Golf IV kallistuksenvakaaja+madallus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mik@
-
Viestit: 184
Liittynyt: 6.4.2005 20:34

Golf IV kallistuksenvakaaja+madallus?

ViestiKirjoittaja Mik@ » 13.10.2005 19:41

Mo! Kertokaas täytyykö kallistuksen vakaajakin vaihtaa toisenlaiseen versioon, kun madallusta tulee 45-50MM(auto Golf Gti IV-03).Monissa sarjoissa on lisätietona vetarien paksuuksista milli määrät ja jos ne ylityy täytyis sen mukaan kallistuksenvakaajakin vaihtaa..mites on?Mistä sais sopivasti hyvän kallistuksen vakaajan ja täytyiskö puslat vaihtaa "tymäkämpiin" samalla.Mites noi säädettävät "koiranluut" liittyvät etuvakaajan vaihtoon?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 13.10.2005 20:21

Kyllä se vakaaja tulee vaihtaa erillaiseen, kun mennään tuollaisiin arvoihin...JA suosittelen Powerflexin puslia samalla...!

e: Riippuen myös vetarin paksuudesta...

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 14.10.2005 7:31

Koiranluiden vaihto säädettäviin malleihin on vähän edullisempi ja helpompi ratkaisu ku kallistuksenvakaajan vaihto. Ongelmia tulee kun vetarin kulma muuttuu madaltaessa sellaiseksi että se saattaa ottaa kallistuksenvakaajaan kiinni.
Itellä ainakin riitti tossa borassa säädettävät koiranluut. Madallusta 60-70mm.

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 14.10.2005 9:05

Kannattaa vaihtaa puslat ja vakaaja tai ne koiranluut, jos tulee muutakin ajoa kuin maitokauppaan. vakaajan hinta oli muistaakseni 200-300e tienoolla, puslat n. 100e , mutta mitäs tuollaiset koiranluut kustantaa ?

Väsyneillä (varsinkin alkup.) puslilla taas taatusti vetarin ottamaan kiinni vakaajaan. Minulla pilas rata-ajo session alkuunsa vetarin raapiminen, vaikka kw oli säädettynä ylimpään asentoonsa eli n. -35mm.

Normaalissa ajossa, jolloin minulla on ollut laskettuna n. 50mm en ole huomannut mitään raapimisia. -55mm - -60mm arvoilla olen kyllä saanut vetarin raapimaan jyrkissä käännöksissä. vetari oli muistaakseni se 63mm.

Kw:n manuaalissa puhutaan muistaakseni vasta n. -55mm madalluksen aiheuttavan ongelmia normi vakaajalla.
Viimeksi muokannut Jarkko H, 14.10.2005 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 14.10.2005 9:09

Weitecin malli on jotain 130€ luokkaa. Ehkä vähän vähemmän


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa