Tuli hankittua tuollainen VW Caravelle vm.-90
Auto on nyt pikkubussi mutta tarkoitus olisi muuttaa se ns."retkeilyautoksi" jossa olisi pienempi dieselvero.
Onhan tuo muuttaminen edelleenkin ihan mahdollista.
Ihmetyttää vaan tuossa rekisteriotteessa nuo maininnat:
Rajoitukset kohdassa AUTOVEROVAPAUS
Erikoisehdot kohdassa Autoverovapaus: tuotu maahanautoverovapaana pakettiautona,muutettu henkilöautoksi
Ja ajoneuvo luokassa lukee MUU / Henkilöauto
Kertokaapa onnistuuko muutos vai ei.
Kiitokset vastauksista
"retkeilyautoksi" muuttaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Ja nopeus tippuu max 80 tai 100km/h:iin riippuen auton jarruista ja air-bägeistä. Toiset katsurit vaatii "lätkän" takaluukkuun, toiset ei.
Ei tarvi, jos liesi on sähköllä. Saattaa olla kyllä katsurikohtainen tulkinta aiheesta, mut näin olen antanut itselleni kertoa.
Vähintään 2kilon sammutin täytyy olla myös.
Ei tarvi, jos liesi on sähköllä. Saattaa olla kyllä katsurikohtainen tulkinta aiheesta, mut näin olen antanut itselleni kertoa.
Joo, ei se sammutuksen onnistuminen aina sen sammuttimen koosta riipu, tärkeämpää on toimia ripeästi ja rauhallisesti (fiksusti).
Kahdesti olen joutunu palavan auton sammuttamaan, toisen vesiämpärillä ja toisen just kakskilosella jauhesammuttimella. Molemmat sammu vieläpä helposti, kun tajuttiin toimia nopeesti. Silti omissa harrastevehkeissä kannatan mielummin vähän overkilliä ;) Viduttais jos hermostuksissaan suihkii pikkasen pullon tyhjäks ennen kun kerkiää sammumaan. Ei kuitenkaan kovin kauaa tyhjene tuollanen puteli.
Kahdesti olen joutunu palavan auton sammuttamaan, toisen vesiämpärillä ja toisen just kakskilosella jauhesammuttimella. Molemmat sammu vieläpä helposti, kun tajuttiin toimia nopeesti. Silti omissa harrastevehkeissä kannatan mielummin vähän overkilliä ;) Viduttais jos hermostuksissaan suihkii pikkasen pullon tyhjäks ennen kun kerkiää sammumaan. Ei kuitenkaan kovin kauaa tyhjene tuollanen puteli.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”