Mitäs olette mieltä täööaisesta huoltokirja judanssista. Olen ostattelemassa yhtä autoa, vm -05 jolla ajettu 164tkm, huoltokirja näyttää OK:lle, ehkä.. huoltoväli 20tkm.
01/05 käyttöön otto
09/05 23tkm
06/06 44tkm
08/07 65tkm
09/08 90tkm
01/10 113tkm
ja sitten..
10/12 160tkm
Eihän tuo alkukaan ihan tasasesti 20tkm välein mene, mutta aika tasaisilla väleillä. Kuitenkin puuttuu 120 ja 140 huollot.. Välissä on siis tyhjää noin 34kk js 46tkm.. Voisiko olla niin, että omistajan on vaihtunut tuossa kohtaa, ajanut reippaasti kilsoja ja jättänyt huollot merkkaamatta kirjaan, sitten ennen myyntiä rukannut kilsoja alaspäin ja 160 huolto merkattu kirjaan..? Mikä muu luonnollinen syy vois olla tuolle merkinnän puutteelle.. Saksassa ei taida olla mitään trafin kaltaista juttua, kuulema kaksi ensimmäistä omistajaa ainakin merkataan papereihin, niin kuin olikin.. Myyjä kertoi myös tietenkin että autolla on ollut kaksi omistajaa..=)
E: Tosin jos loogista selitystä haluaa itselleen keksiä, niin voihan olla että välistä on jäänyt yksi merkintä tekemättä, kuitenkin menee n. 15kk/23tkm keskiarvolla puolet auton historiasta sitten.. Autohan on kyllä ihan hyväkuntoisin oloinen ja näköinen, mutta mistäs sitä tietää..
Mielipidettä saksantuonnin huoltiksesta
Valvoja: ffp jäsenet
Aika heikoilla jäillä mennään jos huoltokirjan tai ajokilometrien mukaan ollaan autoa ostamassa, se kirja tai kilsat voi pitää paikkaansa tai sitten ei. Suosittelen ostamaan auton senhetkisen kunnon mukaan, oli mittarissa sitten 100 tai 400 tonnia. Uuden ostamalla tietää, että kilsat ovat oikein.
Tuontikamppeet ovat muutenkin keskimääräisesti parempikuntoisia kuin vastaavat suomiautot, mutta se ei poista yksilöeroja joiden mukaan mahdollinen ostopäätös kannattaa tehdä.
Tuontikamppeet ovat muutenkin keskimääräisesti parempikuntoisia kuin vastaavat suomiautot, mutta se ei poista yksilöeroja joiden mukaan mahdollinen ostopäätös kannattaa tehdä.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Niin no eipä sillä olekkaan väliä, mitä on ajettu.. Se vaan huolettaa että jos pitääkin paikkansa ja esim huolto on jääny tekemättä, mitä tekee moottorille jos on ajettu 50tkm ilman öljynvaihtoa? baanalla vielä täpöllä..=/ Voinko tarkistaa mitenkään, onko vaurioita. Autollahan on ajettu nyt se 165tkm, eli se mahdollinen vaurio vois selvitä sitten myöhemmin..
Mutta tosiaan ei sillä väliä mitä on ajettu, kun kunnossa tuntuu olevan. Kunhan vaan tietäis että huoltoja ei ole jääny pois..
Mutta tosiaan ei sillä väliä mitä on ajettu, kun kunnossa tuntuu olevan. Kunhan vaan tietäis että huoltoja ei ole jääny pois..
Eipä se auto taida olla moksiskaan jos jokin "huolto" on jäänyt välistä.
Itse tosin vaihtaisin ostaessa ekana sen mahdollisen jakopään ja tekisin muutoinkin ns. ison huollon, missä vaihtoon kaikki nesteet/öljyt(myös voimansiirto)/hihnat yms.
Ja voi toki olla, että jossain välissä joku on vain ollut kyrpiintynyt ylihintaisiin "huolto" hintoihin, ja vaihtanut paikallisella Essolla moottoriölpät.
..mut kuten sanottu, uusia autoja saa kaupasta. (niihin kuulemma saa sitten sen takuunkin..)
Itse tosin vaihtaisin ostaessa ekana sen mahdollisen jakopään ja tekisin muutoinkin ns. ison huollon, missä vaihtoon kaikki nesteet/öljyt(myös voimansiirto)/hihnat yms.
Ja voi toki olla, että jossain välissä joku on vain ollut kyrpiintynyt ylihintaisiin "huolto" hintoihin, ja vaihtanut paikallisella Essolla moottoriölpät.
..mut kuten sanottu, uusia autoja saa kaupasta. (niihin kuulemma saa sitten sen takuunkin..)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa