varmaankin moottoriguruille naurettava kysymys mutta mites kaasarikoneen ahtaminen eroaa ruiskukoneesta.. muistan nähneeni kaverin c kadetissa jonkun turboräpellyksen jossa kaasari oli melkein suoraan turbon jälkeen tai jotain.. kaasareita on ilmeisesti jotain paineistetuja malleja??! valaiskaa eksynyttä.
Ps. En aio turbottaa oksettavaa jettaani.
Kaasari+turbo
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä sillä suurta merkitystä, miten pian kaasari on turbon jälkeen..
Paineistettuja pitää kaasareiden olla, ettei tulvi ahtopaineesta.
Kuulemma jotkut kaasarit kestävät paineistamatta pieniä ahtoja (n. 0.5bar)
Ainakin yleisimmillä korvauskaasutinmerkeillä (Weber, Dellorto ym.) on joihinkin malleihinsa paineistussarjaa tarjolla.
Myös jostain alkuperäisestä turboautosta otettu kaasari toimii, mutta markkinahinta vanhoilla/väljillä on suht kova suuren kysynnän vuoksi.
Tavallisia Webereitä, Solexeja sun muita on romuttamot väärällään..
Jos tuuri käy, niin voi löytää jostain turbo-rellusta tai vastaavasta puretun kaasarin kohtuuhintaan.
--
Jos laittaa kaasuttimen ahtimen impuolelle, niin silloin käy mikä tahansa kaasutin. Tällöin kaasuttimeen ei kohdistu ylipainetta, vaan ihan normaaliin tapaan alipaine.
Tällaiseen setuppiin EI suositella välijäähdytintä, koska ahtoputkistossa/välijäähdyttimessä liikkuu tällöin valmis ja erittäin räjähdysherkkä polttoaine/ilma-seos.
Jos moottori jostain syystä potkaisee takaisin, niin on suuri vaara, että ahtoputkisto sekä välijäähy räjähtävät taivaan tuuliin.
Paineistettuja pitää kaasareiden olla, ettei tulvi ahtopaineesta.
Kuulemma jotkut kaasarit kestävät paineistamatta pieniä ahtoja (n. 0.5bar)
Ainakin yleisimmillä korvauskaasutinmerkeillä (Weber, Dellorto ym.) on joihinkin malleihinsa paineistussarjaa tarjolla.
Myös jostain alkuperäisestä turboautosta otettu kaasari toimii, mutta markkinahinta vanhoilla/väljillä on suht kova suuren kysynnän vuoksi.
Tavallisia Webereitä, Solexeja sun muita on romuttamot väärällään..
Jos tuuri käy, niin voi löytää jostain turbo-rellusta tai vastaavasta puretun kaasarin kohtuuhintaan.
--
Jos laittaa kaasuttimen ahtimen impuolelle, niin silloin käy mikä tahansa kaasutin. Tällöin kaasuttimeen ei kohdistu ylipainetta, vaan ihan normaaliin tapaan alipaine.
Tällaiseen setuppiin EI suositella välijäähdytintä, koska ahtoputkistossa/välijäähdyttimessä liikkuu tällöin valmis ja erittäin räjähdysherkkä polttoaine/ilma-seos.
Jos moottori jostain syystä potkaisee takaisin, niin on suuri vaara, että ahtoputkisto sekä välijäähy räjähtävät taivaan tuuliin.
mites kaasarikoneen ahtaminen eroaa ruiskukoneesta..
Ei mitenkään,peruskonstruktio on sama.Ei se kone tiedä onko ruisku vai kaasutin.
muistan nähneeni kaverin c kadetissa jonkun turboräpellyksen jossa kaasari oli melkein suoraan turbon jälkeen tai jotain..
Oiskohan ollu muuttuvakurkkuinen kaasutin jolloin polttoaine\ilmaseos paineistetaan?
En aio turbottaa oksettavaa jettaani.
Älä.
turbokaasuttimessa on tosi agressiiviset kilkkeet: kurkku, hajoitinputki ja suutin. Esim. kurkku/venturikurkku on sellainen, että ajattelis, että tuosta ei ilmaa mene riittävästi läpi (kurkku näyttää erittäin turvonneelta). Jos pääsuutinta muuttamalla yrittää normaali kaasuttimen saada toimimaan turbon kanssa, niin seurauksena on joko tosi paksu pintakaasu seos tai laiha seos paineilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa