Gti nytkähtää moottorijarrutuksessa?
Valvoja: ffp jäsenet
Gti nytkähtää moottorijarrutuksessa?
Tommonen hieman ärsyttävä vika ilmeni. Eli mikähän vois olla gti:ssä vikana ku tasassa nopeudessa päästää kaasun nopeesti pois niin auto nytkähtää kaksi kertaa ja sitten vasta alkaa moottorijarrutus? Koneena 1.8 gti (pl) eli katalysaattori, vuodelta 88. Mittarissa 132 tkm. Ei ole oikeen mitään käsitystä mistä voisi johtua, kiihdyttäessä vetää normaalisti, ei nyi ei pauku. Tyhjäkäynti hieman korkealla n. 1200 ja vaeltaa hieman.
Onko kommentteja?
Onko kommentteja?
Noniin testailin hieman lisää ja vaikuttaa siltä, että nytkähtely tulee aina esiin kun veto ei ole päällä. Eli jos pumppaa kaasua matalilla kierroksila niin auto käy "nykimään". Kuten ylempänä muistaakseni sanoin, niin mitään nykimistä ei ole kun kiihdyttää normaalisti. Voisiko jossakin vetoakseleissa olla väljää tms.?
Huomasin myös että ajotietokone näyttää kaupunkiajossa, että öljyn lämpötila olisi 98 ja moottorin lämpötila hieman koholla, onko normaalia kaupunkiajossa? Matka-ajossa arvot tuntuu normaaleilta.
Huomasin myös että ajotietokone näyttää kaupunkiajossa, että öljyn lämpötila olisi 98 ja moottorin lämpötila hieman koholla, onko normaalia kaupunkiajossa? Matka-ajossa arvot tuntuu normaaleilta.
Hmm...kokeilin äitini kaasari golffia samalta vuodelta, tekee täysin samaa. Eli kun päästää nopeasti kaasun, 2 nytkäystä, sitten alkaa moottorijarrutus. En ollut huomannut kyseistä vikaa ennen, vaikka kilsoja silläkin tullut vaikka kuinka paljon. Tuli vaan mieleen, että onko kyseessä vika vai ominaisuus? Miten teidän gtit, käykö rullaamaan tasaisesti jos tasaisesta nopeudesta ottaa kaasun nopeasti pois, vai nytkähtääkö pari kertaa?
Juu, ei se nytkähdä jos tasaisesti nostaa kaasun ylös. Eli vain sillon ku nopeasti nostaa kaasun. Kierrosluvulla/vaihteella ei tunnu olevan väliä. Tai kun ajelin yli satasta vitos vaihteella ja kokeilin, niin sillon ei nytkynyt.
Voisko olla ruiskussa jotain, että antaa vielä vähän bensaa, vaikka nostaa kaasun? Tyhjäkäyntikin kun vaeltaa hieman ja on koholla (n.1200 rpm)
Mitähän tässä nyt kannattais yrittää? Tulpat vaihtoon, ruisku säädettäväksi? Bensan suuttimissa jotain mujua/roskaa? Näin sanoi yksi työkaveri, tuntuu kyllä epäilyttävältä, kun kuitenkin kiihdyttää ja ottaa kierroksia täysin tasaisesti.
Voisko olla ruiskussa jotain, että antaa vielä vähän bensaa, vaikka nostaa kaasun? Tyhjäkäyntikin kun vaeltaa hieman ja on koholla (n.1200 rpm)
Mitähän tässä nyt kannattais yrittää? Tulpat vaihtoon, ruisku säädettäväksi? Bensan suuttimissa jotain mujua/roskaa? Näin sanoi yksi työkaveri, tuntuu kyllä epäilyttävältä, kun kuitenkin kiihdyttää ja ottaa kierroksia täysin tasaisesti.
Lisää testausta suoritettu (kerkeis joskus korjaamankin stna). Eli kun kone kylmänä, toimii normaalisti. Eli saa pumppailla kaasua miten haluaa niin tasaisesti rullaa. Heti kun kone on lämmin, alkaa nytkähtely(eli mitä enemmän lämmöt nousee, niin sitä enemmän ja herkemmin nytkähtelee).
Tuli mieleen, että voisko tossa lämpötila-anturissa olla jotain häikkää/rikki? Eikös toi vaikuta jotenkin bensan/ilman seoksiin? Tuolla ylempänähän joku jo mainitsi että tarkastaa seokset/sytytyksen.
-liittyykö tämä tyhjäkäyntihässäkkä nyt tähän nykimiseen. Ajattelin käydä hommaamassa uudet tulpat, tarkastaa virranjakajan ja kokeilla niitä.
Muita ehdotuksia?
Tuli mieleen, että voisko tossa lämpötila-anturissa olla jotain häikkää/rikki? Eikös toi vaikuta jotenkin bensan/ilman seoksiin? Tuolla ylempänähän joku jo mainitsi että tarkastaa seokset/sytytyksen.
-liittyykö tämä tyhjäkäyntihässäkkä nyt tähän nykimiseen. Ajattelin käydä hommaamassa uudet tulpat, tarkastaa virranjakajan ja kokeilla niitä.
Muita ehdotuksia?
Viimeksi muokannut Golf16v88, 5.8.2005 1:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hmm..
mites etummainen moottorin kannake kumi??
omassa kone liikku aika reippaasti ja se oli ihan sökö..
vedättäessä moottori ns. väännättää taakse päin ja moottori järrutuksessa nojaa eteen..
et periaatteessa se vois olla se kumi jos se tekee vain vedon jälkeen tota??
viisaammat korjatkaa jos olen haku teillä! :)
omassa kone liikku aika reippaasti ja se oli ihan sökö..
vedättäessä moottori ns. väännättää taakse päin ja moottori järrutuksessa nojaa eteen..
et periaatteessa se vois olla se kumi jos se tekee vain vedon jälkeen tota??
viisaammat korjatkaa jos olen haku teillä! :)
En usko että kannakekumissa on mitään häikkää, kokeilin heilutella itse konetta mutta jämäkkä on ja kumi muutenkin näyttää täsin ehjältä. Nykiminen tulee esiin vain pintakaasulla eikä kovempaa kiihdyttäessä.
Nyt on muuten toi tyhjäkäyntimoottori irti? Mitenkäs toi ois tarkotus puhdistaa, avaaminen ilman kirvestä/vasaraa näyttää suht mahdottomalta?
Nyt on muuten toi tyhjäkäyntimoottori irti? Mitenkäs toi ois tarkotus puhdistaa, avaaminen ilman kirvestä/vasaraa näyttää suht mahdottomalta?
Mikä johto toi on ja miks se on poikki? Joltain maajohdoltahan se vaikuttaa, mutta missä sen pitäs olla kiinni ja nykiikö ton takia?
http://users.kymp.net/cable796/golffi%20004.jpg (iso)
edit.
Eli toihan löytyy eestäpäin katottuna tuulilasin alta oikeasta reunasta.
http://users.kymp.net/cable796/golffi%20004.jpg (iso)
edit.
Eli toihan löytyy eestäpäin katottuna tuulilasin alta oikeasta reunasta.
Jooo, itkuhan tässä tulee. Siis heti käynnistyksen jälkeen toimii normaalisti. Kun vähän lämpiää kone niin sitten käy nytkähtelemään. Eli sytytys katottu, tulpat ja johdot uusittu, tyhjäkäyntiventtiili putsattu(siis onko rikki kun ei surise jatkuvasti, jossakin luki että sen pitäs toimii katkonaisesti). Mitäs sit kokeiltas.
Onko joku rikki kun tyhjäkäynti on 2000 rpm kun ottaa ton tyhjäkäyntimoottorin töpselin irti? Pistäkee nyt jotakin ideaa.
Onko joku rikki kun tyhjäkäynti on 2000 rpm kun ottaa ton tyhjäkäyntimoottorin töpselin irti? Pistäkee nyt jotakin ideaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa