FK coilverit
Valvoja: ffp jäsenet
FK coilverit
terppa,
kellään kokemuksia FK coilover Königsport alustasta vrt. KW variante..?
pitäis alkaa laittaa IV kolviin alle jotai vähän jäykempää ja matalampaa. ;)
kellään kokemuksia FK coilover Königsport alustasta vrt. KW variante..?
pitäis alkaa laittaa IV kolviin alle jotai vähän jäykempää ja matalampaa. ;)
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 12.8.2004 21:46
No autovaruste ainakin näyttäs myyvän sitä JOMia. Voisi tässä itsekkin harkita alustan ostoa. Säädettävä olisi kyllä mukava mutta hintaa on kuitenkin aika reilusti. Tosin ei tuo JOMi kyllä hirveän hintainen olisi, jos sillä tosiaan tekee jotain.
hb81: Mitäs tuo KW var2 kustanti tuohon kakkoseen, kun ei mistään hintaa nyt pikaisesti löytänyt.
edit. Just, no empä taida alkaa laittamaan 2ke:n autoon yli 1ke:n alustaa. Jos sitä vaikka pistäisi tuon JOMin harkintaan. Loppuisi vaan tuo koulu ja pääsisi tekeen töitä.
hb81: Mitäs tuo KW var2 kustanti tuohon kakkoseen, kun ei mistään hintaa nyt pikaisesti löytänyt.
edit. Just, no empä taida alkaa laittamaan 2ke:n autoon yli 1ke:n alustaa. Jos sitä vaikka pistäisi tuon JOMin harkintaan. Loppuisi vaan tuo koulu ja pääsisi tekeen töitä.
Viimeksi muokannut Eemeli, 10.4.2005 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oon niin lööv mun kakkiksee =)
rahaa menee vaa koko ajan siihe.. 2kpl penkkei ja kiskot niille ja uudet vyöt... tuhannen ja viissataa XD
Vanteet ja kumit tuhannen ja neljäsataa.. 16"
turvakaaret oliki jo vähä halvemmat ja isopuskuri setti ei kans paljoo maksanu.
Laakkoselta G60 kaaret ja helmat kirpas vähä mut ei se niin justiinsa =)
Melkee vois tehä oma topicci tonne projekteihi.. noo kuha hälyt saa ni alan vasta sitte laittaa.
rahaa menee vaa koko ajan siihe.. 2kpl penkkei ja kiskot niille ja uudet vyöt... tuhannen ja viissataa XD
Vanteet ja kumit tuhannen ja neljäsataa.. 16"
turvakaaret oliki jo vähä halvemmat ja isopuskuri setti ei kans paljoo maksanu.
Laakkoselta G60 kaaret ja helmat kirpas vähä mut ei se niin justiinsa =)
Melkee vois tehä oma topicci tonne projekteihi.. noo kuha hälyt saa ni alan vasta sitte laittaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 8.4.2005 17:59
Käytän tätä vanhaa topiccia ja kyselen onko kokemuksia FK tarjous coiloversarjasta joka on nyt 499e halvennuksessa. auto on a4 b5 avant.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=44293
mun ajelut on ihan työajoa ja mahdollisesti kerran kesässä rataa... eli ei variante 2 oo oikein perusteltu hankinta,tuo on kuitenkin yli puolet halvempi.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=44293
mun ajelut on ihan työajoa ja mahdollisesti kerran kesässä rataa... eli ei variante 2 oo oikein perusteltu hankinta,tuo on kuitenkin yli puolet halvempi.
On kokemusta noin parin kuukauden ajalta AK:sta. Jotain olen jo aikaisemmin tänne kommentoinut. On todellakin sporttisen tuntuinen, ehkä liiankin.
Pitäisi päästä ajamaan A4:lla, jossa olisi joku kalliimpi sarja, esim KW Variante, niin saisi jonkunlaisen vertailukohdan.
Luulisin kuitenkin, että kyllä KW:n sarjat ovat parempia ja todennäköisesti varsinkin "mukavampia". Eibachin sarjoja seä Koni+Bilstein -yhdistelmiä olen kanssa kuullut kehuttavan. Noita sarjoja saa muistaakseni johonkin 500-700€ hinnoilla.
Pitäisi päästä ajamaan A4:lla, jossa olisi joku kalliimpi sarja, esim KW Variante, niin saisi jonkunlaisen vertailukohdan.
Luulisin kuitenkin, että kyllä KW:n sarjat ovat parempia ja todennäköisesti varsinkin "mukavampia". Eibachin sarjoja seä Koni+Bilstein -yhdistelmiä olen kanssa kuullut kehuttavan. Noita sarjoja saa muistaakseni johonkin 500-700€ hinnoilla.
Viimeksi muokannut Rusty, 28.9.2005 8:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli AK yli vuoden käytössä, sit vaihtui auto. Iteasiasa setti on edelleen autossa kiinni ja toimii (tai siis en ole kuullut että olis mitään valittamista).
Ei niin kova kuin esim. JOMin vastaava halpissarja, mutta tietysti epämukavampi kuin eibachit yms kiinteät "maltillisen madalluksen" laatusarjat.
Kierteitä en tyhmyyksissäni suojannut mitenkään ja talven jäljiltä piti ottaa 50% tolpista pöydälle ruuvipenkkiin herkistykseen. Mut kyllä se siitä jotenki toipui.
Omien kokemuksien lisäksi noita on lähipiirin golf3/vento/passat-akselilla useampia. Samoja jumitusvaivoja talven jäljiltä on jotkut muutkin havainneet, tosin yhtä lailla suojaamattomia ovat olleet. Ne jotka no suojattu ja jatkuvammassa käytössä, toimii ihan hyvin. Oikeestaan ainut miinus on havaittu passatin sarjassa. Siinä on liian lyhyet jouset, eli siis auto on noin 60mm madallettuna vaikka olis yläasentoon säädetty. Ja siitä sit tarvittaessa noin 120mm alaspäin, eli kirjaimellisesti tonttiin :D Varaosia ja erimoisia jousia on saatavilla, tosin ei ole saatu aikaseks tilata pasaaderiin pisempiä jousia.
Säädettävä setti kiinteän hinnalla, eli ei ihan huono yhtälö. Parempia on varmasti, mutta ne on tietysti myös kalliimpia. Käyttikseen en ostais, sillä nykyään on toi mukavuudennhalu kasvanut sen verran suureksi ettei jaksa kierrellä kuoppia ja pudotella hampaita suusta pakollisella päivittäisellä hiekkapätkäsiirtymällä. Enkä välttämättä ostais ratakilpuriinkaan, jos mulla sellanen olis (siihen ne kw:t yms olis kai persutellumpia). Mutta harrasteluontoiseen maan läheistä liikkumista suosivaan ajoneuvoon voin suositella.
Ei niin kova kuin esim. JOMin vastaava halpissarja, mutta tietysti epämukavampi kuin eibachit yms kiinteät "maltillisen madalluksen" laatusarjat.
Kierteitä en tyhmyyksissäni suojannut mitenkään ja talven jäljiltä piti ottaa 50% tolpista pöydälle ruuvipenkkiin herkistykseen. Mut kyllä se siitä jotenki toipui.
Omien kokemuksien lisäksi noita on lähipiirin golf3/vento/passat-akselilla useampia. Samoja jumitusvaivoja talven jäljiltä on jotkut muutkin havainneet, tosin yhtä lailla suojaamattomia ovat olleet. Ne jotka no suojattu ja jatkuvammassa käytössä, toimii ihan hyvin. Oikeestaan ainut miinus on havaittu passatin sarjassa. Siinä on liian lyhyet jouset, eli siis auto on noin 60mm madallettuna vaikka olis yläasentoon säädetty. Ja siitä sit tarvittaessa noin 120mm alaspäin, eli kirjaimellisesti tonttiin :D Varaosia ja erimoisia jousia on saatavilla, tosin ei ole saatu aikaseks tilata pasaaderiin pisempiä jousia.
Säädettävä setti kiinteän hinnalla, eli ei ihan huono yhtälö. Parempia on varmasti, mutta ne on tietysti myös kalliimpia. Käyttikseen en ostais, sillä nykyään on toi mukavuudennhalu kasvanut sen verran suureksi ettei jaksa kierrellä kuoppia ja pudotella hampaita suusta pakollisella päivittäisellä hiekkapätkäsiirtymällä. Enkä välttämättä ostais ratakilpuriinkaan, jos mulla sellanen olis (siihen ne kw:t yms olis kai persutellumpia). Mutta harrasteluontoiseen maan läheistä liikkumista suosivaan ajoneuvoon voin suositella.
Mäkin olen käyttänyt noiden tolppien säätörenkaiden voiteluun moottoripyörän ketjurasvaa; purkista ruiskutettaessa se on melko juoksevaa, menee hyvin kierteiden ja mutterin väliin ja myöhemmin jähmettyy paksummaksi joten on helppo harjata teräsharjalla pois korkeutta muutettaessa. Ainakaan toistaiseksi (kolmas talvi tulossa) ei ole säätörenkaat jämähtäneet kiinni...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa