Golf 3 Avo
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 Avo
Nyt sitten iski autokuume. Mielessä olis 3-koppanen avo.
Mitä kannattais ottaa huomioon autoa etsiessä?
Kuskinpenkki on lähes aina noista rikki kuitenkin.
Onko noissa kaikissa ilmastointi?
Onko katto sähkötoiminen vai manuaali?
Mitä kannattais ottaa huomioon autoa etsiessä?
Kuskinpenkki on lähes aina noista rikki kuitenkin.
Onko noissa kaikissa ilmastointi?
Onko katto sähkötoiminen vai manuaali?
Re: Golf 3 Avo
Kaikissa ei ole ilmastointia, ja suurin osa taitaa olla manuaalisella katolla.
Katto ja sen mekanismi nyt ainakin tarkistaa.
Mitä enemmän sähkövarusteita, sitä enemmän tarkastettavaa ja testattavaa.
Moottorit aika yksinkertaisia vanhaa tekniikkaa.
Ruostetta voi löytyä paljonkin.
Ainakin mitä itse kataelin noita muutamia vuosia sitten niin kallein ei aina ollut paras... Avoauton hinnoittelut näkyy olevan ihan henkilökohtaisia eikä autokohtaisia :D
Katto ja sen mekanismi nyt ainakin tarkistaa.
Mitä enemmän sähkövarusteita, sitä enemmän tarkastettavaa ja testattavaa.
Moottorit aika yksinkertaisia vanhaa tekniikkaa.
Ruostetta voi löytyä paljonkin.
Ainakin mitä itse kataelin noita muutamia vuosia sitten niin kallein ei aina ollut paras... Avoauton hinnoittelut näkyy olevan ihan henkilökohtaisia eikä autokohtaisia :D
Re: Golf 3 Avo
Ja parhaimman yksilön saa kun ostaa mk3.5 mallin missä moottorit on jo 2000 luvulta, joko 115hv 2.0 tai 100hv 1.6, kaikki muut kannattaa unohtaa.
Suomessa on harvoin tarjolla ruosteetonta ja ehjäkattoista autoa, verot on onneksi näissä jo pienet kun ulkomailta löytää sen mallin mistä itse pitää.
Suomessa on harvoin tarjolla ruosteetonta ja ehjäkattoista autoa, verot on onneksi näissä jo pienet kun ulkomailta löytää sen mallin mistä itse pitää.
Re: Golf 3 Avo
Golf 3.5 12/2001 itsellä ollut keväästä 2007 asti. Hyvin toiminut. Hyvällä hoidolla ole pitänyt ruostetta ei ole kuin lokarien sisäpuolella kun renkaat ottaneet kiinni.
Varusteita noissa on mallista riippuen. Mulla puuttuu vaan vakionopeussäädin.
Tekniikka ja nivelet ihan samaa kuin normaali g3 hatcback.
Alkupään golf 3 cabriot alkaa osa olla huonossa kunnossa. Katon kunto kannattaa tarkistaa hyvin. Mulla mohair katto. tiivisteet kannattaa tarkistaa . Mulla vähän tihkuu vettä siitä kohtaa kun katonrakenne taittuu kasaan.
Noita hinnat alkaen cabrioita saksasta roudattiin kunto sen mukainen ja siitä huonontunut.
Varusteita noissa on mallista riippuen. Mulla puuttuu vaan vakionopeussäädin.
Tekniikka ja nivelet ihan samaa kuin normaali g3 hatcback.
Alkupään golf 3 cabriot alkaa osa olla huonossa kunnossa. Katon kunto kannattaa tarkistaa hyvin. Mulla mohair katto. tiivisteet kannattaa tarkistaa . Mulla vähän tihkuu vettä siitä kohtaa kun katonrakenne taittuu kasaan.
Noita hinnat alkaen cabrioita saksasta roudattiin kunto sen mukainen ja siitä huonontunut.
Re: Golf 3 Avo
ihan mielenkiinnosta, miten paljon tuo 3.5 malli eroaa normi 3 korisesta?
mistä löytyy aiheesta lisää tietoa eroavuuksista?
onko 3.5 kori jo verrattavissa 4-koriseen, joka on ruostekestävyyden kannalta paljon parempi?
mistä löytyy aiheesta lisää tietoa eroavuuksista?
onko 3.5 kori jo verrattavissa 4-koriseen, joka on ruostekestävyyden kannalta paljon parempi?
Re: Golf 3 Avo
Ulkoisesti kaikki koripanelit yms. on mk4 lookkia, sisusta on myös päivitetty niiltä osin kun vaan voitu. Ja tekniikasta on päivitetty moottorit ja pieniä osia siellä ja täällä.
Ruosteenesto on myös paremalla mallilla, kun enemmän kunnolla sinkittyä osia käytetty.
Kyseessä on melkoisen kattava facelifti ja siksi 3.5 on parempi hankinta jos haluaa auton pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi kesäksi.
Ruosteenesto on myös paremalla mallilla, kun enemmän kunnolla sinkittyä osia käytetty.
Kyseessä on melkoisen kattava facelifti ja siksi 3.5 on parempi hankinta jos haluaa auton pidemmäksi aikaa kuin yhdeksi kesäksi.
Re: Golf 3 Avo
minä vuosina tätä 3.5 mallia on tehty?
onko rekisteriotteessa mallimerkintä myös tämä 3.5, että osaa erottaa aidon version?
onko rekisteriotteessa mallimerkintä myös tämä 3.5, että osaa erottaa aidon version?
Re: Golf 3 Avo
Virallisesti 3.5 tuli loppuvuodesta 1999 ja viimeiset tuli tehtaalta 2002(rekisterissä viimeiset 2003)
Helpoiten tuon tunnistaa takaa siitä että kilpi on puskurissa eikä kontissa, ratti on mk4 mallinen ja ulkoisesti muutenkin enemmän mk4.
Helpoiten tuon tunnistaa takaa siitä että kilpi on puskurissa eikä kontissa, ratti on mk4 mallinen ja ulkoisesti muutenkin enemmän mk4.
Re: Golf 3 Avo
Vähentää vaihtoehtoja Nettiautossa aika paljon.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/9092941
Tota kattelin ensin yhtenä vaihtoehtona.
https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/9092941
Tota kattelin ensin yhtenä vaihtoehtona.
Re: Golf 3 Avo
Tuo itse saksasta tai muualta, autot on 2-4ke välissä ja verot pari sataa. Ja kunto monesti ihan toinen kun noissa kivikautisissa suomiautoissa.
Ja tosiaan noi alitehoset mallit on syytä jättää kauppaan, 100 tai 115hv versio on sellanen mitä tuo kori vaatii.
Ja tosiaan noi alitehoset mallit on syytä jättää kauppaan, 100 tai 115hv versio on sellanen mitä tuo kori vaatii.
Viimeksi muokannut Jonde, 31.3.2018 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf 3 Avo
Pitää alkaa kattomaan saksan suunnalta.
Re: Golf 3 Avo
Osa listoja löytyy netistä mitä eroja. Kori jo erillainen 3.5 . Ulko pelleistä samaa vain ovet , takavalot samat.
Omasta kuvia instgramissa @antti_lauri
Omasta kuvia instgramissa @antti_lauri
Re: Golf 3 Avo
No nyt tuli sitten hankittua tuommoinen 3.5 koppanen. Hakeeto tolle varaosia 3 vai 4 koppasen listalta?
Re: Golf 3 Avo
Kiitos. Etupyörän laakeri ja sitten konehuoneen puolelle pitää vaihteistoon hakee joku pusla. Keppi liikkuu 5 cm tyhjää.
Re: Golf 3 Avo
Viimeksi muokannut Miksu, 2.7.2018 4:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Golf 3 Avo
Tuo edellinen kuva(?) ei ainakaan mulle aukene.. Onko ehkä jossain yksityisalbumissa tms...
e: juu nyt toimii.
e: juu nyt toimii.
Re: Golf 3 Avo
Tuollahan tuollainen on ja eikö sinne yleensä laiteta kaikki muutkin liikkuvat osat...ja osan nro on 1H0 711 173
https://www.varaosa24.fi/vw-varaosat/go ... in-maxgear
https://www.varaosa24.fi/vw-varaosat/go ... in-maxgear
Re: Golf 3 Avo
Oudolta kuulostaa hinnat verrattuna marmoriin.
Siellä hinta pitkälle yli 100€ ja tuolla suurin osa kympin molemminpuolin.
Siellä hinta pitkälle yli 100€ ja tuolla suurin osa kympin molemminpuolin.
Re: Golf 3 Avo
Marmorilta et saa tuota pelkkää palloa ja tarvikeosa jossa tulee rautakin mukaan on tosiaan halpa. Kannattaa katsoa ne oranssit holkitkin onko ehjiä mistä tanko kulkee kepun juuresta konehuoneeseen päin. Vähän teettää työtä vaihtaa, mutta oletettavasti ovat myös vaihtokunnossa. (2kpl).
Re: Golf 3 Avo
Noniin kevät ja kärpäset tulee, auto pitäis saada taas ajoon. Vaihteistoon pitäis löytää ne korin läpi menevät "holkit".
Ykkösvaihteelle siirto välillä vähän takkuilee, löysää tuntuu olevan. Viime kesä selvittiin kyllä ihan hyvin.
Autosta jäi kertomatta siis lähes kaikki. Ostin viime kesänä.
Vuosimalli on 2000 ja moottorina 1.6 100hv.
Katto on sähköllä ja ilmastointi toimii.
Nesteet häviää katon mekanismista jonnekin.
Mitä öljyä siinä katon hydrauliikassa voi käyttää?
Ykkösvaihteelle siirto välillä vähän takkuilee, löysää tuntuu olevan. Viime kesä selvittiin kyllä ihan hyvin.
Autosta jäi kertomatta siis lähes kaikki. Ostin viime kesänä.
Vuosimalli on 2000 ja moottorina 1.6 100hv.
Katto on sähköllä ja ilmastointi toimii.
Nesteet häviää katon mekanismista jonnekin.
Mitä öljyä siinä katon hydrauliikassa voi käyttää?
Re: Golf 3 Avo
Katossa on käytetty samaa öljyä kun ohjaustehostimessa.
Ja eiköhän se vuoda moottorista tai pumpuista, verhoilua auki ja kurkkaa missä on öljyläntit.
Ja eiköhän se vuoda moottorista tai pumpuista, verhoilua auki ja kurkkaa missä on öljyläntit.
Re: Golf 3 Avo
Miulla tuotti 3,5 cabriossa ykkösvaihteen kanssa ongelmia kun olin vaihtanut vivustoon pallon (aivan entinen) ja sen poikkitangon joiden päässä kupit pallonivelille. Vertasin sitä uutta poikkitankoa alkuperäiseen, ja sehän oli Kiinassa tehtykin melkein puoli senttiä lyhyemmäksi. Alkuperäinen takaisin ja hyvin toimii. Miulla jämäköityi vaihteensiirto tosi hyväksi ihan vaan sillä pallolla (+oikean mittaisella poikkitangolla).
Miulla vuotaa hytikkakatosta toinen työsylinteri, takapenkin vierestä kun purkaa verhoilun niin se näkyy hyvin. Käänsin takakontista pumpun manuaaliasennolle, ja kun öljyjä ei ole, käytän kattoa toistaiseksi ihan manuaalisesti. Se on suht kevyt, ainakin näin ilman öljyjä. En ajatellut ainakaan vielä tänä kesänä edes korjata, tuurillaan jos ois samanlainen kesä kuin vuosi sitten jolloin piti kolmesti ajaa töihin katto kiinni ja vaan kahdesti kastuin :D
Ja vain 3,5 cabrioon tehtyjä facelift-osia tässä luetellun lisäksi on, jotka ei siis käy kolmosesta eikä nelosesta, eikä niitä mistään saa vaikka esim. Alvadi sanoisi että käy:
- Konepelti
- Etulokasuojat
- Etupuskuri
- Puskurin kaikki ritilät, pl. alin lippa joka käy kolmosesta
- Maski / grilli, jotkut osat siinä tosin samat kun nelosessa (VW-merkki? Olikohan joku muu ritilä?)
Puavo
Miulla vuotaa hytikkakatosta toinen työsylinteri, takapenkin vierestä kun purkaa verhoilun niin se näkyy hyvin. Käänsin takakontista pumpun manuaaliasennolle, ja kun öljyjä ei ole, käytän kattoa toistaiseksi ihan manuaalisesti. Se on suht kevyt, ainakin näin ilman öljyjä. En ajatellut ainakaan vielä tänä kesänä edes korjata, tuurillaan jos ois samanlainen kesä kuin vuosi sitten jolloin piti kolmesti ajaa töihin katto kiinni ja vaan kahdesti kastuin :D
Ja vain 3,5 cabrioon tehtyjä facelift-osia tässä luetellun lisäksi on, jotka ei siis käy kolmosesta eikä nelosesta, eikä niitä mistään saa vaikka esim. Alvadi sanoisi että käy:
- Konepelti
- Etulokasuojat
- Etupuskuri
- Puskurin kaikki ritilät, pl. alin lippa joka käy kolmosesta
- Maski / grilli, jotkut osat siinä tosin samat kun nelosessa (VW-merkki? Olikohan joku muu ritilä?)
Puavo
Re: Golf 3 Avo
Mites tossa onnistuu tulppien vaihto, pitääkö ottaa imusarja irti?
Moottorikoodi on AKS.
Moottorikoodi on AKS.
Re: Golf 3 Avo
Näppärämpi kaveri irroittaa tulpat parin jatkonivelen avulla ja joku toinen voi purkaa imusarjan pois edestä. Molemmat tavat on tullut koitettua akl ja azj moottoreissa missä muovinen imusarja tulee koneen päältä eteen peittäen keskimmäiset tulpat.
Re: Golf 3 Avo
Molemmat katon sylinterit vuotaa ilmeisesti,koska takapenkin alla oli öljyä.
Miten sen selkänojan saa irti? pitää varmaan ottaa irti kun ne sivuverhoilut ottaa pois.
Miten sen selkänojan saa irti? pitää varmaan ottaa irti kun ne sivuverhoilut ottaa pois.
Re: Golf 3 Avo
Hydrauliputki vuotaa?
https://outsideviolet.wordpress.com/201 ... es-repair/
https://outsideviolet.wordpress.com/201 ... es-repair/
Re: Golf 3 Avo
No niin itsellekin tuli sattuma kaupalla mk3.5 avo
Miten ja mitä öljyä tohon katon mekanismiin laitetaan? Sähklkatto siis
Avautuu omin voimin mutta ei jaksa kiinni mennä, öljyä liian vähän ainakin mitä tatkistin. En vaan keksi miten sitä lisätään
Miten ja mitä öljyä tohon katon mekanismiin laitetaan? Sähklkatto siis
Avautuu omin voimin mutta ei jaksa kiinni mennä, öljyä liian vähän ainakin mitä tatkistin. En vaan keksi miten sitä lisätään
Re: Golf 3 Avo
Vw ohjaustehostin öljyä ainakin minulle myivät marmorilla aikanaan.
Re: Golf 3 Avo
Ok
Ja ilmeisesti täyttö siitä pumpun päältä olevasta pultista, vähän kerrallaan. Liikaa ei sais mennä
Edit:
Tätä varmaan kärsii laittaa? Olisi purkki hyllyssä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590047/Li ... rdVolvo-1l
Ja ilmeisesti täyttö siitä pumpun päältä olevasta pultista, vähän kerrallaan. Liikaa ei sais mennä
Edit:
Tätä varmaan kärsii laittaa? Olisi purkki hyllyssä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/590047/Li ... rdVolvo-1l
Re: Golf 3 Avo
Ja toimii hienosti,nyt vaan seurata häviääkö öljy.. Jos häviää niin vuotoja etsimään.
Kuvassa spesiaali työkalu helpottamaan täyttöä :D
Kuvassa spesiaali työkalu helpottamaan täyttöä :D
Re: Golf 3 Avo
Nonnii, kevät alkaa lähestymään ja katto pitäs saada toimimaan.
Mistäpä lähtis ettimään noita katon sylintereitä?
Molemmat vuotaa takapenkin alle.
Mistäpä lähtis ettimään noita katon sylintereitä?
Molemmat vuotaa takapenkin alle.
Re: Golf 3 Avo
Mistäs löytyis niitä vaihteiston puslia mitä pitäs keppiin ja siihen siirto mekanismiin laittaa??
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa