Passat 3.2 FSI

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

Passat 3.2 FSI

ViestiKirjoittaja 3AHG » 5.4.2013 17:29

Ilmeisesti otsikon mukainen kulkupeli lienee harvinainen, söörtsilläkään ei juur mitään löytyny. Eli onko jollakulla kokemuksia kyseisestä pelistä, 3C passatt iitsessään varsin tuttu peli, mutta vain dieselinä. Onko tuo kone luja, minkälaiset huolto ja bensakulut lähinnä kiinnostaa. Ei varmasti ole persaukisten peli, mutta täällä Finlandiassa eläminen muutenkaan ole.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 6.4.2013 11:06

Eikös tuo ole vr- sukuinen. Elikkä peruskone suht luja. Jakopääjumppa taitaa olla huoltohommista se arvokkain mutta sehän ei ole kymppitonnien välein suoritettava. Bensakuluja jos kyselee, kannattaa ostaa lupo ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.4.2013 16:53

Jakopääjumpat taitaa näissä 24V koneissa olla harvinaisempia huoltokohteita. Ne oli enemmän noiden 12V koneiden ongelmia.

Moottorihan on sama kuin Golf R32:n ja Audi A3 3.2q:n keulalla.

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 6.4.2013 17:00

Tuostakin löytyy montaa eri tietoa, minun käsittääkseni passatissa on ihan omalla koodilla kone, esim. kaikki audin koneet on eri. R32 voi ollakkin sama... Eli passatti ois AXZ, r32 on AXZ/BUB, a3: AXZ / BDB / BMJ / BUB. Ottaa näistä nyt selvää... nämä wikipediasta poimittua.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 6.4.2013 21:28

Maantieajossa itsellä kului 7,5l/100km talvella ja kaupungissa reilut 10l/100km. Jakopää taisi olla ainakin uudemmissa jo pidemmällä vaihtovälillä eli ei 'ihan joka vuosi' tarvitse tehdä.

Kulkee pirun hyvin tuolla koneella Pasuuna ja nelikko tuo pitoa.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 6.4.2013 23:06

Tarkoitinkin aiemmassa viestissä tuohon jakopääjumppaan, ettei tarvitse niin tiheään tehdä, kuin kuminauhakoneissa ;) Kuminauhat ei kestä satoja tuhansia muualla kuin pitkissä kalsareissa...

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 6.4.2013 23:16

A3 on Samalla konella me meinattin ostaa mut päästöt meni hurjan isoksi..aika arvokasta on korjata kun tarvii..mut mikä ei olis..Tuttavalla oli vuoden verran farkku passatti 3.2. 4 motion..aluksi oli hyvä mut sit tuli pientä vikaa..ja ei saatu 4pyörä suuntausta tehtyä niin kyllästy siihen ja vaihto pois..Mut jos ostat niin osta 07 eten päin..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 6.4.2013 23:18

EI saatu 4-p suuntausta tehtyä? AIka hyvä peruste auton vaihdolle..

Tuo konehan on aivan verrattoman oloinen Pasuunassa ja ketjukin kestänee paremmin kun vanhemmissa VilleRIstoissa.

3C nyt taas on muuten sitten oma lukunsa kestävyyden suhteen mutta autojahan nää kaikki on ja vikoja tulee..

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43

ViestiKirjoittaja VariantR » 6.4.2013 23:27

Oli siinä muutakin vikaa alustassa...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.4.2013 0:38

Tuostakin löytyy montaa eri tietoa, minun käsittääkseni passatissa on ihan omalla koodilla kone, esim. kaikki audin koneet on eri. R32 voi ollakkin sama... Eli passatti ois AXZ, r32 on AXZ/BUB, a3: AXZ / BDB / BMJ / BUB. Ottaa näistä nyt selvää... nämä wikipediasta poimittua.


Tarkoitin lähinnä, että fyysisiltä mitoiltaan ja mekaniikaltaan sama 3.2 FSI 24V VR6. Jos on siis tuo 184kW versio. Eipä tuota FSI:nä taida muuta tehoversiota ollakaan (Vai oliko Touaregissa joku tehottomampi versio?).

Ja kyllähän tuon sinun tutkimuksesi mukaankin AXZ-moottoria löytyisi noista kaikista. Käsittääkseni nuo muut ovat fyysisesti ja mekaanisesti täysin vastaavia. Voi olla jotain kansi/saastelaite/yms pieniä eroja, mutta voidaan mielestäni puhua "samasta moottorista". Vähän niinkuin esim. jossain 163/180hp 1.8 Turbossa.

Tuossapa vielä iltalukemista. Pätee 3.2- ja 3.6-litraisiin 184- ja 206-kilowattisiin FSI VR6-moottoreihin. ;)

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw ... _study.pdf

3AHG
-
Viestit: 284
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 7.4.2013 9:27

Niin, tuota wikipediaa ihmettelinkin, sen mukaanhan AXZ ois myös A3... jostakin netin syövereistä löysin asiaa missä nimenomaan vannotettiin että passatilla on oma kone. Jostain syystä en enää sitä löydä, wikipediaankaan ei 100% voi luottaa. Ja en kyllä itse ymmärrä mikä tuossa 3C kopassa on niin yleistä vikaa että sitä yleisestikki parjataan ? Okei, käsijarrut vittuilee ensimmäisissä eli -06 vuotisissa, joissaki ollu "virtalukon" kans ongelmia, onko muita ? Kaikenkaikkiaan minusta vähempi ärsyttäviä pikkuvikoja kuin 3BG korisissa. Tietenki joku voi tähän nyt sotkea esim. 2.0TDI koneiden vikoja, jotka ei sinällään liity korimalliin mitenkään.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.4.2013 10:20

Jenkkimallin Passatissa oli oma koneensa(?). Jossain wikipediassa oli ilmoitettu eri iskun pituus ja poraus jenkkimallin Passatin 3.2 FSI moottoriin.
Euromallissa ilmeisesti sama kuin muissakin.

Ja mitä tuohon 3C Passatiin muuten tulee, niin löytyyhän sieltä keulalta mm. surullisen kuuluisat 103kW Siemens-suuttimelliset Dieselit (on niitä Boschilaisillakin toki).
Golfissa ja Jetassa esim. ko. moottorit ovat lähes poikkeuksetta Boschin suuttimilla. Että kyllä niissä huhuissa ihan jotain perääkin on. ;)


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa