Skoda Superb:in legenda
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda Superb:in legenda
Ammattimiehet ovat kertoneet että jos haluaa auton jossa on hinta-laatu-suhde kohdallaan niin ostaa superbin. On kuulemma paras auto ajossa minkä tietävät. vastaisia kommentteja ei ole kuulunut, puolesta melkeen kymmenen.
Onko kokemuksia ja näkökulmaa asiaan. Onko Superb muutakin kuin vanhan passatin osien sijoituspaikka?
Onko kokemuksia ja näkökulmaa asiaan. Onko Superb muutakin kuin vanhan passatin osien sijoituspaikka?
Minulla on täällä työpaikalla parilla kollegalla työsuhdeautona Suberbi.
Molemmat ovat vain kehuneet autoa, toisella taisi olla jotain pientä ongelmaa koneen kanssa, mutta muuten on hienosti toiminut.
Kävin äsken kysymyssä, toisella kilometrejä tullut kolmessa vuodessa 160tkm, ja toisella kahdessa 70tkm.
Täytyy myöntää, että kun ollaan tehty jotain myyntipalaveri reissuja, niin siellä takana kyllä on sitä tilaa ihan eri tyyliin kuin esimerkiksi omassa Okussani on. Ja muutenkin on hiljainen peli.
Molemmat ovat vain kehuneet autoa, toisella taisi olla jotain pientä ongelmaa koneen kanssa, mutta muuten on hienosti toiminut.
Kävin äsken kysymyssä, toisella kilometrejä tullut kolmessa vuodessa 160tkm, ja toisella kahdessa 70tkm.
Täytyy myöntää, että kun ollaan tehty jotain myyntipalaveri reissuja, niin siellä takana kyllä on sitä tilaa ihan eri tyyliin kuin esimerkiksi omassa Okussani on. Ja muutenkin on hiljainen peli.
Itse olen noin 10tkm ajanut Superbilla. Hyvä ajaa maantiellä ja kaupungissa. Takana ottaa itselläni pää kattoon (188cm), joten siellä en voi istua, kun tulee selkä ja niskat kipeäksi. Jalkatilaa on saman verran kuin typ44 100:ssa. Koneena on 110hp TDI. Itse ottaisin hieman tehokkaammalla koneella, koska auto on kohtuu painava ja 110hp ei tahdo kiihdyttää autoa kovin tehokkaasti (verrattuna 90hp TDI Skoda Octavia Combi). Takuuseen on vaihdettu noin 70tkm aikana tuulilasi, vakionopeudensäädin ja cd-soitin. Kulutus on noin 6l/100km maantieajossa.
Pirun mukava auto ajaa. niin 1.8t:llä(man.) tai 2.8 v6:lla(aut.). Mitä olen vuokra käytössä tuollaisia seurannut niin hyvinkin luotettavia ovat olleet. Ainoa ongelma on ollut uusimmissa että kun ovat vaihtaneet takaluukun pumput toisenlaisiksi niin talvipakkasilla ovat menneet niin jäykiksi että aikuinen nainen ei saa luukkua kiinni ja moni mieskin joutuu kunnolla voimaa että luukun saa kiinni tai auki. Ja tätä on esiintynyt monessa yksilössä. Tässäkin huolimatta jos tuon kokoista auto tarvitsisin niin olisi selkeästi ykkös-vaihtoehto hinta/laatu suhteeltaan.
Ajan työkseni Superbbia ja hyvä autohan se on. Tosiaan se 110 Tdi on vähän liian laiska tuohon isoon ja painavaan autoon. Mukava auto ei voi muuta sanoa. Vajaa 90tkm lasissa, kaksi laturin remmiä mennyt. Muuten kait tuo on pelannu. Jos olis paalua niin vois vakavasti harkita itellekin.
Tuunaus mielessä sais aika vähällä vaivalla upean pelin...
Passattiin verrattuna paljon mukavampi ajaa. Johtuneeko pitemmästä akselivälistä?
Tuunaus mielessä sais aika vähällä vaivalla upean pelin...
Passattiin verrattuna paljon mukavampi ajaa. Johtuneeko pitemmästä akselivälistä?
Manuaalin vaihdekepin nuppi tuntui muoviselta ja mittarivalaistus oli väärän värinen. Positiivista et tuossa oli sisäkahvat valaistuna jo valmiiksi :-)
No ei vaiskaan. Ite kävin kans perjantaina Wiikissä koeistumassa suberb:a ja todella hyvältä tuntui. Olo oli erittäin "kotoisa"- jota se ei todellakaan ollut uudessa passatissa. Saksanmaalta näyttäisi saavan -02/03 n. 80 tkm ajettua 2,5 tdi:tä 16 k€ kaikilla tehdas herkuilla, eli veroineen täällä siinä 30 t€ pinnassa? olisi samanverran mitä pitäisi maksaa väliä uuteen 1,9 tdi passattiin :-D Vantaan Stocka lupasi hyvityksenä nykyisestä 10 t€. Kaupanteko jäi sitten lopulta siihen...
No ei vaiskaan. Ite kävin kans perjantaina Wiikissä koeistumassa suberb:a ja todella hyvältä tuntui. Olo oli erittäin "kotoisa"- jota se ei todellakaan ollut uudessa passatissa. Saksanmaalta näyttäisi saavan -02/03 n. 80 tkm ajettua 2,5 tdi:tä 16 k€ kaikilla tehdas herkuilla, eli veroineen täällä siinä 30 t€ pinnassa? olisi samanverran mitä pitäisi maksaa väliä uuteen 1,9 tdi passattiin :-D Vantaan Stocka lupasi hyvityksenä nykyisestä 10 t€. Kaupanteko jäi sitten lopulta siihen...
Mukava peli on ajella...Jonkun verran oon taksihommissa ajellu setän suberbia. 96kw diisseli riittää vallan mainiosti tolle ruuhelle. Yllätyin itsekkin et miten hyvä auto se on ajaa, vaikka eihän nyky skodissa valittamista olekkaan.
Ja bonusta on se että asiakkaat kehuu suberbin isoa jalkatilaa takana, mikä on kyllä aika juhlava. Nyt on ollu taksiajossa kesästä asti, eikä minun korviin ole kantautunut minkäänlaisia vikoja...
Suosittelen!
Ja bonusta on se että asiakkaat kehuu suberbin isoa jalkatilaa takana, mikä on kyllä aika juhlava. Nyt on ollu taksiajossa kesästä asti, eikä minun korviin ole kantautunut minkäänlaisia vikoja...
Suosittelen!
Vissiin tuo hyvä ajettavuus perustuu ainakin osittain pitkään akseliväliin, tuo ainakin rauhallisuutta käytökseen.
Juuri torstaina katselin Superbin mainosta Kauppalehti Optiossa, en varmaan ikinä oo mainosta noin pitkään katsonut. Tuli vaan sellainen "hel*etin tyylikäs auto" fiilis. Kerran oon kunnolla pitemmän pätkän superbin takapenkillä istunut ja 10+ on kyllä mielipide niiltä osin. Lienee muutenkin varsin onnistunut tuote ja ennen kaikkea paljon autoa suhteellisen vähällä rahalla.
Hyvä linkki superbin "stailauksesta" http://www.skoda.fi/carstylist/superb/
Edit: on muuten sitten komea peli: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=510039
Juuri torstaina katselin Superbin mainosta Kauppalehti Optiossa, en varmaan ikinä oo mainosta noin pitkään katsonut. Tuli vaan sellainen "hel*etin tyylikäs auto" fiilis. Kerran oon kunnolla pitemmän pätkän superbin takapenkillä istunut ja 10+ on kyllä mielipide niiltä osin. Lienee muutenkin varsin onnistunut tuote ja ennen kaikkea paljon autoa suhteellisen vähällä rahalla.
Hyvä linkki superbin "stailauksesta" http://www.skoda.fi/carstylist/superb/
Edit: on muuten sitten komea peli: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=510039
Jo Wermacht käytti Superb, mielenkiintoista että Vw on uskaltanut ottaa WW2 aikaisen mallinimen käyttöön.
Vähän OT:ta:
Wermacht != SS/Natsit, tuossa Hexxin naapuri kylässä on katuina esim. Erwin Rommel steige jne. ja Rommel Kasene löytyy läheltä kans. Pari vuotta sitte oli juttua mitä rapistuvalle Rommelin talolle tehdään ja ei nimi miestä ole pahentanut sillä Rommelin poika on ollut vielä Stuttgartin pormestarinakin.
Rommelhan oli tunnetusti yksi viime kahina parhaita sotilaita kaikki maat mukaan lukien. Nautti syanidin 44 vuonna kun oli matkalla Herrlingenistä Ulmiin omaan teloitukseensa -->http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=2228
/OT
Skeidan nousu on selviö, muiden merkkien laatuongelmat ja Skodan parempi laatu on ollut tsekkiläisille eduksi. Supebhan on pessyt vertailussa lähes aika kisakumppaninsa. Seuraavaa mallia odotellessa ja tietysti sitä farmaria.
Onko kellä kokemusta Passat 3BG vs. Suberb mk1? Onko hurjasti eroa jos pasuuna sattuisi olemaan vaikka Highline :)
Voi olla, etten ihan ymmärtänyt mutta käsittääkseni ekaa Suberbia ei saanut kombina ja mitä Oskun tuning-auto tässä tekee?
Voi olla, etten ihan ymmärtänyt mutta käsittääkseni ekaa Suberbia ei saanut kombina ja mitä Oskun tuning-auto tässä tekee?
Viimeksi muokannut alspe, 18.10.2013 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
alspe
LähetäLähetetty: 18.10.2013 18:57 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Onko kellä kokemusta Passat 3BG vs. Suberb mk1? Onko hurjasti eroa jos pasuuna sattuisi olemaan vaikka Highline :)
Superb variant lienee tuttu, kuin myös foorumilla oleva OskuA:n passatti ?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
vk
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12
Uusi viestiLähetetty: 18.10.2013 20:27 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
jaa enpä ois omaksi aloitukseksi myöntänyt jos ei nimi lukis vieressä. 8 vuodessa unohtaa tämmösiä epäolennaisia asioita. Onneksi ei tarvi oikeudessa vannoa näin vanhoja asioita. No mikäs siinä. Hyvähän se on kuulemma edelleen. Ei oo yhtään Superbia tässä pihassa näkynyt mutta yks Ocu löytyy.
Mitä mallia Oktaavi? Onhan tuosta aloitusviestistä lähtien tullut jo uutta...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
polarice
LähetäLähetetty: 19.10.2013 23:50 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
^ Taitaa liittyä siksi, että Osku on sovittanu superbin osia passattiin. Ja ilmeisesti ei ole ollut bolt-on hommaa.
Juurikin tuota. Etupäässä vielä helpottaa (katsoo sieltä superb-combi sivuilta...) mutta se vajaa kymmenen senttiä pidempi akseliväli teettää jonkilaista askaretta. Lyheneekö ovipaffi vai jatkuuko akseliväli.
Harmi, kun ei kiinalaisilla, eikä tsekeillä ollut mielenkiintoa venyttää kardaania ;) Vai liekkö emoyhtiö sanellut, jotta ei saa...
Erot:
- Superb mk1:ssä isommat takajalkatilat = pidempi akseliväli ja pidemmät takaovet, peräkontti silmämääräisesti katsottuna suht samanlainen, saattaa olla vähän Passattia isompi
- Sisätilan värit, Superbissa ja Skodissa yleisesti vihreät, Passatissa sini/punaiset
- Superbin kyynärnojakonsolin takaosassa ilmastoinnin puhallukset takapenkkiläisille
- Superbissa viilenevä kyynärnojakotelo
- Mittaristo 3BG:ssä selkeämpi (mielipide), numerot vaakatasossa. Superbissa ympyrän muotoisesti
Teknisesti Passattia vastaava. Saa samoilla koneilla, ei W8:na tosin kuten Passattia. Samat seikat pätee Skodussa täysin, sama auto käytännössä. Etupäänosat ja etuovetkin sopii keskenään. Takapäänkin osat saattaa sopia ristiin mutta en allekirjoita.
- Superb mk1:ssä isommat takajalkatilat = pidempi akseliväli ja pidemmät takaovet, peräkontti silmämääräisesti katsottuna suht samanlainen, saattaa olla vähän Passattia isompi
- Sisätilan värit, Superbissa ja Skodissa yleisesti vihreät, Passatissa sini/punaiset
- Superbin kyynärnojakonsolin takaosassa ilmastoinnin puhallukset takapenkkiläisille
- Superbissa viilenevä kyynärnojakotelo
- Mittaristo 3BG:ssä selkeämpi (mielipide), numerot vaakatasossa. Superbissa ympyrän muotoisesti
Teknisesti Passattia vastaava. Saa samoilla koneilla, ei W8:na tosin kuten Passattia. Samat seikat pätee Skodussa täysin, sama auto käytännössä. Etupäänosat ja etuovetkin sopii keskenään. Takapäänkin osat saattaa sopia ristiin mutta en allekirjoita.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa