Kenen tyylikäs kakkosgolffi vuonna 1997?
Valvoja: ffp jäsenet
Kenen tyylikäs kakkosgolffi vuonna 1997?
Mulla on jäänyt muistikuva yhdestä hienosta autosta ammattikouluajoilta. Oltiin koulun kanssa käymässä Helsingissä(?) hydrauliikka ja pneumatiikkamessuilla syksyllä 1997. Parkkipaikalla oli sinivioletti golf2, jota piti sitten jäädä porukalla ihmettelemään. Mitään vastaavaa ei ollut ainakaan Joensuun seudulla silloin vielä nähty. Tässä vähän tuntomerkkejä jos joku muukin tunnistaisi kyseisen auton.
-väri muistaakseni sinivioletti
-valkoiset "viper-raidat"
-corradon valot ja maski
-keulalla muistaakseni g60 merkki
-takavalot kokopunaiset
-sisällä musta nahkaverhoilu
Jos joku tuntee omistajan tai omistaa kuvan kyseisestä autosta niin voisi kirjoittaa tähän topikkiin. Olisi mukava nähdä onko auto vielä nykymittapuun mukaan tyylikäs vai onko aika kullannut muistot.
-väri muistaakseni sinivioletti
-valkoiset "viper-raidat"
-corradon valot ja maski
-keulalla muistaakseni g60 merkki
-takavalot kokopunaiset
-sisällä musta nahkaverhoilu
Jos joku tuntee omistajan tai omistaa kuvan kyseisestä autosta niin voisi kirjoittaa tähän topikkiin. Olisi mukava nähdä onko auto vielä nykymittapuun mukaan tyylikäs vai onko aika kullannut muistot.
Pari kuvaa jostain vuodelta 2000: http://ffp-motorsport.com/misc/
carman: no pääasiassa tollasilta: http://www.autohaus-riedel-gmbh.de/pix/old/golf2-1.jpg
Enpä enää muista.. Tekniikka ainakin on Corradosta joten ihan hyvin saatto olla Corradon valotkin :) Autosta on kyllä ollut vanhempiakin kuvia netissä, löytyiskö niitä keneltäkään enää?
[EDIT] Noin, löytyihän ne vanhatkin kuvat..
Kuvat löyty vuoden 1999 arkistosta, mutta voivat olla hiukan vanhempiakin.
Vanhemmissa kuvissa on mm. Audin ovenkahvat.. Liekkö sit ovet vaihdettu. Frimanihan faktat tietäis, mutta ei ole tainnyt FFp:n boardilla vuosiin käydä? :)
[EDIT] Noin, löytyihän ne vanhatkin kuvat..
Kuvat löyty vuoden 1999 arkistosta, mutta voivat olla hiukan vanhempiakin.
Vanhemmissa kuvissa on mm. Audin ovenkahvat.. Liekkö sit ovet vaihdettu. Frimanihan faktat tietäis, mutta ei ole tainnyt FFp:n boardilla vuosiin käydä? :)
Viimeksi muokannut Tuomas, 6.12.2005 9:47. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Tuossa vielä kuvia kesältä 1998:

Viimeksi muokannut Tuomas, 6.12.2005 9:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllähän tuossa ollaan suomalaisen kakkistuningin alkulähteillä. Asiaan saadaan lisää kontrastia kun muistellaan, kuinka moni oli 1997 nähny nimenomaan "tuunatun" auton maskilippoineen ja madallussarjoineen, aluvanteineen, niiden kasarituningien sijasta. Kyllä ainakin napapiirin pohjoispuolella ns. laitetut autot oli tuohon aikaan 99%:sti niitä joissa oli mangelsit alla, perä korkealla ja huoraportaat tummennetussa takalasissa. Jos tarkkoja ollaan niin 1997 taisin henkilökohtaisesti nähdä ekan "tuning-auton" jossa oli luomet, madallussarja, 15" alut ja joku pirteä kullankeltainen väri - ja seki auto oli about '87 tojota karina :D
Sitäpaitsi kakkikset ovat vielä tuohon aikaan maksaneet - varsinkin gti:t ja semmoset - hieman eri lukuja kuin tänään. Vielä 1999 isä sai vaihdossa hyvitystä ykskolmosesta tornadonpunaisesta kakkiksesta lähes 30.000mk eli 5000€.
Sitäpaitsi kakkikset ovat vielä tuohon aikaan maksaneet - varsinkin gti:t ja semmoset - hieman eri lukuja kuin tänään. Vielä 1999 isä sai vaihdossa hyvitystä ykskolmosesta tornadonpunaisesta kakkiksesta lähes 30.000mk eli 5000€.
Jan Friman oli tosiaan ensimmäinen joka bugrun:sta toi palkinnon suomeen (gti-luokka, ilmapuolella joku on saattanut saada aiemminkin palkinnon) mutta auto oli eri ja siinä oli 16v moottori värin ollessa vaaleamman sininen (porsche:n värejä) tuossa muistaakseni ei ollut raitoja mut voin muistaa väärin. vuosi oli tuolloin jotai 93-94 paikkeilla.
Kyseisestä autosta oli tuolloin juttua bilsport:ssa.
Kyseisestä autosta oli tuolloin juttua bilsport:ssa.
Joku pieni ruutulippukuvio siinä oli silloin joskus sen ollessa porschesininen, mutta alkuaikoina oli ihan puhtaan sininen.. Mun mielestä auto oli silloin kyllä parhaimmillaan.
Kuviakin ks. autosta on tullu joskus melkosesti räpsittyä mutta harmi vaan kun jostain kumman syystä eivät ole digitaalisessa muodossa :)
Kuviakin ks. autosta on tullu joskus melkosesti räpsittyä mutta harmi vaan kun jostain kumman syystä eivät ole digitaalisessa muodossa :)
Minähän ostin aikoinaan Kuroselta ne punamustat chiquitan entiset takavalot, ne vaan harmillisesti meni kakkiksen matkassa kun sen möin. Pala kakkistuunauksen historiaa on nyt jossain Rovaniemellä, tummansinisen kakkosgolffin perässä :P
No, ihan normaalit punamustat takavalothan ne vain oli... Mutta jännä sattuma silti. Tuo historiikkihomma on ROKROK!!
No, ihan normaalit punamustat takavalothan ne vain oli... Mutta jännä sattuma silti. Tuo historiikkihomma on ROKROK!!
1994
Nää on varmaankin sitten otettu seuraavana vuonna..
1
2
Tuo on musta tuolloin ollut yks tyylikkäimmistä MK2 Golffeista ja olisi sitä vielä tänäkin päivänä!
Siitä tietää, että auto on oikeasti tyylilllä rakennettu kun vielä yli kymmenen vuoden päästä sitä voi pitää hienona.
Jokainen voi kuvitella millaisia tuntemuksia esim. joku Lunttilan aikaansaannos herättää kymmenen vuoden päästä :)

Nää on varmaankin sitten otettu seuraavana vuonna..
1
2
Tuo on musta tuolloin ollut yks tyylikkäimmistä MK2 Golffeista ja olisi sitä vielä tänäkin päivänä!
Siitä tietää, että auto on oikeasti tyylilllä rakennettu kun vielä yli kymmenen vuoden päästä sitä voi pitää hienona.
Jokainen voi kuvitella millaisia tuntemuksia esim. joku Lunttilan aikaansaannos herättää kymmenen vuoden päästä :)
Viimeksi muokannut Ville, 5.12.2005 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- ffp jäsen
Tästä Frimannin sinisestä alkoi meidän "vesi" vw innostus aikoinaan. Kyllä tuolloin vuonna 93 kun Friman tuli esim Motoparkin tapahtumaan sinisellään niin kyllä siinä monella suu loksahti pahemman kerran auki. Kun Suomessa EI ollunna vastaavanlaista Golffia ennen nähty.
Tuossa kuva Motoparkista.
Tuolloin vuonna 93 Frimannilla oli Golffissa 15" alut alla, mutta seuraavana vuonna Paraisilla VW tapahtumassa oli laittanut alle 16" , mitkä on Jonen laittamissa kuvissa näkyvillä. Niin siihen aikaan oli kyllä 16" todella harvinaiset, kun veljen Jonen kanssa ihmeteltiin että P.....e mitenkä mahtuu alla pyörimään. Mutta ne oli ajat silloin 12 vuotta sitten.
Tuossa kuva Motoparkista.

Tuolloin vuonna 93 Frimannilla oli Golffissa 15" alut alla, mutta seuraavana vuonna Paraisilla VW tapahtumassa oli laittanut alle 16" , mitkä on Jonen laittamissa kuvissa näkyvillä. Niin siihen aikaan oli kyllä 16" todella harvinaiset, kun veljen Jonen kanssa ihmeteltiin että P.....e mitenkä mahtuu alla pyörimään. Mutta ne oli ajat silloin 12 vuotta sitten.
tuoltahan noita FFp:n ex-autoja voi bongailla: http://ffp-motorsport.com/other/exffp/index.php Nyrkkisääntönä voi pitää, että mitä ylempänä auto on listalla, sitä vanhempi se on..
Tuo kyseinen Golffi on kyllä ittellänikin VW innostukseen syynä. Hyvin pitkään olin sitämieltä että eka auto olis metalli sininen kakkis, mutta tyhmyyksissäni ostin sitten kuitenkin ooppelin. Onkohan tuo kyseinen auto sama, jonka olen parivuotta sitten nähnyt Helsingin länsi satamassa ja joskus tuli espoossakin vastaan. Siinä autossa minkä mä oon bongannut oli kylläkin Ronal turbot alla, muuten kyllä aika tasan saman näköinen kun tuo.
Onkos kellään kuvia netissä noista vanhoista VW expoista? Noita Old school photoja kun on mukava katella. Minä vuosina niitä ees järjestettiin? Itellä on kyllä lähinnä vaan muistikuvia siitä mikä oli vanhan jäähallin harjotushallissa ja vuodesta ei oo havaintoa. Ja tuolla galleriassa kun on aika rajottuneet kuvat.
Onkos kellään kuvia netissä noista vanhoista VW expoista? Noita Old school photoja kun on mukava katella. Minä vuosina niitä ees järjestettiin? Itellä on kyllä lähinnä vaan muistikuvia siitä mikä oli vanhan jäähallin harjotushallissa ja vuodesta ei oo havaintoa. Ja tuolla galleriassa kun on aika rajottuneet kuvat.
Sellanen erilaisten kakkisten kuvilla höystetty nettihistoriikki olis tosiaan kova sana! Varsinki ku ne on ollu aina sydäntä lähellä :)
Itse olen muistaakseni 12-vuotiaasta kerännyt sieltätäältä kakkisten kuvia, tosin muutaman kärähtäneen kovon mukana on mennyt aikasimmat.. muistaakseni jostain netistä bongannut tuon sinisenkin aikoinaan ja hieno se on edelleen isoine puskureineen, kaukana "turhasta" retroilusta :)
Itse olen muistaakseni 12-vuotiaasta kerännyt sieltätäältä kakkisten kuvia, tosin muutaman kärähtäneen kovon mukana on mennyt aikasimmat.. muistaakseni jostain netistä bongannut tuon sinisenkin aikoinaan ja hieno se on edelleen isoine puskureineen, kaukana "turhasta" retroilusta :)
Harmi kun ei ole skanneria saatavilla, voisin meinaa laittaa kuvan mun kakkiksesta:)..Todisteena että sellanenkin on ollut vaikka niitä "hiukka" nykyään mollaankin välistä:)..Väri oli tornadorot, jamexin -60mm alusta, isot puskimet, Jomin sinkkuvalomaski, simonsin putkisto, 16" alut(mitkä tosiaan tuntu isoilta sillon:), Gti:n sisusta..koneena 1.8 GT.Ois kiva kyl tietää onko tuo vielä jollain ajossa. Ainiin,vuosi tais olla -98 ku sillä ajelin...
-
- -
Tuossa viisi vuotta vanhoja kuvia: http://ffp-motorsport.com/other/kesa2000/index.php
Ei kellään sattuisi olemaan kuvia 98' Eurocar Challengesta Alastarolta? Mentiin silloin useamman kakkiksen letkassa Turusta, mukana oli ainakin Alec ja Dino ja joku keltainen kakkis. Ei voi muistaa enää... ;-) Mulla oli silloin musta 90' 1.8 Manhattan Golf tummilla takavaloilla ja vilkuilla, maskilipalla, Votexin takalipalla, Gti-antennilla ja tietty madallettu ja 15" BBS vanteilla. Taisi olla todellista tuninkia silloin? Ai niin, viimeisetkin tehot oli haettu K&N paneelisuodattimella ja Marteliuksen 2" putkella. Oi niitä aikoja... ;-)
Sittemmin kyseinen yksilö tuli raiskattua isoilla puskureilla ja 16V-tekniikalla. Big mistake! Olis vaan prkl pitänyt malttaa, mutta Alec sai ylipuhuttua tekniikan vaihtoon.
Sittemmin kyseinen yksilö tuli raiskattua isoilla puskureilla ja 16V-tekniikalla. Big mistake! Olis vaan prkl pitänyt malttaa, mutta Alec sai ylipuhuttua tekniikan vaihtoon.
Nyt ku tuntus ex kakkosten omistajia olevan läsnä niin aattelin ohimennen udella et ei kukaan oo sattunu koskaan käskyttävän espoos (euromotors tai jotain) rakennettuu oettinger golffii (musta rallye look)..?!?pääty omiin kätösiin tos viime keväänä ja kiinnostas auton historia.Kyseinen -84gti sai rakennettuna ensiesiintymisen vuoden -88 tuulilasis jos oli tehokäyrät ja kaikki. Sen aikaisia mummonmarkkoja oli palanu jo koneeseen noin nelkyt tonttua. Ouluun auto on myyty viimeistään joskus -98 tai jotain jolloin keulalle heitettiin KR-kone.tais muuten olla ensimmäisii rallye-lookkeja ainaski tuulilasin jutun perusteella???
Mullakin kiinnostaisi tietää tarkemmin tuon nykysen kakkiksen edellisistä vaiheista, tiedossa on vain että se on jossain Järvenpään tienoilla liikkunut aikasemmin kunnes siirty pohjoseen tuossa syyskuulla ja itse auto on ilmeisesti rakennettu kuvan mukaiseksi 16v:ksi joko 2000 tai 2001 valkoisesta perus 1.6cl:stä.
Paperit tekniikanvaihdosta on kirjattu Salossa Sm-cars tjsp. toimesta.
Edit: Muistaakseni Nukari oli se paikan nimi mistä tuo vehjas on tänne kulkeutunut.
Paperit tekniikanvaihdosta on kirjattu Salossa Sm-cars tjsp. toimesta.
Edit: Muistaakseni Nukari oli se paikan nimi mistä tuo vehjas on tänne kulkeutunut.
Viimeksi muokannut Jak3, 8.12.2005 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täällähän on haikea tunnelma.. ;)
Kakkikselle on ilmeisesti käymässä samoin kuin Kuplavolksvaakenille:
Kun niitä oli joka nurkalla ja kaikilla oli sellainen, ei niitä pidetty edes autoina.
Kun niitä tarpeeksi monta oli paalattu ja tuhottu niin johan muuttui ääni kellossa.
Kakkishan on hyvä esimekki saksalaisesta laadusta: Vanhimmilla jo 21 lasissa ja vielä niitä ikiliikkujia vain näkee joka päiväisessä liikenteessä.
Saman ikäiset Japanilaiset alkavat olla jo hieman harvemmassa, Italialaisista nyt puhumattakaan.
Kakkikselle on ilmeisesti käymässä samoin kuin Kuplavolksvaakenille:
Kun niitä oli joka nurkalla ja kaikilla oli sellainen, ei niitä pidetty edes autoina.
Kun niitä tarpeeksi monta oli paalattu ja tuhottu niin johan muuttui ääni kellossa.
Kakkishan on hyvä esimekki saksalaisesta laadusta: Vanhimmilla jo 21 lasissa ja vielä niitä ikiliikkujia vain näkee joka päiväisessä liikenteessä.
Saman ikäiset Japanilaiset alkavat olla jo hieman harvemmassa, Italialaisista nyt puhumattakaan.
Viimeksi muokannut jii_bee, 8.12.2005 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^Täsmälleen samahan on ykköskoppasilla, jotka nyt on siinä "siirtymävaiheessa" eli alkaa inho muuttua kun ei enää olekkaan jokanurkalla..
Aikoinaanhan TM:ssä mainostettiin "Tässä tulee uusi Kupla" kun oli ensitestissä mk1, niin kai nämä Golffit kukin koppa vuorollaan käyvät saman läpi kuin Kuplat ajan kuluessa.
Heh, olen kaupannut jonkuaikaa tuota vanhaa ykköskoppaista, niin tuli Klassikko-myyntilehden asiakaspalvelusta mailia "haluatko että laitamme autosi myyntiin lehteemme kuvan kera" :)
Kukapa olisi uskonut että ykköskoppaista klassikkona kutsuttaisiin, kun on kuullut sellaisen omistavana mitä niistä yleisesti ollaan mieltä.
Aikoinaanhan TM:ssä mainostettiin "Tässä tulee uusi Kupla" kun oli ensitestissä mk1, niin kai nämä Golffit kukin koppa vuorollaan käyvät saman läpi kuin Kuplat ajan kuluessa.
Heh, olen kaupannut jonkuaikaa tuota vanhaa ykköskoppaista, niin tuli Klassikko-myyntilehden asiakaspalvelusta mailia "haluatko että laitamme autosi myyntiin lehteemme kuvan kera" :)
Kukapa olisi uskonut että ykköskoppaista klassikkona kutsuttaisiin, kun on kuullut sellaisen omistavana mitä niistä yleisesti ollaan mieltä.
Kakkiksesta tekee legendaarisen varmaan myös se, että kun tämä "Tuning"-nimellä kutsuttu autonrakentelutyyli alkoi saada maailmalla julkisuutta niin kyllä ne oli E30 bemarit ja mk2 golffit siinä aika keskeisessä asemassa ja pitkään.
Mulla on ja tulee aina olemaan tietynlainen suhde kakkiksiin; niitä oli isällä joskus kaksi kappaletta peräkkäin (eka vuoden, tuhoutui kolarissa, toinen 10 vuotta) ja itselläni oli myös kakkis parisen vuotta. Harmittaa vieläkin että sen möin, vaikkei siinä oikeastaan muuta erikoista ollut kuin harvinainen väri (LA5U). Laiska ykskuutonen nelivaihteisella lootalla, mutta ah niin ihanan neliskanttinen ;) Kilometrejä taisi olla myydessä (2004) 313tkm, venttiilivarren kumet oli vaihdon tarpeessa, muuten ei tarvinu muuta ku kovaa ajoa. Edullinen ylläpitää ja luotettava perustekniikka. Ajo-ominaisuudet oman ikä- koko- ja hintaluokkansa parhaimmistoa, niinku volkkareissa on ollut tapana ollakin.
Mulla on ja tulee aina olemaan tietynlainen suhde kakkiksiin; niitä oli isällä joskus kaksi kappaletta peräkkäin (eka vuoden, tuhoutui kolarissa, toinen 10 vuotta) ja itselläni oli myös kakkis parisen vuotta. Harmittaa vieläkin että sen möin, vaikkei siinä oikeastaan muuta erikoista ollut kuin harvinainen väri (LA5U). Laiska ykskuutonen nelivaihteisella lootalla, mutta ah niin ihanan neliskanttinen ;) Kilometrejä taisi olla myydessä (2004) 313tkm, venttiilivarren kumet oli vaihdon tarpeessa, muuten ei tarvinu muuta ku kovaa ajoa. Edullinen ylläpitää ja luotettava perustekniikka. Ajo-ominaisuudet oman ikä- koko- ja hintaluokkansa parhaimmistoa, niinku volkkareissa on ollut tapana ollakin.
Petri R: Näyttääpäs tutulta tuo pirssi, just selailin mk2 arkistoa niin löyty kuva prikulleen samanlaisesta mutta nelivalomaskilla ja rek tunnuskin näyttää samalle.
Ja näyttääpä sulla muutama kuva olevan ilmiselvästi Kemijärveltä, Kemijoen kupeesta otettu ;)
Tämä nykynen gti-kakkis on tarkoitus säilyttää niin pitkään kuin suinki mahdollista, varsinki ku siitä tuli maksettua sanosinko käypä hinta :)
Väri ei ole mikää yliampuva (schwarz metallic LP9V) eikä ole pilattu ylenpalttisella tuningilla, eikä tulla pilaamaankaan.
Ja näyttääpä sulla muutama kuva olevan ilmiselvästi Kemijärveltä, Kemijoen kupeesta otettu ;)
Tämä nykynen gti-kakkis on tarkoitus säilyttää niin pitkään kuin suinki mahdollista, varsinki ku siitä tuli maksettua sanosinko käypä hinta :)
Väri ei ole mikää yliampuva (schwarz metallic LP9V) eikä ole pilattu ylenpalttisella tuningilla, eikä tulla pilaamaankaan.
Itellä kans toine kakkis menossa.. eka auto oli -86 Golf 1.8 CL, mittarissa oli reilu 350tkm.
Sitte oli aika saada vähä uudempaa ja vaihoin golffin -94 Ventoon 2.0 8v. Sillä ajelin sillä ajelin reilu 50tkm ja myin eteenpäin 200tkm mittarissa.
Ja takas tahtoi golffin ja ostin nykyisen "ratasian" Golf 1.8 16v.
Siinä tällähetkellä noin 128tkm mittarissa.
No se siitä oma-auto infosta =)
Eli lyhyt yhteenveto.. Golffit vaan on hyviä.
Sitte oli aika saada vähä uudempaa ja vaihoin golffin -94 Ventoon 2.0 8v. Sillä ajelin sillä ajelin reilu 50tkm ja myin eteenpäin 200tkm mittarissa.
Ja takas tahtoi golffin ja ostin nykyisen "ratasian" Golf 1.8 16v.
Siinä tällähetkellä noin 128tkm mittarissa.
No se siitä oma-auto infosta =)
Eli lyhyt yhteenveto.. Golffit vaan on hyviä.
-
- -
Ootteko vwvortexin lukijat huomannu on monesti joku kirjoittaa tyyliin "traded this for this" ja nelonen menny vaihtoon ja rabbit tilalle. Se on oikea suunta...:)
Isännän kanssa kun katseltiin halpaa ensimmäistä autoa mulle niin oisin halunnu paljon mielummin ykkösgolffin kuin kakkosen. Kyllähän kakkonen oli myös toimiva auto jne...mutta ykkösgolffilla on mun sydämessä ihan spesiaali paikka. Pakkohan semmonen on hankkia tulevaisuudessa.
Isännän kanssa kun katseltiin halpaa ensimmäistä autoa mulle niin oisin halunnu paljon mielummin ykkösgolffin kuin kakkosen. Kyllähän kakkonen oli myös toimiva auto jne...mutta ykkösgolffilla on mun sydämessä ihan spesiaali paikka. Pakkohan semmonen on hankkia tulevaisuudessa.
golfster. toi golffi oli mun kaverilla 90 luvun lopussa. ajoi pahasti sen metsään kuskin kylki meni sisään ja teki oikein myynti fiksauksen pakkelilla ja uudella maalilla.oli silloin jo tosi ruosteessa levikkeiden alta ja tekniikka veteli loppuaan (1.8 16v).oli se viritetty 8 tappi jo silloin kuviosta pois.myi turkuun jollekin sen sen jälkeen ei ole mitään havaintoo kyseisestä laitteesta. monta kaljan huurusta hetkeä on tullut koettua siä auton kyydissä.
-
- -
joo kyllähän noita kakkiksia alkaa vähä kertymään itse kullekkin nimim. pitihän se kolmaski hommata...=) jos jollain alkaa oikeen kova kakkoshätä painaan päälle ni voisin ihan vapaaehtosesti puolella tontulla luopua tosta 1.6 ;). onhan noissa ihan toinen fiilis ku jossain 4 kopassa 5 puhumattakaan.. ja ulkonäkökin on vähä vähemmän massaa ku noi uudemmat peruspyöreet. voishan tommonen kolmoskoppa olla kumminki aikas kiva harraste-peli... mutta siitä haaveillessa...2.
ite oon muuten just miettiny tota samaa hommaa et millon kääntyy kakkis-inho saman laiseks fiilistelyks ku ykkösten kanssa on nyt just alkanu? ihmetyttää vaan ku muutama vuos sitte ykköset oli ihan peltiromua ja nyt jos meet tuhoomaan sellasen ni varmaan foorumi kohahtaa! =)=) kohtapa se on varmaan sama homma kakkosillaki...
kakkikset gogo! =D
ite oon muuten just miettiny tota samaa hommaa et millon kääntyy kakkis-inho saman laiseks fiilistelyks ku ykkösten kanssa on nyt just alkanu? ihmetyttää vaan ku muutama vuos sitte ykköset oli ihan peltiromua ja nyt jos meet tuhoomaan sellasen ni varmaan foorumi kohahtaa! =)=) kohtapa se on varmaan sama homma kakkosillaki...
kakkikset gogo! =D
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”