mistä pakoputki 2.7t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

mistä pakoputki 2.7t

ViestiKirjoittaja pv » 3.8.2005 8:51

mistä sais halvan ja hyvän sportti putken 2.7t koneiseen automobiiliin? Kyseessä olis lähinnä A6 (passat) sopiva putkisto kahdella takavaimentimella.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 5.8.2005 8:02

joo ei tarvi enää laittaa vinkkiä, miltekin putki ois tulossa.
Kuva

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 9.8.2005 13:19

Passatissa ei taida tankki olla tiellä toisella puolella?

Harmi kun ässään ei oikein järkevästi saa tuplia.

Niin, ja putkistonhan saa kätveästi näin: TSI-putkisto ;)


Laitappa kuvia tuosta miten se putkisto sinne sopii...?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 9.8.2005 16:23

Passatin pakoputki on noin ulkonäöllisesti samannäköinen mitä a6 2.7 quattro audin tuplaputki (keskivaimennin kardaanin alapuolella), elättelen toiveita, että mitoitus ois niin samalla hehtaarilla, että saan tuon sopimaan korkeintaan lievällä putkien lyhentämisellä liitoskohtien tienoilta. Kannattimetkin näyttäis olevan samoilla kohdilla.

Olikos sulla okkim jotain perustetta tuohon, että teit putkiston itsellesi (tuo oli ilmeisesti sinun projekti?) juuri tuon kokoisesta putkesta?

Kunhan se nyt tulis se putki, ehkäpä jo huomenna.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 10.8.2005 15:18

Oli minulla sellainen peruste että vähän isompi piti saada kuin mitä nuo viripajat tekevät ;) En ole mitään laskeskellut, mutta luulisi tuon virtaavan sopivasti. Ehkä ne sen takia tekevät pienemmästä putkesta kun siellä on muutamassa kohdassa todella ahdasta tuon kokoisella putkella. Mutta kyllä se sinne menee kun sovittaa...

Niin pasuunassako ei ole se tankki tiellä toisella puolella?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 11.8.2005 8:06

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 11.8.2005 9:19

Tämä näyttää mielenkiintoselta. Minkälainen homma tuo biturbo on tuonne lykätä? Oon ittekin miettiny tollasta konversiota. Mistäs tekniikan hommasit? Vaihdoitko 6 lovisen askin? Entäs sähköt? Eikö katsastuksen suhteen oo kohtuu heleppo ku on kuitenkin tehty tuota W8:sia (muistaakseni 272hv) vai merkkaako se ku W8 on vissiin tunnuksella 3BS ja muut 3BG (siis noi faceliftit) sullahan näyttää olevan 3B. Onnea vaan rojektille!

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 11.8.2005 9:36

Sehän näyttää sopivan sinne kuin nenä päähän? Oliko mitään vaikeuksia?

Onko tuo välijäähdytin muuten itsetehty/teetetty dual FMIC? (näyttäisi siltä) Minkä kokoinen se on?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 11.8.2005 16:13

HL85:
Biturbo menee suht heittämällä v6 passattiin. Saksasta tuli motti. Aski on passatin 5vaihteinen. 98 passatiin meni 99 a6 2.7t motti melko kivuttomasti sähköjen puolesta, tietty liittimet piti vaihtaa ja selvittää asiaa aika lailla. Pari vikakoodia vielä sähköistä kummittelee, toinen on selvä: jarrupolkimen anturointi (jätin pois koska syötön katkaisu kyrsii jarrua painettaessa, vaikka ko. signaalit onkin tehty onnellisiksi, niin silti motronic hokaa jossain vaiheessa, että kuski ei ole voinut ajaa esim.1000km jarruttamatta), toinen on joku moottorin lämpöihin liittyvä signaali minkä pitäis mittariston(passatin mittaristo) ilmeisesti toimittaa moottoriohjaimelle. V6 on 3B mallisarjan tehokkain, menee 20% säännöllä koska AJK -motissa ei o ku 230hv.

okkim:
Liitoksista joutui lyhentämään noin 5cm/liitos, sekä pienoista kannattimien taivuttelua.
Cooleri on teetetty ja siinä on kummallekin turbolle oma kenno. Kokoa en muista. Ei karvalakkivehkeissä on ilmastoinnin kenno noilla kohdin, onneksi suomessa ei ilmastointia tarvi ;)

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 12.8.2005 12:10

okkim: saitko mitään muutosta kulkuun putken laitolla?

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 12.8.2005 13:30

Auto on vielä(kin) pukeilla, jospa tänään saisin ekat savut... Jospa ainakin saisi rallipörinät ;))

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 12.8.2005 16:11

paljos tolle 2.7bt koneelle tuli hintaa?

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 15.8.2005 8:36

~3k€ (88tkm ajettu), sit kaikkea kytkinlevyä nokkaremmiä asetelmanpainelaakeria cooleria pakoputkea yms. kilkettä on hommattu varmaan toisella mokomalla.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 22.8.2005 15:49

Ilmamassamittarin lukema näyttäisi muuttuneen 226g/s -> 232g/s pakoputken vaihdon seurauksena.

Paljonko 2.7t koneesta (ei rs4) saapi tehoa lastulla ja viriputkistolla (ml. downpipet ja katit) ja ehkä suodattimella??

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 22.8.2005 17:08

http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=11990

tuolla reseptillä yks bit s4 ainakin on liikahtanu varttimaililla kiitettäviä lukemia.

edit tuola ala laidan tuntumassa on lisää speksejä ko ässästä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=9940

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 24.8.2005 22:27

Paljonko 2.7t koneesta (ei rs4) saapi tehoa lastulla ja viriputkistolla (ml. downpipet ja katit) ja ehkä suodattimella??


Sillä saa kai noin 320 hv. Sen ylikin on ilmeisesti menty, mutta turbot ei oikein kestä.

Nyt on muuten putkisto kiinni, ja toimii mainiosti! :) Ei kilise eikä kolise, ja äänet on minun makuuni juuri sopivat.

smurffibussi
-
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2003 13:04

ViestiKirjoittaja smurffibussi » 25.8.2005 10:31

mihnea on ottanut omastaan k03 turboilla arvionsa mukaan 350hp pikaisesti vain säätämällä. jenkit on ajanut varttia tolla kokoonpanolla 12.6 aikoihin.

repo
-
Viestit: 194
Liittynyt: 12.8.2003 10:36

ViestiKirjoittaja repo » 25.8.2005 17:53

Jenkkien varttimailit on alamäkeen ja 250m pitkiä. Eikös ne vedä jo kymppejä nelos-gti:llä ja vakioföönillä loppunopuksien lähestyessä kahta sataa... Uskoo ken tahtoo.

Persdynotulokset on just sieltä mistä nimitys antaa ymmärtää.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 25.8.2005 19:01

Joo jenkkien vartit rokkaa. Automaatti- bora lastulla ja cat-back putkistolla 13 jotain.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 25.8.2005 19:33

Niissä on varmaan diodiviritykset

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 2.9.2005 14:57

Tekeekös niillä esi(?) katalysaattoreilla mitään, mitkä on heti turbojen jälkeen? Voiko ne poistaa ilman, että esiintyy vaikeuksia päästöjen suhteen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa