Ilmamassa-anturin kalibrointi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

rike2
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.9.2005 21:31

Ilmamassa-anturin kalibrointi

ViestiKirjoittaja rike2 » 4.9.2005 22:21

Tarvitseeko Transporterin (vm 2001) ilmamassa-anturia kalibroida vaihdon jälkeen? Anturi antaa oikean huippuarvon, mutta minimiarvo on aivan liian suuri. On minimissään n. 450, pitäis olla n. 250.

Tikru
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.9.2005 21:48

Hmm..

ViestiKirjoittaja Tikru » 6.9.2005 20:35

Minuakin kiinnostais. Eikö kukaan tiedä?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.9.2005 23:03

Ei tarvitse. Minimiarvo on tuon noin 450 silloin kun EGR on aktiivinen. Muulloin tuon 250. Toiminta siis normaalia.

rike2
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.9.2005 21:31

Hieman lisäinfoa

ViestiKirjoittaja rike2 » 7.9.2005 11:31

Vertailimme mm. ilmamassa-anturin toimintaa kahdella samanikäisellä transportterille. Koneet ja ohjelmistoversiot koneissa olivat samat. Ajoimme saman lenkin molemmilla autoilla. Loggasimme anturien toimintaa VAG COMin ohjelmalla.
Ohjelma näytti ilmamassa-anturille asetus- ja mittausarvot. Asetusarvo näytti minimissään n. 250. Kunnossa olevan auton ilmamassa-anturin lukemat olivat hyvin lähellä asetusarvoa. Auton, jossa vääntö puuttuu ja ilmamassa-anturi on juuri vaihdettu, anturin minimilukema oli n. 450. Maksimilukemat olivat samoja (asetusarvo 850, maxnäyttö 845 ja 855).

Ero ei siis luultavasti ole egr:ssä ja mikä on egr?

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 7.9.2005 12:22

Siis tarkoittihan Rolle, että kun EGR on tukittu, arvo on 450 koska mittarin läpi virtaa enemmän ilmaa.
Ainakin henkilömalleissa mitattu maksimi arvo joutuu olemaan lähellä 1000, jolloin täysi syöttö on saavutettavissa.
Vikahan voi olla myös turbon ohjauksessa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa