passat v6 tietoa kaipaisin

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

passat v6 tietoa kaipaisin

ViestiKirjoittaja Pete`` » 4.2.2007 20:39

Elikkäs onko tuosta v6 4-motion passatista minkälaisia kokemuksia? Onko tyyppivikoja? Entäs huoltojen kustannukset? Mielipiteitä kaivataan.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 4.2.2007 21:10

tdi vai bensa? itse kaipailen Tdi kokemuksia moisesta... Ainkin muutamat kaverit on noita v6 bensa motion golfeja kehuneet.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 4.2.2007 21:11

bensasta tietoja kaipaan.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.2.2007 6:00

Ainkin muutamat kaverit on noita v6 bensa motion golfeja kehuneet.

Golffi on tosiaan ihan loistava peli mutten kyllä tiedä miten paljon on passattin verrattavissa... :)

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 5.2.2007 6:25

tdi vai bensa? itse kaipailen Tdi kokemuksia moisesta... Ainkin muutamat kaverit on noita v6 bensa motion golfeja kehuneet

V6 TDi:stä kannattaa lukea kokemuksia audifinnsiltä. Vuosimallista riippuen ovat saaneet jopa 7000€ korjausarvioita tyyppiviasta :) Jos VAG olisi saanut jättää yhden koneen suunnittelematta niin...

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 5.2.2007 13:19

Golffi on tosiaan ihan loistava peli mutten kyllä tiedä miten paljon on passattin verrattavissa... :)


eiköhän golffissa tekniikka sama kuitenkin ole. ei sitten voi tietää miten paljon passatin kori vaikuttaa ominaisuuksiin.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 5.2.2007 13:28

Eipä kyllä taida olla tekniikassa kovinkaan paljoa yhteistä. Golfissa vr6 ja haldex, passatissa v6 ja torsenilla toteutettu neliveto.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 5.2.2007 13:30

joo. anteeksi pösö mies. olisiko kokemuksia muuten autosta?

Mr_SMith
-
Viestit: 30
Liittynyt: 31.10.2005 12:24

ViestiKirjoittaja Mr_SMith » 5.2.2007 15:08

juu tuommoinen löytyy täältä... Kovaa ajoa vain. Ainoa tuommoinen v6 specifinen tyyppivika on tuo perämurikka, joka saattaa tiputella hiukan öljyjä-> stefan vaihtamalla kyllä korjautuu jos on korjautuakseen. Toinen mitä itse ainakin karttaisin on tiptronicci, varsinkin jos vanhempaa kuin 2003 vm. kattelee ( porukoiden pasuunasta meni laatikko paskaksi 20 000 km kohdalla, uusi laatikko vaihtaa erilailla vaihteita kuin tuo vanha). Torsen kestää ainakin auton iän, noissa ei ole ollut juurikaan vikoja jos vertaa haldexiin. Öljyn syöntiin kannattaa sitten varautua. Kone syö öljyä vaihtelevasti ( mulla menee about 0.5 l/1000 km), joillakin yksilöillä ei mene ollenkaan-> Tämä on myös ominaisuus. Huoltojen hinnassa on aina v6 lisä-> eli öljyä mahtuu enemmän koneeseen, hihnan vaihto on kallis ym ym. Varma ja kiva peli kokonaisuudessaan

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 5.2.2007 15:49

kiitoksia tiedoista :)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 5.2.2007 19:06

no, kohta omakohtaista tiisselivastaavasta. Tulleep parin viikon päästä -04 2,5Tdi 4-motion farkku. Ja ensimmäisenä remminvaihtoon :)

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 5.2.2007 21:02

sama täällä...-jappe- saksastako hommasit? voip olla että samalla paatilla uivat sen rapakon yli

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 5.2.2007 21:26

jos mdcompreksin hankintalistalla oli niin juu. Niillä oli miun auton lisäks vissiin 3 vai 4 muutakin pasadosta tulossa... Jokapojan passatti näköjään :)

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 5.2.2007 21:55

Itse olen 2005 mallisella passatilla ajellut puolitoista vuotta nyt. 2.5 V6 TDI 4-motion.
Makee peli kyllä on. Muuten ollaan viattomana selvitty mutta navigaattorin johtosarjaa korjailtiin takuuseen kun navigaattorin ja monitoiminäytön välinen kommunikaatio pätki. (Laittoivat jonkun häiriösuojatun johtosarjan sinne).
Huollot eivät ainakaan vielä ole olleet mitään hirmukalliita. 30 tkm huolto maksoi 280 EUR ja 60 tkm 250 EUR.
Kuulemma noissa uudemmissa 180 hp malleissa ei ole enää nokka-akselivikojakaan.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.2.2007 13:54

No toi 180hp ei meinaa että ei olisi nokka vikoja, mutta jos uudempi kuin 03 ja moottori koodi alkaa B:llä niin ei vikoja pitäis olla

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 6.2.2007 16:13

No toi 180hp ei meinaa että ei olisi nokka vikoja, mutta jos uudempi kuin 03 ja moottori koodi alkaa B:llä niin ei vikoja pitäis olla


Juu, kuvittelin että kaikki uudemmat kuin 03 on 180 hp malleja ja vanhemmat 150 hp. Mutta ilmeisesti asia ei sitten ole näin?

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 6.2.2007 17:28

jep mdcompreksin poijjaathan sen tuo...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.2.2007 20:16

remminvaihto tuntuu äkkiseltää suolaiselta. Pelkät rullat ja röpelöremmi 288 autokuviosta. Ja ukko sanoi että puol päivää menee vaihtaessa...
Mut pakkohan se on vaihtaa, mieluummin nyt ku sitte konerempan yhteydessä :)
Perkele ku ei malta oottaa koska kottero saapuu.

JAR1
-
Viestit: 232
Liittynyt: 5.10.2005 19:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja JAR1 » 7.2.2007 9:40

mulla on onneks sen verran kilometrejä et se on joku aika sit vaihdettu...mitähän muita arvokkaampia huoltoja sellaseen pasuunaan joutuu tekee?

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 7.2.2007 11:16

Tuommoinen bensa pasuuna tosin -98 ja mittarissa 180tkm löytyy myös täältä, 5 vuotta on menty yhdessä ja ihan ok toimii edelleen. Remminvaihdot maksaa maltaita, muuten huoltaminen ihan normaalin hintaista. Manuaali+neliveto ollut täysin huoleton, tuntuis kestävän jos nyt ei lasketa "ominaisuuksia" ,"quattro kolausta" ja perämurikan hikoilua. "Ominaisuudeksi" laskisin tuon öljyn kulutuksen, öljytilavuutta löytyy 6,2l joten eipä litra vielä paljon vaikuta. Kun ostin vei n. 1l vaihtovälillä ja nyt menee yli 3l jonka selittää venakoppien kovettuneet tiivisteet, näkee ja haistaa kyllä mihin öljy menee;) Vanhuuttaan kovettuvat/vuotavat venakopan tiivisteet taitaa olla "ominaisuus" näissä kanssa ja pitäisi olla aikas helppo nakki korjata.
Muuta ei tule mieleen joten eikun kovaa ajoa vain...

Orm
-
Viestit: 318
Liittynyt: 2.10.2003 19:58

ViestiKirjoittaja Orm » 7.2.2007 12:31

^6.2l öljytilavuus? Hmm...itse sain ALG koneeseen suodattimen kera mehtumaan ~5.5l. Tästäkin öljytilavuudesta kuullut jos jonkinlaista kommenttia. Mitä se "oikeasti" on?

-JuppeP-
-
Viestit: 84
Liittynyt: 12.8.2003 20:07

ViestiKirjoittaja -JuppeP- » 7.2.2007 15:51

Olit oikeassa. Jäi vaivaamaan onko apinaa koijattu öljynvaihdossa. Oppikirjasta tarkistettuna parit lisädesit olisi kyllä laskutettu hallin lattialta...

Oil system capacity with oil filter:
Engine codes ACK and AGE:
Oil pump without chain drive: 5.7 ltr.
Oil pump with chain drive: 6.0 ltr.
Engine codes ALG, AMX, APR, AQD, ATX, BBG:
Vehicles ?04.99 (without oil level/oil temperature sender): 6.0 ltr.
Vehicles05.99 ? (with oil level/oil temperature sender): 5.7 ltr.

ZimV6
-
Viestit: 39
Liittynyt: 7.1.2005 11:44

4-Motion V6 -03

ViestiKirjoittaja ZimV6 » 7.2.2007 17:29

kilometrejä olisi takana 78000km. Uudesta asti on ollut perheenjäsen.

-Alussa oli sumarien vaihto operaatiot, kosteutta umpioissa.
-Kerran jätti tielle n.60tkm ajettuna. Bensapumppu sökö, valmistevika-> olisi vaihdettu automaattisesti.
-Uusin ilmiö tapahtui tänään, kun starttasin kylmiltään asteita -29. Noin puolen tunnin ajon jälkeen konehuoneesta tuli käryä/savua. Öljyä oli jostain tullut pakosarjan päälle/ympäristöön sen mitä nyt pienistä raoista pystyi havannoimaan.
Paikallisessa VW liikkeessä sanoivat, että:

A. Huohotin jäätynyt ja ruikannut öljyt pihalle. tai
B. Venttiilikopan tiivisteestä päästänyt öljyt pihalle, koska huohotin jäässä.

Öljyä lisättiin koneeseen n.1.5l ja ajoin sen jälkeen n.20km. Hieman aamuset öljyt kärytti muttei lisää öljyä ollut tullut ulos. (Onko vastaavanlaisia kokemuksia?)

Öljyä pitää lisäillä aika useasti, mutta ilmeisesti on koneen ominaisuus.

Muuten aivan mahtava auto!
Talvella en ole jäänyt ikinä kiinni mihinkään alla Nokian HP4.
Tosin kerran oli lunta 70cm, auto puski tovin lunta edestä minkä jälkeen nousi lumen päälle ja siinä sitä sitten oltiin.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 7.2.2007 18:54

Sen verran vielä tosta öljytilavuudesta, että jos se käyttöohjekirja tms sanoo öljymääräksi vaikka 5.5 litraa, niin hyvin harvoin öljypinta menee maksimimerkkiin sillä määrällä. Eli ne parit lisädesit on siitä, että on saatu öljymäärä maksimiin.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 8.2.2007 7:28

Avokin -00 V6 oli vuotanut öljyä hieman juurikin tuosta venttiilikopan tiivisteestä. Luultavasti tuo huohotin jäätynyt ja paineen alla tiiviste hieman haljennut. On kai jonkinasteinen tyyppivika, mutta helppo korjata. Omassa -98 V6:ssa ei merkkejä tommosesta onneksi ole, mutta olisiko vaikutusta sillä että oma on suomiauto ja avokin pirssi tuotu italiasta? Eroja huohottimessa..?? Tiedä häntä, mutta autona toi on kiva. Neliveto jees...
Manuaali sanoo öljytilavuudeksi 5l? Miten noi määrät noin heittelee?

wesa
-
Viestit: 262
Liittynyt: 24.7.2003 18:00

ViestiKirjoittaja wesa » 8.2.2007 10:49

Itsellä jysähti kytkin pariviikkoa sitten alastarolla, mittarissa n200 000km. Mutta autoni ensimmäinen omistaja on ollut lohja caravans joten sillä on vedetty todella paljon vaunuja. Kytkimen vaihto oli helpohko mutta aikaa vievä homma, vw lupailtiin päivässä vaihtaa ja itsellä ja kaverilla meni parin päivän tunnit nyt ehkä vähän vähemmän kun tietää mistä mitäkin irroittaa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa