Autokorjaamon perustaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Autokorjaamon perustaminen
Moi. Semmosta asiaa lähden kyselemään kaikilta vw, audi, seat ,skoda auton omistajilta, että, jos olisi sellainen autonhuolto paikka, joka olisi erikoisunut pelkästään kyseisen konsernin autoihin.Siis pieni siisti korjaamo, joka korjaisi autot valmistajan ohjeiden mukaan ja jolla olisi vw testerit/lisenssi ja tarvittavat työkalut ja osaaminen. Ideana myös olisi, että käyttäisin pelkästään alkuperäsiä tai valmistajan hyväksymiä varaosia ja tarvikkeita ym. ja ideana myös pitää varaosa hinnat ja tunti velotus kohtuullisena vs valtuutettu merkkihuolto.
Voi jonkun mielestä kuullostaa hullulta, mutta tykkään korjata ja huoltaa autoja ja tarkotus olisi pitää homma aluksi sellaisena, että otan autoja sen verran, kun kerkeen yksin korjata/huoltaa ym ja sitten, jos olisi enemmänkin asiakkaita niin sitten vois mahdollisesti palkata lisä miehitystä .
Laittakaa ihmeessä mieliopiteitä, että mitä mieltä olette
tv vw merkkihuolto mekaanikko
Voi jonkun mielestä kuullostaa hullulta, mutta tykkään korjata ja huoltaa autoja ja tarkotus olisi pitää homma aluksi sellaisena, että otan autoja sen verran, kun kerkeen yksin korjata/huoltaa ym ja sitten, jos olisi enemmänkin asiakkaita niin sitten vois mahdollisesti palkata lisä miehitystä .
Laittakaa ihmeessä mieliopiteitä, että mitä mieltä olette
tv vw merkkihuolto mekaanikko
Idea on minusta ainakin hyvä varsinkin jos taksat tosiaan pysyisivät suht inhimillisellä tasolla. Osien hinnathan nyt on mitä on, eli omaan kulkineeseen suht halpoja mutta itse ainakin olen huomannut että näillä kulmilla (Hyvinkää) osataan kyllä tuntitaksa hilata kohdilleen vaikka työn jälki ei aina ehkä ihan priimaa olisikaan...
Kynä ja paperia käteen, siitä se lähtee liikkeelle... siis teoreettinen osuus, että voiko kyseisellä yrityksellä olla tulevaisuutta. Tuolla tavalla pääsee jo niin pitkälle, että tietää kannattaako edes harkita toiminnan aloittamista vai kuopata suoraan. Samalla saa myös laskettua minimi tuntiveloituksen millä toiminta kannattaa, alle 60-70e/h lienee melko mahdoton päästä jos laitteet ja tilat on vähääkään järkevät uudemmalle kalustolle.
Minusta tässä on ideaa.
Jos tällainen pieni putiikki perustettaisiin, niin olisin kyllä yhtenä varaamassa huoltoaikoja sieltä. Persaukiisena olen tottakai edullisten hintojen kannalla, mutta businees is business eli pitäähän liiketoiminnan kannattaakin. Silti mieluummin maksaisin vaikka sen 80 e /h paikkaan, jossa olisi hyvä fiilinki / tekemisen meininki. Paikkaan olisi tervetullut olo ja auton tulevaisuutta voisi vaikka yhdessä ynnäillä, saada suosituksia / huomautuksia tulevista korjauskohdista, jutella vaikka päivän säästä.. Luottaisit siihen, että asentajaa kiinnostaa korjata juuri SINUN vempainta ja työtä tehdään kuin "tehtäisiin itselle". Asentaja tuntisi kulkineesi tyyppiviat eikä vain pudistaisi päätään, että "tätä en ole kyllä kuullut ikinä tapahtuneen". Siitä maksaisin kernaasti ekstraa.
Vrt. kävelet kliiniin merkkihuoltoon, viet tommosen yli 10v vanhan rotiskon huoltamoon, jäät juomaan kahvisi ulos yksin ja ainoa mistä liike innostuu on laskun veloitus.. Sen jälkeen saat tarkastella onko veloitettu erikseen tuulilasinestesäiliön täytöstä, joka on ollut jo täynnä tms. (okei ehkä vähän karrikoiden)
Jos tällainen pieni putiikki perustettaisiin, niin olisin kyllä yhtenä varaamassa huoltoaikoja sieltä. Persaukiisena olen tottakai edullisten hintojen kannalla, mutta businees is business eli pitäähän liiketoiminnan kannattaakin. Silti mieluummin maksaisin vaikka sen 80 e /h paikkaan, jossa olisi hyvä fiilinki / tekemisen meininki. Paikkaan olisi tervetullut olo ja auton tulevaisuutta voisi vaikka yhdessä ynnäillä, saada suosituksia / huomautuksia tulevista korjauskohdista, jutella vaikka päivän säästä.. Luottaisit siihen, että asentajaa kiinnostaa korjata juuri SINUN vempainta ja työtä tehdään kuin "tehtäisiin itselle". Asentaja tuntisi kulkineesi tyyppiviat eikä vain pudistaisi päätään, että "tätä en ole kyllä kuullut ikinä tapahtuneen". Siitä maksaisin kernaasti ekstraa.
Vrt. kävelet kliiniin merkkihuoltoon, viet tommosen yli 10v vanhan rotiskon huoltamoon, jäät juomaan kahvisi ulos yksin ja ainoa mistä liike innostuu on laskun veloitus.. Sen jälkeen saat tarkastella onko veloitettu erikseen tuulilasinestesäiliön täytöstä, joka on ollut jo täynnä tms. (okei ehkä vähän karrikoiden)
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
jarskii-
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla
Lähetetty: 12.5.2013 17:04 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
kyllä se vaan tuntuu olevan karu totuus että jos haluaa laitteet viimeisen päälle hommata niin kyllä se tuntitaksassakin tulee näkymään.
Tilat, vehkeet ja verot... Eikä kahdessa ensimmäisessä tarvitse olla niin viimmeisen päälle.
Epäilen että virallinen VW huoltamon status tulee maksamaan enemmäin kuin yhden miehen firma pystyy tuottamaan. Siinä voi tulla aika mittavat koulutusvaatimukset ja muutkin ehdot tehtaalta. Ja vehkeetkään ei oo varmasti ihan halpoja jos pitää olla uutta ja lisenssillä.
Virallisuudesta jos tingit niin miksipä ei siinä tapauksessa. Epävirallinen erikoistuminen tuo varmasti oman lisänsä asiakaskuntaan.
Virallisuudesta jos tingit niin miksipä ei siinä tapauksessa. Epävirallinen erikoistuminen tuo varmasti oman lisänsä asiakaskuntaan.
Autokorjaamon perustaminen
Ei ollu tarkotus ihan tosiaan virallista merkkihuoltoa perustaa, mutta mahdollisimman lähelle.
Wolkkarihuolto ilman wolkkari kylttejä. Ja mahdollisesti erwin lisenssi.ym
Wolkkarihuolto ilman wolkkari kylttejä. Ja mahdollisesti erwin lisenssi.ym
Autokorjaamon perustaminen
Viimeksi muokannut R4MOTION, 19.5.2013 10:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tätähän varmaan haaveilee joka toinen huoltohommia tekevä mekaanikko nykyään. 100 euron tuntivelotus kuullostaa kovalle jos ja kun sen saisi kokonaan omaan taskuun.
Se kokemus mitä mulla on sekä merkkihuollon, että ei merkkihuollon parista, ei itseäni rohkaisisi yrittäjän tielle. Ei pienet paikat mitään kultakaivoksia ole. Investoinnit nykykaluston parissa on väistämättäkin suuret, kouluttautuminen välttämätöntä ja asiakaskunta hankalaa. Kiinteät kulut ovat toimintaan nähden suuria, varaosien hankintaan ja työvastaanottoon tarvitaan suhteessa paljon "ei tuottavia" henkilöitä jne. Isoissa yksiköissä tilanne lienee vähän parempi.
Parasta katettahan saa uusien autojen ensimmäisistä ja toisista huolloista, jolloin autoissa ei ole mitään hankalia vikoja. Pienet "villit" korjaamot jäävät lähes täysin ilman tuota herkkua. Niissä asiakskunta on yli neljä vuotta vanhan auton omistajaa (toinen tai kolmas omistaja). He olettavat saavansa halvemmalla samat palvelut kuin "marmoritiskeiltäkin".
Lisäksi korjaamon vastuu on varsin suuri. Vähintään puolen vuoden takuu tehdystä työstä. Vanhojen autojen kohdalla se tarkoittaa hankalia, korjaamosta aiheutumattomia "takuukeissejä", kun korjatun osan vierestä hajoiaa jotain. Ja huonolla tuurilla yksi korkannut jakohihna syö kahden - kolmen kuukauden katteet.
Lisäksi joka kodin kallein kodinkone aiheuttaa välillä melkoisia tunteita asiakasrajapinnassa.
Nostan hattua niille jotka uskaltavat yrittää ja tuovat kilpailua ja vaihtoehdon merkkiorganisaatioille. Ei se ole helppoa.
Se kokemus mitä mulla on sekä merkkihuollon, että ei merkkihuollon parista, ei itseäni rohkaisisi yrittäjän tielle. Ei pienet paikat mitään kultakaivoksia ole. Investoinnit nykykaluston parissa on väistämättäkin suuret, kouluttautuminen välttämätöntä ja asiakaskunta hankalaa. Kiinteät kulut ovat toimintaan nähden suuria, varaosien hankintaan ja työvastaanottoon tarvitaan suhteessa paljon "ei tuottavia" henkilöitä jne. Isoissa yksiköissä tilanne lienee vähän parempi.
Parasta katettahan saa uusien autojen ensimmäisistä ja toisista huolloista, jolloin autoissa ei ole mitään hankalia vikoja. Pienet "villit" korjaamot jäävät lähes täysin ilman tuota herkkua. Niissä asiakskunta on yli neljä vuotta vanhan auton omistajaa (toinen tai kolmas omistaja). He olettavat saavansa halvemmalla samat palvelut kuin "marmoritiskeiltäkin".
Lisäksi korjaamon vastuu on varsin suuri. Vähintään puolen vuoden takuu tehdystä työstä. Vanhojen autojen kohdalla se tarkoittaa hankalia, korjaamosta aiheutumattomia "takuukeissejä", kun korjatun osan vierestä hajoiaa jotain. Ja huonolla tuurilla yksi korkannut jakohihna syö kahden - kolmen kuukauden katteet.
Lisäksi joka kodin kallein kodinkone aiheuttaa välillä melkoisia tunteita asiakasrajapinnassa.
Nostan hattua niille jotka uskaltavat yrittää ja tuovat kilpailua ja vaihtoehdon merkkiorganisaatioille. Ei se ole helppoa.
-
- -
- Viestit: 80
- Liittynyt: 17.9.2008 15:00
Tmi Autohuolto Ari-Pekka Rautio
Vuoden alussa aukee pieni korjaamo järvenpäähän.
yritän pysyä vw audi seat skoda merkeissä. jos vaan kyseistä kalustoa riittää.
normaalin huollon ja korjauksen lisäksi asennan/korjaan myös webastoa ja eberiä.ym
yritän pysyä vw audi seat skoda merkeissä. jos vaan kyseistä kalustoa riittää.
normaalin huollon ja korjauksen lisäksi asennan/korjaan myös webastoa ja eberiä.ym
Joku vuosi sitten olin mukana yritysten käynnistämiseen liittyvissä hommissa ja mieleen tulee yksi tapaus, jossa maahanmuuttajataustainen kaveri perusti autosähkökorjaamon.
Paljon joutui investoimaan kalustoon, mutta neljä vuotta perustamisen jälkeen hänellä on neljä asentajaa töissä ja hommia on enemmän kuin pystyy ottamaan.
Ei valittanut osaansa ollenkaan vaan piti yrittäjäksi lähtemistä yhtenä elämänsä järkevimmistä päätöksistä.
Jos tietää mitä on tekemässä, niin en näkisi miksi volkkareita korjaamalla ei pärjäisi. On ne niin huonoja autoja nykyään. Ja jos kohtelee asiakkaitaan toisin kuin merkkiliike, saattaa sama asiakas tulla jopa uudellekin käymään. Ja kannattaa muistaa, että kanta-asiakas on se paras asiakas.
Paljon joutui investoimaan kalustoon, mutta neljä vuotta perustamisen jälkeen hänellä on neljä asentajaa töissä ja hommia on enemmän kuin pystyy ottamaan.
Ei valittanut osaansa ollenkaan vaan piti yrittäjäksi lähtemistä yhtenä elämänsä järkevimmistä päätöksistä.
Jos tietää mitä on tekemässä, niin en näkisi miksi volkkareita korjaamalla ei pärjäisi. On ne niin huonoja autoja nykyään. Ja jos kohtelee asiakkaitaan toisin kuin merkkiliike, saattaa sama asiakas tulla jopa uudellekin käymään. Ja kannattaa muistaa, että kanta-asiakas on se paras asiakas.
No tuolla myyntipalstalla on toi fiesta. 130 tonttua ajettu, ja ainoa vika minkä muistan siitä korjanneeni on kiihdytyspumpun kalvo. Ollu uudesta meidän perheessä, että laiskana miehenä kyllä muistan milloin olen käteni joutunut likaamaan. Kyl näihin volkkareihin on saanu tehdä tolla matkalla kaikenmoista isompaa ja pienempää säätöä.
Niin että koska tuut hakeen?
Niin että koska tuut hakeen?
ostaa japani laatua hondaa tai toyotaa niin ei tarvi paljon korjailla.Yhtä apljon itellä ollu volkkareita kuin hondaa ja toyotaa. Volkkreista löyty aina jotain vikaa , mutta japanin ihmeistä ei.
Sitten mitä tulee autokorjaamojen tunti liksoihin niin täälä päin 40-70€/h ja taitaahan mm. seinäjoella tehä korjaamo alle 30e/h. Ja omistaja kehu pystyvänsä noinki pienellä tunti velotuksella nostamaan nornaalin palkan firmasta.
Sitten mitä tulee autokorjaamojen tunti liksoihin niin täälä päin 40-70€/h ja taitaahan mm. seinäjoella tehä korjaamo alle 30e/h. Ja omistaja kehu pystyvänsä noinki pienellä tunti velotuksella nostamaan nornaalin palkan firmasta.
ostaa japani laatua hondaa
niin japanin hondat lahoaa käsiin ja sitten ku valmistus siirtyi kehitysmaahan niin jopa honda-miehetki haukkuut laitteet :)
Sitten mitä tulee autokorjaamojen tunti liksoihin niin täälä päin 40-70€/h ja taitaahan mm. seinäjoella tehä korjaamo alle 30e/h. Ja omistaja kehu pystyvänsä noinki pienellä tunti velotuksella nostamaan nornaalin palkan firmasta.
riippuu mikä se normaalipalkka on. eikös perus autoasentajan tuntiliksa pyöri jossain 13-15€ nurkilla?
tästä pienellä laskutoimituksella 13€x1.5=n.20€ jonka se asentaja suunnilleen tulee firmalle maksamaan niin ei puhuta kovin hyvin menestyvästä yrityksestä :)
tuohon kun pitää laskea sähkö-, vesi-, vuokra-, työkalu-, vakuutus-kulut yms niin pakkasen puolelle mennään niin että helähtää.
Tuli tässä vähän OT:na mieleen että onko kukaan koskaan miettiny nuita eri yritysten tuntiveloituksia että mihin ne oikein perustuu jos aattelee sillain että Herra A perustaa autokorjaamon ja hakee siihen 100t€ lainaa, ostaa työkalut vuokraa tilat ja alkaa tekeen töitä hintaan 70€/H... Herra B perustaa LVI-firman, hakee pankista 30t€, ostaa pakettiauton 5t€+työkalut 5t€ vuokraa varaston tarvikkeille ja veloittaa keikkahommista 50€/H+alv+kilometrit. Herra C on käynyt muutaman vuoden kouluja ja perustaa katsastusaseman 50t€ lainalla ja ottaa sisään kolme autoa tunnissa ja yhden jälkitarkastuksen ja tienaa näin ollen 250€/H ja jaksaa taas hymykorvissa pomppauttaa toisten omaisuutta:) ja Herra D ostaa itelle kaivinkoneen tai kuorma-auton, hakee pankista lainaa 100-250t€ menee sillä töihin ja saa siitä rahaa 50€/H+alv. ja siitä kun vähentää dieselin niin jää kaikista vähiten lapaseen nuista kaikista vaihtoehdoista ja kuitenkin rahallisesti on eniten kiinni ja kalleimmat huollot mitä nuissa kahdessa muussa vaihtoehdossa...
Eihän tässä oo mitään järkeä..niinku kummelissa sanotaan.
Eihän tässä oo mitään järkeä..niinku kummelissa sanotaan.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Koneurakointi ja etenkin kuljetusala perustuu enemmänkin uskoon kuin kylmään matematiikkana. Jos yläasteen päästötodistuksessa uskonto 10 ja matikka 4, niin kyllä sillä ura urkenee!
Nämä koneurakoitsijat jotka ostaa koneen ja lyö mainoksen lehteen "Ammattitaitoista maaNrakennusta, kaikki hommat onnistuu!" ovat kyllä melko huvittavia. :)
Nämä koneurakoitsijat jotka ostaa koneen ja lyö mainoksen lehteen "Ammattitaitoista maaNrakennusta, kaikki hommat onnistuu!" ovat kyllä melko huvittavia. :)
Tmi Autohuolto Ari-Pekka Rautio
Kuuselankatu 6 04410 järvenpää www.autohuoltorautio.fi
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa