Golf 2 rallye

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

Golf 2 rallye

ViestiKirjoittaja sdracing » 15.2.2006 20:02

Juu tulipa tänään mieleen kyseinen auto kun kylillä (rovaniemellä) näin yhden, siirto kilvissä. Ovatko kaikki rallyet g60 koneella ja nelivetoja?

Kuinkas monen pihasta tai naapurista löytyy tällänen? :D

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.2.2006 20:03

Ovatko kaikki rallyet g60 koneella ja nelivetoja?

On

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 15.2.2006 20:07

Kuinkas monen pihasta tai naapurista löytyy tällänen?

Vähän on vaikea sanoa. 5000 niitä on valmistettu, Suomessakin niitä on kyllä useita.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 16.2.2006 10:16

Oletteko seurannut missä hintaluokassa nuo vehkeet pyörii Suomessa/Saksasta tuotuna.Ois tarkoitus tuo "kopioversio" vaihtaa ihan aitoon versioon ens kesänä mut saako jo sillä hintaa paljon uudempaa esim.VR6:sta jne!?Melko harvakseltaanhan nuita tuntuu myyntipalstoilla pyörivän.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 16.2.2006 11:36

mut saako jo sillä hintaa paljon uudempaa esim.VR6:sta jne!?

Varmasti saa, vanhempi VR6 kun taitaa olla Saksassa yhtä haluttu kuin ongelmajätetynnyri omalla takapihalla. Rallyellä kun taas on tota raririteettiarvoa enemmän.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.2.2006 12:54

Mielestäni Rallye kuuluu 'erikoisautoihin', ja siten on ihan turha verrata hintoja normaalilinttoihin.

Mielummin omistaisin itsekkin Rallyen kuin 'tuikitavallisen' G3:sen

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.2.2006 13:11

Oisko noiden hinnat 7500€ tietämissä? Sellasen suht siistin ja toimivan pelin hinta siis.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.2.2006 15:05

Ja tuosta harvinaisuudesta; veikkaisin että niitä on Suomessa alle kymmenen. Mitä muut arvelevat? Kyllähän Rallye on semmonen superkakkis, jonka arvo ei varmaan kovin alhaiseksi laske koskaan.

edit: Tarkempaa tietoahan nuiden määrästä sais kun tutkis tullin taulukoita. Ilmeisesti 1-3 niitä on alkuperäisiä Suomiautoja, muistan lukeneeni juttua ainakin jostain "volkkarin maahantuojan vaimon kauppakassista".

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 16.2.2006 15:10

minun saamien tietojen mukaan niitä on 2kpl tuotu suomeen jotka on molemmat rakennettu ralliautoiksi ja toinen on jossain vaiheessa "mennyt" viroon.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.2.2006 15:19

Kai niitä nyt maassa täytyy olla toistakymmentä, kun meilläkin niitä muutama tuolla "maatuu" ;)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 16.2.2006 15:27

Tampereella oli Jagge liikkeessä myynnissä kustantaja Lahtisen rouvan ex-kauppakassi, Golf Rallye, jonka itse näin viimeksi kesällä liikenteessä.

kyppa85
-
Viestit: 258
Liittynyt: 11.5.2004 22:59

ViestiKirjoittaja kyppa85 » 16.2.2006 15:43

^^ Mikäs noiden kohtalo on? :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.2.2006 16:16

Eiköhän niistä vielä joskus ainakin yksi toimiva saada aikaiseksi.

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 16.2.2006 17:24

Rallyeessä kiinnostaa neliveto & "teho" :) geen hyvyydestä voi olla montaa mieltä ja levikkeet on suht kauheat imho.

muuten kyllä ihan mukava varmasti

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.2.2006 18:40

Kyllähän ne levikkeetkin sopii kun sopivasti autoa tuunaa:
Kuva

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.2.2006 21:52

^Minkähän takia on viety pohjamaalissa näytille?
Kiinnostais tietää, minkä värinen tuosta tulee ;)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.2.2006 21:58

Kuka noita raaskii tuunata :/

Jos tuollaisen omistaisin, pyrkisin kyllä pitämään sen mahdollisimman originaalina oli kuinka ruma tahansa. Tosin harrastan samaa tuon nykyisenkin kulkimen kanssa :)

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 16.2.2006 22:07

ei noitten laittelussa mitään pahaa oo, kunhan tehdään fiksusti; eli niin, että kohtuu pienellä vaivalla saa vielä alkuperäseen kuntoon

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 16.2.2006 22:09

Ei nuo nyt niin harvinaisia oo.

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 16.2.2006 22:33

Tässä "raiskataan" todellinen harvinaisuus Klick
Tusinarasseja noi rallyet, ku ei oo edes se edition one vai mikä se 16valve g60 oli :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 16.2.2006 22:56

saatanan vittu että v*tuttaa taas olla suomalainen.
Tuollainen olis kiva rakentaa, mutta mites käykään verojen ja muiden kanssa...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 17.2.2006 0:35

meilläkin niitä muutama tuolla "maatuu"

Täälläkin päivitellään maatuvaa Ralli-Golperoa....

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.2.2006 9:31

Tässä tulee kohta tippa linssiin kun ulkosalla maatuvia Rallyeita katselee :(

Itse olen nähnyt yhden ainoan yksilön Tampereella ja siitäkin on jo vuoden verran aikaa.

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 17.2.2006 10:57

Pah, autojahan ne vaan on...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 17.2.2006 12:31

Pitäähän niitä jossain olla maantumassa että joku voi sitten niitä tuolta kenturoilta alkaa pelastamaan ja hitsailemaan kuntoon. Siis muutaman kymmenen vuoden päästä. Parempi maantumassa kuin paalussa. :D

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 17.2.2006 14:41

Onkohan nuita korisarjahärpäkkeillä varustettuja ei-alkuperäisiä rallye:tä minkä verran liikentees. Itelläni taitaapi olla Suomen ensimmäisiä ellei peräti ensimmäinen. Rakenneltu joskus vuonna -87/-88 oettinger- projektina. Tosin sen jälkeen on tullu vasta isoa puskuria jne. mut kylkipullistukset on samanlaiset. Tekniikka onki sit jotain ihan muuta (etuveto, 153hp.KR), joten sitä aitoa nelikkoa olen itsekkin kalastellut mut piilossa tuntuvat olevan. Saattas muuten olla keväämmällä toi peli myynnis jos ketään kiinnostaa, jos sattusin semmosen alkuperäisen löytämään kohtuukuntoisena ja hintaisena.

A. Koro
-
Viestit: 66
Liittynyt: 13.11.2003 17:45

ViestiKirjoittaja A. Koro » 17.2.2006 19:48

Pakko olla yleinen auto, kun myynnissä on se toinen alkuperäisesti suomeen tuotu :D

Siis tässä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.2.2006 19:54

^Näenkö väärin mutta onko tuossa nuo poikkituen kiinnitykset kiinteänä? Onko kenties rallyessa jo vakiona poikkituki?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 17.2.2006 20:33

^^ Ja se toinen yksilö on myyty Viroon :)

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 17.2.2006 22:09

Kai noita kiinnityksiä ny hitsillä saa kiinni minne vaan...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.2.2006 3:19

^Niin saahan niitä vaikka kattoon, mutta heräsi vaan mielenkiinto että onko noi kenties rallyessa vakio kamaa? Eipä ole orkkis rallyeta ikinä sattunut edes livenä näkemään...

kyppa85
-
Viestit: 258
Liittynyt: 11.5.2004 22:59

ViestiKirjoittaja kyppa85 » 18.2.2006 15:11

Oli kyllä sääli kattella kun tuolla suomen volkkariyhdistyksen sivulla oli se kirkkonummella maatuva Rallye....:/

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 19.2.2006 13:24

tuli tässä mieleen että mitä kaikkia eri versioita kakkiksista on? blue editionit, syncrot yms....?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 19.2.2006 13:38

http://www.doppel-wobber.de sieltä löytyy eri mallit

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 19.2.2006 13:51

^^ Tässäpä mielenkiintoinen aihe. Eri varustelujahan on just nämä manhattanit, edition onet, edition bluet ym. Niitä on pitkä liuta joista vain pientä osaa on ollut saatavissa Suomessa.

Mutta jos kakkiksia aletaan jakamaan teknisesti erilaisiin, niin etuvetoisinahan löytyy kaikkea ykskolmosesta G60:een ja dieselit päälle, syncroja on olemassa ainakin 1.8 90hv ja G60, ja tuota geekuuskymppistä syncroa on olemassa siis ihan "normaalinakin" sekä sitten nämä Rallyet. Taitaa muuten kolmioviset normaalikoppaset G60 syncrot olla eräitä harvinaisimpia kakkiksia mitä maa päällään kantaa? Viisioviset G60 syncrot oli muistaakseni paljon yleisempiä. Kaikkein harvinaisinhan lienee tämä VW Motorsportin valmistama Limited Edition; 16v G60 Syncro (about 70kpl valmistettu). Sittenhän on tämä County eli "citymaasturikakkis".

mss
-
Viestit: 53
Liittynyt: 4.6.2004 9:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja mss » 21.2.2006 14:50

Tuota poikkitukea ei vakiona ole ja onhan tuohon ralli versioon joka nettiautossa on niin uusittu koko etujousten yläpää pulttikiinniteiseksi.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.2.2006 18:28

En tiiä mistä ootte tietonne sanu, mutta minäkin tiedän heti kaksi autoa jotka on uutena suomeen tuotu, eikä kumpikaan ole ralliauto. Toinen niistä on tuo Lahtisen (ex?) laite Tampereella ja toinen sijaitsee Turun seudulla.

Onko kukaan nähnyt tuon myynnissä olevan rallipelin rekisteriotetta? Muistaakseni siinä melko vähän oli mainintaa Rallyesta..
Päällisin puolin tuo on hieno, mutta todellisuudessa hirvittävä paska. Siitä sais todella hienon pelin, mutta vaatis hieman entisöintiä niin koriin kuin tekniikkaankin. Tai, no sanotaan että siinä kunnossa se oli viimeksi kun sen näin.

J.E
-
Viestit: 14
Liittynyt: 25.11.2005 23:19

ViestiKirjoittaja J.E » 25.2.2006 22:14

Taitaa tuo Turun seudulla sijaitseva olla vanhemman naishenkilön käytössä.
Ja muistikuvan mukaan väriltään tummanharmaa tai vastaava...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 25.2.2006 22:40

Juuri paripäivää sitten näin jonkun pappan ajavan tuota tumman harmaata Rallyeta Raisiossa. Hienossa kunnossa oli äkkiä nähtynä.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 27.2.2006 16:45

tuli tossa kaverin kanssa mietittyä että onko tota rallyee tehty muulla keulalla kun tuolla rallye-keulalla? juttu lähti liikkeelle tästä.. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =632491&PN

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 27.2.2006 17:41

Empä oikein usko että ne tehtaalla on rallyeen ruuvannu mitään pappamallinjetankeulaa. Eikös rallyessä sitä paitsi ole aivan erilainen lukkopeltikin mihin ei muut lamput sovi?

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 27.2.2006 20:20

Rallyen kolarikorjaus on huomattavasti mukavampaa lompakolle, kun laittaa Jettakeulan :)

En kuitenkaan väitä, että toi Nettiauton peli olis mällätty joskus. Alkuperäsenä noita ei ole ollut kuin Rallyekeulalla.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 27.2.2006 22:52

kiitos..asia selvisi..

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 28.2.2006 8:22

En tiiä mistä ootte tietonne sanu, mutta minäkin tiedän heti kaksi autoa jotka on uutena suomeen tuotu, eikä kumpikaan ole ralliauto. Toinen niistä on tuo Lahtisen (ex?) laite Tampereella ja toinen sijaitsee Turun seudulla


Tähän viitaten, VV-auto toi Rallye Golffin esittelyn jälkeen Suomeen juuri nämä samaiset 2 kappaletta ko. autoja jotka asiakkaat tilasivat erikoistilausautona.

Tämän lisäksi tuotiin ainakin yksi auto, josta on rakennettiin Suomessa rallikäyttöön auto.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303


Mikäli se on juuri tämä nettiautossa myynnissä oleva yksilö, on tähän autoon vaihdettu kokonaan auton katto. Johtuen siitä että tuossa autossa oli maahantuotaessa kattoluukullinen katto, joka ei tietenkään rallikäyttöön oikein sovellu.

Eli kaiken kaikkiaan siis on ns. Suomi autoina minun tietojeni mukaan Rallye Golffeja 3 kappaletta.


Ja tietääkseni Rallyeta harvinaisempi kakkoskoppa on tuo Golf G60 GTI Syncro, jonka valmistusmäärä oli n. 150 auton luokkaa. Limited Edition on sitten ihan asia erikseen...

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 28.2.2006 16:37

Tuolla samalla värityksellä on ollut suomessa kaksi Rallyeta kilpa-autoina. Toisen kohtalosta en tiedä, mistä tuotu minne mennyt, lienee paalattu tai myyty ulkomaille.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 28.2.2006 21:47

Kilpa-autona tuo ei ole ollut koskaan..ja auto on teknisesti ja koriltaan hyvä kuntoinen..

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.3.2006 13:17

Täh? Jos tarkotat tuota sini-valkoista, niin kovasti on kilpa-autoksi tehty kuitenkin. Tuskinpa muutenvaan aikoinaan kaupan mukana tuli rallipyörää, piikkipyörää ja slicksiä.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 1.3.2006 13:32

Tässä kai puhutaan ristiin kahdesta eri autosta, kummatkin ovat nettiautossa myytävänä:


http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303

ja

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=632491

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 1.3.2006 13:33

Juu no ton punasen nyt näkee perssilmälläkin ettei ole kilpa-auto.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 1.3.2006 16:42

VIP autona se on ollut..

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 1.3.2006 17:12

^ Onkohan joku VIP törmäilly siitä alkuperäisen keulan ruvelle, kun siihen on tuollainen jettakeula pitänyt pultata tilalle?

Ja myyjä kehtaa vielä vastata jonkun esittämään kysymykseen "mihin orkkis maski valoineen on hävinny?" että "Sitä on kahdenlaisilla valoilla ja maskilla"

:D

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 1.3.2006 18:02

eikun tuo sinivalkoinen..

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 1.3.2006 19:49

No tuon punasen myyjä muutenkin taitaa olla kollo, vai mitä.
Meinaan vaan kun on "Es-korttiin" vaihtamassa....

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 1.3.2006 21:18

Molemmat on ilmeisesti jotain tekniikanvaihtoja tai muuten vaan turbotettuja kun molemmissa ilmoituksissa lukee lisätiedoissa "turbo" :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.3.2006 22:19

Korimalli : Kilpa-ajoneuvo
Perskeles, mullakin on sitten ihan ehta kilpa-auto ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.3.2006 22:50

Jossain Artukaisten sprintissä näin viime- tai edelliskesänä keltapunaisen "Rallye"-golfin, mikä oli omistajan mukaan "aito". Oli kylkipullistukset ja takana "Rallye Golf"-merkki.
Rallyen runkonumerosta en tiedä mitään, joten sen perusteella en osannut mitään johtopäätöstä tehdä, mutta epäilen suuresti.

Oli niin maan perkeleen kamalassa kunnossa, kälynen Jettamaski ilman valoja muistaakseni.
Tais olla KR kone isolla föönillä ja muistaakseni omistajan mukaan n.400hv

Mulla oli siitä joskus valokuviakin, mutta en nyt löytänyt niitä mistään.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 1.3.2006 23:27

Omistaja ilmeisesti hra Pulkkinen?
http://www.vauhdinmaailma.fi/tulosp.jsp?showid=74

Jostain Vauhdin Maailman numerosta muistan lukeneeni että Rallye:ita olisi uutena tuotu maahan kolme kappaletta ja tuo olisi yksi niistä... ja jälleen tiedon paikkaansa pitävyydestä ei mitään hajua.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.3.2006 8:31

Tuolta löytyi pari kuvaa siitä Pulkkisen autosta.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.3.2006 12:05

Taitaa olla samainen katiska.. Vähän maalailtuna viimenäkemästä.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 2.3.2006 12:08

Tuo Pulkkisen laite on päällepäin hieman karskin näköinen, mutta ihan nopeahko kilpuri silti. Varmasti nopeampi kuin muut Rallyet Suomessa :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.3.2006 12:14

Liikkuihan se kieltämättä varsin liukkaasti, mutta sääliksi käy koria, mikäli on aito.
Stailaamisen vielä ymmärrän, mutta raiskaus menee jo vähän pitkälle.

Saahan sen auton kulkemaan ilman popniitti-jeesusteippi-purkkavirityksiäkin.

timetime
-
Viestit: 20
Liittynyt: 2.11.2005 13:30

ViestiKirjoittaja timetime » 2.3.2006 13:03

Komeuden kruunaa vielä kadetista lainatut sivupeilit, yeah...

tuti
-
Viestit: 130
Liittynyt: 2.12.2004 18:24

ViestiKirjoittaja tuti » 2.3.2006 13:34

Helsingin puotilassa oon nähny useasti seisovan kakkiksen ralleypullistuksin ja 1.6TD oettinger tekstit takapoksissa... Väri oli harmaa. Sisään en päässy katsomaan kun ajelin siitä bussilla ohitte.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 2.3.2006 14:53

jos en ihan väärin muista niin ihan kö tossa ois ollu pitkittäiskone jossain vaiheessa. Tuolla eltsun sprintissä joku puheli varikolla ku autoa pällistelin että ois quattro audin akselistoilla yms. Ainakin sen mitä kumarrellen näki, niin kiinnitykset oli miusta hitusen ei tehtaan tekemät näöltään...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 2.3.2006 15:07

mitä sitä kilpa-autoksi tarkoitettua koria sääliksi käymään laittaa?!

hyvä vaan, että joku ajaa tällaisella kilpaa koska siitähän auto tykkää. :)

näitä tavallisten ihmisten kilpa-autoja kun ei paljoa stailailla tai tuunailla kun vauhtiin moiset asiat ei vaikuta....

ainakin niissä kuvissa mitä mulla on pulkkisen autosta niin moottori on pitkittäin ja varsin luonnollinen kehitysaskel olisi quattro-voimansiirto.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 2.3.2006 15:51

Kyllä vaan tuo Pulkkisen (ex-Hollo, ex-Ruohorinne) auto on ihka aito syncro, ei siis Rallye. Kone pitkittäin, voimansiirto perineen Audi 200:sta. Alunperin oli syncron voimansiirrolla, mutta kuten arvata saattaa kestävyys hiukan kyseenalainen. Sittemmin koria muutettiin tuolle quattron voimansiirrolle sopivaksi ja koneeksi tuli Lehmann Motorentechnikin ahdettu 2.0 16V. Ai mistäkö tiedän..? Jaa-a.. ;)

Mitä tulee tuohon sinivalkoiseen, niin isä ja poika Eronen ovat ajaneet rallia tuollasilla laitteilla. Tarkastelin tuon kulkineen pohjaa taannoin ja ruosteessahan se oli melkolailla. Kivet hakanneen pohjan ruvelle, niinkuin ralliautossa yleensä käy.

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 2.3.2006 16:15

Tuohon P-M Pulkkisen autoon vielä, kori taitaa olla jo riisuttu, ellei jopa "paalattu", tekniikat tulevat vähän uudempikoriseen golffiin.

Lehtilä; varmaan tarkoitat sitä keltapunaista (joskus kattelin niitä kuvia vagisti-osoitteesta), niin sekin on tällä kylällä pyörinyt, saksan tuliainen oli ainakin se kori, ja siinähän on kone poikittain. Silloin joskus 98-99 kun noita "rallyeitä" oli tosiaan kaksi tällä kylällä, voimansiirto-ongelmia oli mahdottomasti siinä poikittaiskoneisessa, samat tehot "suurinpiirtein" molemmissa....

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.3.2006 22:12

Voipi niitä olla kaksikin, tosiaan siitä autosta mulla oli joskus kuvia, mutta olen onnistunut hukkaamaan ne johonkin.

Muistelisin, että se keltapunainen olisi ollut vielä kämäsemmässä kunnossa ja tosiaan poikittaiskoneella.

Ja tottakai auto tykkää siitä että sillä ajetaan - rajustikin - mutta vähän harmittaa ne purkkaviritykset. Melkein samalla vaivalla siitä tekisi nätimmänkin mutta mielipidekysymyksiähän nämä vain :)

Sore
-
Viestit: 204
Liittynyt: 11.9.2003 15:07

ViestiKirjoittaja Sore » 3.3.2006 0:29

Kysehän siis lienee ainakin joltain keskustelun osilta tästä autosta:
http://ralli.verkkonen.net/kuvat/matti2 ... -2005.html

Autohan meni Jyväskylän asfalttisprintin toisella kierroksella huolella "rengaspinoon" (Fotohanalla oli joskus ainakin loistava kuvasarja tapahtumasta), jolloin kuljettajan puoleinen kylki tuhoutui melko totaalisesti.

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 3.3.2006 9:55

toi sinivalkonen on kaverin vanha ja mällätty huolella.ei ole aito rallye vaan tehty syncron koriin.

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 3.3.2006 17:54

Netistä muuten löytyy hiukan historia tietoakin Rallye Golffin käytöstä Suomen ralleissa, mm.

http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... allyid=158

Tulokset vuodelta 1991, Jyskälän rallista. Autonumero 35. Kuljettajan Teemu Tahko ja kartturina Roman Fehrmann, Volkswagen Golf Rallye G60...keskeytys. Tosin keskeytyksen syytä ei kerrota.

Näin muistelinkin, että tuo toinen kilpakäytössä ollut Rallye olisi ollut juuri Teemu Tahkon auto.
Muutenkin tuossa rallissa on kalusto ollut melko mielenkiintoista, kun katsoo tulos- ja keskeyttäneiden listaa, mm. Lada 2105,Skoda 130L, Lada Samara ym. ym.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 3.3.2006 18:20

jep, tahko ajoi muinoinaan rallyella. nykyään hänen poikansa ajaa rallia, mutta lancerilla. tahkon kanssa kun kerran tuossa juteltiin niin sanoi että laadereita meni riittämiin.

Sampp@
-
Viestit: 158
Liittynyt: 7.10.2004 17:19

ViestiKirjoittaja Sampp@ » 3.3.2006 22:40

aika pahastihan toi on hajalla noissa kuvissa

http://www.fotohana.fi/kauppa/index.php ... 263&page=3

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 4.3.2006 14:18

Melko banaani. En tiedä onko jo olemassa, mutta haussa oli ainakin 4-golffin kori.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 5.3.2006 20:52

Mennäkseni vielä siihen sini-valkoseen, ihmetystä herättää ne pikkulasiovet!!??

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.3.2006 20:58

^Kun taas ko. auton myynti-ilmon yhdessä kuvassa on isolasiovet. Luultavasti kyse on ihan eri autosta...

Edit: Jos siis tätä tarkoitat: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 5.3.2006 21:07

Tuosta tapauksesta en tiedä mitään, mutta eihän noiden ovien vaihto mikään ihmeellinen homma ole. Menisköhän jopa puoli tuntia jos ei pidä kiirettä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 5.3.2006 21:23

Niin siis tuossa nettiauton ilmoituksessa oikean alakulman kuvassa ei varmaankaan ole tuo myytävä rassi.

edit. Ellei sitten Manfred ole käynyt kurvailee Suomessa rallia :D
Viimeksi muokannut Eemeli, 5.3.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 5.3.2006 22:25

Ja jos muissa kuvissa on, rekkari on ainakin vaihtunut kuvien oton jälkeen.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 7.3.2006 13:23

Mahtaakohan olla tuommoista hieman Rallye- golffia muistuttavaa 180hp Riegerin GTO golffia valmistettu tehtaan jäljiltä vai onkohan onkohan kyseessä samanlainen jälkikäteen rakenneltu versio kuin tuo oma Oettingerin rallye lookki? Tuli tuolla saksan myyntisivustolla vastaan. ( http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift ) Samalla haulla näytti olevan myös yksi g1 Pirelli- golf kaupan.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 7.3.2006 13:45

Kyllä tuo on ihan jonkun jälkikäteen tekemä sätös eikä mikään tehtaan tekemä.

Golfster
-
Viestit: 154
Liittynyt: 5.12.2005 18:51

ViestiKirjoittaja Golfster » 7.3.2006 13:56

VILLE S: Onko sun kavereilla ollu sit useampiaki rallye/rallye-look-golffeja kun sanoit et toi munki versio on ollu joskus sun kaverillas.Ajattelin vaan, että puhuttiinko sillon aikasemmin eri autoista vai..?

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 7.3.2006 22:40

joo on ollu useampiakin rallye look autoja ei ikinä aitoa.puhuttii silloin aikasemmin eri autosta ja kyllä kumpikin on mällätty mun tuttujen aikana : ) mul on käsi kuskeja kaverina!! mun kaveri piirissä oli tapana kun oltii nuorempia ni aina käydä pankissa ja hankkia vähän erikoisempi auto.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 15.3.2006 19:49

Kysytään sit tämmöstä, että onko Rallye 1H motissa mitään muuta erikoista verrattuna Corradon PG mottiin kuin, että poraus on eri?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 15.3.2006 21:56

ainaskii männissä "thermal coating"

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 15.3.2006 22:14

Rallyessa eri välijäähy, isompi, jos sitä nyt voi ajatella olevan "motissa".

TW
-
Viestit: 189
Liittynyt: 23.7.2003 10:48

ViestiKirjoittaja TW » 16.3.2006 9:08

tästä sitten ihmettelemään Rallyen esitettä vuodelta 1989


Esitteen viimeisellä sivulla on muuten ymmärtääkseni tehtaan näkemys, auton ralli värityksestä.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa