Moi. Elikkäs nykyinen PSA konsernilainen ja mahdollinen tuleva VAG konsernilainen kyselee täällä kokemuksia tollaisesta pelistä :) Kävin eilen koeajamassa yhtä yksilöä,jolla rullattu noin 250tkm. Päällisin puolin siisti ja sisältä myös. Eikä ajoilleen kilissyt eikä kolissut. Koneena tuossa on 81kw versio. Vuosmalli 2000.
Siispä kysyisinkin että mikähän mahtaa olla kyseisellä koneella jakohihnan vaihtoväli,kun edellinen hihnan vaihto huoltokirjan mukaan on suoritettu 180tkm kohdalla,että onko heti oston jälkeen edessä? Mahtaa olla ihan hinnakas operaatio? Sitten katsellessa konehuonetta,nenään kävi dieselin haju,mahdollinen vuoto jossain moottorin luona? Muuten kone tuntu rokkaavan erittäin hyvin ja vedot olevan tallella.
No lunta ei vielä maassa ole ja en nelivedon toimintaa sen kummemin päässyt koittamaan,mutta pienellä soratienpätkällä vähän kiihdyttelin niin lähti kyllä kuin hauki rannasta,eikä jääny paikalleen suttaamaan(ainakaan etupyörät ei tyhjää lyöny) :) Mitäs siitä nelivedosta voisi tutkia? Haldex öljyt ja suodatin olisi myös ajankohtaista vaihtaa,huoltokirjan mukaan. Laittakaahan arvon raati mielipidettä tulemaan. Uskaltaako ostaa,auto olisi ensimmäinen vw. Kokemuksia volkkareista ei liiemmin ole.
Ostamassa vw bora 1.9 tdi 4motionia
Valvoja: ffp jäsenet
Tandempumppu kannattaa katsoa konehuoneesta, voi sieltä vuotaa naftaa ulos ja maksaa jonkun satasen. Vaikea sitä nelivetoa muuten tarkastaa kun kokeilemalla, tietty vcds:llä voi vilkaista onko mitään vikakoodeja siellä. Tosin eipä ne takaset yleensä enää silloin vedäkkään jos on vikakoodi näkyvissä. Osta pois vaan jos hyvin huollettu ja koriltaan siisti, tee perushuolto ja eikun talvea odottelemaan.
Missäs kohtaa tämä pumppu sijaitsee? Autoa kyllä oli huollettu ihan mukavasti,myöskin öljyä vaihdettu perään säännöllisesti. Mitenkäs tämä kaksoismassa vauhtis,ei taida muuten pystyä varmistumaan sen kunnosta kun pyörittämällä autoa tyhjäkäynnillä että tärrääkö? Koriltaakin oli melko siisti,pari ruoste piskua oli apparin helmassa,heti roiskeläpän takana ja kuskin puolella lokarin kaaressa,myöskin roiskeläpän lähettyvillä. Ei kai näiden pitäisi olla pahoja ruostumaan? Alustan suojaus huoltokirjan mukaan tehty 2008.
Eipäs olekkaan, jotenkin sotkin 85 kw (AJM) koneeseen. Mutta tuskin sen polttoaineen hajun takia kannattaa jättää pirssiä hankkimatta jos muuten on mieleinen. Tuskin siinä iso vuoto on. Todennäköisesti juurikin joku tiiviste tai letku vähän falskaa. Kaksoismassaa voi tietty ajossakin kuulostella, että kuuluuko kolinoita tai tuntuuko täristävän.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa