g60 corradon lämpö anturit
Valvoja: ffp jäsenet
g60 corradon lämpö anturit
eli tarvitsisin kyseisen vehkeen jäähdytysnesteen sekä imuilman lämpöanturien vastusarvot eri lämpötiloissa tai edes valmistajan varaosanumerot jotta voisin etsiä tiedot netistä... kiitos jo etukäteen...
Ainakin Golfissa imusarjan anturi antaa samoja lukemia kuin jäähdytysnesteen anturi. Mikä tuossa kuvassa on epäselvää?
No tuossa on tulkattuna asteet - ohmit.
0 - 5...6kohm
5 - 4500
10 - 3750
15 - 3000
25 - 2000
30 - 1750
35 - 1500
40 - 1250
50 - 1000
60 - 600
70 - 425
...
Edit: Se kuva on epätarkka toleranssien takia :) Tuota listaamaani taulukkoakaan ei kannata ohmin tarkkuudella tuijottaa.
No tuossa on tulkattuna asteet - ohmit.
0 - 5...6kohm
5 - 4500
10 - 3750
15 - 3000
25 - 2000
30 - 1750
35 - 1500
40 - 1250
50 - 1000
60 - 600
70 - 425
...
Edit: Se kuva on epätarkka toleranssien takia :) Tuota listaamaani taulukkoakaan ei kannata ohmin tarkkuudella tuijottaa.
Niin ja siinä puolessa välissä se asteikko heittää sinne oikeaan sivuun, koska mennään alle 1000 ohm arvoihin ja niitä ei enää tuosta matalampien lämpöjen asteikosta kunnolla voisi lukea. Arvo ei tosiaan pomppaa 50 asteen kohdalla mihinkään. Jos se arvo on tuolla keltaisella alueella, niin menee "specsiin".
Koska koneelle syötetään enemmän kakkua kylmänä, niin periaatteessa tuota voisi "twiikata" laittamalla sarjavastuksen anturin johtoihin, koska silloin koneen säätöarvot olisi kylmemmällä ja saisi enemmän tavaraa. Kylmällä koneella parin sadan ohmin vastus ei vielä vaikuttaisi seoksiin nimeksikään, mutta kun kone lämpiäisi se saisi ehkä vähän paksumpaa seosta. Tuommoisen virityksen teko voisi tulla kyseeseen jos vaihtaa vaikka nokkaa ja seos hakisi laihalle...
esim. kone 100 asteinen -> alkuperäinen arvo on silloin 200 ohm, 200 ohm sarjavastuksella 400 ohm. -> ohjausyksikkö kuvittelisi arvon olevan 100 asteen sijasta n.72 astetta.
Homma tosin menee arpomiseksi jos ei ole lastun karttoja käytössä, mutta irto lambdalla voisi seosta mitata ja kokeilla, kukas kokeilee? Hommaan voisi tehdä tällä systeemillä vaikka säädön potikasta.
Koska koneelle syötetään enemmän kakkua kylmänä, niin periaatteessa tuota voisi "twiikata" laittamalla sarjavastuksen anturin johtoihin, koska silloin koneen säätöarvot olisi kylmemmällä ja saisi enemmän tavaraa. Kylmällä koneella parin sadan ohmin vastus ei vielä vaikuttaisi seoksiin nimeksikään, mutta kun kone lämpiäisi se saisi ehkä vähän paksumpaa seosta. Tuommoisen virityksen teko voisi tulla kyseeseen jos vaihtaa vaikka nokkaa ja seos hakisi laihalle...
esim. kone 100 asteinen -> alkuperäinen arvo on silloin 200 ohm, 200 ohm sarjavastuksella 400 ohm. -> ohjausyksikkö kuvittelisi arvon olevan 100 asteen sijasta n.72 astetta.
Homma tosin menee arpomiseksi jos ei ole lastun karttoja käytössä, mutta irto lambdalla voisi seosta mitata ja kokeilla, kukas kokeilee? Hommaan voisi tehdä tällä systeemillä vaikka säädön potikasta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa