Lämmityslaite puhaltaa haaleaa, kun moottori käy tyhjäkäynnillä. Kun antaa kierroksia, puhaltaa lämmintä.
Moottorin lämmöt nousee normaalisti 90 asteeseen ja pysyy siinä.
Ei vuoda jäähdytysnestettä, eikä sitä ole tarvinnut lisätä.
Lämmityslaitteen lämpötilan säädin toimii.
Tyhjäkäynnillä lämmityslaitteen kennon tuloputki on kuuma ja lähtöputki haalea. Kenno on huuhdeltu, ei ollut likainen. Kun kennon läpi kulki lämmin vesi, silloin puhalsi lämmintä eli kenno on auki ja toimii.
Puhalluslämpötiloissa ei ole eroa oikean ja vasemman puolen kanavissa.
Järjestelmää on ilmattu siten, että "raotettu" kennolle menevää putkea moottorin kyljestä ja todettu, että sieltä tulee pelkkää nestettä eikä ilmaa. Raotettu kohta on aikalailla korkeimmalla kohdalla putkistossa.
Vesipumppu vaihdettu, mutta sillä ei ollut vaikutusta eikä siitä löytynyt vikaa.
Mitä kannattaisi tarkistella seuraavaksi?
SKODA OCTAVIA III 2017 1.4 TSI G-TEC puhaltaa haaleaa tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
Re: SKODA OCTAVIA III 2017 1.4 TSI G-TEC puhaltaa haaleaa tyhjäkäynnillä
Onko ilmaus tehty moottori sammuksissa? Jos sen tekee moottorin käydessä niin moneen automalliin jää ilmaa silti kun virtaus puskee ilman kennolle päin moottori käydessä eikä se kaikki ole korkeimalla kohtaa.
Re: SKODA OCTAVIA III 2017 1.4 TSI G-TEC puhaltaa haaleaa tyhjäkäynnillä
Ilmausta ei ole tehty moottori sammuksissa. Hyvä huomio, tuon voisi kokeilla. Kiitos vinkistä.
Nesteet kuitenkin jollain tavalla kiertää, kun koneessa on kierroksia. Ehkä ilmalukko lähtee liikkeelle vesipumpun aiheuttaman paineen myötä..?
Nesteet kuitenkin jollain tavalla kiertää, kun koneessa on kierroksia. Ehkä ilmalukko lähtee liikkeelle vesipumpun aiheuttaman paineen myötä..?
Re: SKODA OCTAVIA III 2017 1.4 TSI G-TEC puhaltaa haaleaa tyhjäkäynnillä
Ilmaus tehty nyt myös moottori sammuksissa, mutta sillä ei ollut vaikutusta.
Tuossa moottorimallissa on vesipumpun lisäksi myös sähköinen pumppu, jonka tarjoitus on jollain tavalla varmistaa nestekierto alhaisilla moottorikierroksilla. Täytyy tarkistaa se seuraavaksi.
Tuossa moottorimallissa on vesipumpun lisäksi myös sähköinen pumppu, jonka tarjoitus on jollain tavalla varmistaa nestekierto alhaisilla moottorikierroksilla. Täytyy tarkistaa se seuraavaksi.
Re: SKODA OCTAVIA III 2017 1.4 TSI G-TEC puhaltaa haaleaa tyhjäkäynnillä
Sähkötoiminen vesipumppu vaihdettiin, mutta sillä ei ollut vaikutusta. Pumpulle tulee jännite moottorin käydessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 34 vierailijaa