Olen tekemässä kauppaa VR6:sta, jossa on tuollainen BMC:n kartiomallinen vapaavirtaussuodin.
Mitenkäs on huollon laita? Pestäänkö millä litkuilla, öljytäänkö, ym.?
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen. Kokemusta kun on vain noista auton alkuperäiseen ilmanputsarikoteloon asennettavista suotimista.
BMC suodatin/puhdistus
Valvoja: ffp jäsenet
Prätkissä samoja suodattimia, ostin vähän aikaa sitten huolto setin Allrightista oli jotain 15-20€. Suodatin irti, toisesta pullosta ruiskutat liuotinta päälle, annat kuivua ja sen jälkeen toisesta pullosta putsariöljyä päälle ja annat taas imeytyä ennenkuin laitat kiinni. Huoltoväli suunnilleen sama kuin K&N, eli 50tkm. Mopoissa oon kerran vuoteen huoltanut, vaikka ei tarvetta oiskaan.
Jep, sorry! Tosiaan huuhtelu vedellä välissä ja antaa itsekseen kuivua, EI paineilmaa. Ei noi juurikaan likaannu asfaltilla ajossa, kilometrit varmaan sen mukaan. Eri asia jos hiekkateitä paljon ajelee. Vakiokoneessa ja kotelossa tuskin mitään muuta huotyä kuin ehkä hienommat imuäänet ja psykologisesti tuntuu että kulkee paremmin kun on "viritysosa"
Minä pesin just oman Green paneelin ja siitä tuli kuin uusi. Tosiaan paineilmallla isot roskat pois _20 cm_ etäisyydellä suotimesta. Puhdas puoli ensin. Sitten pesuaine pintaan ja annetaan vaikuttaa 20 min? Sitten vedellä huuhtelu, ensin puhdas puoli. Taas kuivausta paineilmalla 20 cm päästä, tai föönillä tai odotetaan luonnollista kuivumista. Sitten kuivaan pintaan öljyt. Ja taas kovaa ajoa. Huoltoväliä en muista...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa