a4 1.8t nykäsee kiihdyksessä.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

a4 1.8t nykäsee kiihdyksessä.

ViestiKirjoittaja helmut » 20.9.2005 14:09

eli olen huomannut semmosen häikän et kun kiihdyttää oiken napakasti niin auto rupeaa vetämään 3500 kohdalla tosi rivakasti ja jossain n.4200 kohdalla tuntuis nykäsevän hiukkasen.. auto on a4 vm95 1.8t lastutettu"porintehotuote" mistä toi pieni nykäsy vois johtua n. 4200 kohdalla? -helmut-

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 20.9.2005 16:21

Taitaa ihan softasta johtua.
Eikös se softan laatu ole sitä että teho tulee tasaisesti eikä sellasena inhottavana piikkinä ?

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 20.9.2005 17:47

jeps. joo kyllä toi 3500 alkava nykäsy ja veto on ihan normaali,mut
tossa 4200 tapahtuu kesken tiukan vedätyksen semmonen vähän niikun pätkiminen..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.9.2005 19:27

Vikamuistin luku kannattaa suorittaa aina kun auto tekee jotain kummallista. Saattaa selvitä hyvinkin paljon, jos vikoja osaa tulkita siis.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 21.9.2005 0:17

Tässä voorumilla ollaan tultu monasti siihen tulokseen, että nuo isommilla kierroksilla ja kovasti vedättäessä tapahtuvat nykimiset johtuvat yleensä ahtovuodoista. Voi se olla kyllä softankin vika taikka maffin taikka bypassin tai nj75 tai...

Kyllä ykskasi teestä heikkoja lenkkiä löytyy...:D

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 21.9.2005 15:59

Kaverilla oli Seat Leon 1.8T:ssä samoja ongelmia ja dynotuksen mukaan vajaa 10 heppaakin oli kateissa ja seos heitteli vähän omiaan. Uusi ilmamäärämittari kehiin ja ongelma katosi! Ei antanut vikakoodeja.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 21.9.2005 16:16

Niin se vähän riippuu moottorista antaako vikoja vai ei. Esim sankavitunaikaset AGU tai AEB-ohjaimet ei tajua mistään mitään.

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 21.9.2005 17:30

joo ilmamassa mittari on melko uusi, vika koodeissa ei mitään erikoista.
niin kait tuo on ensimmäisiä kone tyyppejä mitä on valmistettu. pitää rueta etsimään ahtovuotoja yms.. onko muuten noissa 1.8t koneissa turboissa eroja kun mulla oli tovi sitten leoni ja 4golffi kyseisellä koneella ja jokaisessa erillaiset väännot.. golffi väänti alhaalta tosi hyvin ja leoni taas koko kierros alueen ihan tasasesti mutta tosi hyvin.. ainut on tää audi jossa on suuri teho piikki 3500 kohdalla..??

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 21.9.2005 20:55

Ainakin Golf IV on 150 heppainen ja Leon 180 heppainen perus 1.8T:nä

helmut
-
Viestit: 599
Liittynyt: 12.9.2005 15:18

ViestiKirjoittaja helmut » 21.9.2005 22:02

jep kyllä toi heppa homma on tiedossa ja se et kait siinä leonissa on kait pikkusen eri ahdin.. ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa