Kannen purku 80 audista
Valvoja: ffp jäsenet
Kannen purku 80 audista
Mitä työkaluja tarvii kannen purkuun 80 92 2.0E audiin.
Olis tarkoitus purkaa kansi, vaihtaa venttiilivarren kumit ja kannen tiiviste.
Minkälainen momentti on kannen pulteille ja millä kannalla pultit ovat?
Ja onko hommassa mitään erikoista joka pitäis huomioida?
Alfamerillä ei vissiin ole kyseiseen autoon korjausopasta muutako saksan kielisenä.?
Olis tarkoitus purkaa kansi, vaihtaa venttiilivarren kumit ja kannen tiiviste.
Minkälainen momentti on kannen pulteille ja millä kannalla pultit ovat?
Ja onko hommassa mitään erikoista joka pitäis huomioida?
Alfamerillä ei vissiin ole kyseiseen autoon korjausopasta muutako saksan kielisenä.?
Kannenpulteissa on 12 kulmainen tähtikanta, oliko oikea nimi sitten ZXN tai sinnepäin. Varmasti tietävät jokaisessa varaosapuljussa sopivan avaimen, samoja pulttejahan on enemmänkin volkkareissa. Kokoa en nyt muista ja pakki on tallissa.
Kannen kiristysmomentti on 40nm, 60nm + 180astetta.
Kiristysjärjestys kiertävä, selviää uuden kansipahvin mukana tulevasta ohjeesta.
Kannen purkamisessa ei mielestäni ole mitään erikoista, samankaltaisia motteja on yleensä muissakin VAGineissa.
Ja kyllä ne pultit auki saa ihan tavallisella torksillakin.
Kannen kiristysmomentti on 40nm, 60nm + 180astetta.
Kiristysjärjestys kiertävä, selviää uuden kansipahvin mukana tulevasta ohjeesta.
Kannen purkamisessa ei mielestäni ole mitään erikoista, samankaltaisia motteja on yleensä muissakin VAGineissa.
Ja kyllä ne pultit auki saa ihan tavallisella torksillakin.
Jaa torxilla ZXN-kantaiset pultit auki ?
Ei kannata
Jos sopiva avain on käsillä niin ei tietenkään kannata kokeilla. Itse omastani pultit hyvin auki sain torxilla. Venyviä pultteja = vanhat roskiin.
Enkä samalla viikolla saanut edes lottovoittoa, ettei se siis tuuriakaan voinut olla.
Uudet pultit meni takaisin ihan oikealla välineellä. Pultti ei ole oikeasti niin kireällä kuin miltä se kuulostaa, viimeisen 90 astetta se ei tunnu kiristyvän lainkaan -venyy vaan.
Juuri yhden ABK-moottorin rakentaneena kerrottakoon, että ei ole mitään kummallista tiedossa. Venakumeihin on ne siihen tarkoitetut pihdit aika kätevät ja takaisinpäin vaikkapa 12mm pitkällä hylsyllä ja paljon rasvaa.
Kansipultit tosiaankin on XZN-tähtikannat eikä kannata niitä turata millään muulla kuin oikealla avaimella.
Rahallisesti kannattavaa ostaa tiivistesarja eikä erillisinä.
Kansipultit tosiaankin on XZN-tähtikannat eikä kannata niitä turata millään muulla kuin oikealla avaimella.
Rahallisesti kannattavaa ostaa tiivistesarja eikä erillisinä.
Niin. tuon bensakoneen pultteja ei tarvitse vaihtaa kun ne ovat päällisin puolin kunnossa.
Täysin tarpeeton "varotoimi", maksakoon pultit sitten vaikka 20 senttiä kappale niin rahat menevät hukkaan.
Tuntuu oudolta että täällä ollaan aina sitä mieltä että pultit eivät ole niin suuri kustannus, kannattaa vaihtaa vaikkei tarvitsekaan - ja toisaalta haetaan vinkkejä siihen miten säästää sentti sieltä, toinen täältä...
Paremminkin kannattaisi miettiä vaikkapa tätä: esimerkiksi jakohihnan vaihto korjaamolla ei ole niin kallis, että itse tekemällä rikastuisi - ja itsetekijöiden remonteista on surullisia esimerkkejä.
Sellaisissa asioissa kannattaa miettiä onko viisasta maksaa kiltisti työstä ammattilaiselle.
Hirvittää kun porukat kyselee suunnilleen mitenpäin avainta pidetään kädessä kun ruuvia käännetään ja tarkoitus on tehdä remppaa jossa pieni virhe voi johtaa moottorivaurioon.
Täysin tarpeeton "varotoimi", maksakoon pultit sitten vaikka 20 senttiä kappale niin rahat menevät hukkaan.
Tuntuu oudolta että täällä ollaan aina sitä mieltä että pultit eivät ole niin suuri kustannus, kannattaa vaihtaa vaikkei tarvitsekaan - ja toisaalta haetaan vinkkejä siihen miten säästää sentti sieltä, toinen täältä...
Paremminkin kannattaisi miettiä vaikkapa tätä: esimerkiksi jakohihnan vaihto korjaamolla ei ole niin kallis, että itse tekemällä rikastuisi - ja itsetekijöiden remonteista on surullisia esimerkkejä.
Sellaisissa asioissa kannattaa miettiä onko viisasta maksaa kiltisti työstä ammattilaiselle.
Hirvittää kun porukat kyselee suunnilleen mitenpäin avainta pidetään kädessä kun ruuvia käännetään ja tarkoitus on tehdä remppaa jossa pieni virhe voi johtaa moottorivaurioon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa