Xenonit kimpassa Ruotsista?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Xenonit kimpassa Ruotsista?
Kiinnostais tilata xenonit ruotsista. Olisiko halukkaita lähtemään mukaan tilaukseen? Hinnat: 35W sarjat 1200SEK ja 50W sarjat 1600SEK, H4 bixenon 35W 1700SEK. Uusimmat valuuttakurssit saa selville esim. www.suomenpankki.fi
Yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai sami.pennanen(ät)multi.fi
Yhteyttä voi ottaa vaikka privalla tai sami.pennanen(ät)multi.fi
Halvimmat hinnat on Suomessaki ollu 100€ ja 150€ saa jo valita mistä ostaa. Itelle tosin tulee 50W H7:t joten niissä hinta oli 200€. Ostin mielestäni luotettavasta kaupasta ja tiesin ko. tuotteen hyväksi ja omaan autoon sopivaksi. Kyllähän nuita halvalla saa jostain vinkuintiasta, mutta se on aina se että mitä jos ne ei tulekaan / ovat paskaa / miten takuu yms. Jos vielä pilataan iloa enemmän niin kimppatilaukseen tulee laskea myös rahdin hinta tilauksen järjestäjältä loppuostajalle asti.
Eilen viimeksi katselin jossain noita kiinan kimppatilauksen hintoja,kun pitäis skoudaan sellaiset tilata.Olisko ollut obelixi tai beemeri foorumilla, muutossarjat h1,h7 jne oli 110e+rahti kotiin. H4 flexible eli se liikkuva,missä on lyhyt ja pitkä oli 140e+rahti kotiin.
Itse ainankin mukavuuden ja helppouden takia ajattelin ne ihan Suomen kamaralta ostaa,koska eroa ei ole kun 20-30e. Ei tarvitse mietiskellä kuka hoitaa takuu asioita ja kuinka.
Takuu taitaa parhaimmillaan olla 18kk,koskien myös polttimoita.Kuinkas sitten kun ne ostetaan kiinasta tai jostain muualta.Ja vielä jonkun toisen tilaamana?
Ja nopeammin saa kun tilaa omat itset. Kuukauden päivät oli tuollakin nimiä keräilty ja kyselty koska saa valot autoon.
Itse ainankin mukavuuden ja helppouden takia ajattelin ne ihan Suomen kamaralta ostaa,koska eroa ei ole kun 20-30e. Ei tarvitse mietiskellä kuka hoitaa takuu asioita ja kuinka.
Takuu taitaa parhaimmillaan olla 18kk,koskien myös polttimoita.Kuinkas sitten kun ne ostetaan kiinasta tai jostain muualta.Ja vielä jonkun toisen tilaamana?
Ja nopeammin saa kun tilaa omat itset. Kuukauden päivät oli tuollakin nimiä keräilty ja kyselty koska saa valot autoon.
Samalla tavalla takuu pelaa kuin muuallakin.
Ottaa firman kautta ne niin se huolehtii takuu hommista ja vastaa jos ei mitään tuukkaan.
Aika luotettava oli tuo tehdas mistä noita hintoja tarjottiin. Tuo olisi vain tutustumistarjous ekakertalaisille ja normaali hinta onkin 140€ setti poislukien Moving-lamppu joka on noin 160€ setti.
Toimitus tilauksesta tosiaan noin viikossa.
Ottaa firman kautta ne niin se huolehtii takuu hommista ja vastaa jos ei mitään tuukkaan.
Aika luotettava oli tuo tehdas mistä noita hintoja tarjottiin. Tuo olisi vain tutustumistarjous ekakertalaisille ja normaali hinta onkin 140€ setti poislukien Moving-lamppu joka on noin 160€ setti.
Toimitus tilauksesta tosiaan noin viikossa.
Viimeksi muokannut jsahlman, 8.12.2007 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
59€ kotiintoimitettuna H7, H1 sarjat ainakin.
Pitkä linkki
Itse olen tilannut tuolta pari kertaa. Ja on toimitus ollut nopeaa, noin 10 päivää maksusta niin on tullut postiin.
Viimeksi oli Tulli avannut paketin, mutta ei muuta :)
Laatu on ainakin mua tyydyttänyt, ja takuusta sen verran, että jos noi hajoaa, niin tilaan uudet tuolla hinnalla :)
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Jos kiinasta tilaa, niin ei kannata kimppatilata. Kun tilaa yksittäin ja pyytää laittamaan pienen arvon pakettiin (<40e) niin ei varmuudella jää tulliin. Suuremmat paketit voi jäädä helpommin tulliin ja sitten hinta pompsahtaa n30% ylemmäksi.
Tuolta tuli kotiinkuljetettuna n. 55eurolla muutamassa päivässä.
Tuolta tuli kotiinkuljetettuna n. 55eurolla muutamassa päivässä.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Kovasti monet myyjät tuntuu tuota laatueroa sanovan. Tiedä sit siitä vielä.
Pitää ilmeisesti ottaa myyntiin noita ja testailla niin rupreaa itsekkin kait tajuamaan jotain noiden perään.
Tuolt´la mun kysymästä paikasta, olisi ainakin muutävänä vastuksia ja muita leluja jotta ei uusimmissakan nuo varoitusjärjestelmät ala herjaamaan. Liittimet ja boksit on todella hyvin suojattuja ja varaosia saa. Ja vikoja on ollut vain alle 2% tuotteista.
Testiä :)
Vois tehdä jonkun joulu tarjouksen mutta ei tada tulla kaikki kuviot valmiiksi enne joulua. Pitää tehdä vuoden aloitustarjous halukkaille :)
Pitää ilmeisesti ottaa myyntiin noita ja testailla niin rupreaa itsekkin kait tajuamaan jotain noiden perään.
Tuolt´la mun kysymästä paikasta, olisi ainakin muutävänä vastuksia ja muita leluja jotta ei uusimmissakan nuo varoitusjärjestelmät ala herjaamaan. Liittimet ja boksit on todella hyvin suojattuja ja varaosia saa. Ja vikoja on ollut vain alle 2% tuotteista.
Testiä :)
Vois tehdä jonkun joulu tarjouksen mutta ei tada tulla kaikki kuviot valmiiksi enne joulua. Pitää tehdä vuoden aloitustarjous halukkaille :)
Kovasti monet myyjät tuntuu tuota laatueroa sanovan. Tiedä sit siitä vielä.
Ainahan noilla tuntuu olevan oma lehmä ojassa. H1 Xenon sarjoissakin suomessa ISO vaihtelu hinnoissa. 140-300e.. Ja hirveetä essonpaaria ja paskajargonia myyntiargumentteina MIKSI ostaa se 300e setti kuin se 140e maksava. - Ei siinä mitään jos on kallista ja halpaa tavaraa, jos sen halvan ja kalliin välillä on selvä ero. Itse en ainakaan ole eroa huomannut. Oletetaan myös että kyse samanikäisesta tavarasta, Ballasteissa käsittääkseni tapahtuu kehitystäkin.
Hymistelyä verrata, kumpi on parempi: 55 euron vaiko kahdensadan xenonsatsi, kun kuitenkin sarjat ovat monessa tapauksessa tieliikennekäyttöön hyväksymättömiä.
Entä sitten? Eikai se liity aiheeseen? :) Vähän sama, kuin ostaako typ44 Audiin orkkis V8:n takavalosetti VAG tiskiltä jonnekin 700eur tuntumaan, vaiko tilatako euroopasta 99% samanlainen setti, jossa ei e-hyvksyntää ja maksaa siitä kuluineen 150eur.
Kuitenkin, usein nuo Xenon sarjat on ihan e-hyväksyttyjä, eli sinällään lienevät ihan laillisia. Se lienee kuitenkin jokaisen oma asia jos laittaa ko. setin umpioon joka ei ole Xenon hyväksynnästä kuullutkaan.
Itse ainakin ajelen mieluummin Xenoneilla kuin kusenkeltailla halogeneilla, mutta tää on taas se kuuluisa oma valinta:)
^Tää nyt hieman karkaa aiheesta, mutta kun tuosta kusenkeltaisuudesta tuli puhe, niin onhan Xenoneitakin vaikka 3000K värilämpötilalla ja ainakin kuvien perusteella mulla halogeenitkin antavat valkoisempaa valoa. Onko tuolla värilämpötilalla merkitystä näkemiseen?
Meinaan vaan, että omassakin mielessä on joskus moiset käväisseet (hinta alkaa jo houkuttamaan), mutta mielestäni kakkosgolfiin tuollainen sininen 8000K xenon sopii todella huonosti. Mieluummin laittaisin jonkun 3000...4000K sarjan, joka nyt ei kilometrin päästä erottuisi xenoniksi. Onko tuo vain ulkonäkö- vai näkemiskysymys?
