkään järjestelmällistä bisnestä. Eikä loppujenlopuksi kovin kallistakaan.
Joten vaikka pystyisit tarkistamaan Suomesta käsin Saksan VAG-huollossa ilmoitetut km-lukemat se ei missään nimessä poista mahdollisuutta että auton km-lukemia olisi järjestelmällisesti, kerran vuodessa ennen vuosihuoltoa, vähennetty "sopiviksi". Jälleenmyyntiarvo on aina suhteutettuna ajettuun km-määrään, joten nuukakin saksmanni "ruuvauttaa" mittaria jos niikseen näkee. Nythän se on laitonta. Mutta käytettyähän haet?
Ja kaikkea on saatavissa, mm. huoltokirjoja auton tehdastietotarralla huoltoleimoineen.
Toki katsastuksesta jää kopio omistajallekin jossa näkyy silloinen km-määrä. Mutta siihenkin pätee edellä mainittu.
Viimeistään vierailu skruvamätaren -sivustolla avaa ummikonkin silmät levälleen! Eikä ole auton merkistä kiinni!
Joten vaikka pystyisit tarkistamaan Suomesta käsin Saksan VAG-huollossa ilmoitetut km-lukemat se ei missään nimessä poista mahdollisuutta että auton km-lukemia olisi järjestelmällisesti, kerran vuodessa ennen vuosihuoltoa, vähennetty "sopiviksi". Jälleenmyyntiarvo on aina suhteutettuna ajettuun km-määrään, joten nuukakin saksmanni "ruuvauttaa" mittaria jos niikseen näkee. Nythän se on laitonta. Mutta käytettyähän haet?
Ja kaikkea on saatavissa, mm. huoltokirjoja auton tehdastietotarralla huoltoleimoineen.
Toki katsastuksesta jää kopio omistajallekin jossa näkyy silloinen km-määrä. Mutta siihenkin pätee edellä mainittu.
Viimeistään vierailu skruvamätaren -sivustolla avaa ummikonkin silmät levälleen! Eikä ole auton merkistä kiinni!
saksan autoissa on yleisin kilometrimäärä 140-200tkm... miten voi millään pitää paikkaansa vanhemmissa autoissa tuollaiset kilometrit, ku ajetaan päivittäin pitkiä työmatkoja lämä tiskissä autopaanoilla... ja huoltokirjat pystyy väärentämään... katsoin aikoinaan yhtä audi a4 2.6 quattroa... mittarissa 180tkm ja oven kyynär kohta melkein puhki... lattia matto puhki ja huoltokirjassa oli pitkästi yhtä kirkkaita leimoja ja samanlaisella käsialalla kirjoitettu kaikki. yleensä leimat haalistuu ajanmyötä. kunnon kilometri seuranta katsastukseen niin kuin suomessakin on.
joskus oli lehtijuttua jossain ku joku äijä oli ostanut saksasta jonku mersun ja tuottanut sen suomeen jollain firmalla ja auto oli mennyt vahingossa huoltoon suomessa ja kun äijä sai auton niin oli paljon vähemmän kilometrejä autos ku saksasta lähties. et kyllä ne suomeskin osaa.
ja kaverikin osti vuos sitten 328 bmw:n mittaris 190tkm, sitten myöhemmin se sai tietää että miten saa oikeat kilometrit selville bmw:s ja kappas tauluun tuli lukema 260tkm..
harmillista huijausta, ku saksasta saa paremmin varusteltuja ja erikoisempia malleja ku mitä suomeen on tuotu ja sitten paljastuu kaikenlaista... no pitää vaan olla tarkkana mitä ostaa.
joskus oli lehtijuttua jossain ku joku äijä oli ostanut saksasta jonku mersun ja tuottanut sen suomeen jollain firmalla ja auto oli mennyt vahingossa huoltoon suomessa ja kun äijä sai auton niin oli paljon vähemmän kilometrejä autos ku saksasta lähties. et kyllä ne suomeskin osaa.
ja kaverikin osti vuos sitten 328 bmw:n mittaris 190tkm, sitten myöhemmin se sai tietää että miten saa oikeat kilometrit selville bmw:s ja kappas tauluun tuli lukema 260tkm..
harmillista huijausta, ku saksasta saa paremmin varusteltuja ja erikoisempia malleja ku mitä suomeen on tuotu ja sitten paljastuu kaikenlaista... no pitää vaan olla tarkkana mitä ostaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
laitoin tohon nyt vaan mitä on korviin kantautunut... ostin edellisen autoni saksasta ja mittaris oli 300tkm, mutta muuten oli helmi ja pelas.se vaan ottaa päähän jos maksaa ylimääräistä tuonti veroa, ku se määräytyy aikalailla kilometrien mukaan... tietenkin voi valittaa jos selviää että autolla on ajettu enemmän. vaikka olis 600tkm mittaris niin mitä se haittaa jos on huollettu hyvin ja koneen arvot on hyvät. laitoinkin perään että tarkkana mitä ostaa.
Sakemannit ajaa sen 15-18tkm vuodessa keskimäärin. Paljon ajettuja kaupataa yleensä jo vuoden-parin päästä (mittarissa 100-150tkm). Parhaimpaa tulokseen pääsee jos:
-Ostaa turkkilaisilta vain kebabbia
-Tarkistaa auton kunnon ja huoltokirjan, sisustan kuluminen voi olla joillakin hyvinkin pientä ja jotkut saavat sen rikki pienemmässäkin ajassa. Kaikki eivät aja autolla puku päällä.
-Pyytää nähdä edellisen TÜV lapun (ja sitä edellisen), jos autoa ei katsastettu edellisenä päivänä.
Kaikki ei asu muuten 100km päässä työpaikasta ja baanallakaan ei pääse enää ajamaan rajoittamattomasti kuin joku La-Su välisenä yönä...
-Ostaa turkkilaisilta vain kebabbia
-Tarkistaa auton kunnon ja huoltokirjan, sisustan kuluminen voi olla joillakin hyvinkin pientä ja jotkut saavat sen rikki pienemmässäkin ajassa. Kaikki eivät aja autolla puku päällä.
-Pyytää nähdä edellisen TÜV lapun (ja sitä edellisen), jos autoa ei katsastettu edellisenä päivänä.
Kaikki ei asu muuten 100km päässä työpaikasta ja baanallakaan ei pääse enää ajamaan rajoittamattomasti kuin joku La-Su välisenä yönä...
Eikä autobaanoista enää suurin osa ole rajoittamattomia.
Toisekseen, voihan sitä ostaa auton mikä on täys pommi ja kilometreja 100t ja helmen millä on 200t. Eihän sitä tiedä vaikka se vähemmillä kilsoilla ajettu olisi ollut maanantai kappale, tai sitten vaikka mällätty auto. Eli todellakin, kunnon eikä kilometrien mukaan.
Toisekseen, voihan sitä ostaa auton mikä on täys pommi ja kilometreja 100t ja helmen millä on 200t. Eihän sitä tiedä vaikka se vähemmillä kilsoilla ajettu olisi ollut maanantai kappale, tai sitten vaikka mällätty auto. Eli todellakin, kunnon eikä kilometrien mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa