Tässä mieleen tupsahtanut esim. imusarjan ja venakopan kiillotus.
Vinkkejä, miten tehdä? - Kestääkö kiilto miten moottoritilassa vai pitäiskö lakata tms?
Entä millaisella maalilla kannattaisi esim. ahtoputkia maalailla, että kestäisikin kivan näköisenä..?
Moottorinosien kiilltousta
Valvoja: ffp jäsenet
Kiilloitettu alumiini oksidoituu konehuoneessa melko nopeasti ja tälläisellä syksy/talvi kelillä kiilto pysyy peilimäisenä noin viikon verran, kuivalla kelillä sitten pitempään.
Ratkaisuja on muutamia, voit joko anadisoida kiilloitetun alumiinikappaleen, tietääkseni nykyään saa kirkkaita anodisointivärejäkin tai voit lakata kappaleen, lakkauksessa on riskinä kiillon väheminen ja mahdollinen lakan kellastuminen.
Jos jaksat tiheään tahtiin kunnostaa kiilloittamiasi osia, niin voit myös tyytyä vahaukseen, sopivaa "vahaa" on vaikkapa autoglymin polisheri, tämä jättää pintaan vaha kerroksen joka suojaa hapettumiselta.
Imusarjasta ja venttiilikopasta kannattaa vanha maali poistaa kemikaalisesti, esim. nitromorssilla eikä hiomalla kuten jotkut tekevät (lisää hionta vaiheita).
Rättilaikka kehiin noin 400-600 hiomapaperi karkeuden jälkeen
Ahtoputkissa pysyy melkein mikä tahansa maali, jos käytät muoviputkea niin muista käyttää muovipohja ainetta.
Ratkaisuja on muutamia, voit joko anadisoida kiilloitetun alumiinikappaleen, tietääkseni nykyään saa kirkkaita anodisointivärejäkin tai voit lakata kappaleen, lakkauksessa on riskinä kiillon väheminen ja mahdollinen lakan kellastuminen.
Jos jaksat tiheään tahtiin kunnostaa kiilloittamiasi osia, niin voit myös tyytyä vahaukseen, sopivaa "vahaa" on vaikkapa autoglymin polisheri, tämä jättää pintaan vaha kerroksen joka suojaa hapettumiselta.
Imusarjasta ja venttiilikopasta kannattaa vanha maali poistaa kemikaalisesti, esim. nitromorssilla eikä hiomalla kuten jotkut tekevät (lisää hionta vaiheita).
Rättilaikka kehiin noin 400-600 hiomapaperi karkeuden jälkeen
Ahtoputkissa pysyy melkein mikä tahansa maali, jos käytät muoviputkea niin muista käyttää muovipohja ainetta.
Lakkaus tosiaan himmentää kiiltoa, joten siihen en lähtisi. Jos kerran näkee sen vaivan, että kiillottaa osat niin kyllä niiden sitten haluaa kiiltavänkin. Kerran kiilloitettua pintaa on mielestäni todella helppo ehostaa. Vähän jotain kiillotustahnaa ja vaikka ihan liinalla itse käsin hinkkaa läpi ja taas kiiltää. Toi on niin pieni vaiva, ettei haittaa vaikka joutuisi vähän useamminkin tekemään.
Ensimmäisessä kiillottamisessa kyllä sitä hiomista riittää ihan tarpeeksi ja siihen löytyykin varmasti täältä foorumilta jo paljon ohjeita. Lopussa kärsivällisyys kuitenkin palkitaan.
Ensimmäisessä kiillottamisessa kyllä sitä hiomista riittää ihan tarpeeksi ja siihen löytyykin varmasti täältä foorumilta jo paljon ohjeita. Lopussa kärsivällisyys kuitenkin palkitaan.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa