Moi vaan kaikille,
Olisi tällainen ongelma ratkottavana. Eli MK2 Jetasta kyse ja uusi lambda koneessa kiinni. Uuden lambdan jälkeen tyhjäkäynti nousee yli 1000 kierroksen. Välillä aina käy normaalia tyhjäkäyntiä mutta sitten ku laittaa kaasua ja päästää irti niin tyhjäkäynti nousee. Ennen lambdan vaihtoa tällaista ei ollut.
Oon sen verran nyybbä, että voisitteko kertoa mikä ruisku koneessa on. Auto siis VW Jetta mk2 1.8i -90. Tyhjäkäyntiä ei varmaan voi mitenkään säätää? Voisiko vika olla vaan jonkinlainen imuvuoto?
Kiitti etukäteen asiaan kuuluvista vastauksista.
Jetta -90: Korkea tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... kumilaippa
Jos tuosta nyt alkaa. Muitakin aiheita löytyy tuolla kumilaippa hakusanalla. Ko. topiceissa on pääsääntöisesti ehdoteltu myös muitakin mahdollisuuksia käyntihäiriöihin.
Ruiskusta
Jos tuosta nyt alkaa. Muitakin aiheita löytyy tuolla kumilaippa hakusanalla. Ko. topiceissa on pääsääntöisesti ehdoteltu myös muitakin mahdollisuuksia käyntihäiriöihin.
Ruiskusta
Passat 1.8i, myös samantyyppinen ongelma
Eli mulla on melkein samanmoinen ongelma kuin topicin kirjoittaneen Xhawkin Jetassa. Tuolla muualla on tuota lambda-ongelmasta kirjoitettu paljon. Mahdollisesti vika voisi olla siinäkin. Epäilen kuitenkin muuta viimeaikaisten autossa tehtyjen operaatioiden perusteella.
Tyhjäkäynti on tilanteesta riippuen 1000-2000 rpm. Kuumana käynnistettäessä käynti saattaa olla n. 1000rpm mutta kun kylmiltään käynnistää, se huutaa yleensä 2000rpm. Liikennevaloihin tullessani usein "huijaan" koneen ohjausta pudottamaan tyhjäkäyntikierroksia rullamalla isolla vaihteella, jolloin kierrokset painuvat alas, n. 1000 rpm:ään. Päästäessäni vapaalle tyhjäkäynti on n. 1200rpm kun se taas normaalisti olisi vauhdista vapaalle päästettäessä 1500-1800rpm. Liian rikkaalla kone ei kuitenkaan "tunnu" käyvän.
Ongelma alkoi viime viikolla kun suoritin lämmityslaitteen kennon vaihdon. Jouduin auton sisältä irroittamaan koko kojelaudan ohella monta johtoa ja arvelenkin että osasyy saattasi löytyä tästä. Esim. kaasupolkimen tienoilla on 2-johtiminen puna-kelta-musta johto joka käy liittimeensä kummin päin vaan. Olen kokeillut sitä molemmin päin, ilman vaikutusta. Vissiin vaan jonkun kytkimen piuha?
Joskus aikasemminkin ennen kennonvaihto-operaatiota on ollu samantyyppistä ongelmaa hetkellisesti, että tyhjäkäynti jää kovalle mutta tasoittuu muutaman kaasunpainalluksen jälkeen.
Jos jollain on kokemusta vastaavasta tilanteesta (etenkin kojelaudan purkamisen yhteydessä) olisi mukava saada vastauksia.
Vm. on -89 ja ajettu 311tkm.
Tyhjäkäynti on tilanteesta riippuen 1000-2000 rpm. Kuumana käynnistettäessä käynti saattaa olla n. 1000rpm mutta kun kylmiltään käynnistää, se huutaa yleensä 2000rpm. Liikennevaloihin tullessani usein "huijaan" koneen ohjausta pudottamaan tyhjäkäyntikierroksia rullamalla isolla vaihteella, jolloin kierrokset painuvat alas, n. 1000 rpm:ään. Päästäessäni vapaalle tyhjäkäynti on n. 1200rpm kun se taas normaalisti olisi vauhdista vapaalle päästettäessä 1500-1800rpm. Liian rikkaalla kone ei kuitenkaan "tunnu" käyvän.
Ongelma alkoi viime viikolla kun suoritin lämmityslaitteen kennon vaihdon. Jouduin auton sisältä irroittamaan koko kojelaudan ohella monta johtoa ja arvelenkin että osasyy saattasi löytyä tästä. Esim. kaasupolkimen tienoilla on 2-johtiminen puna-kelta-musta johto joka käy liittimeensä kummin päin vaan. Olen kokeillut sitä molemmin päin, ilman vaikutusta. Vissiin vaan jonkun kytkimen piuha?
Joskus aikasemminkin ennen kennonvaihto-operaatiota on ollu samantyyppistä ongelmaa hetkellisesti, että tyhjäkäynti jää kovalle mutta tasoittuu muutaman kaasunpainalluksen jälkeen.
Jos jollain on kokemusta vastaavasta tilanteesta (etenkin kojelaudan purkamisen yhteydessä) olisi mukava saada vastauksia.
Vm. on -89 ja ajettu 311tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa