1.8T hydraulikiristin
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T hydraulikiristin
Onkohan tuo kovinkin normaalia, että 90tkm ajetussa konessa tuo nokkien välisen ketjun hydraulikiristin on sökö? (AVJ kone)
Perjantaina jäkopään rempan yhteydessä huomattiin "rallattava" ääni koneen lämmetessä ja vika ilmeisti on tuossa hydraulikiristimessä. Ääni ainkin kuuluu parhaiten kun stetoskiipilla kuuntelee siitä solenoidin päästä joka antaa signaalia ohjainlaitteelle tuosta kiristäjästä. Voiko kiristin olla jumissa tms ?
mitä tuo soleneoidi tarkalleen tekee eli painaako se sitä kiristäjää vai miten tuo toimii. Yritin katsoa noista räjäytyskuvista mutta ei oikein avautunut.
prkl..uusi kiristin maksaa yli 500€+ketju+työt. Kallista on elämä...
EDIT: rallatus ei siis kuulu kylmällä koneella eikä isommilla kierroksilla. Ainostaan kunhan kone lämpiää tyhjäkäynnillä tuo on havaittavissa.
p.s Taas menee pisteet Suomen Autohuollon pojille Ouluun siellä vika huomattiin ja toiminta erittäin asiallista.
Perjantaina jäkopään rempan yhteydessä huomattiin "rallattava" ääni koneen lämmetessä ja vika ilmeisti on tuossa hydraulikiristimessä. Ääni ainkin kuuluu parhaiten kun stetoskiipilla kuuntelee siitä solenoidin päästä joka antaa signaalia ohjainlaitteelle tuosta kiristäjästä. Voiko kiristin olla jumissa tms ?
mitä tuo soleneoidi tarkalleen tekee eli painaako se sitä kiristäjää vai miten tuo toimii. Yritin katsoa noista räjäytyskuvista mutta ei oikein avautunut.
prkl..uusi kiristin maksaa yli 500€+ketju+työt. Kallista on elämä...
EDIT: rallatus ei siis kuulu kylmällä koneella eikä isommilla kierroksilla. Ainostaan kunhan kone lämpiää tyhjäkäynnillä tuo on havaittavissa.
p.s Taas menee pisteet Suomen Autohuollon pojille Ouluun siellä vika huomattiin ja toiminta erittäin asiallista.
juu jostain ulkolaiselta foorumilta luin siinä ilmeisesti on joku O-regas tai ikäänkuin männänrengas joka kuluu ja alhaisilla kierroksilla sitten ei riitä öljynpaine enää jotta pelaisi oikein. Kyllä maksan mielummin remontista nyt 850€ ku hyvällä mäihällä muutaman tonni rempan ku venat ja alapää paskana :)
Asiasta tehty muuten maahantuojalle vikailmoitus ja päätöstä mahdollisesta osallistumisesta kuluihin odottelen. Nimittäin turhan pienillä kilsoilla tuollanen vika mun mielestä noinkin kalliissa autossa.
Asiasta tehty muuten maahantuojalle vikailmoitus ja päätöstä mahdollisesta osallistumisesta kuluihin odottelen. Nimittäin turhan pienillä kilsoilla tuollanen vika mun mielestä noinkin kalliissa autossa.
Kyllä vaikutta sököltä tuo kiristin itsessään...eilen kaivoin auton tallista ja laitoin sen käyntiin. Kylmä koneesta ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä ei vaikka ottaa öljyntäyttökorkin pois (paine laskee?) heti pienen lämmittelylenkin jälkeen kun kierrokset laskee tyhjäkäyntinopeuteen tuo "diesel" kolina alkaa. huomenna siis kiristimen vaihtoon..
juuh siksi juuri kyssäri oliki. Kiitos Rolle kun vahvistit eli eikö kuitenkin periaattessa paine laske kannen yläpuolelta jolloin myös oisi vaikutusta kierrossa olevaan paineeseen ?
Anyway vika on tuossa hydraulikiristimessä mut silti kiinnostaa tuo öljynpaineen käytös kun korkki otetaan pois. Painetta sieltä ainakin tulee...
Anyway vika on tuossa hydraulikiristimessä mut silti kiinnostaa tuo öljynpaineen käytös kun korkki otetaan pois. Painetta sieltä ainakin tulee...
Asia selevä. Vasta hain auton korjaamolta ja homma pelittä taas hienosti.
Hintaa remontille tuli 872€ josta 523€ tuon hydraulikiristimen osa.
Loput tullee ketjusta ja työstä. Pääasia on, että kolina loppui.
Kiristimen lamellit ei olleet juuri kuluneet vaan vika oli siinä männässä niin kuin olin jo lukenutkin joltain foorumilta.
Tuossa kiristimessähän on siis ilmeisesti myös imunokan ajoituksen säätö ja tuntuu kuin kone kävisi tasaisemmin muutenkin nyt.
Hintaa remontille tuli 872€ josta 523€ tuon hydraulikiristimen osa.
Loput tullee ketjusta ja työstä. Pääasia on, että kolina loppui.
Kiristimen lamellit ei olleet juuri kuluneet vaan vika oli siinä männässä niin kuin olin jo lukenutkin joltain foorumilta.
Tuossa kiristimessähän on siis ilmeisesti myös imunokan ajoituksen säätö ja tuntuu kuin kone kävisi tasaisemmin muutenkin nyt.
Nostetaan tämä vanha aihe ylös.Tuntuu,että minulla olisi sama ongelma oman autoni kanssa.Olisiko tässäkin tapauksessa nokkien välinen ketjun hydraulikiristin sökönä?Kone on A4 B6 1.8T AVJ 60tkm ajettu.
Oireita olisi seuraavasti:
1.Tyhjäkäynnillä naputtaa kuin diesel,VAIN lämpimänä.Kun antaa hellästi kaasua + muutama sata kierrosta,ääni loppuu hetkeksi.Autolla kun ajamatta 5 minuuttia,naputusta ei kuulu heti starttauksen jälkeen.Pienen ajolenkin jälkeen taas.
2.1200-1400 r/min kohdalla "särähtää" kaasua antaessa/laskiessa,VAIN kuumana.Auto kun jäähtyy hetken,pärähdystä ei kuulu vähän aikaan,mutta kun lämpenee tarpeeksi,sama ääni kuuluu taas.Aamun ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä kuuluu "rääkäisevä" ääni,joka kestää 1-2 sekuntia,jonka jälkeen auto käy kauniisti.Seuraavat käynnistykset sujuvat ilman "rääkäisyjä".
3.Kaikki nämä äänet kuuluu samasta paikasta koneen takaa,lisäilmapumpun säiliön vierestä,läheltä rintapeltiä.
Aika aikaisessa vaiheessa tuokin osa antaa periksi.No enivei,minulle on korjaukseen tilattu aika ensiviikolle asian tiimoilta,joten tulee selko tuohonkin hommaan.
Oireita olisi seuraavasti:
1.Tyhjäkäynnillä naputtaa kuin diesel,VAIN lämpimänä.Kun antaa hellästi kaasua + muutama sata kierrosta,ääni loppuu hetkeksi.Autolla kun ajamatta 5 minuuttia,naputusta ei kuulu heti starttauksen jälkeen.Pienen ajolenkin jälkeen taas.
2.1200-1400 r/min kohdalla "särähtää" kaasua antaessa/laskiessa,VAIN kuumana.Auto kun jäähtyy hetken,pärähdystä ei kuulu vähän aikaan,mutta kun lämpenee tarpeeksi,sama ääni kuuluu taas.Aamun ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä kuuluu "rääkäisevä" ääni,joka kestää 1-2 sekuntia,jonka jälkeen auto käy kauniisti.Seuraavat käynnistykset sujuvat ilman "rääkäisyjä".
3.Kaikki nämä äänet kuuluu samasta paikasta koneen takaa,lisäilmapumpun säiliön vierestä,läheltä rintapeltiä.
Aika aikaisessa vaiheessa tuokin osa antaa periksi.No enivei,minulle on korjaukseen tilattu aika ensiviikolle asian tiimoilta,joten tulee selko tuohonkin hommaan.
T-Power, katoppa toi:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=31830&highlight=startti
Taitaa olla tuo sun "aamurääkäisy" startista kotoisin...
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=31830&highlight=startti
Taitaa olla tuo sun "aamurääkäisy" startista kotoisin...
Taitaa olla tuo sun "aamurääkäisy" startista kotoisin...
Aika paljon tuota vikaa on näköjään muillakin,saattaa hyvin olla peräisin startistakin.Olen muutaman kerran koittanut startata silleen lyhyesti,että kone ei lähde käyntiin,ei se silloin rääkäise.Ainoastaan kun kone lähtee käyntiin.
Torstaina on korjaukseen aika,otetaan puheeksi toi.Kiitos...
Tuli käytyä Lehtonen Motorsportilla asian vuoksi ja vianselvitystä tuli ammattitaidolla,kiitokset siitä Rollelle.Eli Nokkien säätöelementti siellä ääntelee.
Menee vaihtoon samalla jakohihna rullineen+ ketju kun auki kerran on,joten huolto on täydellinen.On sitten huolettomia kilometrejä noiden osalta jatkossa.
Menee vaihtoon samalla jakohihna rullineen+ ketju kun auki kerran on,joten huolto on täydellinen.On sitten huolettomia kilometrejä noiden osalta jatkossa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa