Ilmamassa-anturin kalibrointi
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmamassa-anturin kalibrointi
Tarvitseeko Transporterin (vm 2001) ilmamassa-anturia kalibroida vaihdon jälkeen? Anturi antaa oikean huippuarvon, mutta minimiarvo on aivan liian suuri. On minimissään n. 450, pitäis olla n. 250.
Hieman lisäinfoa
Vertailimme mm. ilmamassa-anturin toimintaa kahdella samanikäisellä transportterille. Koneet ja ohjelmistoversiot koneissa olivat samat. Ajoimme saman lenkin molemmilla autoilla. Loggasimme anturien toimintaa VAG COMin ohjelmalla.
Ohjelma näytti ilmamassa-anturille asetus- ja mittausarvot. Asetusarvo näytti minimissään n. 250. Kunnossa olevan auton ilmamassa-anturin lukemat olivat hyvin lähellä asetusarvoa. Auton, jossa vääntö puuttuu ja ilmamassa-anturi on juuri vaihdettu, anturin minimilukema oli n. 450. Maksimilukemat olivat samoja (asetusarvo 850, maxnäyttö 845 ja 855).
Ero ei siis luultavasti ole egr:ssä ja mikä on egr?
Ohjelma näytti ilmamassa-anturille asetus- ja mittausarvot. Asetusarvo näytti minimissään n. 250. Kunnossa olevan auton ilmamassa-anturin lukemat olivat hyvin lähellä asetusarvoa. Auton, jossa vääntö puuttuu ja ilmamassa-anturi on juuri vaihdettu, anturin minimilukema oli n. 450. Maksimilukemat olivat samoja (asetusarvo 850, maxnäyttö 845 ja 855).
Ero ei siis luultavasti ole egr:ssä ja mikä on egr?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa