Miten toimii muuttuva-ajoituksinen nokka??
Valvoja: ffp jäsenet
Miten toimii muuttuva-ajoituksinen nokka??
Voisiko joku tietäväinen kertoa millä periaatteella 1.8/1.8T 20V koneen muuttuva-ajoituksinen imu-nokka toimii. Ainakaan Alfamerin korjausoppaan 'räjäytyskuvasta' se ei selviä...
Juu, eipä tietenkään.
Minä ajattelin tuota nokan asentoa(ajoitusta) eri kantilta. Siis miten ajoitusmuutos tehdään. Vaikea minun on selittää tässä kirjoittamalla miten ajattelin....
Mutta nyt ajattelen tilannetta siten, että jos nokkaketju on vaikkapa alapuolelta "löysällä" ja pakonokka kuvitteellisesti lukitaan. Kun nyt kiristää "löysät pois" ketjusta, niin kyllä imunokka liikkuu hieman.
Minä ajattelin tuota nokan asentoa(ajoitusta) eri kantilta. Siis miten ajoitusmuutos tehdään. Vaikea minun on selittää tässä kirjoittamalla miten ajattelin....
Mutta nyt ajattelen tilannetta siten, että jos nokkaketju on vaikkapa alapuolelta "löysällä" ja pakonokka kuvitteellisesti lukitaan. Kun nyt kiristää "löysät pois" ketjusta, niin kyllä imunokka liikkuu hieman.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa