Skoda immeiset huom! miitti/kerhoasiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda immeiset huom! miitti/kerhoasiaa
Tässä kun foorumeilla on tullut pöristyä, niin olisiko Skoda RS omistajilla mielenkiintoa yhteiseen miittiin, esim. mahdollisesti jonkun moottoriradan yhteyteen?? Asiasta kiinnostuneet laittakaa vaikka mulle mailia [email protected] niin kartoitan hivenen osallistuja määriä.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 25.2.2006 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ultimatevw:n puolella innostuttiin jopa ideoimaan kerhoa, niin sitä pitää.
Juu, läpällä tuo heitettiin. :)
Rolle: En nyt menis noinkaan sanomaan, tuon vain asian esille sillä tavalla kuin se on. En minä ole kenenkään laitteita mielestäni haukkunut.
Olen myös saanut GTI:stä lunta tupaan, mutta ei se haittaa. Ei kaikkien tarvi pitää samoista asioista. Ei näistä toisten mielipiteistä saa/kuulu loukkaantua. Elämä on valintoja täynnä, toiset valitsee sitä, toiset tätä. Helppoa...
Ja jos tämä kaikki liittyy siihen lukittuun "diesel/bensa" ketjuun, niin olen aika syytön siihen, että asiat vain on niiin kuin ne esitettiin. En haukkunut dieseleitä huonoksi, päinvastoin, onhan ne hienoja laitteita.
Elämä jatkuu... :)
Rolle: En nyt menis noinkaan sanomaan, tuon vain asian esille sillä tavalla kuin se on. En minä ole kenenkään laitteita mielestäni haukkunut.
Olen myös saanut GTI:stä lunta tupaan, mutta ei se haittaa. Ei kaikkien tarvi pitää samoista asioista. Ei näistä toisten mielipiteistä saa/kuulu loukkaantua. Elämä on valintoja täynnä, toiset valitsee sitä, toiset tätä. Helppoa...
Ja jos tämä kaikki liittyy siihen lukittuun "diesel/bensa" ketjuun, niin olen aika syytön siihen, että asiat vain on niiin kuin ne esitettiin. En haukkunut dieseleitä huonoksi, päinvastoin, onhan ne hienoja laitteita.
Elämä jatkuu... :)
Juu kjyllä mäkin siitä huumorin löysin. Ja pahoittelen jos oon jotenkin hypettäny, tarkoituksellisesti niin en ole tehnyt.
Voi elämän kevät. Jos autoonsa tyytyväinen, niin totta hitossa sen saa tuoda julki!! Olkoon sit vaikka Skoda ;) Tälläkään foorumilla ei tarvinne olla samaa harmaata massaa (mielipiteineen) hymisijöiden kanssa.
Yritän nyt sanoa tämän mahdollisimman varovasti ettei tule lisää väärinkäsityksiä..
En minä ainakaan ole huomannut täällä yleistä Skoda-vastaisuutta, muuten kuin ehkä enimmäkseen Skoda-omistajien omia väitteitä aiheesta. Muutamia äänekkäitä kommentteja on toki ollut, mutta niistä paistaa ihan selvästi täysi tietämättömyys, joten turha sellaisista on ottaa nokkiinsa. Osalla Skodakuskeista taitaa vaan olla kova tarve päästä sanomaan pienimmästäkin kritiikistä. Skodat on vaan vieläkin vähemmistönä harrastelijoilla ja siksi niistä ei paljoa täälläkään puhuta, ei se kuitenkaan merkin vika ole. Itsekin voisin ajella ihan mielelläni Skodalla, jos vaan mallistosta löytyisi sopiva kokoonpano.
En minä ainakaan ole huomannut täällä yleistä Skoda-vastaisuutta, muuten kuin ehkä enimmäkseen Skoda-omistajien omia väitteitä aiheesta. Muutamia äänekkäitä kommentteja on toki ollut, mutta niistä paistaa ihan selvästi täysi tietämättömyys, joten turha sellaisista on ottaa nokkiinsa. Osalla Skodakuskeista taitaa vaan olla kova tarve päästä sanomaan pienimmästäkin kritiikistä. Skodat on vaan vieläkin vähemmistönä harrastelijoilla ja siksi niistä ei paljoa täälläkään puhuta, ei se kuitenkaan merkin vika ole. Itsekin voisin ajella ihan mielelläni Skodalla, jos vaan mallistosta löytyisi sopiva kokoonpano.
Tuli ehkä hivenen huonosti muotoiltua toi aikaisempi. Lähinnä tarkoitin, että vaikkakin foorumilla painotetaan VAG-tuotteiden tasa-arvoisuutta, niin toiset merkit kuitenkin kokevat korkeampaa arvostusta. Ja tällä tarkoitan nyt tämän päivän vaggineita, jotka pohjimmiltaan ovat täysin samaa tekniikkaa, ainoastaan palikoiden kasaajien kansallisuus vaihtelee. Sen johdosta hivenen väliin kummastuttaa hieman vanhahtava ajatus skodan olemisesta jotenkin huono.
Tämä on siis vain minun mielipiteeni, voihan se olla, että joku toinen harrastaja on saanut paremman vastakaiun. Tätä asiaa TeppoS:n kanssa pohdittiin viimeksi viime miitin yhteydessä, kun läksimme koeajolle.
Tämä on siis vain minun mielipiteeni, voihan se olla, että joku toinen harrastaja on saanut paremman vastakaiun. Tätä asiaa TeppoS:n kanssa pohdittiin viimeksi viime miitin yhteydessä, kun läksimme koeajolle.
^Nimenomaan! Laitetaan vierekkäin Golf IV Variant 1.8T ja Skoda Octavia Combi 1.8T. Todennäköinen syy valintaan kumpi lähtisi mukaan on sitten pelkästää pellin muotoilussa ja imagossa. Mikään muu ei perustele valintaa kun kerran tekniikka ja alusta on periaatteessa samaa huttua.
Ei Skoda huono ole vaikka se onkin ruma itäauto:)
Ei Skoda huono ole vaikka se onkin ruma itäauto:)
En ole kyllä minäkään huomannut että täällä Skodaa erityisesti mollattaisiin. Aika erikoiselta tuntuu jos sen takia pitää järjestää Skodille oma miitti. Kertooko se sitten Skodamiesten huonosta itsetunnosta vai ylemmyydentunnosta niin en tiedä. Kyllä ainakin täällä pk-seudulla on normi VAG miittiin mahtunut volsut,seatit,audit ja skodat samaan miittiin ilman mitään kettuiluja ja syrjintää. Tuntuu vaan että herra Kilpijoki ottaa turhan pienestä itseensä kuten on muutamassa muussakin topicissa huomattu.
öö, miitin tarkoitus ei todellakaan ole eriyttää skoda porukkaa muista vaan lähinnä kasata nyt saman merkin edustajat ympäri suomen yhteen omaan erilliseen miittiin. Siitä tässä on nyt kyse.
e:ja mitä tulee itseensä ottamiseen, niin nyt varmaan taas puhutaan eräästä "projektitopicista", joka ei täyttänyt projektin kuvausta. Siinä otin itseeni, se myönnettäköön. Mutta se on aivan oma asiansa se.
e:ja mitä tulee itseensä ottamiseen, niin nyt varmaan taas puhutaan eräästä "projektitopicista", joka ei täyttänyt projektin kuvausta. Siinä otin itseeni, se myönnettäköön. Mutta se on aivan oma asiansa se.
Ei ole kyse että skodaa mollattais sitä ei vain pidetä vieläkään oikein minään.
Ja miksei sitä skoda immeiset vois treffata onhan meillä jo audi miesten miitit ja seatti äijät kokoontuu keskenään niin miksei sitten myös sokota immeiset vois kokoontua, ja tarkoitan nimen omaan näitä uudempia klonkswagen pohjalla olevia kulkineita.
perään pakollinen :)
Ja miksei sitä skoda immeiset vois treffata onhan meillä jo audi miesten miitit ja seatti äijät kokoontuu keskenään niin miksei sitten myös sokota immeiset vois kokoontua, ja tarkoitan nimen omaan näitä uudempia klonkswagen pohjalla olevia kulkineita.
perään pakollinen :)
-
- -
- Viesti:
Totta hemmetissä vw ja audin arvostus on korkeammalla, kun hintaakin on enemmän kuin skodalla.. lisäksi jokainen volkkarilla ja audilla matkustanut voi tunnustaa että ne ovat astetta hiljaisempia matkustaa ja viimeistelyn taso antaa paremman vaikutuksen.
Itsekkin valitsin skodan lähes täysin hinta / laatu suhteen perusteella.. golffi tai passatti olisi ehkä vielä mennyt hintahaarukkaa, mutta taas olisi joutunut varusteista tinkimään.
tuolla on teille kerho:
http://members.surfeu.fi/skodakerho/
Itsekkin valitsin skodan lähes täysin hinta / laatu suhteen perusteella.. golffi tai passatti olisi ehkä vielä mennyt hintahaarukkaa, mutta taas olisi joutunut varusteista tinkimään.
tuolla on teille kerho:
http://members.surfeu.fi/skodakerho/
-
- -
Oma veikkaukseni siihen miksi Skoda on vähemmistönä harrastelijoilla..
Varmaan useimmilla on tiedossa foorumin käyttäjien keski-ikä ja niiden autojen hintaluokka.
Halvimmat 90-luvun Octaviat maksavat karvalakkimalleinakin yli 5000Euroa.
Muut saman ikäiset ja vanhemmat mallit eivät ilmeisesti herätä kiinnostusta.
Varmaan useimmilla on tiedossa foorumin käyttäjien keski-ikä ja niiden autojen hintaluokka.
Halvimmat 90-luvun Octaviat maksavat karvalakkimalleinakin yli 5000Euroa.
Muut saman ikäiset ja vanhemmat mallit eivät ilmeisesti herätä kiinnostusta.
Mun mielestä se merkin mollaaminen on hieman Skoda omistajien omassa takaraivossa. Olen nähnyt useita (hienoja ja kalliitakin) skodia joista lentävä pesäpalloräpylä merkit on revitty irti ja peitelty milloin milläkin. Ihan kuin Skoda omistajat itse häpeilisivät omistaa skodan??
Autothan ovat mitä mainioimpia (varsinkin hintalaatusuhteessa) ja esim uusi Octavia on kaiken kaikkiaan todella hieno peli.
Autothan ovat mitä mainioimpia (varsinkin hintalaatusuhteessa) ja esim uusi Octavia on kaiken kaikkiaan todella hieno peli.
-
- -
^ toi "vanhojen" skodien kerho on kyllä tiedossa, mutta tässä on tarkoitus päästä hieman lähemmäs tätä päivää.
No, eikös tuossa kannattaisi lyödä hynttyitä yhteen ja perustaa jaosta yhden katon alle? Tarviiko sitä joka kerta keksiä pyörä uudestaan. Veikkaisin, että Skoda-clubin alta saisi suurempaa uskottavuutta esim. yhteistyökumppaneita metsästäessä ja voisi tuo Skoda-kerhokin saada vähän nostetta ja näkyvyyttä tuohon toimintaan....vai kuinka moni on ko. kerhosta koskaan kuullutkaan vaikka aktiviteettia ja toista sataa jäsentä tuntuu tuolla kuitenkin olevan? Symbioosista hyötyisivät molemmat osapuolet, imho.
Skodissa on sentään se hyvä puoli, että sillä on sentään kunniakas ja jopa arvostettukin historia (kommunismiin saakka), joten kyllähän sitä kehtaisi vanhojenkin skodien kanssa treffailla. Nämä kommunismin aikaiset Skeidathan on niitä, joista immeisille väreet Skodista puhuttaessa tulee...ja ihan syystäkin.
-
- -
Ensimmäistä kertaa tuli mulkaistua noita skoda -kerhon sivuja ja näyttihän siellä olevan mukana kokoontumisissa vaikka mitä fabiaa ja superbia. Tiedä sitten kiinnostaisiko noita laajentaa touhua kattamaan myös näitä uudempia pelejä.
Ihmettelyn asteelle tämä minunkin touhu jää, en minä jaksa alkaa miksikään puuhamieheksi. Näin on paljon vaivattomampaa... :p
Ihmettelyn asteelle tämä minunkin touhu jää, en minä jaksa alkaa miksikään puuhamieheksi. Näin on paljon vaivattomampaa... :p
No, eikös tuossa kannattaisi lyödä hynttyitä yhteen ja perustaa jaosta yhden katon alle?
Siinä kun vanhojen skodien omistajat keskustelee hernekeittopurkin hinnasta, niin RS-miehet puuhaa ratapäivää. Voi olla aika kuitenkin aika kaukana perinteisistä skodamiehistä (historiasta huolimatta) tollanen RS-henki?? Ja sit sekin puoli et kun kaikki järjestetään ison skodakerhon nimissä niin rs-miehet joutuu tavallaan hakee hyväksyntää vanhaltakin puolelta, kerhon hallitukselta ainakin. Ehkä kannattais vain perustaa toi ja katsoa kauan se hengittää? Ja sit kun toiminta hyytyy,niin mennä isoon skodakerhoon, jos on vielä intoa yhdistystoimintaan :D
Siinä kun muualla maailmassa on useita saman merkin kerhoja, niin täällä vetää joku herneet jo pelkästä keskustelusta ja valittaa et joukkohenki on voimaa, ei saa olla erillistä toimintaa. Mutta paskat tunnu edes isot kerhot saavan mitään merkittäviä alennuksia aikaan maahantuojiltaan. Et sitä ei voi täällä mielestäni pitää perusteluna. Vai saako joku kerho merkittävästi enemmän kuin mitä itse tinkimällä onnistuisi??
edit: mulla ei sit ole skodaa.
Kyllähän sitä samanlaista "rakoilua" on ihan volkkaripuolellakin, Volkkariyhdistys kyllä hyväksyy jäsenistöön vesijäähdytteistä kalustoa, mutta itse jäsenistä moni tuntuu olevan vain ja ainoastaan vannoutuneita ilmavolkkariharrastajia ja ihmettelee miksi näitä uudempia pitäisi mukaan ottaa. Keskustelupalstallakin tuo vesijäähdytteisten osasto on aika hiljainen. En tällä halua yleistää, mutta tällaisia ihmisiä on... uskoisin että myös skoda-harrastajissa.
ainoa syy minkä takia joskus tulevaisuudessa en ehkä kallistu tuon uuden octavian tai superbinkaan puoleen vaan ennemminkin audiin koska skodalla on todella kuppainen tuo nelivetomalliston valinnanvara. vain kaksi ei niin mielenkiintoista moottoria, ei automaattia ja aina korotettu maavara. eikö ne ymmärrä ettei kaikki nelivedon ostajat aja kynnöspellossa. sitäpaitsi neliveto on skodalla tavallaan vain yksi varusteversio eikä valinnainen lisä vaikka eleganseen. ja miksi sen nimi on niiiiiin lennokkaan mielikuvituksellinen kuin "4x4". volkkarilla on sentää "4motion" ja audilla "quattro". olisi skodallakin vaikka "eriveto"...
^Nimenomaan. Ilmeisesti VAG-pääkonttorissa pidetään valtavana uhkana ettei kukaan ostakaan enää Audia nelikolla jos Skodalla olisi parempi nelikkovaihtoehto. Tai sitten köyhien ei ole tarkoitus ajaa nelikolla :p
Tuo 4x4 Octavia on ihan hirveä hökötys. Vanhan mallin sai sentään ihan päteväksi rassiksi. Saahan jouset lyhennettyä mutta että kakslitranen vapari...
Tuo 4x4 Octavia on ihan hirveä hökötys. Vanhan mallin sai sentään ihan päteväksi rassiksi. Saahan jouset lyhennettyä mutta että kakslitranen vapari...
[mutua]
Eikös tuo neliveto syö yleensä tavaratilan tilavuutta? Jos näin on niin tässä valossa Skodassa on korotettu alusta, jotta tavaratila saadaan pysymään saman kokoisena kuin normimallissakin ja voidaan käyttää tismalleen samaa pohjalevyä näiden kanssa. Nelikolle pitäisi kait olla oma pohjalevynsä...eli säästöä tehtaalle tämäkin.
[/mutua]
Eikös tuo neliveto syö yleensä tavaratilan tilavuutta? Jos näin on niin tässä valossa Skodassa on korotettu alusta, jotta tavaratila saadaan pysymään saman kokoisena kuin normimallissakin ja voidaan käyttää tismalleen samaa pohjalevyä näiden kanssa. Nelikolle pitäisi kait olla oma pohjalevynsä...eli säästöä tehtaalle tämäkin.
[/mutua]
Yritin etsiä suomen skoda kerhoa tuolta : http://yhdistysrekisteri.prh.fi
Enkä sitä sieltä kyllä löytänyt. Eikä edelleenkään ole kuulunut minkäänlaista vastausta sähköpostikyselyyni.
Enkä sitä sieltä kyllä löytänyt. Eikä edelleenkään ole kuulunut minkäänlaista vastausta sähköpostikyselyyni.
Itse olen parissa kolmessa skoda kerhon kokoontumisessa käynyt ja onhan se totta että suurin osa on sielä noita vanhoja malleja mutta on sielä sitten uutta octaaviaa ja fabiaakin. Eli mikään ei siis estä tulemasta noihin tapahtumiin uudemmilla Skoodilla. Ongelmahan on varmasti sekin että suurin osa ei tiedä edes kyseisen kerhon olemassa olosta. Ei tuommoinen Suomen vRS Clubikaan varmaan huono idea olisi, kuulostaa ainakin hyvältä. Ja minä olisin ainakin mukana ratapäivillä, se on varma. Jos niihin vaan pääsee muillakin kuin oikeilla RS sekottimilla. Tallissa itsellä 130 Coupe mutta RS merkki löytyy ;)
Kyllähän sitä samanlaista "rakoilua" on ihan volkkaripuolellakin, Volkkariyhdistys kyllä hyväksyy jäsenistöön vesijäähdytteistä kalustoa, mutta itse jäsenistä moni tuntuu olevan vain ja ainoastaan vannoutuneita ilmavolkkariharrastajia ja ihmettelee miksi näitä uudempia pitäisi mukaan ottaa. Keskustelupalstallakin tuo vesijäähdytteisten osasto on aika hiljainen. En tällä halua yleistää, mutta tällaisia ihmisiä on... uskoisin että myös skoda-harrastajissa.
itsellä on ainakin myönteisiä kokemuksia kun kävin kesäkauden avajaisissa omalla diesel Jetalla ;) porukka oli tosi mukavaa eikä yhtään vittuilua tullut vesijäähdytteisestä volkkarista, ihmettelivät vain että todella luja kone tuo volkkarin 1.6D ;) itsekkin pitää jossain vaiheessa ilmavolkkari hommata, ei nämä vesipyssyt oikein enää jaksa kiinnostaa niin palioa kuin nuo ilmavehkeet :)
Skoda kerho vastasi
Sain sähköpostia skoda-kerholta. Alla lainaus postista.
Eli uutukaiset sopii myös joukkoon. Miten olis, nostetaanko hivenen skoda kerhon jäsenmäärää??
Moi!
Kyllähän kerhoon mukaan mahtuu kaikki, sehän on selvä.
Tässä on hieman taustatietoja kerhosta.
Kerhossa on tällä hetkellä 170 jäsentä ja sen kotipaikka on Utti.
Vuotuinen kokoontuminen ja vuosikokous pidetään kesällä, juhannusta edeltävän viikonlopun lauantaina. Yhdistysmuoto meillä on rekisteröimätön harrasteyhdistys eli kerho. Tämä muoto on valittu osin sen takia, että kerhon jäsenistö on harvinaisen hajallaan Hangosta, Ivaloon. Yksi sieltä, toinen täältä. Myös ”byrokratia” on saatu näin vähäiseksi. Kerho julkaisee kerholehteä nimeltä Skodavia, joka sisältyy vuotuiseen kerhomaksuun, joka on 20Euroa. Erillistä liittymismaksua emme peri.
Meillä on jäsenistössä jonkin verran ihan uusienkin Skodien omistajia, mutta pääosa tietysti painottuu noihin vanhempiin. Kun meillä vaihtui tuossa puolitoistavuotta sitten vetäjä, siis allekirjoittaneeseen, olen koettanut hieman tehdä ns. nuorennusleikkausta sillä tapaa, että on huomioitu kerholehdessä enemmän mm. kerhon nuorempien jäsenien tuning-autoja. Nekin tosin ovat toisaalta olleet tätä takatuupparin ajan tuotteita. Nyt on tosin jo tullut muutama Feliciakin. Tarkoitus on jatkossakin koittaa tasapainoilla lehdessä sekä vanhan linjan ja uuden välillä, esitellen sekä uutuuksia ja vanhuksia. Kerhossa on myös ollut alustavasti keskustelua jonkinlaisen ratapäivän tms. järjestämisestä, siellä voisi kokeilla myös vanhusten venttiilinnousua.
Ollaanpa asiasta yhteyksissä ja tuumaillaan miten meneteltäisiin jatkossa.
Terveisin,
Skoda-kerho
psta Iiro Jaakkola
Eli uutukaiset sopii myös joukkoon. Miten olis, nostetaanko hivenen skoda kerhon jäsenmäärää??
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”