Volkswagen Corrado
Valvoja: ffp jäsenet
Volkswagen Corrado
Kyseisen auton olen tässä lähiaikoina ajetellut hommata. Minkäläisia kokemuksia teillä muilla on corradosta. Onko millaisia tyyppivikoja? Minkähintaisia ovat varaosat, olen ainakin saanut sellaisen käsityksen että aika edullisesti löytyis.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=82 ... ht=corrado
Vaikka tosta alkuunsa ja haulla löytyy tosi paljon juttua kyseisestä mallista.
Vaikka tosta alkuunsa ja haulla löytyy tosi paljon juttua kyseisestä mallista.
Millä koneella ajattelit?
Jos g60 niin tarkastele ahdinta ja tarkista onko milloin huollettu viimeksi. Jos ei huolloista tietoa kannattaa ehdottomasti ahdin huollattaa.
Jos taas vr6, niin jakopään kunto ja huolto varmaan se tärkein asia.
Jos taas joku muu konevaihtoehdoista niin harkitse uudelleen ja valitse jompi kumpi aiemmista.... (tähän kuuluu nyt sitten hymiöt että ei kukaan vedä hernettä nekkuliin) ;)
Ruostettahan noissa ei yleensä juurikaan ole, joten mitään erityisiä paikkoja siltä kannalta ei ainakaan itsellä tule mieleen.
Varaosat ihan kohtuu hintaisia ja niitä löytyy aika hyvin. VW:n tiskillä nyt kaikki maksaa hunajaa, mutta onneksi muitakin paikkoja on. Mm. forumin yhteistyökumppaneista löytyy hyviä paikkoja.
Hakua käyttämällä pitäisi löytyä yhtä sun toista jutustelua tästä, ah niin uljaasta automallista :)
Jos g60 niin tarkastele ahdinta ja tarkista onko milloin huollettu viimeksi. Jos ei huolloista tietoa kannattaa ehdottomasti ahdin huollattaa.
Jos taas vr6, niin jakopään kunto ja huolto varmaan se tärkein asia.
Jos taas joku muu konevaihtoehdoista niin harkitse uudelleen ja valitse jompi kumpi aiemmista.... (tähän kuuluu nyt sitten hymiöt että ei kukaan vedä hernettä nekkuliin) ;)
Ruostettahan noissa ei yleensä juurikaan ole, joten mitään erityisiä paikkoja siltä kannalta ei ainakaan itsellä tule mieleen.
Varaosat ihan kohtuu hintaisia ja niitä löytyy aika hyvin. VW:n tiskillä nyt kaikki maksaa hunajaa, mutta onneksi muitakin paikkoja on. Mm. forumin yhteistyökumppaneista löytyy hyviä paikkoja.
Hakua käyttämällä pitäisi löytyä yhtä sun toista jutustelua tästä, ah niin uljaasta automallista :)
Haha! :D
Kyllä ei voi muuta kuin nauraa! Joku alan ammattilainen myymässä? ;D
Kysynpä vaan, että mitä ihmettä ne öljyt kytkimen luistoon tai pitoon vaikuttaa? :) Autossa kun kytkin ei ui öljyssä, niinkuin mopoissa (jos joku ei tuota vielä tiennyt, niin kerrottakoon, että auton kytkin on 99% tapauksisa kuiva 1-levy)...
Kyllä tuossa tapauksessa ei mitkään öljynvaihdot auta, uutta kytkintä peliin vaan.
Toisaalta, jos mies ei tiedä autoista tuon taivaallista, niin enpä menisi luottamaan noihin ahtimen huoltoihinkaan... Jos Corradon ostaa, kannattaa melkein ostaa joltakin, joka ko. automallista edes tietää jotakin ja on tädistettavasti huoltanutkin autoaan. Ellei tietty halua täyttä pommia, jota joutuu korjaamaan korjaamisen perään. Tähän mielipiteeseen yhtyy varmasti muutama muukin Corradon omistaja.
Itsellä kokemusta Corradosta (G60) reilun 2:n vuoden ajalta. Ja kyllähän se vaan on fakta, ettei sellaista ainakaan käyttöautoksi kannata hankkia. Ja jos ei ole valmiiksi täysin, korostan, TÄYSIN, läpikäyty versio, niin kyllä saa viettää pajalla tunteja monta. Itselle tuli nimittäin ko. auton tekniikka melko tutuksi, kun kokoajan sai olla jotain fiksaamassa, kun huollot oli laiminlyöty. Alkaa olemaan sen verta iäkkäitä laitteita, että paikat alkaa tietenkin iän puolestakin jo olemaan remontin tarpeessa suurimmassa osassa (puslat veltostuu, moottorin kumityynyt veltostuu/kovettuu ja repeilee, moottorin muoviosat kovettuu ja halkeilee (esim letkulähdöt), Johdot ja letkut kovettuu & haurastuu ja halkeilee yms.).
Tyyppivikoja autossa (siis G60) on juurikin tuo ahdin, joka puutteellisen huollon ja ylenpalttisen huudattamisen ja revittämisen takia menee rikki. Muita tyyppivikoja ovat huonon veiisuhteen takia suhteellisen nopeasti kuluvat kiertokankien laakerit, nestevuodot kannen letkuliitoksista, kannentiivisteviat, venttiilin nostinviat, pakosarjan halkeamat ja pakoputken muutaman ensimmäisen liitoksen vuotamiset, moottorin nestevaimennettujen kannakekumien väsymiset, alustan puslien väsymiset, takapyöränlaakerien nopeat kulumiset, valokatkaisijan palamiset, alipaineletkujen vuodot jne... Näin yleisimpiä mainitakseni. Koriltaan autot ovat yleensä hyvässä kunnossa (osasinkitty kori), tosin helmoista ja pohjasta suuri osa pintaruosteessa ainakin. Onhan ne jo vanhoja autoja... Pohjan ruosteviat ovat v*ttumaisia, koska pohjassa on muovipinnoite.
Eli kyllähän tuo on aika kaukana käyttöauto-corollasta, jos päivittäiseen ajoon haluaa ko. auton. Itse en kyllä käyttöautoksi osta enää ikinä mitään vastaavaa. Sen verta negatiivinen kuva jäi. Harrasteautona menisi ihan ok, kun ei tarvitsisi olla jokapäivä ajamassakaan ja olisi aikaa rempata ja paneutua kunnolla fiksaamiseen ja siistimiseen
Kyllä ei voi muuta kuin nauraa! Joku alan ammattilainen myymässä? ;D
2 vaihteelta 3 vaihtaessa, ripeästi kaasuttaessa kytkin kuulemma luistaa. Hänen mielestään korjaantuisi öljyt vaihtamalla.
Kysynpä vaan, että mitä ihmettä ne öljyt kytkimen luistoon tai pitoon vaikuttaa? :) Autossa kun kytkin ei ui öljyssä, niinkuin mopoissa (jos joku ei tuota vielä tiennyt, niin kerrottakoon, että auton kytkin on 99% tapauksisa kuiva 1-levy)...
Kyllä tuossa tapauksessa ei mitkään öljynvaihdot auta, uutta kytkintä peliin vaan.
Toisaalta, jos mies ei tiedä autoista tuon taivaallista, niin enpä menisi luottamaan noihin ahtimen huoltoihinkaan... Jos Corradon ostaa, kannattaa melkein ostaa joltakin, joka ko. automallista edes tietää jotakin ja on tädistettavasti huoltanutkin autoaan. Ellei tietty halua täyttä pommia, jota joutuu korjaamaan korjaamisen perään. Tähän mielipiteeseen yhtyy varmasti muutama muukin Corradon omistaja.
Itsellä kokemusta Corradosta (G60) reilun 2:n vuoden ajalta. Ja kyllähän se vaan on fakta, ettei sellaista ainakaan käyttöautoksi kannata hankkia. Ja jos ei ole valmiiksi täysin, korostan, TÄYSIN, läpikäyty versio, niin kyllä saa viettää pajalla tunteja monta. Itselle tuli nimittäin ko. auton tekniikka melko tutuksi, kun kokoajan sai olla jotain fiksaamassa, kun huollot oli laiminlyöty. Alkaa olemaan sen verta iäkkäitä laitteita, että paikat alkaa tietenkin iän puolestakin jo olemaan remontin tarpeessa suurimmassa osassa (puslat veltostuu, moottorin kumityynyt veltostuu/kovettuu ja repeilee, moottorin muoviosat kovettuu ja halkeilee (esim letkulähdöt), Johdot ja letkut kovettuu & haurastuu ja halkeilee yms.).
Tyyppivikoja autossa (siis G60) on juurikin tuo ahdin, joka puutteellisen huollon ja ylenpalttisen huudattamisen ja revittämisen takia menee rikki. Muita tyyppivikoja ovat huonon veiisuhteen takia suhteellisen nopeasti kuluvat kiertokankien laakerit, nestevuodot kannen letkuliitoksista, kannentiivisteviat, venttiilin nostinviat, pakosarjan halkeamat ja pakoputken muutaman ensimmäisen liitoksen vuotamiset, moottorin nestevaimennettujen kannakekumien väsymiset, alustan puslien väsymiset, takapyöränlaakerien nopeat kulumiset, valokatkaisijan palamiset, alipaineletkujen vuodot jne... Näin yleisimpiä mainitakseni. Koriltaan autot ovat yleensä hyvässä kunnossa (osasinkitty kori), tosin helmoista ja pohjasta suuri osa pintaruosteessa ainakin. Onhan ne jo vanhoja autoja... Pohjan ruosteviat ovat v*ttumaisia, koska pohjassa on muovipinnoite.
Eli kyllähän tuo on aika kaukana käyttöauto-corollasta, jos päivittäiseen ajoon haluaa ko. auton. Itse en kyllä käyttöautoksi osta enää ikinä mitään vastaavaa. Sen verta negatiivinen kuva jäi. Harrasteautona menisi ihan ok, kun ei tarvitsisi olla jokapäivä ajamassakaan ja olisi aikaa rempata ja paneutua kunnolla fiksaamiseen ja siistimiseen
Tuli mieleen kysyä, että oisko kuitenkin kyseessä automaatti, mutta tuo luistaminen on silti oire jostain. Jos myyjä puhuu vakavalla naamalla öljynvaihdosta manuaalissa, niin silloin on kyllä metsässä tietämys.
Kannattaa katsoa kytkinkopan päältä tulpan öljyisyys (ajoitusaukon tulppa, valkoinen 6 cm renkula, jossa 3 cm tulppa keskellä startin likellä), jos on kuitenkin kytkimessä öljyä? Tuon voi fiksu myyntifiksata pyyhkäisemällä hihaan, kuten itselleni oli mitä ilmeisemmin tehty, mutta turha yksityiselle narista, ja en uutta ostanutkaan (v-mäinen temppu kyllä, jos tehty, mutta millä näytät).
Kannattaa katsoa kytkinkopan päältä tulpan öljyisyys (ajoitusaukon tulppa, valkoinen 6 cm renkula, jossa 3 cm tulppa keskellä startin likellä), jos on kuitenkin kytkimessä öljyä? Tuon voi fiksu myyntifiksata pyyhkäisemällä hihaan, kuten itselleni oli mitä ilmeisemmin tehty, mutta turha yksityiselle narista, ja en uutta ostanutkaan (v-mäinen temppu kyllä, jos tehty, mutta millä näytät).
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa