Osaisiko täällä joku auttaa.
Nyt muutamana aamuna ilmennyt vika autoa käynnistäessä, että lähteen sen verran käyntiin, että lopettaa käynnistämisen, mutta sammuu välittömästi tämän jälkeen. On lähtenyt aina viimeistään 5 yrityksellä käyntiin ja toiminut tämän jälkeen täysin normaalisti. Ainakaan toistaiseski vikaa ei ole ilmennyt lämpimällä moottorilla.
Autona siis mk6 golf 1.4 tsi CAXA
Vikakoodit luettu, eikä mitään siihe viittaavaa löytynyt. Moottorinohjaimen ainut vikakoodi oli U1025 tämä luultavasti peruja akun vaihdosta.
Auto tuntuu käyttäytyvän linkin videon mukaisesti, mutta video ei siis kyseisestä autosta
https://www.youtube.com/watch?v=bJ5ypN47hro
1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Voisihan tuohonkin heittää arvauksen G62, eli lämpötilatunnistimen viasta.
Pitäis lukea mitta-arvot...
Pitäis lukea mitta-arvot...
Re: 1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Millä laitteella vikakoodit luettu?
Yleismallin lukijat eivät useinkaan osaa näyttää kaikkia koodeja joita kuitenkin voi olla tallentuneena, merkkiliikkeen testeri tai VCDS ainakin osaa nuokin.
Tuon mainitun G62:n antamat arvot tosiaan kannattaisi tsekata että näyttääkö järkevää arvoa vaikka vikakoodia siitä ei tuliskaan.
Yleismallin lukijat eivät useinkaan osaa näyttää kaikkia koodeja joita kuitenkin voi olla tallentuneena, merkkiliikkeen testeri tai VCDS ainakin osaa nuokin.
Tuon mainitun G62:n antamat arvot tosiaan kannattaisi tsekata että näyttääkö järkevää arvoa vaikka vikakoodia siitä ei tuliskaan.
Re: 1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Koodit luettu yleis testerillä ja vcds:llä. Täytyy nuo arvot koittaa seuraavaksi.
Re: 1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Kokeile putsata nokka-akselin asentotunnistin ja säätyvän nokan solenoidi. Rellut oireilee samallai jos vvt solenoidissa/ vvt-pyörässä vaivaa. Hakuammuntaa mutta tsekkaisin läpi anyways :) jos solenoidissa vuotojälkeä niin vaihtoon menee. Mul on yks myynnissä. Näissä ohjeissa on järkeä jos ketju kunnossa ja autossa toimii kaikki muu normaalisti.
Re: 1.4 TSI kylmäkäynnisty ongelma
Nokka-akselin tunnistin vaihdettu. Vika hävisi noin kuukaudeksi, jonka jälkeen ilmenee taas säännöllisen epäsäännöllisesti. Nokan säätöventtiiliä kokeiltu toisella ilman tulosta.
Korkeapainepumppu voisi olla yksi kysymysmerkki mutta käyntiinlähdössä ei ole kyllä mitään viivettä mitä pumppu aiheuttaisi. Onko ideoita mitä kannattaisi tutkia?
Korkeapainepumppu voisi olla yksi kysymysmerkki mutta käyntiinlähdössä ei ole kyllä mitään viivettä mitä pumppu aiheuttaisi. Onko ideoita mitä kannattaisi tutkia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa