Golf IV kallistuksenvakaaja+madallus?
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV kallistuksenvakaaja+madallus?
Mo! Kertokaas täytyykö kallistuksen vakaajakin vaihtaa toisenlaiseen versioon, kun madallusta tulee 45-50MM(auto Golf Gti IV-03).Monissa sarjoissa on lisätietona vetarien paksuuksista milli määrät ja jos ne ylityy täytyis sen mukaan kallistuksenvakaajakin vaihtaa..mites on?Mistä sais sopivasti hyvän kallistuksen vakaajan ja täytyiskö puslat vaihtaa "tymäkämpiin" samalla.Mites noi säädettävät "koiranluut" liittyvät etuvakaajan vaihtoon?
Koiranluiden vaihto säädettäviin malleihin on vähän edullisempi ja helpompi ratkaisu ku kallistuksenvakaajan vaihto. Ongelmia tulee kun vetarin kulma muuttuu madaltaessa sellaiseksi että se saattaa ottaa kallistuksenvakaajaan kiinni.
Itellä ainakin riitti tossa borassa säädettävät koiranluut. Madallusta 60-70mm.
Itellä ainakin riitti tossa borassa säädettävät koiranluut. Madallusta 60-70mm.
Kannattaa vaihtaa puslat ja vakaaja tai ne koiranluut, jos tulee muutakin ajoa kuin maitokauppaan. vakaajan hinta oli muistaakseni 200-300e tienoolla, puslat n. 100e , mutta mitäs tuollaiset koiranluut kustantaa ?
Väsyneillä (varsinkin alkup.) puslilla taas taatusti vetarin ottamaan kiinni vakaajaan. Minulla pilas rata-ajo session alkuunsa vetarin raapiminen, vaikka kw oli säädettynä ylimpään asentoonsa eli n. -35mm.
Normaalissa ajossa, jolloin minulla on ollut laskettuna n. 50mm en ole huomannut mitään raapimisia. -55mm - -60mm arvoilla olen kyllä saanut vetarin raapimaan jyrkissä käännöksissä. vetari oli muistaakseni se 63mm.
Kw:n manuaalissa puhutaan muistaakseni vasta n. -55mm madalluksen aiheuttavan ongelmia normi vakaajalla.
Väsyneillä (varsinkin alkup.) puslilla taas taatusti vetarin ottamaan kiinni vakaajaan. Minulla pilas rata-ajo session alkuunsa vetarin raapiminen, vaikka kw oli säädettynä ylimpään asentoonsa eli n. -35mm.
Normaalissa ajossa, jolloin minulla on ollut laskettuna n. 50mm en ole huomannut mitään raapimisia. -55mm - -60mm arvoilla olen kyllä saanut vetarin raapimaan jyrkissä käännöksissä. vetari oli muistaakseni se 63mm.
Kw:n manuaalissa puhutaan muistaakseni vasta n. -55mm madalluksen aiheuttavan ongelmia normi vakaajalla.
Viimeksi muokannut Jarkko H, 14.10.2005 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”