Uusien autojen ruostuminen
Valvoja: ffp jäsenet
Uusien autojen ruostuminen
Miten helposti nämä uudet, sinkittykoriset autot ruostuvat? Onko esimerkiksi ensimmäisissä nelosgolfeissa ilmennyt jo ruosteongelmia?
Vuosimalleista 1998-1999 löytyi ruostumista konepellin ja kynnyskotelon saumoissa. Golf 1998-2001 oli kuitenkin keskiarvoa parempi automalli Ruotsin korroosioinstituutin raportissa
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf
Jees, kysely lähti siitä että koko talviloma kului auton ruosteita korjaillessa. Enää ei jaksa tuohon aikaa kuluttaa ja pitäisi haikeana etsiskellä sopiva kulkine Golfin tilalle.
Ilmeisesti siis 2000-luvun kulkineissa ei vielä ruostetta liiemmälti ole. Mutta kestääkö vuonna 2000 tehty kulkine kauemmin ruosteettomana kuin vuonna 1991 tehty? Tokihan se auton käyttö ja hoito vaikuttaa enemmän kuin vuosimalli, mutta hieman yritän kartoittaa yleistilannetta...
Ilmeisesti siis 2000-luvun kulkineissa ei vielä ruostetta liiemmälti ole. Mutta kestääkö vuonna 2000 tehty kulkine kauemmin ruosteettomana kuin vuonna 1991 tehty? Tokihan se auton käyttö ja hoito vaikuttaa enemmän kuin vuosimalli, mutta hieman yritän kartoittaa yleistilannetta...
Mondeoissahan taisi olla oviongelmaa tässä hiljattain, mikä taitaa pahentaa tilannetta. Ford, Opel ja ranskalaiset on jo muutenki suljettu pois listalta :)se nyt ei ollu mikään ylläri että fjöördit ruostuu, mutta että mondeokin noin paljon.
Tuntuu että uudet japanialaiset alkaa olla jo kestävämpiä ruostumisen suhteen kuin saksalaiset. En tiedä mitä saksalaiset on tehnyt että korit ei enää kestä. Parhaita esimerkkejä varsinkin 95-eteenpäin Mersut ja Fordit. Eikä ole Volkkareissakaan hirveästi kehumista. Ainakin monien Passattien ovien listojen aluset aika herkkiä lahoamaan.. :/
Omassa 2011 jetassa on rekisterivalon ympäristö tehty tehtaan jäljiltä sen verran heikosti että alle kahdessa vuodessa ruostui niin pahasti että pelti murenee ympäriltä. Takuun piikkiinhän se menee mutta alkoi epäilyttämään löytyykö muualta "pommeja". Pitää ottaa auto tarkempaan syyniin kunhan saa sen huollosta pois.
oma Bora, vm. 03, aina ollut ulkona, kesät talvet.
konepellillä ollut kiveniskemä joka on nyt kesällä alkanut ruostumaan, se on ollut siinä varmaan viitisen vuotta, sellainen 5mm halkaisijataan oleva.
Alusta massattu tehtaalla, ei ruostetta näkyvissä siellä.
Mutta sitten...
Auton ollessa n. 1v vanha sen päälle pakitettiin parkkipaikalla, syyllinen oli selvä (toinen auto) ja tämä vieteiin Auto Bernerille. Siellä "laatukorjattiin" vaihtamalla oikea etu lokari, joka tietenkin maalattiiin auton väriseksi.
No arvata voi että nythän juuri kyseinen vaihdettu osa on alkanut ruostumaan kuraläpän alta, eli en tiedä kauanko on ruostunut, mutta nyt tulee kukkia kuraläpän alta esiin.
pelkääjänpuolen oven yläkantista on myös n. 3mm "reikä" peltiin asti, siinä on varmaan kaksi milliä tavaraa, maalia ym...
konepellillä ollut kiveniskemä joka on nyt kesällä alkanut ruostumaan, se on ollut siinä varmaan viitisen vuotta, sellainen 5mm halkaisijataan oleva.
Alusta massattu tehtaalla, ei ruostetta näkyvissä siellä.
Mutta sitten...
Auton ollessa n. 1v vanha sen päälle pakitettiin parkkipaikalla, syyllinen oli selvä (toinen auto) ja tämä vieteiin Auto Bernerille. Siellä "laatukorjattiin" vaihtamalla oikea etu lokari, joka tietenkin maalattiiin auton väriseksi.
No arvata voi että nythän juuri kyseinen vaihdettu osa on alkanut ruostumaan kuraläpän alta, eli en tiedä kauanko on ruostunut, mutta nyt tulee kukkia kuraläpän alta esiin.
pelkääjänpuolen oven yläkantista on myös n. 3mm "reikä" peltiin asti, siinä on varmaan kaksi milliä tavaraa, maalia ym...
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa