Eberi asennusta S3:seen...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Eberi asennusta S3:seen...
Onko kukaan asentanu S3:seen eeberspäkkeriä? Tänään tuli laatikollinen rojua jota rupesin sitten nostelemaan paikoilleen. Ekana otin etupuskimen irti ja rupesin mallaamaan lämmitinyksikköä (hajautettu malli jossa vesi pumppu erillään) paikoilleen. Sepä ei mahtunu sitten mihinkään väliin. Soiteltiin joillekkiin lämmitin asentajille, niin sanovat samaa mitä eberin maahantuojakin, "kyllä niitä S3:siin on laitettu". Tehtiin sitten uus etupalkki lattaraudasta. Alkuperäinen on semmonen paksu alumiini profiili palkki. Toimenpiteellä saatiin sitten tarvittavat sentit että lämmitin mahtuu palkin ja ilmastointikennon väliin etupuskurin alle. Seuraava tenkkapoo tuli, kun otin lämppärin kennolle menevän letkun irti. Näyttäs olevan 25 millistä, kun Eberin letku on 18 millistä. Syvä huokaus, nortti, ja sorvi käyntiin. Puoli tuntia lastun irrotusta messinki tangosta, ja supistus kappaleet letkuille on valmiit. Projekti tyssäs nyt siihen, että paketista puuttui vesipumppu kokonaan. Nortti, sauna lämpiämään ja purkamaan tuntoja tänne...
Jos joku on asentanut eberin tahi webaston ässään, niin kaikki vinkit on tervetulleita!!! Lähinnä että onko tolle lämmittimelle joku "virallinen" aseenus paikka, vai onko ammatti miehet asennusfirmoissa yhtä innovatiivisiä:)
Jos joku on asentanut eberin tahi webaston ässään, niin kaikki vinkit on tervetulleita!!! Lähinnä että onko tolle lämmittimelle joku "virallinen" aseenus paikka, vai onko ammatti miehet asennusfirmoissa yhtä innovatiivisiä:)
Mä oon aina ollu siinä luulossa, ettei tohon saa bensalämppäriä mahtumaan. Jos tosiaan siihen sellaisen saa, ni sehän kuulostais aika hyvältä kun omassa pihassa ei tolppapaikkaa oo. Ilmoittele miten käy...
Omassa autossa on kyllä siinä sen alumiinipalkin ja ilmastoinninkennon välissä cooleri, et eipä sitä ainakaan sitte taida tohon mun autoon saada.
Omassa autossa on kyllä siinä sen alumiinipalkin ja ilmastoinninkennon välissä cooleri, et eipä sitä ainakaan sitte taida tohon mun autoon saada.
-
- -
Teemu: Sun ois suht helppo laittaa nyt eberi tahi webasto, kun oot poistanu ne orkkis "Saludo paketit" sieltä puskurin päistä. Ei muuta kun näpräämään ;)
Tide75: Ei oo tilaa sielläkään. Akkukotelon taakse sais mahtumaan jos vaihtais ilmanputsarin johonkin pieneen ja sievään kartiomalliin.
Vinkki vielä akun ostajille: 75Ah akku menee orkkis koteloon jos sahaa akkua kiertävän kiinnitysreunuksen päädyistä pois.
Tide75: Ei oo tilaa sielläkään. Akkukotelon taakse sais mahtumaan jos vaihtais ilmanputsarin johonkin pieneen ja sievään kartiomalliin.
Vinkki vielä akun ostajille: 75Ah akku menee orkkis koteloon jos sahaa akkua kiertävän kiinnitysreunuksen päädyistä pois.
Kuulostaa siltä että kallistun entistä enemmän siihen kirottuun letkulämmittimeen, kun eihän tuohon perinteistä lohkistakaan Defa/Calix tunne. Pitäis vissiin itte porailla reikä lohkoon, jos meinais sinne vastuksen juntata.
Itse kysymykseen ei kyllä mitään havaintoa, että mikä se "virallinen" asennuspaikka on...
Itse kysymykseen ei kyllä mitään havaintoa, että mikä se "virallinen" asennuspaikka on...
-
- -
Voi saatana että voi olla hermoja raastavaa tuo polttoaine pillin pujotus tankilta tonne konehuoneeseen. Noissa penteleissä menee ne polttoainelinjat runkopalkin sisässä. Yritä siinä sitten kikkuraista muovipilliä ujuttaa moisen läpi.
Onkos täällä A3 eberin asentajia? Siinä lienee samanlainen synsteemi? Vinkkejä? Vai ootteko oikonu ja pujottanu ihan pohjaa myöten ton?
Onkos täällä A3 eberin asentajia? Siinä lienee samanlainen synsteemi? Vinkkejä? Vai ootteko oikonu ja pujottanu ihan pohjaa myöten ton?
-
- -
Tuttu linkki. Ei kerrota juurikaan polttoainelinjojen vetämisistä. Aluksi aattelin että perskeles, tässä on hyvät ohjeet. Loppujen lopuksi aika suurpiirteisesti selostettu. Hyvä että porukka jaksaa kummisin ohjeita tehdä.
Nyt on polttoaineputket vedetty perille asti. MIG-hitsauskoneen langansyöttö vaijerilla sain pujotettua sen. Tämä päivä on mennyt lämmittimen pako- ja imuputkea laitellessa. Äänimerkin raudan joutu tekemään uuden, koska palkin ja jäähdyttimen väli jää niin pieneksi. Lämmärin äänenvaimentajallekkin piti tehdä asennus tellinki. Paketista puuttunut vesipumppukin tuli vihdoin ja viimein. Ehtoolla pääsee leikkimään sähköasentaja Aimo Tälliä...
Nyt on polttoaineputket vedetty perille asti. MIG-hitsauskoneen langansyöttö vaijerilla sain pujotettua sen. Tämä päivä on mennyt lämmittimen pako- ja imuputkea laitellessa. Äänimerkin raudan joutu tekemään uuden, koska palkin ja jäähdyttimen väli jää niin pieneksi. Lämmärin äänenvaimentajallekkin piti tehdä asennus tellinki. Paketista puuttunut vesipumppukin tuli vihdoin ja viimein. Ehtoolla pääsee leikkimään sähköasentaja Aimo Tälliä...
-
- -
Victor: Jos ei oo viihde-elektroniikan vaatimaa hitsauskaapelia, niin apparin puolella on läpivienti siinä raitisilmasuotimen vieressä. Mulla meni taas sormi suuhun, kun ei oo vapaita läpivientejä. A3:sen ohjeissa puhuttiin kuskin puolella olevasta läpiviennistä, mutta mun autosta ei semmosta löydy...
Onko ehdotuksia? Johdot pitäis mieluusti saada kuskin puolelta sisään.
Onko ehdotuksia? Johdot pitäis mieluusti saada kuskin puolelta sisään.
-
- -
-
- -
Apparin puolella oli toinen läpiovienti. Kuskin puolelta ainoa läpivienti oli, mistä tuli konepellin avaus vaijeri läpi. Kuvia ottasin hyvin mielelläni, ja laittasin vaikka projekti osioon varottavaksiesimerkiksi projektin laajuudesta, jos ois digikamera. Apparin puolella siis läpivientejä kaksi minun autossa. Toinen raitisilmasuotimen ja lokasuojan reunan välissä, ja toinen sen suodattimen takana siinä tulipellissä, eli toinen vaakatasossa ja toinen pystyssä.
Hemmetti ku joutu kaiken maailman kissanristiäisissä rymyämään tän päivän, niin ei oo vieläkään valmista.
Talvinakit joutuu näköjään heittään samaan syssyyn. Täällä on talvi!
Hemmetti ku joutu kaiken maailman kissanristiäisissä rymyämään tän päivän, niin ei oo vieläkään valmista.
Talvinakit joutuu näköjään heittään samaan syssyyn. Täällä on talvi!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”