Kylmänä käynnistettäessä ei mitään ongelmia, mitä nyt melko sakeat savut putkesta.
Kun kone lämpiää ja kierrokset alenee oikeaan tyhjäkäyntiin, alkaa ongelmat. Kierrokset tippuvat välillä lähelle nollaa ja jos ei kaasua painamalla lisää kierroksia, kone sammuu lopulta kokonaan. Kierrokset siis heijaavat sammumisen ja tyhjäkäyntinopeuden välillä. Jos lisää kaasua, kierrokset heijaavat edelleen mutta kone ei silloin sammu, todella sakeat savut tulee kyllä putkesta.
Jos koneen sammuttaa, kun tämä ongelma on päällä, saa uudelleenkäynnistettäessä sahata monta sekuntia ennenkuin lähtee käyntiin.
Välillä ongelma poistuu, esim. valoihin pysähdyttäessä kone saattaa käydä ihan normaaleilla kierroksilla, kun taas seuraavissa valoissa alkaa taas pykiminen.
Bensan kulutus on kaikenlaisessa ajossa reilusti yli 10 litraa/satasella.
Vahatermostaatti vaihdettiin, mutta ei mitään hyötyä.
Ileisesti kaasarissa jotain häikkää? Kannattaako ostaa kokonaan uusi kaasari vai viedä korjattavaksi? Voisitteko suositella PK-seudulta jotain suht edullista nyrkkipajaa, missä volkkarit tunnetaan?
Golf II -87 1.6l käyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Golf II -87 1.6l käyntiongelmia
Sama auto ja ongelma on hyvin samanlainen. Toimii hyvin ekan kilometrin. Sitten alkaa käynti takkuilemaan. Auto käy huonosti, katkoo paljon ja kaasua painettaeessa eka kiihtyy ja sitten puutuu ja meinaa sammua, kaasua pumppaamalla pääsee huonosti eteenpäin. Samantyylinen vika oli kun virranjakajan liitin oli vähän huono kuntoinen. Voiko vika olla tällä kertaa polttoaineen syötössä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa