Golf 2 rallye
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 rallye
Juu tulipa tänään mieleen kyseinen auto kun kylillä (rovaniemellä) näin yhden, siirto kilvissä. Ovatko kaikki rallyet g60 koneella ja nelivetoja?
Kuinkas monen pihasta tai naapurista löytyy tällänen? :D
Kuinkas monen pihasta tai naapurista löytyy tällänen? :D
Ja tuosta harvinaisuudesta; veikkaisin että niitä on Suomessa alle kymmenen. Mitä muut arvelevat? Kyllähän Rallye on semmonen superkakkis, jonka arvo ei varmaan kovin alhaiseksi laske koskaan.
edit: Tarkempaa tietoahan nuiden määrästä sais kun tutkis tullin taulukoita. Ilmeisesti 1-3 niitä on alkuperäisiä Suomiautoja, muistan lukeneeni juttua ainakin jostain "volkkarin maahantuojan vaimon kauppakassista".
edit: Tarkempaa tietoahan nuiden määrästä sais kun tutkis tullin taulukoita. Ilmeisesti 1-3 niitä on alkuperäisiä Suomiautoja, muistan lukeneeni juttua ainakin jostain "volkkarin maahantuojan vaimon kauppakassista".
Kai niitä nyt maassa täytyy olla toistakymmentä, kun meilläkin niitä muutama tuolla "maatuu" ;)
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Tässä "raiskataan" todellinen harvinaisuus Klick
Tusinarasseja noi rallyet, ku ei oo edes se edition one vai mikä se 16valve g60 oli :)
Tusinarasseja noi rallyet, ku ei oo edes se edition one vai mikä se 16valve g60 oli :)
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Onkohan nuita korisarjahärpäkkeillä varustettuja ei-alkuperäisiä rallye:tä minkä verran liikentees. Itelläni taitaapi olla Suomen ensimmäisiä ellei peräti ensimmäinen. Rakenneltu joskus vuonna -87/-88 oettinger- projektina. Tosin sen jälkeen on tullu vasta isoa puskuria jne. mut kylkipullistukset on samanlaiset. Tekniikka onki sit jotain ihan muuta (etuveto, 153hp.KR), joten sitä aitoa nelikkoa olen itsekkin kalastellut mut piilossa tuntuvat olevan. Saattas muuten olla keväämmällä toi peli myynnis jos ketään kiinnostaa, jos sattusin semmosen alkuperäisen löytämään kohtuukuntoisena ja hintaisena.
Pakko olla yleinen auto, kun myynnissä on se toinen alkuperäisesti suomeen tuotu :D
Siis tässä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
Siis tässä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
http://www.doppel-wobber.de sieltä löytyy eri mallit
^^ Tässäpä mielenkiintoinen aihe. Eri varustelujahan on just nämä manhattanit, edition onet, edition bluet ym. Niitä on pitkä liuta joista vain pientä osaa on ollut saatavissa Suomessa.
Mutta jos kakkiksia aletaan jakamaan teknisesti erilaisiin, niin etuvetoisinahan löytyy kaikkea ykskolmosesta G60:een ja dieselit päälle, syncroja on olemassa ainakin 1.8 90hv ja G60, ja tuota geekuuskymppistä syncroa on olemassa siis ihan "normaalinakin" sekä sitten nämä Rallyet. Taitaa muuten kolmioviset normaalikoppaset G60 syncrot olla eräitä harvinaisimpia kakkiksia mitä maa päällään kantaa? Viisioviset G60 syncrot oli muistaakseni paljon yleisempiä. Kaikkein harvinaisinhan lienee tämä VW Motorsportin valmistama Limited Edition; 16v G60 Syncro (about 70kpl valmistettu). Sittenhän on tämä County eli "citymaasturikakkis".
Mutta jos kakkiksia aletaan jakamaan teknisesti erilaisiin, niin etuvetoisinahan löytyy kaikkea ykskolmosesta G60:een ja dieselit päälle, syncroja on olemassa ainakin 1.8 90hv ja G60, ja tuota geekuuskymppistä syncroa on olemassa siis ihan "normaalinakin" sekä sitten nämä Rallyet. Taitaa muuten kolmioviset normaalikoppaset G60 syncrot olla eräitä harvinaisimpia kakkiksia mitä maa päällään kantaa? Viisioviset G60 syncrot oli muistaakseni paljon yleisempiä. Kaikkein harvinaisinhan lienee tämä VW Motorsportin valmistama Limited Edition; 16v G60 Syncro (about 70kpl valmistettu). Sittenhän on tämä County eli "citymaasturikakkis".
En tiiä mistä ootte tietonne sanu, mutta minäkin tiedän heti kaksi autoa jotka on uutena suomeen tuotu, eikä kumpikaan ole ralliauto. Toinen niistä on tuo Lahtisen (ex?) laite Tampereella ja toinen sijaitsee Turun seudulla.
Onko kukaan nähnyt tuon myynnissä olevan rallipelin rekisteriotetta? Muistaakseni siinä melko vähän oli mainintaa Rallyesta..
Päällisin puolin tuo on hieno, mutta todellisuudessa hirvittävä paska. Siitä sais todella hienon pelin, mutta vaatis hieman entisöintiä niin koriin kuin tekniikkaankin. Tai, no sanotaan että siinä kunnossa se oli viimeksi kun sen näin.
Onko kukaan nähnyt tuon myynnissä olevan rallipelin rekisteriotetta? Muistaakseni siinä melko vähän oli mainintaa Rallyesta..
Päällisin puolin tuo on hieno, mutta todellisuudessa hirvittävä paska. Siitä sais todella hienon pelin, mutta vaatis hieman entisöintiä niin koriin kuin tekniikkaankin. Tai, no sanotaan että siinä kunnossa se oli viimeksi kun sen näin.
tuli tossa kaverin kanssa mietittyä että onko tota rallyee tehty muulla keulalla kun tuolla rallye-keulalla? juttu lähti liikkeelle tästä.. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =632491&PN
En tiiä mistä ootte tietonne sanu, mutta minäkin tiedän heti kaksi autoa jotka on uutena suomeen tuotu, eikä kumpikaan ole ralliauto. Toinen niistä on tuo Lahtisen (ex?) laite Tampereella ja toinen sijaitsee Turun seudulla
Tähän viitaten, VV-auto toi Rallye Golffin esittelyn jälkeen Suomeen juuri nämä samaiset 2 kappaletta ko. autoja jotka asiakkaat tilasivat erikoistilausautona.
Tämän lisäksi tuotiin ainakin yksi auto, josta on rakennettiin Suomessa rallikäyttöön auto.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
Mikäli se on juuri tämä nettiautossa myynnissä oleva yksilö, on tähän autoon vaihdettu kokonaan auton katto. Johtuen siitä että tuossa autossa oli maahantuotaessa kattoluukullinen katto, joka ei tietenkään rallikäyttöön oikein sovellu.
Eli kaiken kaikkiaan siis on ns. Suomi autoina minun tietojeni mukaan Rallye Golffeja 3 kappaletta.
Ja tietääkseni Rallyeta harvinaisempi kakkoskoppa on tuo Golf G60 GTI Syncro, jonka valmistusmäärä oli n. 150 auton luokkaa. Limited Edition on sitten ihan asia erikseen...
Tässä kai puhutaan ristiin kahdesta eri autosta, kummatkin ovat nettiautossa myytävänä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
ja
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=632491
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
ja
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=632491
Jossain Artukaisten sprintissä näin viime- tai edelliskesänä keltapunaisen "Rallye"-golfin, mikä oli omistajan mukaan "aito". Oli kylkipullistukset ja takana "Rallye Golf"-merkki.
Rallyen runkonumerosta en tiedä mitään, joten sen perusteella en osannut mitään johtopäätöstä tehdä, mutta epäilen suuresti.
Oli niin maan perkeleen kamalassa kunnossa, kälynen Jettamaski ilman valoja muistaakseni.
Tais olla KR kone isolla föönillä ja muistaakseni omistajan mukaan n.400hv
Mulla oli siitä joskus valokuviakin, mutta en nyt löytänyt niitä mistään.
Rallyen runkonumerosta en tiedä mitään, joten sen perusteella en osannut mitään johtopäätöstä tehdä, mutta epäilen suuresti.
Oli niin maan perkeleen kamalassa kunnossa, kälynen Jettamaski ilman valoja muistaakseni.
Tais olla KR kone isolla föönillä ja muistaakseni omistajan mukaan n.400hv
Mulla oli siitä joskus valokuviakin, mutta en nyt löytänyt niitä mistään.
Omistaja ilmeisesti hra Pulkkinen?
http://www.vauhdinmaailma.fi/tulosp.jsp?showid=74
Jostain Vauhdin Maailman numerosta muistan lukeneeni että Rallye:ita olisi uutena tuotu maahan kolme kappaletta ja tuo olisi yksi niistä... ja jälleen tiedon paikkaansa pitävyydestä ei mitään hajua.
http://www.vauhdinmaailma.fi/tulosp.jsp?showid=74
Jostain Vauhdin Maailman numerosta muistan lukeneeni että Rallye:ita olisi uutena tuotu maahan kolme kappaletta ja tuo olisi yksi niistä... ja jälleen tiedon paikkaansa pitävyydestä ei mitään hajua.
jos en ihan väärin muista niin ihan kö tossa ois ollu pitkittäiskone jossain vaiheessa. Tuolla eltsun sprintissä joku puheli varikolla ku autoa pällistelin että ois quattro audin akselistoilla yms. Ainakin sen mitä kumarrellen näki, niin kiinnitykset oli miusta hitusen ei tehtaan tekemät näöltään...
-
- -
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 23.7.2003 22:29
mitä sitä kilpa-autoksi tarkoitettua koria sääliksi käymään laittaa?!
hyvä vaan, että joku ajaa tällaisella kilpaa koska siitähän auto tykkää. :)
näitä tavallisten ihmisten kilpa-autoja kun ei paljoa stailailla tai tuunailla kun vauhtiin moiset asiat ei vaikuta....
ainakin niissä kuvissa mitä mulla on pulkkisen autosta niin moottori on pitkittäin ja varsin luonnollinen kehitysaskel olisi quattro-voimansiirto.
hyvä vaan, että joku ajaa tällaisella kilpaa koska siitähän auto tykkää. :)
näitä tavallisten ihmisten kilpa-autoja kun ei paljoa stailailla tai tuunailla kun vauhtiin moiset asiat ei vaikuta....
ainakin niissä kuvissa mitä mulla on pulkkisen autosta niin moottori on pitkittäin ja varsin luonnollinen kehitysaskel olisi quattro-voimansiirto.
Kyllä vaan tuo Pulkkisen (ex-Hollo, ex-Ruohorinne) auto on ihka aito syncro, ei siis Rallye. Kone pitkittäin, voimansiirto perineen Audi 200:sta. Alunperin oli syncron voimansiirrolla, mutta kuten arvata saattaa kestävyys hiukan kyseenalainen. Sittemmin koria muutettiin tuolle quattron voimansiirrolle sopivaksi ja koneeksi tuli Lehmann Motorentechnikin ahdettu 2.0 16V. Ai mistäkö tiedän..? Jaa-a.. ;)
Mitä tulee tuohon sinivalkoiseen, niin isä ja poika Eronen ovat ajaneet rallia tuollasilla laitteilla. Tarkastelin tuon kulkineen pohjaa taannoin ja ruosteessahan se oli melkolailla. Kivet hakanneen pohjan ruvelle, niinkuin ralliautossa yleensä käy.
Mitä tulee tuohon sinivalkoiseen, niin isä ja poika Eronen ovat ajaneet rallia tuollasilla laitteilla. Tarkastelin tuon kulkineen pohjaa taannoin ja ruosteessahan se oli melkolailla. Kivet hakanneen pohjan ruvelle, niinkuin ralliautossa yleensä käy.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 19.1.2005 20:45
- Viesti:
Tuohon P-M Pulkkisen autoon vielä, kori taitaa olla jo riisuttu, ellei jopa "paalattu", tekniikat tulevat vähän uudempikoriseen golffiin.
Lehtilä; varmaan tarkoitat sitä keltapunaista (joskus kattelin niitä kuvia vagisti-osoitteesta), niin sekin on tällä kylällä pyörinyt, saksan tuliainen oli ainakin se kori, ja siinähän on kone poikittain. Silloin joskus 98-99 kun noita "rallyeitä" oli tosiaan kaksi tällä kylällä, voimansiirto-ongelmia oli mahdottomasti siinä poikittaiskoneisessa, samat tehot "suurinpiirtein" molemmissa....
Lehtilä; varmaan tarkoitat sitä keltapunaista (joskus kattelin niitä kuvia vagisti-osoitteesta), niin sekin on tällä kylällä pyörinyt, saksan tuliainen oli ainakin se kori, ja siinähän on kone poikittain. Silloin joskus 98-99 kun noita "rallyeitä" oli tosiaan kaksi tällä kylällä, voimansiirto-ongelmia oli mahdottomasti siinä poikittaiskoneisessa, samat tehot "suurinpiirtein" molemmissa....
Voipi niitä olla kaksikin, tosiaan siitä autosta mulla oli joskus kuvia, mutta olen onnistunut hukkaamaan ne johonkin.
Muistelisin, että se keltapunainen olisi ollut vielä kämäsemmässä kunnossa ja tosiaan poikittaiskoneella.
Ja tottakai auto tykkää siitä että sillä ajetaan - rajustikin - mutta vähän harmittaa ne purkkaviritykset. Melkein samalla vaivalla siitä tekisi nätimmänkin mutta mielipidekysymyksiähän nämä vain :)
Muistelisin, että se keltapunainen olisi ollut vielä kämäsemmässä kunnossa ja tosiaan poikittaiskoneella.
Ja tottakai auto tykkää siitä että sillä ajetaan - rajustikin - mutta vähän harmittaa ne purkkaviritykset. Melkein samalla vaivalla siitä tekisi nätimmänkin mutta mielipidekysymyksiähän nämä vain :)
Kysehän siis lienee ainakin joltain keskustelun osilta tästä autosta:
http://ralli.verkkonen.net/kuvat/matti2 ... -2005.html
Autohan meni Jyväskylän asfalttisprintin toisella kierroksella huolella "rengaspinoon" (Fotohanalla oli joskus ainakin loistava kuvasarja tapahtumasta), jolloin kuljettajan puoleinen kylki tuhoutui melko totaalisesti.
http://ralli.verkkonen.net/kuvat/matti2 ... -2005.html
Autohan meni Jyväskylän asfalttisprintin toisella kierroksella huolella "rengaspinoon" (Fotohanalla oli joskus ainakin loistava kuvasarja tapahtumasta), jolloin kuljettajan puoleinen kylki tuhoutui melko totaalisesti.
Netistä muuten löytyy hiukan historia tietoakin Rallye Golffin käytöstä Suomen ralleissa, mm.
http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... allyid=158
Tulokset vuodelta 1991, Jyskälän rallista. Autonumero 35. Kuljettajan Teemu Tahko ja kartturina Roman Fehrmann, Volkswagen Golf Rallye G60...keskeytys. Tosin keskeytyksen syytä ei kerrota.
Näin muistelinkin, että tuo toinen kilpakäytössä ollut Rallye olisi ollut juuri Teemu Tahkon auto.
Muutenkin tuossa rallissa on kalusto ollut melko mielenkiintoista, kun katsoo tulos- ja keskeyttäneiden listaa, mm. Lada 2105,Skoda 130L, Lada Samara ym. ym.
http://www.rallybase.nl/index.php?type= ... allyid=158
Tulokset vuodelta 1991, Jyskälän rallista. Autonumero 35. Kuljettajan Teemu Tahko ja kartturina Roman Fehrmann, Volkswagen Golf Rallye G60...keskeytys. Tosin keskeytyksen syytä ei kerrota.
Näin muistelinkin, että tuo toinen kilpakäytössä ollut Rallye olisi ollut juuri Teemu Tahkon auto.
Muutenkin tuossa rallissa on kalusto ollut melko mielenkiintoista, kun katsoo tulos- ja keskeyttäneiden listaa, mm. Lada 2105,Skoda 130L, Lada Samara ym. ym.
aika pahastihan toi on hajalla noissa kuvissa
http://www.fotohana.fi/kauppa/index.php ... 263&page=3
http://www.fotohana.fi/kauppa/index.php ... 263&page=3
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
^Kun taas ko. auton myynti-ilmon yhdessä kuvassa on isolasiovet. Luultavasti kyse on ihan eri autosta...
Edit: Jos siis tätä tarkoitat: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
Edit: Jos siis tätä tarkoitat: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=597303
Niin siis tuossa nettiauton ilmoituksessa oikean alakulman kuvassa ei varmaankaan ole tuo myytävä rassi.
edit. Ellei sitten Manfred ole käynyt kurvailee Suomessa rallia :D
edit. Ellei sitten Manfred ole käynyt kurvailee Suomessa rallia :D
Viimeksi muokannut Eemeli, 5.3.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahtaakohan olla tuommoista hieman Rallye- golffia muistuttavaa 180hp Riegerin GTO golffia valmistettu tehtaan jäljiltä vai onkohan onkohan kyseessä samanlainen jälkikäteen rakenneltu versio kuin tuo oma Oettingerin rallye lookki? Tuli tuolla saksan myyntisivustolla vastaan. ( http://www.autoscout24.de/home/index/de ... berschrift ) Samalla haulla näytti olevan myös yksi g1 Pirelli- golf kaupan.
tästä sitten ihmettelemään Rallyen esitettä vuodelta 1989
Esitteen viimeisellä sivulla on muuten ymmärtääkseni tehtaan näkemys, auton ralli värityksestä.
Esitteen viimeisellä sivulla on muuten ymmärtääkseni tehtaan näkemys, auton ralli värityksestä.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 41 vierailijaa