Pontiac Trans Sport mielipiteitä?
Valvoja: ffp jäsenet
Pontiac Trans Sport mielipiteitä?
Eli nyt sitten kallistui kaikkien mutkien ja mielen pienten ailahtelujen jälkeen siihen että farkku passatti saa kyytiä ja tilalle tulee trans sport "tilaihme". Mitä mieltä väki on kyseisistä rumista ankanpoikasista? Itse en niinkään ulkonäöllisesti autoa katsele vaan tilojen ja varusteiden mukaan, jostain luin että vaikka on ponu niin olisi "suhtkoht" halvat remontit mahtaneeko pitää paikkansa? Mites noita vikoja noissa ilmenee? hs.fi sivultahan löytyy vikalistaa kattaen 93 ja uudempia mutta itse katsellut 90-92 malleja. Korihan on kai muovia aikalailla joten ruostetta ei ole? tuleeko rengasmeteli pahasti sisätiloihin? Entäpä sitten tuon 3.1l koneen kesto? mielenkiintoisimmat kohteeni ovat rullattuja 320-360tkm joka hieman pelottaa kun ei amerikan konetta ole vielä omistanut.
Laittakaa nyt kaikkea tietoa noista ja mielipiteitä yleisesti. Onko auto ylipäätänsä minkään arvoinen? Itsellä olisi auton arvoksi jäämässä noin 2400€
Laittakaa nyt kaikkea tietoa noista ja mielipiteitä yleisesti. Onko auto ylipäätänsä minkään arvoinen? Itsellä olisi auton arvoksi jäämässä noin 2400€
Ainakin omat kokemukseni kyseisestä autosta ovat äärimmäisen huonot.
Ajamani auto oli ilmeisesti pienimmällä mahdollisella koneella (mikä se noissa jenkkip***issa nyt onkaan). "Kiihtyi kuin kirjahylly" tai vaihtoehtoisesti kuin "mummo lumessa".. Ajettavuus aivan kauhea, ei pysynyt vakaana suoralla tiellä millään. Ohittamaan ei uskaltanut lähteä, ellei "kiitotietä" ollut 2km tai enemmän. Lisäksi ahtaassa tilassa Trans Sport kääntyy tosi kankeaksi ja kun tämän "ominaisuuden" lisäksi ottaa huomioon keulan muodon tuoman epävarmuuden auton ulottuvuuksista, niin unelmapaketti on valmis.
Osta mieluummin vaikka T4 Transporter/Caravelle.
Ajamani auto oli ilmeisesti pienimmällä mahdollisella koneella (mikä se noissa jenkkip***issa nyt onkaan). "Kiihtyi kuin kirjahylly" tai vaihtoehtoisesti kuin "mummo lumessa".. Ajettavuus aivan kauhea, ei pysynyt vakaana suoralla tiellä millään. Ohittamaan ei uskaltanut lähteä, ellei "kiitotietä" ollut 2km tai enemmän. Lisäksi ahtaassa tilassa Trans Sport kääntyy tosi kankeaksi ja kun tämän "ominaisuuden" lisäksi ottaa huomioon keulan muodon tuoman epävarmuuden auton ulottuvuuksista, niin unelmapaketti on valmis.
Osta mieluummin vaikka T4 Transporter/Caravelle.
www.overdrive.fi voisi olla sellainen palsta, jolta saattaa Trans sportista tietoa löytyä.. itse en kyllä vaihtaisiPassattia tuon ikäluokan jenkkiin, vaikka niistä tykkäänkin.
Huonoja kokemuksia löytyy parin vuoden ajalta takapenkkiläisenä. Muoviset osat sisustassa oli aika hepposia ja niitä jäi käteen millon mistäkin. Koneesta en sen paremmin osaa sanoo, meillä koneena oli 2.3l jos en ihan väärin muista :S korjatkaa jos on tarvetta, se tosiaan oli lahoamispisteessä ja korjaus olisi tullut maksamaan maltaita. Ponu meni päikseen g3 kanssa autoliikkeessä, josta tuli äiteen uusi kauppakassi ja joka sittemmin on siirtynyt odottamaan meikäläistä :)
Tilava se kyllä oli, mut muuta hyvää en äkkiseltään keksi. Takaa hajos kompressoriki alle kahden viikon :) vm. oli 95. Mein autossa ilmeni millon mitä sähkövikaakin koko ajan.
Tilava se kyllä oli, mut muuta hyvää en äkkiseltään keksi. Takaa hajos kompressoriki alle kahden viikon :) vm. oli 95. Mein autossa ilmeni millon mitä sähkövikaakin koko ajan.
Itsellä on hyviä kokemuksia
Isällä kyseinen pirssi -93 2.3l koneella. Tilaa on peräkontissa jos ottaa takimmaiset penkit pois. Ajettavuus on amerikkalaisen lötkeä mutta ei täysin lötkeä. Kulkee hyvin maanteillä jos on alusta kunnossa ja aurauskulmat suorassa. Takana oleva automaattinen alustan korkeussäätäjä on mennyt ehkä kahesti rikki. Ja puhaltimen laakeri kerran. Korjaamolla sitä on joutunut ehkä kerran tai kaks vuodessa käyttämään... Auto ollu isälllä jo vuodesta 96 joten kyseessä on minun mielestä hyvä yksilö. Ruostettahan ei koristä löydä, mutta alustassa oli joka piti korjata viime kesä pois. Mikä ei nyt minun mielestä tuon ikäisessä mikään ihmeellinen ole.
Itse en ole ajanut sillä isompikoneisella ja automaattilaatikolla olevalla. Mutta se ainain jaksaisi vääntää enemmän. Omasta mielestä kyllä tuo 2.3l konekin jaksaa vääntää aikas paljon ja eihän autolla ole omaa paino kuin 1500kg.
Isällä kyseinen pirssi -93 2.3l koneella. Tilaa on peräkontissa jos ottaa takimmaiset penkit pois. Ajettavuus on amerikkalaisen lötkeä mutta ei täysin lötkeä. Kulkee hyvin maanteillä jos on alusta kunnossa ja aurauskulmat suorassa. Takana oleva automaattinen alustan korkeussäätäjä on mennyt ehkä kahesti rikki. Ja puhaltimen laakeri kerran. Korjaamolla sitä on joutunut ehkä kerran tai kaks vuodessa käyttämään... Auto ollu isälllä jo vuodesta 96 joten kyseessä on minun mielestä hyvä yksilö. Ruostettahan ei koristä löydä, mutta alustassa oli joka piti korjata viime kesä pois. Mikä ei nyt minun mielestä tuon ikäisessä mikään ihmeellinen ole.
Itse en ole ajanut sillä isompikoneisella ja automaattilaatikolla olevalla. Mutta se ainain jaksaisi vääntää enemmän. Omasta mielestä kyllä tuo 2.3l konekin jaksaa vääntää aikas paljon ja eihän autolla ole omaa paino kuin 1500kg.
Meikäläisellähän on tämä tila-auto-skitsoaminen tällä hetkellä erittäinkin akuutissa vaiheessa, ja jostain syystä (mielikuva&ulkonäkö?) Pontiac ei päässyt valintaprosessissa esikarsinnoista edes finaaliin - tuntuu jotenkin niin vitsiltä noin pieni kone niinkin isossa rikkaimurissa kuin Trans sport. :/ Vai liekkö sillä sitten tarkoiuskin ajaa pelkästään "imussa?" :)
Kaikki glooria näitä omistaville ihmisille, mutta suht' vaivattomaan ohittamiseen tottuneelle negrofiilille nämä mopo-Pontiacit minun mielestäni sovi. :( Tottuuhan sitä toki siihen hitaampaankin etenemiseen ja ennekoivaan ohittamiseen, mutta ei tässä ole enää oikein aikaa ryhtyä opiskelemaan. Kesään mennessä pitäisi olla joku tilava ja alle 5 sek. sataseen kirmaava pedofiilirysä alla. :/
Kaikki glooria näitä omistaville ihmisille, mutta suht' vaivattomaan ohittamiseen tottuneelle negrofiilille nämä mopo-Pontiacit minun mielestäni sovi. :( Tottuuhan sitä toki siihen hitaampaankin etenemiseen ja ennekoivaan ohittamiseen, mutta ei tässä ole enää oikein aikaa ryhtyä opiskelemaan. Kesään mennessä pitäisi olla joku tilava ja alle 5 sek. sataseen kirmaava pedofiilirysä alla. :/
Itse ajoin kyseisellä kotterolla tarpeeksi pitkään että huomasin miten paljon vikaa siinä voi olla ja kuinka kallis pidettävä sellainen olisi pidemmällä ajalla.
Moottorina oli V6 tomaatilla, aivan liian lahna yhdistelmä ja helvetin janoinen. Sähkövikoja varmaan joka laitteessa mikä oli asennettu tehtaalla, sai aina arpoa oliko ovet kiinni ja lähteekö käyntiin. Sitten ne öljyvuodot, varmaan vähintään tonnin laaki jos joutuu jonkun tiivisteen vaihtamaan. Sisusta oli myös suht karmeaa perus kamaa, halpaa muovia ja plyyssiä.
Moottorina oli V6 tomaatilla, aivan liian lahna yhdistelmä ja helvetin janoinen. Sähkövikoja varmaan joka laitteessa mikä oli asennettu tehtaalla, sai aina arpoa oliko ovet kiinni ja lähteekö käyntiin. Sitten ne öljyvuodot, varmaan vähintään tonnin laaki jos joutuu jonkun tiivisteen vaihtamaan. Sisusta oli myös suht karmeaa perus kamaa, halpaa muovia ja plyyssiä.
Jonkun verran tuollaisella on tullut ajeltua vuonna -90 kun vekotin oli ihan uusi, hieno ja upean futuristisen muotoinen. Silloin kokemus vaihteli lähinnä huonon päivän ja painajaisen väliltä. Sähkövikoja (ne lukot, ilmastointi, valot..) ja tosiaan merkitsi reviirinsä öljyllä jo uutena, ainakin se yksilö. Laatikko oli kyllä todella pehmeä (uutena) vaihdoissaan.
Käytettynä ja 300+tkm..hmm...tulis mieleen erään automerkin huoltohenkilön kommentti kun kysyimme eräästä heidän edustamastaan(!) automallista: "Meinaat ostaa sellaisen? Rohkee jätkä." Ainakin autokaupat välttävät noita kuin ruttoa juuri vikaherkkyyden vuoksi.
Käytettynä ja 300+tkm..hmm...tulis mieleen erään automerkin huoltohenkilön kommentti kun kysyimme eräästä heidän edustamastaan(!) automallista: "Meinaat ostaa sellaisen? Rohkee jätkä." Ainakin autokaupat välttävät noita kuin ruttoa juuri vikaherkkyyden vuoksi.
Isännällä ollut tuollanen transport 3.8 GT -92 useamman vuoden ajan, jotain sähkövikoja ollut, isoin remppa on tainnut olla ilmastoinnin kompura. Mukava ajella pitempääkin matkaa ,on hiljanen ja tuolla koneella ohikin pääsee vaikkei mikään tykki olekkaan, alusta tietty on ameriikan malliin löysä. Tilaa on kyllä hyvin ja tuossa ainakin kaikki takapenkit pikakiinnityksellä eli hyvin pystyy muokkaamaan tiloja tarpeen mukaan.
Tutulla jenkkeihin erikoistunut autokorjaamo, pihalla jatkuvasti muutama ko. auto remonttia vailla.
Usein viat ovat tekniikkapuolella (kansivikoja, runkolaakerivikoja jne.), eli erittäin halpoja korjata... Sitten ne sähköviat, huoh. Etenkin tuossa V6-mallissa. Kipinää vaan katoaa ja sitä ei löydy? Ovien lukot lakkaa toimimasta yhtäkkiä? Mittaristonvalot katoaa kesken ajon ja sulakkeet on ehjät? Ja sähkövikojen metsästäminenhän on tunnetusti halpaa kuin saippua (tm). :D Muutamassa ollut myös pieniä ruostevaurioita, kuten esimerkiksi poikki ruostuneita apurunkoja, eli moottori on meinannut pudota tielle ja ajon aikana, sekä pikku ruostevaurion takia irti lähteneitä tukivarsia.
Moni "pendolino" onkin ekan pikku kolinasta johtuneen tuhansien eurojen remontin jälkeen vaihtanut omistajaa heti, kun on ollut edes suurinpiirtein kunnossa. "Eihän siihen edelliseen Tojotaan tarvinnu vaihtaa ku alapallo, kun se kolisi tuollatavalla..!" :D
Jostain kumman syystä..?
Usein viat ovat tekniikkapuolella (kansivikoja, runkolaakerivikoja jne.), eli erittäin halpoja korjata... Sitten ne sähköviat, huoh. Etenkin tuossa V6-mallissa. Kipinää vaan katoaa ja sitä ei löydy? Ovien lukot lakkaa toimimasta yhtäkkiä? Mittaristonvalot katoaa kesken ajon ja sulakkeet on ehjät? Ja sähkövikojen metsästäminenhän on tunnetusti halpaa kuin saippua (tm). :D Muutamassa ollut myös pieniä ruostevaurioita, kuten esimerkiksi poikki ruostuneita apurunkoja, eli moottori on meinannut pudota tielle ja ajon aikana, sekä pikku ruostevaurion takia irti lähteneitä tukivarsia.
Moni "pendolino" onkin ekan pikku kolinasta johtuneen tuhansien eurojen remontin jälkeen vaihtanut omistajaa heti, kun on ollut edes suurinpiirtein kunnossa. "Eihän siihen edelliseen Tojotaan tarvinnu vaihtaa ku alapallo, kun se kolisi tuollatavalla..!" :D
Jostain kumman syystä..?
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa