Eli, ongelmana g2:n kaasarin ja imusarjan välinen laippa joka näyttäisi hieman vuotavan. Tarkoituksena olisi se itse vaihtaa, mutta mietin vain, että millainen homma se on? Tarviiko paljon letkuja ja johtoja irroitella jne, mitä muuta kannattaa samalla tehdä (putsata tietty ulkosin puolin, mutta avata?)?
Onko tästä jollain jonkinlaista ohjetta, tuosta tekstien puolelta löytyvästä "kokemuksia pierburg e2e:stä" ei paljon tuntunut apua löytyvän.
g2 kaasarin ja imusarjan laipan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
no jos pierburgissa ei ole mitään varsinaista vikaa, niin ÄLÄ HELVETISSÄ koske mihinkään säätöihin tms... Niitä saa sitten hakea takaisin piiiiiiitkän aikaa.. purkaminen ei myöskään kannta, sillä jos kaasarista ei ole paljoa kokemusta, tulee säätöihin koskettua.. Kannattaa lähinnä ajatella perus suurpiisteistä putsausta (tyyliin kaikki nyrkkiä isommat roskat mäkeen) ja alipaine letkujen uusimista. Eli hanki etukäteen sen paksuista letkua, kun noi kaikki pienet alipaineletkut on ja kourallinen pieniä nippusteitä. Nippusiteet eivät ole pakollisia, mutta ainakin ite oon käyttäny varmistamaan liitokset. kannattaa myös hommata jotain kuumuutta kestävää tiivistemassaa esmes holtsigummia tai soudalin punasta sittiä, jolla voit sitten tuhria uuden välkumin ennen asennusta.
Ja sitten itse vaihtoon: Ota ensin ilmanputsari pois ja sitte kaikki auton oikealla puolella olevat sähköjohdot irti, eli siis ne 2 liitintä sieltä takaa, 1 kaasarin edestä tuleva ja sit vielä maajohto siitä kaasarin päällä olevasta ruuvista. Muita en ainakaan muista... sitte kierrät ne 3 6mm pulttia siitä kaasarin päältä auki, jonka jälkeen sen pitäis nousta auton vasemmalla puolelle sivuun sen verran että laipan saa vaihdettua. Laippa on vissiin kiinni 3-4 6.. pultilla. Homma ei siis ole vaikea, eikä myöskään aikaavievä, jos tietää mitä tekee.
Ja sitten itse vaihtoon: Ota ensin ilmanputsari pois ja sitte kaikki auton oikealla puolella olevat sähköjohdot irti, eli siis ne 2 liitintä sieltä takaa, 1 kaasarin edestä tuleva ja sit vielä maajohto siitä kaasarin päällä olevasta ruuvista. Muita en ainakaan muista... sitte kierrät ne 3 6mm pulttia siitä kaasarin päältä auki, jonka jälkeen sen pitäis nousta auton vasemmalla puolelle sivuun sen verran että laipan saa vaihdettua. Laippa on vissiin kiinni 3-4 6.. pultilla. Homma ei siis ole vaikea, eikä myöskään aikaavievä, jos tietää mitä tekee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”