Meinaan vaan, että omassakin mielessä on joskus moiset käväisseet (hinta alkaa jo houkuttamaan), mutta mielestäni kakkosgolfiin tuollainen sininen 8000K xenon sopii todella huonosti. Mieluummin laittaisin jonkun 3000...4000K sarjan, joka nyt ei kilometrin päästä erottuisi xenoniksi. Onko tuo vain ulkonäkö- vai näkemiskysymys?
^Tää nyt hieman karkaa aiheesta, mutta kun tuosta kusenkeltaisuudesta tuli puhe, niin onhan Xenoneitakin vaikka 3000K värilämpötilalla ja ainakin kuvien perusteella mulla halogeenitkin antavat valkoisempaa valoa. Onko tuolla värilämpötilalla merkitystä näkemiseen?
Totta.
Onhan sillä merkitystä. 6000K värilämpö lienee näkemisen kannalta parhain noista. Näyttää sekin Xenonilta, mutta ei minusta huono asia. 8000K ja 12000K menee jo selvemmin sinisen / violetin puolelle.
Itsellä tuossa oli 6000K Xenonit omassa, hetken oli tuollaiset Extra White Light tyyppiset H1:set pitkillä, ja sillä perusteella voi kylla halogeenia sanoa kusenkeltaiseksi.
Kaikkihan ovat toki lukeneet AKE:n ohjeen jälkiasennusxenoneista. Asennus ja käyttö on toki jokaisen oma asia ja jos kaikki on kunnossa, ei valoja tarvitse katsastukseenkaan vaihtaa.
Toivon mukaan Tekniikan Maailma tai Tuulilasi pikaisesti vertailee eri jälkiasennusxenonit, niin ei tarvitse arpoa, onko kallein paras.
Edelleen ulkona aiheesta: itselläni on tosiaan typ44 Audissa ollut punaisena takavalona sekä luxemburgilaista piraattia että aitoa Hellaa ja jonkun vuoden kokemuksella kummastakin voin sanoa, että Hellan laadusta kannatti maksaa se sata euroa enemmän mikä niitten hintaero uutena oli viime vuonna.
Toivon mukaan Tekniikan Maailma tai Tuulilasi pikaisesti vertailee eri jälkiasennusxenonit, niin ei tarvitse arpoa, onko kallein paras.
Edelleen ulkona aiheesta: itselläni on tosiaan typ44 Audissa ollut punaisena takavalona sekä luxemburgilaista piraattia että aitoa Hellaa ja jonkun vuoden kokemuksella kummastakin voin sanoa, että Hellan laadusta kannatti maksaa se sata euroa enemmän mikä niitten hintaero uutena oli viime vuonna.
Ja otetaan sitten tietysti huomioon ennenkun lähdetään tommosii tuuninki ksenoneita tilaamaan yksi aika tärkeä asia. Jos sattuu kolari, vaikket olisikaan syyllinnen niin susta se korvausvastuullinen tehdään koska ajelet laittomilla valoilla(=autolla) ja vastapuoli sanoo että häikäisty sun valoista. Hupsistakeikkaa, ei taida enää olla niin hyvä idea ne xenonit, itse voisin kyllä iha vittuillaksenikin sanoa noin jos jotain sattuu ja toisella on xenonit. Muutenkin xenon valojen yleistyminen vituttaa kun yöllä tuolla ajelee, ja halogeeniumpioistahan lähtee ne pahimmat valonsäteet minne sattuu. Asentakaa uudet halogeeniumpiot, niilläkin valoteho lisääntyy huomattavasti kun lamppuvalmistajan ei tarvitse ottaa huomioon autotehtaan ylitiukkoja budjetteja.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Asia nyt vaan sattuu olemaan niin, ettei kaikkiin autoihin saa asiallisia halogeenivaloja millään rahalla. Aika kaukaa haettu tuo kolaritilanne.Asentakaa uudet halogeeniumpiot, niilläkin valoteho lisääntyy huomattavasti kun lamppuvalmistajan ei tarvitse ottaa huomioon autotehtaan ylitiukkoja budjetteja.
Toki niitä xenoneja asentaessa kannattaa katsoa, että valokuvio pysyy oikeanlaisena ja suuntaus on oikein. Väärin suunnattuna halogeeni häikäisee siinä missä xenonikin.
Muutenkin xenon valojen yleistyminen vituttaa kun yöllä tuolla ajelee, ja halogeeniumpioistahan lähtee ne pahimmat valonsäteet minne sattuu. Asentakaa uudet halogeeniumpiot, niilläkin valoteho lisääntyy huomattavasti kun lamppuvalmistajan ei tarvitse ottaa huomioon autotehtaan ylitiukkoja budjetteja.
Höpöhöpö. Saa olla oikeasti aika selkeä se syy-yhteys tuossa, jotta aletaan ketään syyttämään.
Sen verran mukavemmin matka taittaa kun näkee eteensä, en ainakaan minä Halogeeneja takaisin laittaisi. Ei ainakaan mulle yksikään vilkutellut pitkiä vaikka Xenonit on, myös pitkissä.
- Se on totta, että Xenonit "häikäisee" enempi, mutta siinä en ole huomannut eroa onko orkkis vai jälkiasennus Xenon.
Se on totta, että hyvän valotehon a ja o on se, että valot on releytetty, ja mielellään umpiotkin on puhtaat.
^^^^
kaikenlaiset "laittomuudet" toki saattaa kolaritilanteissa tulla ikävästi vastaan mutta kummatkohan häikäisee enemmän,tarvikexenon-sarja vai nuo hemmetin siniset "xenon"polttimot ??
muutaman auton paikkakunnalta tiedän missä tuollainen jälkiasennusxenonsarja paikallaan,ei sen kummempaa häikäisyä kun vastaan tulee.
sitten tulee vastaan jokin 80-luvun corolla tai kadetti hirveän disco-jytkeen kera,sinisenä polttimot loistaa ja häikäisee niin prkleesti!
bilteman siniset siellä luultavasti paikallaan mutta silti lailliset,järjetöntä!
valoteho silti aivan surkea,kyllä nuo nuoruusvuosina tuli kokeiltua.. :D
kaikenlaiset "laittomuudet" toki saattaa kolaritilanteissa tulla ikävästi vastaan mutta kummatkohan häikäisee enemmän,tarvikexenon-sarja vai nuo hemmetin siniset "xenon"polttimot ??
muutaman auton paikkakunnalta tiedän missä tuollainen jälkiasennusxenonsarja paikallaan,ei sen kummempaa häikäisyä kun vastaan tulee.
sitten tulee vastaan jokin 80-luvun corolla tai kadetti hirveän disco-jytkeen kera,sinisenä polttimot loistaa ja häikäisee niin prkleesti!
bilteman siniset siellä luultavasti paikallaan mutta silti lailliset,järjetöntä!
valoteho silti aivan surkea,kyllä nuo nuoruusvuosina tuli kokeiltua.. :D
Toki niitä xenoneja asentaessa kannattaa katsoa, että valokuvio pysyy oikeanlaisena ja suuntaus on oikein. Väärin suunnattuna halogeeni häikäisee siinä missä xenonikin.
Juurikin.
Tuossa Lötkön kun katsastin, kyselin näistä Xenoneista samalla kertaa. Yksi Xenon jobbari tarjosi minullekin joskus 299e maksavia H1 Xenon sarjoja sillä argumentilla, että olisivat lailliset normaalissakin umpiossa.
- No, asia jäi mieleen sen verran pahasti, kyselin konttorilta miten asian laita oikeasti on.
- EI ole Xenonit lailliset, muutoin kuin niissä Xenon hyväksytyissä umpioissa. Inssi myös mainitsi, ettei hänen mielestä olisi mitään estettä ettei Xenon + normaali umpio olisi laillinen, valokuvio pääosin niin hyvä jos on valot säädöissä.
MUN mielestä, ero halogeeniin on järkyttävä. Nytkin viimepäivinä, kun keli on mitä on, vettä sataa, lunta ei pisaraakaan. On esim jalankulkija HUOMATTAVASTI helpompi havaita ajoissa kun on kunnon valot.
Mutta joo, ettei tämä topicci menisi miksikään laittomuuden ja laillisuuden väliseen itkuun, jokainen tekee itse oman valintansa ajaako "laittomalla" autolla vaiko ei.
Viimeksi muokannut weasel, 9.12.2007 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laiton mikä laiton, lisäksi tosta voi antaa sakkoja, tuskin sen isompaa jos ajelee laittomilla xenoneilla, ja kyllä uskoisin että sillä on vaikutusta kolaritilanteessa jos sun valos on sokaissut toisen. Sillähän ei nyt ole mitään väliä onko ne oikeasti sokaissut vai ei, siinäpä poliisi kirjaa sen ylös ja vakuutusyhtiä huomaa tilaisuuden tulleen ettei tarvitse maksaa. Kyllä mäki yhteen väliin harkitsin niitä xenoneita, sitten tuli toi mieleen ja luinkin siitä jostakin, päätin olla hankkimatta. Mutta joo, kyllä mä ne valot olisin ihan suomesta ostanut.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Laiton mikä laiton, lisäksi tosta voi antaa sakkoja, tuskin sen isompaa jos ajelee laittomilla xenoneilla, ja kyllä uskoisin että sillä on vaikutusta kolaritilanteessa jos sun valos on sokaissut toisen. Sillähän ei nyt ole mitään väliä onko ne oikeasti sokaissut vai ei, siinäpä poliisi kirjaa sen ylös ja vakuutusyhtiä huomaa tilaisuuden tulleen ettei tarvitse maksaa.
Usko jo, siinä pitää olla ihan oikeasti selkeä yhteys. Ei se ihan noin mene, jos ajat lastutetulla autolla kolarin tai sulla on Xenonit. - Sakothan voi aintaa nyt aina, oli autossa sitten ne xenonit, toinen halogeeni palanut taikka muuta. Mutta se, että aletaan onnettomuustilanteessa korvausta vähentämään, taikka peräti syyttämään "syytöntä" ei ole ihan niin yksiselitteinen juttu.
Sä oot valintasi tehnyt, ota xenonit lisävarustelistalta seuraavaksi kun uuden auton kaupasta haet. =)
Kun ajatteli tuotakin hommaa tarkemmin, niin kyllähän sitä kannattaa molempiin valoihin tilata samalla keikalla.
Varsinkin kun tuolta ulkomailta saa parhaimmillaan pari settiä, sen sijaan kun suomesta saisi sillä rahalla yhden.
Takuu asia ei kiinnosta niinkään, ainahan huonoa tuotetta haukutaan, vaikka olisi millainen takuu.
Varsinkin kun tuolta ulkomailta saa parhaimmillaan pari settiä, sen sijaan kun suomesta saisi sillä rahalla yhden.
Takuu asia ei kiinnosta niinkään, ainahan huonoa tuotetta haukutaan, vaikka olisi millainen takuu.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
tietysti voisitte ostaa ne minultakin...www.xenonautovalot.fi
en usko että muille on 18kk takuuaika, ja olenhan sentään myynnyt ne jo monta vuotta....
T. Niko
en usko että muille on 18kk takuuaika, ja olenhan sentään myynnyt ne jo monta vuotta....
T. Niko
Viimeksi muokannut niels, 11.12.2007 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tarviiko molemmille ostaa omat xenon settinsä eli ballastit jne? En tosiaankaan tiedä mitään niistä joten voisiko joku pikkasen valasta?
Kyllä joka xenon poltin vaatii oma muuntaja. Virtaa otetaan auton halogeeni johtosarjasta. Vanhemmissa autoissa etenkin volkareissa olis toki hyvä laittaa relejohtosarja että varmistetaan mahdollisiman hyvä jännite saanti. Ballastit kun hetkelisesti joutuu kehittaa auton 12-13V -> about 23,000 volttia että xenon kaasu "syttyy".
Sitten on se että jos autossa on ns valotietokone mikä ilmoittelee palaneesta halogeeni poltimosta, eli kun vastus tippuu johtosarjassa, niin siihen on saatava 20w vastus johtosarja millä nostetaan perus xenon sarjan 35W -> 55w, eli hujataan valoajotietokone.
Tietysti uudet 50w sarjoissa ei ole tämä potentiaalinen ongelma.
Sitten on se että jos autossa on ns valotietokone mikä ilmoittelee palaneesta halogeeni poltimosta, eli kun vastus tippuu johtosarjassa, niin siihen on saatava 20w vastus johtosarja millä nostetaan perus xenon sarjan 35W -> 55w, eli hujataan valoajotietokone.
Tai sitten esim. audin vanhempi AutoCheck, releeltä 1 kanta poikki (taivuttaa, saa takas jos haluu) niin ei enää polttimovalitus häiritse.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minkä sukupolven autoissa on tullut ongelmaksi vikailmoitus kaasupurkausvaloilla?
Onko se oikeasti niin tarkka että 30 W kuorma ei riitä diagnostiikkajärjestelmälle että se luulisi että on kaikki kunnossa?
Johtuuko jotkut ongelmat siitä lepotilatestauksesta jolla polttimon viallisuus todetaan vaikka se ei vielä palakaan?
Onko kaasupurkausvaloissa oikein toimivaa diagnostiikkajärjestelmää olemassa? Ei sekään luulisi mahdoton olevan. Lepotilatestaus kai on polttimon "kärkivälin" takia mahdoton?
Onko se oikeasti niin tarkka että 30 W kuorma ei riitä diagnostiikkajärjestelmälle että se luulisi että on kaikki kunnossa?
Johtuuko jotkut ongelmat siitä lepotilatestauksesta jolla polttimon viallisuus todetaan vaikka se ei vielä palakaan?
Onko kaasupurkausvaloissa oikein toimivaa diagnostiikkajärjestelmää olemassa? Ei sekään luulisi mahdoton olevan. Lepotilatestaus kai on polttimon "kärkivälin" takia mahdoton?
Syytä ottaa huomioon että monet uudemmat autot käyttävät sakarapulssia ajovalojen ohjaukseen joten noihin suoraan liittämällä ballastit saa vain ongelmia. Tämän ongelman voi ratkaista tietyissä malleissa kondensaattoreiden rinnankytkennällä.
Osa diagnoosijärjestelmistä tarkkailee muita arvoja kuin esim polttimon mittavastukseen aiheuttamaa jännitehäviötä joten diagnoosin huijaaminen vaatii jo ihan muuta kuin passiivisia komponentteja (tuokin toki onnistuu passiivisilla jos tietää komponenttien tarkat arvot). Helpoin tapa on laittaa konehuoneeseen palamaan halogeenit xenonien lisäksi joilla tuo huijaus onnistuu..
Halogeenit taitavat muutenkin viedä lähemmäksi 65W tehoa kuin 55W, eli xenonsysteemin kokonaisteho n. 45W on vielä melko kaukana tuosta ja helposti diagnostiikan haisteltavissa. Sytyttäessä xenonit vievät noin 100W ja siinä on yksi tekijä lisää josta diagnostiikka tykkäisi herjata.
Osa diagnoosijärjestelmistä tarkkailee muita arvoja kuin esim polttimon mittavastukseen aiheuttamaa jännitehäviötä joten diagnoosin huijaaminen vaatii jo ihan muuta kuin passiivisia komponentteja (tuokin toki onnistuu passiivisilla jos tietää komponenttien tarkat arvot). Helpoin tapa on laittaa konehuoneeseen palamaan halogeenit xenonien lisäksi joilla tuo huijaus onnistuu..
Onko se oikeasti niin tarkka että 30 W kuorma ei riitä diagnostiikkajärjestelmälle että se luulisi että on kaikki kunnossa?
Halogeenit taitavat muutenkin viedä lähemmäksi 65W tehoa kuin 55W, eli xenonsysteemin kokonaisteho n. 45W on vielä melko kaukana tuosta ja helposti diagnostiikan haisteltavissa. Sytyttäessä xenonit vievät noin 100W ja siinä on yksi tekijä lisää josta diagnostiikka tykkäisi herjata.
jjj84; Asentaa sitten 55W xenoni satsit.
Just (jokunen tunti sitten) porisin Piritekkiin asian tiimoilta, kun taidan pari satsia tilata valoja (jotka saa asentaa vielä ihan laillisesti samoihin linssiumpioihin missä nyt H7, IIIIiiiiiik. Mutta uudet arvot joutuu softaan ajamaan ettei tietokone herjaa vikakoodia).
Ja tosiaan ei kovin montaa passiivista komponenttia vaadi lähes minkä tahansa auton tietokoneen huijaaminen, siis jos sille linjalle haluaa lähteä eikä tee softa-pohjaista muutosta.
Just (jokunen tunti sitten) porisin Piritekkiin asian tiimoilta, kun taidan pari satsia tilata valoja (jotka saa asentaa vielä ihan laillisesti samoihin linssiumpioihin missä nyt H7, IIIIiiiiiik. Mutta uudet arvot joutuu softaan ajamaan ettei tietokone herjaa vikakoodia).
Ja tosiaan ei kovin montaa passiivista komponenttia vaadi lähes minkä tahansa auton tietokoneen huijaaminen, siis jos sille linjalle haluaa lähteä eikä tee softa-pohjaista muutosta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Asentaa sitten 55W xenoni satsit.
Toisissa tuo toimii ja toisissa ei. Polttimo muodostuu hehkulangasta jolla on tiettyjä arvoja joita voidaan mitata, lisäksi lampun arvot muuttuvat heti sytyttämisen jälkeen reilusti. Normi ballasti ei ole lähelläkään polttimon vastaavia arvoja joten vikakoodi tulee riippumatta minkä tehoinen sarja on kyseessä. Riippuen siis diagnostiikan toimintatavasta.
Englanninmaalta saa tiettyihin automalleihin tehtyjä ballasteja jotka ohittavat kyseisen auton diagnostiikan.
Onko eri valmistajien polttimoissa kokoeroja?
Kun Leonin linssi enkeleihin ei kuulemma xenon poltin mahdu.
Tietääkseni ei. Sen verran eri valmisytajan tuotteet olen vuosien aikana testaanut. Joissakin h1 poltimoissa voi toki olla aika ahdas aukko heijastimessa, eli h1 xenon polttimon halkaisia on nipin napin sama koko.
Taitaa olla aika moni sarja ihan samaa tavaraa eri logoilla vaan, eli tuskin mitat vaihtelee.
Sanotaan noin että pelkästään Guangzhou kaupungin alueella ( Kiinan toiseksi tärkein teolisuus kaupunki) on ainakin 50 tehtaita ja satoja eri firmoja mikä myy mm näitä xenonjälkiasennus sarjoja. Täälä siis rakenetaan suurin osa koko mailman tuotannosta. Koreassa ja Taiwanissa tehdään enään murto osa mitä ennen tehtiin. Ei ne pysty kilpailla hintaan eikä laatuun. Länsimaissä näitähän ei valmistetaankaan enään moneen vuoteen. Väitän myös että Hella/Osrma/Phillips rakenuttaa tuoteensa juuri täälä. Eli oikeassa olet että sama tuote voidaan myydä erinimellä. Mutta esim ballastien sisukalut voi vaihdella huomattavasti vaikka näyttää samalta.
Guangzhouissa on esim. sellainen iso autovaraosa markkina ( kuten eläinmarkinoitakin mistä SARS levisi ensimmäinen kerran) paikka nimeksi YongFu automarket. Puhutaan siis hieman isommasta markkinoista, eli tuhansia ja tuhansia neliometrien kokoista missä myydään kaiken mailman roinaa kuten myös. xenonsarjoja. Toki ne ovat tarkoitettu kotimaan tai naapurimaiden markinoilla. Hinnat ovat erittäin alhaisia toki laatukin vaihtelee erittäin paljon. Olen testanut useimpiä niistä. DOT ja E-hyväksyntä yne puuttuvat tietysti.
Itse saan päivittäin tarjouksia näistä usein yksityishenkilöiltä että osta "hyvää ja halpaa". En viitsi. Puhutaan siltikin tärkeästä välineestä että ainakaan itse yrityksenä tai mielestäni kukaan muu kannattaa ottaa riskiä...kun ei ne laadukaita sarjojakaan enään paljon maksa..
Kannattaa kuitenkin muistaa että se on ihan sama missä esim. ballastit valmistetaan, jos osramit tehdään kiinassa on se heidän oma tehtaansa, omassa valvonnassa ja hallinnassa. Näitä ei voi verrata paikallisten kopio kyhäelmiin. Osramin ballasti on hinnaltaan ja laadultaan jotain aivan muuta verrattuna näihin halpoihin mikälie "kopiohin". Tiedän kyseisen osan hinnan valmistajille ja se ei ole ihan halpa.
Mä ostaisin kuitenkin halpikset:)
Mä ostaisin kuitenkin halpikset:)
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Offtopic:
Varmasti ihan ok tavaraa. Miksi niels on niin hirveän vaikea kirjoittaa jotenkin selvää suomea? Suuri määrä kirjoitusvirheitä tai muita lapsuksia antaa kuvan jostain höpöhöpö hommasta jota on vaikea ottaa tosissaan.
Ja itse asiasta, onko missään myynnissä noita 4000K xenoneja, ei välttämättä tarvi noita 6000K tai muita "sinisiä" vaan ihan valotehoa olen hakemassa.
Edit: hokasin että niels myy myös noita 4000K valoja joten se siitä :)
Varmasti ihan ok tavaraa. Miksi niels on niin hirveän vaikea kirjoittaa jotenkin selvää suomea? Suuri määrä kirjoitusvirheitä tai muita lapsuksia antaa kuvan jostain höpöhöpö hommasta jota on vaikea ottaa tosissaan.
Ja itse asiasta, onko missään myynnissä noita 4000K xenoneja, ei välttämättä tarvi noita 6000K tai muita "sinisiä" vaan ihan valotehoa olen hakemassa.
Edit: hokasin että niels myy myös noita 4000K valoja joten se siitä :)
^Joo, 5000-6000K on paras valoteho (taitaa huippu olla lähempänä 5000 kelviniä) ja tuo 6000K on jo aavistuksen verran sinertävä. Itse kammoan kaikkia sinisiä amisvaloja ja aluksi tuntui että nuo 6000K 50W H7:t pitkissä oli minun makuun liian siniset, mutta kyllä silmä on nyt tottunu. Vaikutusta korostaa tietysti normaalit kellertävät halogen-lyhyet, mutta ajattelin silti laittaa lyhkäsiin 5000K ja jos nuihin pitkiin joutuu joskus uusimaan polttimot niin samaten 5000K niihin... Voivat olla lyhytikäisemmät kun niitä joutuu käyttämään aina pois päältä lyhyitä aikoja.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Valotehosta:
4000-4300k (kelvin) vastaa aurinkovalo "lämpö" säteily arvoa, eli se on se kirkkain valoväri. mitä käytetään myös ensiasennus xenon poltimoissa.
Xenon valossa se (35W) 4000k versiossa se vastaa 3400 lumeniin ( valoyksikköä). Aina kun siitä lähdetään siitä vaikka 1000k poispäin niin valo teho laskee sadalla lumenilla. eli 12000k, mikä on se viimeinen valo spectrum väri eli violettivärissä, on siitä enään 2600 lumenia jäljellä.
Kaikki pitää itse päättää mikä on prioriteetti , ulkonäkö tai valoteho.
4000-4300k (kelvin) vastaa aurinkovalo "lämpö" säteily arvoa, eli se on se kirkkain valoväri. mitä käytetään myös ensiasennus xenon poltimoissa.
Xenon valossa se (35W) 4000k versiossa se vastaa 3400 lumeniin ( valoyksikköä). Aina kun siitä lähdetään siitä vaikka 1000k poispäin niin valo teho laskee sadalla lumenilla. eli 12000k, mikä on se viimeinen valo spectrum väri eli violettivärissä, on siitä enään 2600 lumenia jäljellä.
Kaikki pitää itse päättää mikä on prioriteetti , ulkonäkö tai valoteho.
meinaattako tilata satsin valoja? voisin tulla tilaukseen mukaan jos sopii ei itellä oikeen toi tilaaminen onnistu noilta ulkomaan sivuilta , koska kielipää on aika heikolla hapella niin en ruvennu tilaileen summassa mitään. pitäs g3 saada lyhyille xenonit jotku 5000k- 6000k 50w varmaan aika jees ja eikö ne ole tossa g3 h1 lyhyille ja h7 pitkille en muista, mut ei siinä h4 taida olla kuitenkaan.
Onko 35 watin ja 55 watin xenonsarjojen valotehossa suurta eroa? Tuntuu, että 55 watin kaasupurkausvalot lähivaloihin ovat jonkinasteinen ylilyönti kun ne asennetaan halogenvalojen tilalle. Pitkissä sitten eri juttu.
Siinä on noin neljäneksen taas lisää tehoa. Olet siinä mielessä oikeassa että se ei ole se tärkein tekiä. Yhtä tärkeä on että valoumpion laatu on hyvä, eli lähinä heijastinpinta on hyvin suuniteltu. Linssivaloissa kun lähtökohta on pieni heijastinpinta ( yhtä suuri halkaisia kun linssi itse) niin siinä 50W lisäteho on tervetullut. Mutta perinteinen hyvin suuniteltu iso heijastin pintainen umpiossa 35W sarja riitää mainiosti.
Viimeksi muokannut niels, 17.12.2007 9:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Golf3:n IV look valoissa lyhyillä toimii D2R xenonpolttimo fiksusti, hajavaloa ei tule liikaa. Noita polttimoita saa esim http://www.katuauto.fi/product_info.php?products_id=176
Ennen oli noi perinteiset D2S polttimot ja turhaa hajavaloa tuli selvästi enemmän.

Ennen oli noi perinteiset D2S polttimot ja turhaa hajavaloa tuli selvästi enemmän.

-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Eka testi satsi tuli ja osa asennettu paikoilleen. Siliconi johdot näytti olevan ja muutenkin asiallista jälkeä. Helppo asentaa, tai oikeastaan erittäin yksinkertaista.
25mm reikä vaan josta johdot menee läpi.
Kuhan saadaan tulli paperit niin pääsen sen hinnan varmistaan.
Joulun jälkeen paan tänne tarjousta.
25mm reikä vaan josta johdot menee läpi.
Kuhan saadaan tulli paperit niin pääsen sen hinnan varmistaan.
Joulun jälkeen paan tänne tarjousta.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa