Huolto-ohjelmasta

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

T.M.R.
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.3.2004 15:30

Huolto-ohjelmasta

ViestiKirjoittaja T.M.R. » 15.3.2006 21:40

Ostin auton.
Auto käytetty 145000 kohdalla huollossa. Leima ja asianmukaiset merkinnät löytyy huoltokirjasta. Merkitty, että käytetty longlife öljyä, kuten aikaisemminkin kaikissa huolloissa. Tästä huollosta kulunut 5kk ja nyt ajettu 159 tonttua ja huoltovilkutin ilmottaa, että pitäis mennä varikolle.

Soitin tuonne edellisen huollon tehneeseen liikkeeseen ja sanoivat, että jos on merkki longlifen kohdalla, niin 30 tonnia saa päästellä. Syytä siihen, että miksi huoltoväli on laitettu 15 tonniin ei osanneet sanoa. Oman kaupungin liikkeessä olisivat kilvassa ottaneet auton huoltoon -ihme... Tekis kuites mieli uskoa, että on LL-öljyt ja ajella esim. 175 tonniin ja teettää sitten perushuollon yhteydessä jakoremmin vaihto.

Tulisko kommenttia / vinkkiä et kuin ois järkevintä? Huoltokirja on siis täydellinen tuohon 145 asti (viimenen merkintä).

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 16.3.2006 9:54

Noissa LL-autoissa huoltoväli ei ole kiinteä. Se riippuu "ajotavasta". Yleensä nuo dieselit kuitenkin menee yli 20000km huoltovälillä, joten tuntuu, että huoltoväli olisi tässä tapauksessa koodattu kiinteäksi (15000km/1vuosi).

Kerro nyt vielä millaista ajoa autolla tulee! Kaupunkiajoa, paljon kylmäkäynnistyksiä, maantieajoa, lohkolämmitintä...?

mikmoila
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2004 13:29

ViestiKirjoittaja mikmoila » 16.3.2006 10:48

Otat puhelimen ja soitat edellisen huollon tehneeseen liikkeeseen.

Edit: huono lukutaito, sinnehän juuri olikin soitettu.
Viimeksi muokannut mikmoila, 16.3.2006 12:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 16.3.2006 12:37

^Näyttihän tuo T.M.R sen jo tehneen...

Autonluovutuksessa Ingolstadissa ukko sanoi, että valo pillahtaa jo aiemminkin riippuen ajotavasta esim. ukon oma A2 poltti valoa jo 12tkm jälkeen (paljon kylä pyöritystä). Itse pääsin 30tkm asti, kun kilometrit kerääntyy pääsääntöisesti mootoritiellä.

T.M.R.
-
Viestit: 93
Liittynyt: 12.3.2004 15:30

ViestiKirjoittaja T.M.R. » 16.3.2006 14:04

Ennen meikäläistä syys- joulukuu työmatka-ajoa helsingissä. Kärryä ehkä
vedetty kun edellinen omistaja rakensi taloa.
Joulukuun pakkasista alkaen pääasiassa työmatka-ajoa 20km suuntaansa.
Lohkolämppäri käytännössä joka aamu päällä 2 tuntii. Maantieajoa siis.
Onko noi nyt sit kylmäkäynnistyksiä?!
Viimeksi muokannut T.M.R., 16.3.2006 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.3.2006 14:30

Kyllä ainakin itse luokittelen kylmäkäynnistykseksi jos auto seissyt yön yli ja ollut aamulla roikassa. Ilman roikkaa se on jo tappokäynnistys ;)

mazz
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 9:43

ViestiKirjoittaja mazz » 16.3.2006 16:36

Onhan toi aika rasittavan kuulosta, jos kärryy vedetty ja ainakin yks ihan kylmästä käynnistys päivässä. Ja aika pätkäajoahan toi on 20km siivu.

Ei mielestäni olis pahitteeks käyttää huollossa. Silti veikkaan että huoltoväli on koodattu kiinteäksi.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.3.2006 18:41

Veikkaan, että on käynyt näin: Huolto ilmasin on nollattu manuaalisesti tällöin. Auto rupeaa pyytämään huoltoon 15tkm tai 1v.??


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa