Nesteen pro diesel käyttökokemuksia
Valvoja: ffp jäsenet
Nesteen pro diesel käyttökokemuksia
Noh, pitipä tuotakin kokeilla, ja pers dynon mukaan pikkasen jouhevampi olis biilin kulku. ( golf v -05 2.0 tdi dsg bkd ) 163 tkm
Ja nesteen sivuilta luettuani aika suuret oli lupaukset. Ja tottakai siellä mainittiin että riippuu ajo neuvosta ja ajotavasta ja olosuhteista. Noh, tulollaan lauseella lumoavat kaikki lupaukset..
Mutta plussan annan silti tuolle uudelle litkulle.
Kusi muilla?
Ja nesteen sivuilta luettuani aika suuret oli lupaukset. Ja tottakai siellä mainittiin että riippuu ajo neuvosta ja ajotavasta ja olosuhteista. Noh, tulollaan lauseella lumoavat kaikki lupaukset..
Mutta plussan annan silti tuolle uudelle litkulle.
Kusi muilla?
Muutama sata kilometriä noin 2/3 ProDieseliä ja 1/3 tavallista.
Muuta voi vielä sanoa muuta kuin että tuntuu se palavan tuollainenkin seos.
Että tuosta persdynolla saisi kukaan mitään selvää, pitää korvien välin olla sopivalla tavalla virittynyt.
Nesteen sivuilta löytyy linkki Autolehden juttuun tuosta polttoaineesta. Toistaiseksi se on paras löytämäni selvitys ko. polttoaineen ominaisuuksista ja hyödyistä: http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... 52%2c19494
Kulutuksestakaan ei tavallinen kuluttaja voi sanoa mitään luotettavaa, ennen kuin ottaa kilometrit ja ostetun polttoaineen määrän vaikkapa vuoden verran ylös. Nää tavalliset "ajoin tutun mökkireissun ja kyllä meni vähällä polttoaineella" ei oikein vakuuta. Vielä vuoden testauskin voi olla riittämätön, koska odotettavissa oleva ero on korkeintaan muutamia prosentteja. Sen kokoisen eron voi halutessaan selittää tai jättää selittämättä monella muullakin seikalla:
- ajoprofiili (siis on ajettu ennen ja jälkeen maantietä ja taajamaa samalla osuudella)
- rengastus, ja renkaiden kulumisen aiheuttama matkamittauksen muutos
- kuorma, onko vedetty perävaunua, kattotelineet ja suksiboksi ennen ja jälkeen
- öljyt yms. tekninen puoli, laahaako jarrut, toimiiko auto kaikin puolin
- yms, listasta voi tehdä pitkänkin
Eli joko pitkä omakohtainen seuranta, tai sitten meidän on vain luotettava tutkimustuloksiin.
Muuta voi vielä sanoa muuta kuin että tuntuu se palavan tuollainenkin seos.
Että tuosta persdynolla saisi kukaan mitään selvää, pitää korvien välin olla sopivalla tavalla virittynyt.
Nesteen sivuilta löytyy linkki Autolehden juttuun tuosta polttoaineesta. Toistaiseksi se on paras löytämäni selvitys ko. polttoaineen ominaisuuksista ja hyödyistä: http://www.neste.fi/artikkeli.aspx?path ... 52%2c19494
Kulutuksestakaan ei tavallinen kuluttaja voi sanoa mitään luotettavaa, ennen kuin ottaa kilometrit ja ostetun polttoaineen määrän vaikkapa vuoden verran ylös. Nää tavalliset "ajoin tutun mökkireissun ja kyllä meni vähällä polttoaineella" ei oikein vakuuta. Vielä vuoden testauskin voi olla riittämätön, koska odotettavissa oleva ero on korkeintaan muutamia prosentteja. Sen kokoisen eron voi halutessaan selittää tai jättää selittämättä monella muullakin seikalla:
- ajoprofiili (siis on ajettu ennen ja jälkeen maantietä ja taajamaa samalla osuudella)
- rengastus, ja renkaiden kulumisen aiheuttama matkamittauksen muutos
- kuorma, onko vedetty perävaunua, kattotelineet ja suksiboksi ennen ja jälkeen
- öljyt yms. tekninen puoli, laahaako jarrut, toimiiko auto kaikin puolin
- yms, listasta voi tehdä pitkänkin
Eli joko pitkä omakohtainen seuranta, tai sitten meidän on vain luotettava tutkimustuloksiin.
Niinhän se on, että mitään varmoja tuloksia ei pysty Pera enolla toteamaan. Ja vakuutukset on vähän niinkuin lume lääkkeillä. Tahi pensa autolla johon ensin tankataan ihan tavallista 98.a. Ja sit seuraava tankillinen on Shellin v poveria. Erot on pieniä
No todetaan tähän : antaa hullun pitää huvinsa jos pysyy tyytyväisenä, kuhan ei ole haittaa muille.
- eräänlainen hullu
No todetaan tähän : antaa hullun pitää huvinsa jos pysyy tyytyväisenä, kuhan ei ole haittaa muille.
- eräänlainen hullu
Ajellut nyt +1000km pro diiselillä..
Voin sanoa että jos mun auto käytäs salaa tankkaamassa niin en osaisi sanoa mitä naftaa siellä on..
Täytyis tankata välis shelliltä ja katsoa huononeeko mikään..osaa sit paremmin havannoida muutoksia.. Mutta tuskimpa eroa voi oikeastaan huomata ilman teknisiä laitteita..
Mutta prodiiselii käytän ihan vaan sen takia jos kestää pakkasta paremmin..pitää suuttimet ja koneen puhtaampana.
Voin sanoa että jos mun auto käytäs salaa tankkaamassa niin en osaisi sanoa mitä naftaa siellä on..
Täytyis tankata välis shelliltä ja katsoa huononeeko mikään..osaa sit paremmin havannoida muutoksia.. Mutta tuskimpa eroa voi oikeastaan huomata ilman teknisiä laitteita..
Mutta prodiiselii käytän ihan vaan sen takia jos kestää pakkasta paremmin..pitää suuttimet ja koneen puhtaampana.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Taitaa Pro olla pikkusen painavampaa.
Auto kun polttaa kiloja, eikä litroja... Siitä siis syntyvät pääasialliset erot l/100km laskelmissa.
Itse olen reilu 10 vuotta kaatanut kaikki keittiön friteerausrasvat (suodatettuna) auton tankkiin enkä viemäriin. Siellä se on palanut niinkuin verollinen naftakin.
Silloin kun esm kylmäpuristettua rypsiöljyä alkaa olemaan (kesäaikana) tankissa liki 20%, niin alkaa oikein huomaamaan vaikutuksen.
Vääntöä on huomattavasti enemmän, laskennallinen litrakulutus on pienempi... Ja alkaa haista pappatunturille
Auto kun polttaa kiloja, eikä litroja... Siitä siis syntyvät pääasialliset erot l/100km laskelmissa.
Itse olen reilu 10 vuotta kaatanut kaikki keittiön friteerausrasvat (suodatettuna) auton tankkiin enkä viemäriin. Siellä se on palanut niinkuin verollinen naftakin.
Silloin kun esm kylmäpuristettua rypsiöljyä alkaa olemaan (kesäaikana) tankissa liki 20%, niin alkaa oikein huomaamaan vaikutuksen.
Vääntöä on huomattavasti enemmän, laskennallinen litrakulutus on pienempi... Ja alkaa haista pappatunturille
1.9 pumpparikoneella ajelin syksystä asti pelkällä prodieselillä, nyt tankkasin pitkästä aikaa Teboililla. Ennen ei viitsinyt räpinöiden ja resonointien vuoksi ajella kutosvaihteella alta 90, nyt voi huoletta ajella vaikka 70km/h kutosella. Alavääntöä on teboilin tavaralla enemmän, ja tuntuu myös käyvän tasaisemmin pienillä kierroksilla ajossa. Kiihtyvyydessä taas tuntuu tulleen vähän takapakkia vrt. prodiesel.
Parantuneesta alaväännöstä johtuen tämä ensimmäinen teboil-tankkaus taitaa olla pienin kulutukseltaan kesän jälkeen.
(mitään tieteellistä näyttöä ei tietenkään ole, voihan se olla että ahdin on pikkuhiljaa putsautunut karstasta ja vnt-mekanismi alkanut taas toimimaan jne.)
Parantuneesta alaväännöstä johtuen tämä ensimmäinen teboil-tankkaus taitaa olla pienin kulutukseltaan kesän jälkeen.
(mitään tieteellistä näyttöä ei tietenkään ole, voihan se olla että ahdin on pikkuhiljaa putsautunut karstasta ja vnt-mekanismi alkanut taas toimimaan jne.)
Ei toi aine ainakaan kulutusta nosta 1.9tdi afn/avg 4.89l/100km
En ole ikinä päässy näin alas vielä. (paperille laskettuja, ajotietokone kun ei tie mitään)
Aluksi kulutus koholla kun pitihän sitä polkee, että onko tässä ihme aineessa eroa kulkupuoleen.
En ole ikinä päässy näin alas vielä. (paperille laskettuja, ajotietokone kun ei tie mitään)
Aluksi kulutus koholla kun pitihän sitä polkee, että onko tässä ihme aineessa eroa kulkupuoleen.
Viimeksi muokannut Daword, 14.3.2013 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
MkIV
Golf IV TDI
Lähetetty: 23.1.2013 23:13 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Kulutuksesta en tiedä, mutta ainakin käynti muuttui tasaisemmaksi ja hiljaisemmaksi.
Pitänee testata, kun meinaa kuuleri rämpättää, taannottaisen "pusun" jäljiltä.
Nyt täytyy vähän syödä sanoja tuon ProDieselin suhteen. Ajelin viime kuut 4000km Teboilin aineilla, nyt taas iskin tyhjään tankkiin Pro:ta. Suurin ero syntyi jälleen kerran alakierroksille. Mutta nyt, päinvastoin, tällä kertaa ProDieselillä pystyi ajamaan ilman minkäänlaisia muovinräpinöitä kutosvaihteella 1400rpm 70km/h ylämäkiinkin. Edelleenkin tuntuu siltä että kaasupoljinta saa painaa pikkasen enemmän kuin normaalisti, mutta kulutuslukema on ihan normaaleissa rajoissa.
Pieni alaväännön puute ei kyllä jää haittaamaan elämää kun nyt sai taas nuo helvetin resonanssit minimoitua.
Pieni alaväännön puute ei kyllä jää haittaamaan elämää kun nyt sai taas nuo helvetin resonanssit minimoitua.
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 18.12.2011 15:13
Ei liity Nesteen tavaraan mitenkään, mutta tankkasin tuota Shellin uutukaista (FuelSave) ja samoja kokemuksia sillä kuin ProDieselillä, alakierroksilla paljon pehmeämpi ja vaimeampi käynti, voi olla että tuo väännön määrä ei muutu, mutta korvakuulolta vaan kuulostaa vaisummalta kun ei muoviosat pärise yhtä paljoa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
http://www.abcasemat.fi/tankkaa/smartdi ... iesel-faq/
joko moni kokeillut?
tuossa himottais se, että sai s-bonukset myös polttoaineista jatkossa. nyt menty prodieselillä nesteen letkusta.
joko moni kokeillut?
tuossa himottais se, että sai s-bonukset myös polttoaineista jatkossa. nyt menty prodieselillä nesteen letkusta.
Mitä tekee bonuksilla kun hinta jää maksimi bonuksillakin kalliimmaksi kuin muualla halvin?
Saman olen huomannut ainakin PK-seudulla, ei paljoa kannata ABC-asemilla tankkailla kun hinnat ovat taivaissa.
Tosin joillain paikkakunnilla asia voi olla toisin. Esim. kun kävin tuossa kotipuolessa juhannuksena niin ABC oli sillä paikkakunnalla vähiten kallis.
Jotkut paljon tankkaavat yrittäjät siirtävät itselleen tai läheiselleen tuloja näiden bonusten kautta mutta eipä siinäkään paljoa järkeä ole.
Mitenkäs tuo käytännössä tapahtuu koska
"-Bonus myönnetään yksityishenkilöille yksityistalouden ostoksista. Yrityksen korteilla maksetuista, laskutettavista tai sopimushinnoitelluista ostoksista ei myönnetä Bonusta."
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa