Golf II rele "napsuttelee" ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tocarlsson
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2005 23:26

Golf II rele "napsuttelee" ?

ViestiKirjoittaja tocarlsson » 12.7.2005 23:37

Mulla on siis 2:s autona golf 1300 -voimapesä vm. -88.
Välillä ajaessani joku rele alkaa napsuttelemaan tai "räppinään" eli rele vetää edestakaisin.
Olen paikallistanut releen olevan sulakepohjan ylimmällä "rivillä", toisella paikalla casemmalta lukien.
Yritin kattella Haynesin korjausoppaasta, mikä tämä rele voisi olla, mutta sitä ei sielä kerrota. En omista käyttöohjekirjaa golfiini, enkä ole netistäkään löytänyt......
Mulla oli joskus aikoinaan -84 Golf GTD ja muistelisin, että siinä oli samainen vika, mutta kun en kuollaksenikaan muista mistä vika johtui taikka miten sen korjasin.
Siis vika on ilmeisesti yleinen, mutta en etsinnöistä huolimatta löytänyt tällä foorumilla vastaavaa (tai sitten olen vain niin sokea) ;)
Auttakaa miestä mäessä......

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 13.7.2005 4:23

^todennäköisesti rele menossa sököksi tai huono kontakti.

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 13.7.2005 8:01

Rele vaihtoon, mitä siinä kummempia ihmettelemään?!

Noita kakkakopan releitähän nyt löytää jo paikallisista roskiksista..

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 13.7.2005 9:16

Ilmeisesti imusarjan lämmittimen rele kyseeessä.

tocarlsson
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.7.2005 23:26

ViestiKirjoittaja tocarlsson » 13.7.2005 9:23

Juice:lla näyttää olevan tietoa...... Onko myös kokemusta asiasta? Eli onko korjausehdotuksia!
Olen mitannut tuon releen, ja "tieteellisten tutkimusteni" perusteella en usko, että relessä olisi vikaa.
Myöskään hapettumia ei ole relessä huomattavissa ?
Auto toimii, vaikka irroitan releen, mutta en oikein usko että sitä kuitenkaan voi heittää sivuikkunasta tarpeettomana :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.7.2005 9:52

^ Jos se tosiaan on lämmittimen rele, niin ongelmia tulee sitten syksymmällä pakkasten lähestyessä :)

Jos rele on varmistettu toimivaksi, seuraavaksi penkoisin konehuoneesta johdot ja anturit jotka imusarjan lämmitystä ohjaavat. Sekä johdot reletaulun takaa, voihan sielläkin olla hapettumia.

Sitä en sitten osaakaan sanoa, mikä lämpökytkin sitä lämmitystä ohjaa ja missä se sijaitsee. Jos siellä imusarjassa on joku anturi, niin sitä voisi ekana veikata. Yleisesti ottaen kannattaa katsella kaikki konehuoneen johdot läpi ettei siellä ole hankaumia toisia johtoja vasten, noita murheita on ainakin mulla pari kertaa ollut.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 13.7.2005 9:56

^varmaan hän tarkistais mut onko se varmasti toi mikä juice sanos? siis että kaikki puhuu nyt samasta releestä. mutta ehdottomasti SS:n kanssa samaa mieltä.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 13.7.2005 10:36

Jos vaan relepaikka 2 on kyseessä niin siinä on noissa kaasarivehkeissä moinen rele.

BAC

ViestiKirjoittaja BAC » 17.7.2005 11:38

Mullakin kuuluu sellanen napsahtelu aina joku 5 min sen jälkeen kun on startannu, kestää joku 5 sekuntia. Vaikuttais et tulee vaan talvella ja kuulostaa ihan releeltä, millai sitä vois testata mikä rele on kyseessä vai onko se toi imusarjan lämmittimen?
Auto on G2 1.8cl

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 17.7.2005 11:52

millai sitä vois testata mikä rele on kyseessä

Kun napse alkaa laita käsi sulakerasian päälle ja tunnustele mikä rele se elää.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 17.7.2005 13:29

Mulla räpsy kans sama rele ex Jetassa. Se oli kans juuri se imusarjan lämmittimen rele. Aamuisin ku lähti, niin jonkun matkaa ajettua rupes rele räksättämään. Se on jonkin sortin aikarele. Ostin uuden ja napse poistui.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 28.8.2005 20:36

Mulla on kans sellasta vikaa et jonkin aikaa ku on kylmä kone kerennyt lämmetä niin joku releistä alkaa säklättämään, mutta se kestää niin vähän aikaa et ei sitä koskaan kerkeä tunnustelemaan et mikä releistä...

Autoa saa kylmänä sahata aika pitkään ennen ku lähtee käyntiin, lämpimänä ei mitään ongelmaa.

Aloin miettimään et oliskohan tässäkin kyse tuosta imusarjan lämmityksen hajoamisesta...?

Mikä anturi ohjaa kyseistä systeemiä, missä rele on ja montako ohmia ehjän vastuksen häätys näyttää?

Niin, autohan on tosiaan jetta -91 1.8 ykspiste räkijä... Eli kone on RP.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.8.2005 21:37

Autoa saa kylmänä sahata aika pitkään ennen ku lähtee käyntiin, lämpimänä ei mitään ongelmaa.
No imusarjan lämmitys ei ainakaan tuohon varsinaisesti vaikuta. Joku lämpötila-anturi saattaa vaikuttaa.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 28.8.2005 22:13

Jos se tosiaan on lämmittimen rele, niin ongelmia tulee sitten syksymmällä pakkasten lähestyessä :)


Kuinkas kylmällä toi sit alkaa vaikuttamaan? Vai koskeeko toi vain kaasari koneita?

Napapiirin tällä puolella on ollu jo muutana kylmempi aamu ja sillon on kyllä saanu sahata käyntiin... =)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 28.8.2005 22:22

^Ennemminkin tuo aiheuttaa kaasarin jäätymistä ja siitä seuraavaa nykimistä ajossa. Ei kokemusta, mutta ainakin pakosarjalta tulevan lämpimän ilman putken hajoaminen aiheuttaa vastaavaa.

Edit: Sähkölämmitintä tarvitaan silloin kun pakosarja ei vielä ole lämmin. Käynnistyvyyteen tuo ei vaikuta.

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 28.8.2005 22:32

OK, se selvä...

No mikäs anturi tossa koneessa sitten ilmoittaa et kylmää on? Se vissiinkin on toi sininen? Edellinen omistaja oli keväällä vaihtanut jomman kumman, joko ton sinisen tai punasen... Mut mistäpä sen enää muistaa!

Ku tietäs vielä et mitä toi punanen yleensäkin tekee...

Perhana ku täällä VW:n "merkkihuolto" osaa vain seisoa huuli pyöreänä ja levitellä käsiään!

Meinaan vaan et ku +8 asteen lämpötilassa lähtee käyntiin sahaamisen jälkeen, mut mitäs sitten ku on -8 =|

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 28.8.2005 23:22

Minulla ainakin yhden Maajohdon katkeaminen aiheutti ton releen napsumisen

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.8.2005 10:32

Tuosta napsumisesta tuli mieleeni jos ei olekkaan siinä releessä vika.
Kakkiaisessahan on takalasin pyyhin. Itselläni revittiin pois kun pyyhki omia aikojaan. Ja se pyyhinhän menee päälle työntämällä muistaakseni.
Olin painanut sen päälle ja mietin monta viikkoa että mikä piru täällä rapsaa
sitten huomasin että napse loppui yhtäkkiä kun tein jotain pyyhkijän viiksellä.
Homma selvisi, rele naksutteli koska yritti mukamas pyyhkiä takalasia.

tmiila
-
Viestit: 7
Liittynyt: 23.8.2005 15:13

ViestiKirjoittaja tmiila » 29.8.2005 13:58

Mulla Jedissä (-90, kaasarikone) keväällä samanmoista releen nakutusta, kun kone saavutti täydet lämmöt. Sitten välillä räplätti taajaan ja oli sitten ajoittain hiljaa. Releen uusiminen (n 20 egee merkkiliikeessä) ei auttanut, ilman relettäkin auto toimi. Johdot tsekkasin, ei löytöjä. Sitten muutamaan viikkoon en ehtinyt asiaa penkoa ja sitten se napsutus tuossa alkukesällä katosi. Ei se mulla ainakaan kylmäkäynnistymiseen pakkasessakaan vaikuttanut, tosin nyt ajatellen ehkä kylmällä tyhjäkäynti oli hieman epätasaista, mutta hävisi kun lähti liikkeelle eikä nykimistäkään ilmennyt. Ehkä se voikin olla joku anturijuttu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa