Golfiin Defa lämmitin
Valvoja: ffp jäsenet
Golfiin Defa lämmitin
Laitettiin tänään kolohviin tuollainen Defan "lohkolämmitin",joka tulee öljypohjaan kiinni,eli onko se ns.säteilylämmitin?
Onko tuollaisella tehoa pakkasilla ja paljonko tuo vaatii lämmitysaikaa...?
Onko tuollaisella tehoa pakkasilla ja paljonko tuo vaatii lämmitysaikaa...?
webastoa vaan kehiin.
itse huomannut että lohkon kanssa tulee vaa revittyä hiuksen päästä kun auto ei ole kuitenkaan lämmennyt vielä mihinkään 2h lämmityksen jälkeen.
Siis käynnistyy helposti yms mutta sisätiloissa kestää ikuisuuksia että puhaltimesta tulee lämmintä. Toisaalta ajoneuvo kulkeekin öljyllä....
itse huomannut että lohkon kanssa tulee vaa revittyä hiuksen päästä kun auto ei ole kuitenkaan lämmennyt vielä mihinkään 2h lämmityksen jälkeen.
Siis käynnistyy helposti yms mutta sisätiloissa kestää ikuisuuksia että puhaltimesta tulee lämmintä. Toisaalta ajoneuvo kulkeekin öljyllä....
Varsinkin tuo suolamoska aiheuttaa sen, ettei auto käytännössä kuivu ikinä jos se on yöt lämpimässä (ja huonosti tuuletetussa) tallissa. Ulkona moska sentään jäätyy pakkasella. Toki eihän se suolamoskainen auto ihan helpolla ulkonakaan kuivu.
Jos talli on kunnolla tuuletettu ja auto kuivuu nopeasti, nin onhan se talli silloin ihan hyvä vaihtoehto. Harvoin vaan autotalleissa kovin hyvä ilmanvaihto on.
Jos talli on kunnolla tuuletettu ja auto kuivuu nopeasti, nin onhan se talli silloin ihan hyvä vaihtoehto. Harvoin vaan autotalleissa kovin hyvä ilmanvaihto on.
Niin, jos ja kun tallissa on tilavuutta reilu 100 m3 (kaksi autoa), viemäröinti ja koneellinen poistoilma (LTO:lla) koen tuon paremmaksi vaihtoehdoksi kuin auton pitämisen pihalla roikan päässä ja mahdollisen sisätilanlämmittimen sulattaessa lunta vesihöyryksi sisälle. Oma kiesi on tallissa yleensä illasta noin 17-21:stä aamuun noin 7.30 eli vähintään 9-10 tuntia (nyt itsepäisyyspäivästä johtuen se oli siellä 34 h tauotta). Talvella autoon kertyy helposti lunta sisällekin ja kun sisään ajaessa avaa ikkunoita raolleen on auto aamulla sisältä kuiva ja höyrytön. Tähän verraten en ihan heti keksi miksi autokatos olisi paras paikka autolleni talvella.
Tästä saadaankin taas kiva väittely :)
Itse ajattelen asiaa niin, että jos ajan likaisen/suolaisen auton talliin, sulaa auto aiheuttaen veden ja suolan pääsemisen alustan ja korin pieniin rakoihin.. muhivat siellä sitten lämpimässä. Sen sijaan kun pidän auton katoksessa, auton pohja ja rakenteet on jatkuvasti "jäässä" eikä suola mene niin helposti alustan ja muun auton rakoihin.. tiedä sitten.
Ja kyllähän auto lumettomaksi puhdistetaan jos se jostain syystä lumiseksi muuttuu, joten eihän sisätilanlämmitin mitään lumia sulattele. Itselläni ainakin auto on katoksessa sekä töissä että kotona, joten lunta kerääntyy oikeastaan vain kauppojen parkkipaikoilla (jos sataa kaupassa käydessäni).
Itse ajattelen asiaa niin, että jos ajan likaisen/suolaisen auton talliin, sulaa auto aiheuttaen veden ja suolan pääsemisen alustan ja korin pieniin rakoihin.. muhivat siellä sitten lämpimässä. Sen sijaan kun pidän auton katoksessa, auton pohja ja rakenteet on jatkuvasti "jäässä" eikä suola mene niin helposti alustan ja muun auton rakoihin.. tiedä sitten.
Ja kyllähän auto lumettomaksi puhdistetaan jos se jostain syystä lumiseksi muuttuu, joten eihän sisätilanlämmitin mitään lumia sulattele. Itselläni ainakin auto on katoksessa sekä töissä että kotona, joten lunta kerääntyy oikeastaan vain kauppojen parkkipaikoilla (jos sataa kaupassa käydessäni).
-
- -
- Viestit: 78
- Liittynyt: 13.12.2004 9:56
Pakko vielä huudella.
Aika paljon siinä autossa on ainakin näin tällä lantulla pähkäillen lämmintä. Yleensä lähes kaikki siellä konetilassa (vähänkin pidemmän matkan jälkeen) on lämmennyt. Moottorissa on massaa joko teräksenä, alumiinina, muovina ja nesteinä. Ainakin mulla myös pakoputki on lämmin, kuten jarrut. Uskoisin, että myös voimansiirto ei ihan ulkolämpötilassa pysy. Sitten tietenkin sisällä penkit, penkkien rungot, kojelaudat yleisesti ottaen kaikki sisustan materiaali (ainakin omaan käteen ne useimmiten tuntuu lämpimälle). Oikeastaan "kylmäksi" jää pelkkä peltikuori, joka ei taida kuitenkaan tehdä suurinta osaa auton lämpöä varaavasta/luovuttavasta massasta. Oisko näin?
Tietenkin mikäli auto ajetaan tallista 5-10 min päähän se seisoo siellä päivän ja tämän jälkeen se tuodaan tuo 5-10 ajomatka talliin niin tilanne on toinen. Tosin siinä vaiheessa voisi kysyä, että oliko se pakko edes repiä sinne pihalle.
Aika paljon siinä autossa on ainakin näin tällä lantulla pähkäillen lämmintä. Yleensä lähes kaikki siellä konetilassa (vähänkin pidemmän matkan jälkeen) on lämmennyt. Moottorissa on massaa joko teräksenä, alumiinina, muovina ja nesteinä. Ainakin mulla myös pakoputki on lämmin, kuten jarrut. Uskoisin, että myös voimansiirto ei ihan ulkolämpötilassa pysy. Sitten tietenkin sisällä penkit, penkkien rungot, kojelaudat yleisesti ottaen kaikki sisustan materiaali (ainakin omaan käteen ne useimmiten tuntuu lämpimälle). Oikeastaan "kylmäksi" jää pelkkä peltikuori, joka ei taida kuitenkaan tehdä suurinta osaa auton lämpöä varaavasta/luovuttavasta massasta. Oisko näin?
Tietenkin mikäli auto ajetaan tallista 5-10 min päähän se seisoo siellä päivän ja tämän jälkeen se tuodaan tuo 5-10 ajomatka talliin niin tilanne on toinen. Tosin siinä vaiheessa voisi kysyä, että oliko se pakko edes repiä sinne pihalle.
Meikä poika laittoi omaan golffiin jo kolmannen lokilämmittimen.
Kait niitäkin on sitten erilaisia. Minulla on ollut sama (Defa) vastus jo 15 vuotta. Tänäänkin lämmittelin sitä 2+1+3 tuntia. Olen oikeasti ihmetellyt, kuinka kauan tuo lohkolämmitin jaksaa, kun talvipäivisin se kuitenkin on säännöllisesti vähintään 4 tuntia hehkunut. Toivottavasti kestäisi sen 30 vuotta, jonka olen ajatellut autolla ajaa ennen isompaa huoltoa. Se lämmitin on nimittäin jonkun verran hankalassa paikassa tuossa yhdeltä puolelta hengittävässä versiossa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa