Tiedä nyt sitten kuuluuko ihan tänne, mutta eniwei..
Tietääkö joku sellaista sisätilanlämmintintä minkä saisi kytkettyä tupakansytyttimeen? Mulla ei autossa ole sisätilan tötseliä, joten tavallinen ei onnistu. Tietty jos hommais jonkun konvertteri/adapterin mutta tulee liikaa tavaraa.. Tarkoitus olis kuitenkin ensi talveksi virityttää töpsä sisällekkin..
Mistä voisi yrittää ehtiä, mitä merkkiä jne..
Kiitos!
Sisätilanlämmitin tupakka sytsään
Valvoja: ffp jäsenet
Tupakansytytinliitännästä ei kovin suurta virtaa saa ulos, automallista riippuen jotain 150-250 W luokkaa ehkä? Aika pieni verrattuna oikeiden sisätilalämmittimien 2000 W tehoihin…
Toiseksi, vaikka tuollaisen heikkotehoisen 200 W lämmittimen sitten ottaisi käyttöön, imaisisi se akun aika pikaiseen tyhjäksi. Parikymmentä ampeeria normiakusta pakkasella, riittääköhän edes kahdeksi tunniksi.
Asenna/asennuta vaan se sisäpistoke :)
Toiseksi, vaikka tuollaisen heikkotehoisen 200 W lämmittimen sitten ottaisi käyttöön, imaisisi se akun aika pikaiseen tyhjäksi. Parikymmentä ampeeria normiakusta pakkasella, riittääköhän edes kahdeksi tunniksi.
Asenna/asennuta vaan se sisäpistoke :)
Tossa 150W, mutta kuten Wolle totesi niin eipä tuollaisella juurikaan mitään lämmittele. Tai no jos tuollaisen 12V puhaltimen asentaa esim. Kuplan takaikkunalle, miksei tietysti etuikkunallekkin, niin voi jotain huurua saada poistettua.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Niin niin, non noin pienitehosia..=(
Mutta siis tarkoitus olisikin laittaa pörräämään vähäennen kun lähtee liikenteeseen.. Raappaamaanhan sitä silti joutuu, mutta jos vähä helpommalla pääsis.. saattaahan se farkku passatille olla vähän liian pikkunen teholtaan..
Hintahan sinällään, 20€, ole paha vaikka testaiskin.. Mutta saattaahan se olle että joutuu asentaamaan semmosen oikean.. Täällä varmaan ohjeita löytyy, tarttee alkaa ettimään.. Kuitenkaan varmaan mikään himo vaikee rojekti ole... tai sitten on.. mulle..=I
Mutta siis tarkoitus olisikin laittaa pörräämään vähäennen kun lähtee liikenteeseen.. Raappaamaanhan sitä silti joutuu, mutta jos vähä helpommalla pääsis.. saattaahan se farkku passatille olla vähän liian pikkunen teholtaan..
Hintahan sinällään, 20€, ole paha vaikka testaiskin.. Mutta saattaahan se olle että joutuu asentaamaan semmosen oikean.. Täällä varmaan ohjeita löytyy, tarttee alkaa ettimään.. Kuitenkaan varmaan mikään himo vaikee rojekti ole... tai sitten on.. mulle..=I
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Vanhapa on aihe, mutta jatketaan.
Onko kukaan testannu tämmöstä lava-auton katetulla lavalla. Ajatuksena siis olis että kun auto käy puhallellaan vähän lämpöä pressukatteen alle. Tuo olis kiva jos se pitäis lavaa vähän kuivempana pidemmän päälle. Järkevämpää olis tietenki samalla myös vaihtaa ilmaa kuivempaan muutenki ko se mitä ei niin tiiviissä lavassa vaihtuu.
Onko kukaan testannu tämmöstä lava-auton katetulla lavalla. Ajatuksena siis olis että kun auto käy puhallellaan vähän lämpöä pressukatteen alle. Tuo olis kiva jos se pitäis lavaa vähän kuivempana pidemmän päälle. Järkevämpää olis tietenki samalla myös vaihtaa ilmaa kuivempaan muutenki ko se mitä ei niin tiiviissä lavassa vaihtuu.
Löytyykö ennestään minkään sortin lohkolämmitintä, esim defa. Jos löytyy niin sen voi päivittää pätkällä panssarikaapelia ja pistokella ja lämpöpuhaltimella, eli toisin sanoen defan sisähaarotussarjalla ja lämpöpuhaltimella. Niitä on erikokosia, riippuu tietenkin auton koosta. Suositttelen isointa 2100 vattista, mutta toki pienempikin voi riittää. t.ap
www.autohuoltorautio.fi
www.autohuoltorautio.fi
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa