Kokemuksia Golf V R32

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

OskuA
-
Viestit: 966
Liittynyt: 30.11.2011 18:12

Kokemuksia Golf V R32

ViestiKirjoittaja OskuA » 26.11.2013 15:49

Netistä ja foorumin haulla löytyy autosta harmillisen vähän. Tuollaista autoa suunnitellessa on toki huomioitava kalliimpi ylläpito. Millaisia kokemuksia on moottorista ja DSG:stä? Haluaisin DSG:llä, mutta sen kestävyys jännittää. Mitä DSG:n huolto maksaa?

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 26.11.2013 16:29

Auto on yhtä hyvä kun mk5 golffi voi olla. Moottori on normaalia vag laatua ja ikuinen ketju tarvitsee vaihtoa siinä missä jakohihnakin ja sen vaihtoon on hyvä varata rahaa enemmän kuin normaaliin hihnanvaihtoon.
Ja mitä DSG laatikkoon tulee niin, jätä kauppaan. Niitä ei ole kun rikkinäisiä ja tehdas uusia. Kustannus on noin 4000e+työt kun sellainen laitetaan uusiksi.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 26.11.2013 18:50

Onhan se automaatti lupsakka ajella mutta eikö se vie vähän sitä urheilun tuntua tuollaisesta autosta jolla todennäköisesti saatetaan joskus enemmän tai vähemmän tahallaan mennä kylki edellä? Mutta herrasmiesautot esim A8 pitää olla ehdottomasti tomaatilla jos sellaisen joskus laittaisin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 26.11.2013 22:30

niin ja näin tuon dsg:n urheilullisuuden tuntumassa. taia kovinkaan moni ihminen pykältää niin nopeaa että voittais kiihdytyksessä dsg:n manuaalilla

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 28.11.2013 23:57

No tuohon R32:een nimenomaan DSG tuo sen urheilullisuuden tunteen. Kaikissa "superautoissa" on nykyisin kaksoiskytkin laatikot. Miksi vaihtaa itse, kun sen voi hoitaa paremmin koneella.

Eikä DSG ole likikään niin huono tuote, kun mitä on sen internet maine. Itse ostaisin ehdottomasti R32:n tai GTI:n DSG:llä.

Ensihoitaja
-
Viestit: 85
Liittynyt: 21.7.2009 16:56

Dsg

ViestiKirjoittaja Ensihoitaja » 1.12.2013 17:53

Itse r32:sta ei ole kokemusta mutta tuohon dsghen haluan antaa oman kokemuksen. Paljon puhutaan että se ei kestä ja maksaa hunajaa vaihtaa mutta itse otin "tietoisen riskin" ja ostin 3v sitten 60tkm ajetun golf 5 gti:n dsgllä. Tekniikka trimmattiin täysputkistolla (simons dp + catback), lastutus, isommat suuttimet, parempi bensapumppu. Tehot penkissä pyöriltä 302hp/480Nm. Autolla ajettu nyt karvan yli 150tkm (kesät talvet). Dsg öljyt+suodatin uusittu huolto-ohjelman mukaan 60tkm välein. Vaihteisto toimii edelleen kuin ostettaessa eli täydellisesti ilman mitään ongelmia.

Ja täytyy sanoa että radallakin ja kiihdytyspäivillä mukava ajaa kun läpsyttelee rattivaihteilla menemään, saa pitää molemmat räpylät ratissa kiinni ajaessa kovempaa.

Että tälläinen kokemus Oulun seudulta :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 1.12.2013 18:19

Tehot penkissä pyöriltä 302hp/480Nm.
Voisi olla kuvaavampi mainita moottorin antama suurin teho ja vääntömomentti, kuin pyöriltä saatu. Millaisia arvoja sieltä mittailtiiin?


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa